Tis toch gewoon een zoutoplossing? Als die fles dicht is kan dat niet oxideren lijkt mij....quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:53 schreef SchoneZoon het volgende:
Ik heb hier nog een nieuwe fles lenzenvloeistof liggen. Hij is nog geseald (dus nooit geopend), maar de houdbaarheidsdatum is 12/2013....dus december 2013.
Is het schadelijk om de vloeistof nog te gebruiken? Ik denk dat de bestanddelen misschien minder goed werken, maar dat het niet slecht is voor je ogen of lenzen?
Je moet je lenzenvloeistof ook eerst laten heiligen door de priester.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:30 schreef CarltonBanks het volgende:
Je ogen zullen wegbranden, niet doen!
Altijd? of alleen als hij over datum is?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je moet je lenzenvloeistof ook eerst laten heiligen door de priester.
Altijd bij een priester. Als het over de datum is kunt je beter terecht bij een oud zigeunervrouwtje.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:59 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Altijd? of alleen als hij over datum is?
Gelukkig staan de grenzen open, scheelt weer een hoop flessen lenzenvloeistof die anders zouden worden weggegooid.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:04 schreef padlarf het volgende:
[..]
Altijd bij een priester. Als het over de datum is kunt je beter terecht bij een oud zigeunervrouwtje.
Jouw ogen ookquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:02 schreef Devvie het volgende:
Mijn vloeistof is een jaar over de datum.. niets aan de hand
Hoe wou je precies een zoutoplossing oxideren eigenlijk?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis toch gewoon een zoutoplossing? Als die fles dicht is kan dat niet oxideren lijkt mij....
Kan het niet? Dat er zuurstof bijkomt in de oplossing en de oplossing basischer wordt oid?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:18 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Hoe wou je precies een zoutoplossing oxideren eigenlijk?
Nah, gaat niet gebeuren. Water doet niet zo veel als het 'gewoon' water is, zelfs niet als zoutoplossing. Goed de pH zal misschien niet meer neutraal zijn afhankelijk van het zout, maar verder gebeurt er bijzonder weinig.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kan het niet? Dat er zuurstof bijkomt in de oplossing en de oplossing basischer wordt oid?
H2O + O --> 2OH ?
Jij weet hetquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:23 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nah, gaat niet gebeuren. Water doet niet zo veel als het 'gewoon' water is, zelfs niet als zoutoplossing. Goed de pH zal misschien niet meer neutraal zijn afhankelijk van het zout, maar verder gebeurt er bijzonder weinig.
Niets aan de handquote:
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis toch gewoon een zoutoplossing? Als die fles dicht is kan dat niet oxideren lijkt mij....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |