Je vergeet Gemiddelde inzet na IQquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:58 schreef Lilliesleaf het volgende:
Gemiddeld IQ -> VMBO tl -> MBO niveau 4
Scoor beneden 100 op de meeste dingen. Op totaal kom ik op 94, een onderdeel 114 de andere onderdelen 83, 83 en 84.... Dus ik ben beneden gemiddeld maar kom op een gemiddelde uit...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:52 schreef Catch22- het volgende:
Zegt helemaal niks. Met een iq van 100 en discipline kan je wel hbo halen
Zie bovenstaande maar denk dat het niet gaat lukken. Wel zwaar klote dat je leven wordt bepaald bij geboorte in dit opzicht.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:53 schreef Adames het volgende:
als een gemiddeld mens, hbo dus
maar dat is dan gemiddeld genomen, kan ook verder of juist minder ver
hbo is niet gemiddeldquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:53 schreef Adames het volgende:
Daarmee ga je ook uit van gemiddelde omstandigheden. Ik zou niet weten waarom je met een gemiddeld iq niet gewoon HBO kan doen. Inzet en doorzettingsvermogen lijken mij veel belangrijker in deze context.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:58 schreef Lilliesleaf het volgende:
Gemiddeld IQ -> VMBO tl -> MBO niveau 4
Vergeet niet, 70% van de bevolking heeft een IQ van tussen de 90 en 110. En het gemiddelde IQ van een HBO'er ligt zo rond de 107, dus het zou prima kunnen dat er inderdaad mensen doorstromen van MBO naar HBO omdat ze net even wat intelligenter zijn dan een gemiddelde MBO'er maar net wat minder intelligent dan een HBO'er en dat compenseren door gewoon hard te werken, maar voor velen is dat vaak geen mogelijkheid.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daarmee ga je ook uit van gemiddelde omstandigheden. Ik zou niet weten waarom je met een gemiddeld iq niet gewoon HBO kan doen. Inzet en doorzettingsvermogen lijken mij veel belangrijker in deze context.
Sowieso denk ik dat het niveau van het HBO niet zo hoog is. De laatste tijd zie je steeds meer mensen die na hun MBO afgerond te hebben, succesvol HBO gaan doen. Als er echt een niveau verschil zou zijn, in de zin van dat het een hogere intelligentie zou vergen, zou dit niet zo vaak voorkomen.
Probleem is, op een punt scoor ik 114 en op andere punten 83, 83 en 84 wat onder gemiddeld ligt, geloof ik. In plaats van een Achilles die enkel in zijn hiel kon worden geraakt, ben ik een rottend lijkt dat enkel zijn Achilleshiel heeft waar ik niet getroffen kan worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
hbo is niet gemiddeld
Ooit gelezen dat mavo-3 gemiddeld is, geen idee waar dat nu voor staat.
En TS, je kan ook met een gemiddeld IQ heel ver komen met doorzettingsvermogen en hard werken. IQ zegt absoluut niet alles.
Heb hem wel in de ochtend gemaakt en kwam net uit een depressie of zat er nog half in. Denk dat ik er nog flink in zat toen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:11 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Ik kwam rond de 130. Maar dat zegt echt geen ene fuck. Sterker: Het hangt er helemaal vanaf WANNEER je zo'n test doet. In de ochtend schijnen mensen hem meestal ultra-ruk te maken, terwijl ze in de middag beter scoren.
Een IQ laat alleen zien hoe je dingen benaderd. Je mag je écht zorgen maken als je onder de 75 komt, aangezien je op die grens zwakbegaafd bent. (Dat zijn die mensen die geloven dat de kerstman bestaat, GTST waargebeurd is en bankrovers meehelpen omdat Robin Hood een held was)
Je hebt FOK! toch weten te vinden en iedereen zit hier toch wel minstens tegen hoogbegaafd aan dus ik zou niet teveel twijfelen aan jezelf.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:01 schreef Spongeboss het volgende:
Scoor beneden 100 op de meeste dingen. Op totaal kom ik op 94, een onderdeel 114 de andere onderdelen 83, 83 en 84.... Dus ik ben beneden gemiddeld maar kom op een gemiddelde uit...
Dan wordt ook hbo moeilijk voor iemand met een heel hoog IQquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:12 schreef Spongeboss het volgende:
Maar een ding is zeker inzet heb ik niet want ik heb zware last van anhedonie.
Ja daar heb je wel een punt, de test is min of meer tegen mijn wil gedaan ze dachten dat ik boven gemiddeld was.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:30 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Je hebt FOK! toch weten te vinden en iedereen zit hier toch wel minstens tegen hoogbegaafd aan dus ik zou niet teveel twijfelen aan jezelf.
Waarom zou je sowieso een IQ test doen en al helemaal daar rekening mee houden bij opleiding keuze? Je weet toch hoever je nu staat met wat je scoort op school, hoe moeilijk je de stof vindt en wat de volgende stap is die je kan nemen met dat diploma?
Ja gewoon mbo 4 dan. Met anhedonie leven is toch vrij lastig... Dacht dat ik alles op orde had, maar anhedonie is ook niets aan te doen helaas. Vraag me af waar de antwoorden zitten. Kon men de hersenen maar aanpassen, ik was denk ik liever gehersenspoeld om steeds iedere dag dezelfde saaie baan te doen. Dan het te moeten doen met mijn volle verstand en de anhedonie die me om de minuut eraan herinnert hoe saai het wel niet is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan wordt ook hbo moeilijk voor iemand met een heel hoog IQ
Pff klinkt als mijn schooldagen. Al stelde het MBO echt niks voor.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:54 schreef oLexie het volgende:
Het ligt niet zo zeer aan je IQ, meer aan je motivatie. Mijn IQ is ver boven gemiddeld maar ik doe er eigenlijk geen fuck mee omdat ik er gewoon geen zin in heb. Loop nu een beetje door mijn opleiding heen te sloffen, zonder er echt iets voor te doen. Zou veel hoger kunnen, maar daar heb ik gewoon echt geen zin in, dus dan gaat het ook niet lukken. Doe liever leuke dingen, dan maar geen topsalaris. Mijn planning is daarnaast ook echt gewoon ruk, deadlines haal ik maar net aan omdat ik een avond van tevoren pas begin. Red het wel steeds, want als ik eenmaal aan de slag ga dan ga ik als een speer en haal ik hele goede resultaten, maar het is wel steeds net op het nippertje of net iets te laat af.
Klinkt als een slechte schatting van iemand die dit uit zijn achterwerk heeft gerukt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:02 schreef Apollon het volgende:
Opleidingsniveau Gemiddeld IQ
Doctoraat (dr) 125
Doctoraat (drs/ir/mr) 115
HBO 108
MBO/VMBO (theoretische of gemengde leerweg) 98/100
VMBO (kader, beroepsgerichte leerweg) 90
Praktijkonderwijs 10-90
ZML-onderwijs
Dit is wat er gemiddeld in de praktijk uit komt, wat niet wel zeggen dat je niet ver boven of onder kunt presteren
hbo = niet gemiddeld..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:53 schreef Adames het volgende:
Kan niet missen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:05 schreef netflanders het volgende:
[..]
Klinkt als een slechte schatting van iemand die dit uit zijn achterwerk heeft gerukt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |