abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 23:23:15 #51
55900 GM
vind ik dan toch
pi_13888348
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:03 schreef CherryLips het volgende:
Ze stelden mij vragen waarvan ik dacht; heb je er wat aan? en dan stellen ze ineens vast dat ik depressief ben. en dat concluderen ze uit het feit dat ik op mijn 16e nog geen vriendje had gehad (no change there) en dat ik niet wist wat ik wilde doen nadat ik m'n diloma behaald dat (no change there) en dat ik weinig vriendinnen had en liever op m'n kamer zat dan uitging.
dus, als je je op je 16e niet gedraagt als een BrEeZaH muts ben je depressief? dat weten ze al na een paar gesprekjes?
Van iemand die een postnatale depressie had beweerden ze dat ze lesbisch was en maar moest gaan scheiden, want de financieen en het huis waarin ze woonde was toch goed???
Postnatale depressie?? Nog nooit van gehoord, bestaat niet?

In een andere plaats een medewerkster van het Riagg die deed of ze kanker had (aan het faken gegaan over chemokuren en dergelijke)

en zo is er nog een ellenlange lijst van miskleunen. Generaliseren?? Dacht het niet, die organisatie praat mensen problemen aan (ze moeten tenslotte ergens hun klandizie vandaan halen)

"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_13892488
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:14 schreef sabyne het volgende:

[..]

Wat is er dan wel met je aan de hand,ben je daar al wel achter want ik neem aan dat je er niet voor niks bent heen gegaan?

Geen idee wat er met me aan de hand was; ik had een fobie ontwikkeld, een soort straatvrees. Ik vond van mezelf niet dat ik depressief was, dat vond ik juist van mezelf toen ik 14 was, ik begon weer net een beetje lol en vertrouwen in alles te krijgen. En dan praten ze je het weer even hard aan. Ik heb toen gezegd dat ik het daar niet mee eens was, en dat ik de gesprekken niet nodig vond als het zo ging, en toen ben ik nooit meer teruggegaan. De straatvrees was na een paar maanden grotendeels over, alleen bij bepaalde dingen speelde het weer op maar na een jaar heb ik gewoon examens gedaan zonder de boel onder te kotsen van de zenuwen (want dat was het eigenlijk; ik ging echt over m'n nek van zenuwen als ik dan ook maar de hond uit moest laten).

Dus misschien heeft die stomme koe me daar wel geholpen door zo achterlijk te reageren?

Tap tap tap
pi_13892558
Het is natuurlijk nooit zo dat alles en iedereen binnen een instantie niet deugt. Er zitten zeker bekwame therapeuten, en een enkeling in dit topic heeft daar geluk mee gehad. Maar de organisatie als geheel deugt m.i. in elk geval niet: traag, bureaucratisch, veel miscommunicatie, veel langs-elkaar-heenwerken. Daarnaast zitten er ook nogal wat individuele therapeuten die gewoon niet deugen. Dat alles bij elkaar leidt ertoe dat er meer mensen negatieve ervaringen hebben met het RIAGG dan positieve. En da's natuurlijk dieptriest, daar doen die paar succesverhalen van een enkeling niets aan af.
pi_13893765
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:00 schreef sheila_na_gig het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij het zo grappig vindt. Maar jij vindt wel meer dingen grappig waar ik wat minder om kan lachen.
Als een therapeute overspannen is, en het tussendoor telkens weer even probeert, zit je als client meer voor HAAR de therapeut te spelen dan andersom. Dat deugt natuurlijk van geen kanten. Als deze dame enigszins professioneel was geweest, of het team om haar heen enigszins professioneel was geweest, hadden ze gezien dat JUIST bij mijn familiegeschiedenis een herhaling van dat patroon niet wenselijk was. Maar ze waren niet professioneel, en da's iets wat ik na die eigen ervaring van mij nog tig keer heb gehoord van anderen over het RIAGG. Er zijn mensen met positieve ervaringen, maar die zijn eerder uitzondering dan regel.

Nu je het verhaal in zijn geheel verteld, kan ik je reactie begrijpen.

Op het moment dat je dat is overkomen, was je je dus niet bewust van je patroon (of mss wel 'valkuil') van je geroepen voelen om te zorgen voor een ander. Nu je het wel weet kun je er in ieder geval op anticiperen en ervoor zorgen dat het je geen tweede keer overkomt door grenzen te stellen en jouw eigen behoeften en wensen kenbaar te maken. Ik kan me voorstellen dat het een waardeloze ervaring is geweest!

#geen
pi_13895160
Loopt iedereen hier bij de Riagg?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_13895814
Ik herken de TS

Dat heb ik ook gehad toen ik nog bij de RIAGG zat, ze gaan tegenover je zitten en ze wachten tot jij iets verteld. Das best moeilijk als je heel erg gesloten bent, aan de andere kant begin je vanzelf wel te praten als er een drukkende stilte in de lucht hangt. Ik denk dat het voor mij best goed is geweest, je moet natuurlijk zelf inzien waar jouw problemen liggen en daar over gaan praten ik denk wel dat ik daar meer zelfvertrouwen door heb gekregen en sneller ben gaan praten. Aan de andere kant had ik wat meer 'response' van de andere kant gehad willen hebben, wat meer vragen en dergelijke want ik kwam er toen elke week, nou en ik had echt geen half uur kunnen vertellen over de dingen in die week die er gebeurd waren. ik had toch liever wat meer vragen enzo gehad, maar ze gaven me wel altijd hele goede tips

pi_13895888
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 13:30 schreef davinci het volgende:
ik heb altijd het idee gehad bij het RIAGG of ik 'behandeld' werd door stagiares 2e jaars SPW.

Kom je voor een bepaald probleem gaan ze me de volgende dingen laten doen:
Reageer meteen op mijn woord:

Vader: (ik: geweldige vent)
Moeder (ik: meest lieve mens ter wereld)

(waarop ze me onderbreekt en zegt dat ik best negatief mag zijn over mijn ouders)
En of ik misschien problemen met ze heb, of mijn vader me altijd maar één kusje gaf of misschien een tikkie meer.

Ik bedoel OK als ik daarnaar toe zou gaan om dat ik misbruikt ben. dan vind ik dit logisch, maar in mijn 1e gesprek meld ik waarvoor ik kom, vervolgens meteen dat reageren op die woorden.. en die muts begint meteen over incest.

Heb het overigens twee maanden daar volgehouden en heb alles afgebroken..

grappig, dat deden ze ook bij mij bij mijn 1e gesprek met RIAGG, sjees hebben gewoon voor iedereen dezelfde methodes :S vond het ook een shit vragenlijst zeker voor als je daar de 1e keer komt
pi_13897323
quote:
...of mijn vader me altijd maar één kusje gaf of misschien een tikkie meer.
Sorry maar heb echt moeite met de geloofwaardigheid hiervan. Zeker als dit "zomaar" gevraagd wordt

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 15-10-2003 15:19]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_13898895
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:20 schreef ssebass het volgende:
lezen

Is al een keer gevraagd..

woensdag 15 oktober 2003 @ 16:42:41 #60
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_13900608
Methode van de RIAGG..

Heb ik helaas nog geen reactie op gehad, maar vraag is, is dit idd waar wat ik veronderstel, of slechts deels, of helemaal niet?

Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_13914748
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 15:57 schreef Wolkje het volgende:
Ontopic:
De meeste reakties hier zijn toch niet echt positief he..

Wolkje

Het licht denk ik erg aan je behandelaar. Met stiltes willen ze ook reacties oproepen. Het is jouw tijd daar, dus benut het ook en begin zelf eens ergens over te praten, hoe moeilijk dit ook lijkt. Het kan natuurlijk ook gewoon niet klikken tussen jou en je behandelaar bij het RIAGG, maar trek deze conclusie niet te snel want het kan omslaan (borderline eigen bijvoorbeeld). Klikt het niet, geef dit dan aan en praat er over met je behandelaar.
[url]http://www.the-prodigy.org[/url]
pi_13914857
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:00 schreef arievdw het volgende:
maar trek deze conclusie niet te snel want het kan omslaan (borderline eigen bijvoorbeeld).
M'n mening is ook bijgesteld
pi_13975431
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:20 schreef ssebass het volgende:
moet je es doen man, je lacht je rot. even goed spuien bij een goede vriend helpt beter. als ze een beetje luisteren dan.
Tap tap tap
pi_14513236
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:21 schreef DuchessX het volgende:
Nu je het verhaal in zijn geheel verteld, kan ik je reactie begrijpen.
[...]
Ik kan me voorstellen dat het een waardeloze ervaring is geweest!
Kut dat ik dit nu pas lees.
Ontzettende hypocriet
pi_14513261
quote:
Op zondag 9 november 2003 23:19 schreef sheila_na_gig het volgende:

[..]

Ontzettende hypocriet

mis ik iets?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 9 november 2003 @ 23:40:52 #66
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_14513763
quote:

[..]

Ontzettende hypocriet

ik geloof dat duch. het goedbedoelde hoor nu zet hele verhaal van je gelezen heeft snapt ze je reactie een beetje beter en dat probeert ze te zeggen?
ik denk dat je dit verkeerd opvat nu.....
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
pi_14513798
quote:
Op zondag 9 november 2003 23:40 schreef koala2002 het volgende:
ik geloof dat duch. het goedbedoelde hoor nu zet hele verhaal van je gelezen heeft snapt ze je reactie een beetje beter en dat probeert ze te zeggen?
Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt
[edit]Hmm, die uitleg gaat jullie eigenlijk ook geen barst aan
  zondag 9 november 2003 @ 23:46:05 #68
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_14513858
quote:
Op zondag 9 november 2003 23:42 schreef sheila_na_gig het volgende:

[..]

ook maar ff edit dan

Kan me niet zo goed voorstellen, maar ik ging alleen ff af op hetgeen wat natuurlijk hier gepost word
verder zal ik me er ofcourse niet mee bemoeien...
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
pi_14516694
quote:

[..]

Ontzettende hypocriet

Jij bent echt paranoia zeg. En je dan ook nog eens verschuilen achter een kloon...
quote:
Op zondag 9 november 2003 23:40 schreef koala2002 het volgende:

[..]

Het was idd goed bedoeld. Maakt niet uit, ik stop er geen moeite meer in want dat wordt toch niet gewaardeerd. Gewoon ignoremode maar weer aan dan

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 10-11-2003 09:16]

#geen
pi_14519076
quote:
Op maandag 10 november 2003 09:04 schreef DuchessX het volgende:
Jij bent echt paranoia zeg. En je dan ook nog eens verschuilen achter een kloon...
En jij bent best wel dom. Want daar gaat het natuurlijk nou juist om. Dat je buiten het forum om in mails spottend reageert als ik je meld dat ik het tamelijk triest vind dat je mijn kloon hier op het forum ging lopen verraden, zodat ik yvonne moest vragen om verdomme ALLE persoonlijke postings in het kankertopic te wissen. Ik heb geen excuses gezien, alleen een spottend e-mailtje. En dan twee dagen later hier zo'n schijnheilige poeslieve posting plaatsen. Dat is gedrag waar ik echt niets van begrijp.
pi_14524629
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:07 schreef sheila_na_gig het volgende:

[..]

En jij bent best wel dom. Want daar gaat het natuurlijk nou juist om. Dat je buiten het forum om in mails spottend reageert als ik je meld dat ik het tamelijk triest vind dat je mijn kloon hier op het forum ging lopen verraden, zodat ik yvonne moest vragen om verdomme ALLE persoonlijke postings in het kankertopic te wissen. Ik heb geen excuses gezien, alleen een spottend e-mailtje. En dan twee dagen later hier zo'n schijnheilige poeslieve posting plaatsen. Dat is gedrag waar ik echt niets van begrijp.

Mag ik je eraan herinneren dat JIJ degene bent die begon met mij lastig te vallen via de mail?
Mijn reactie per mail daarop was:

"Dag [echte naam van Sheila_na_gig] " *

omdat ik een vermoeden had wie mij (voor de zoveelste keer, maar nu dus onder een kloon-naam) lastig viel per mail.
Méér niet.
Jij reageerde daarop met je echte naam en maakte jezelf daardoor bekend.
Dat jij je vervolgens geroepen voelt om je postings te verwijderen, is geheel je eigen keus.
Voor de goede orde wil ik hier nog even melden dat ik je slechts 1 mailtje heb gestuurd en de inhoud daarvan staat hierboven. Je mag best boos zijn of het ergens niet mee eens zijn maar ik heb er een hekel aan als je gaat liegen.

Ik trap écht niet in de slachtofferrol-comedy die jij opvoert en ik pik het niet dat jij dingen over mij loopt te verkondigen die pertinent onwaar zijn.

Heb je er trouwens al eens over nagedacht dat mensen er niet altijd op uit zijn om jou af te zeiken? Dat mensen het menen als ze vriendelijk zijn? Als jij dat in twijfel trekt, is dat jouw probleem. Maar laat een ander dan wel in zijn of haar waarde in plaats van met modder te gaan gooien.

Verder heb ik totaal geen behoefte aan contact met jou, dat ik hier en nu op jou posting inga is puur ter verdediging van mijzelf ten overstaan van de anderen.

* Zelfs nu verraad ik je kloon niet

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 10-11-2003 14:28]

#geen
pi_14524641
Wat mij betreft mag het weer ontopic
#geen
pi_14525498
Die kloon verraden had je allang gedaan, dat was juist de reden dat ik je een maand geleden mailde. Hoevaak moet ik het nog uitleggen?

Aandoenlijk dat je zoveel moeite doet om recht te praten wat krom is, maar "voor de zoveelste keer lastig viel via mail"? Hihi. Volgens mij hebben wij jaren geleden ooit eens 1 ruzietje gehad via ICQ, waarop een naderhand een vriendelijke mail heb gestuurd die jij toen erg waardeerde, dus ik moet er wel even om lachen dat je dat nu ziet als lastigvallen En die mail van een maandje terug was om je te melden dat ik dat kloonverraadgeintje op het forum niet grappig vond, dat jij het feit dat mensen jou erop aanspreken als jij ze iets lulligs flikt, ziet als lastigvallen, is weer typisch

Als je er last van hebt dat mensen je aanspreken op kutgeintjes die je maakt op het forum, maak ze dan gewoon niet. Dan had je jezelf nu ook de moeite van die ellenlange verdedigende posting kunnen besparen.

Mijn opmerking "ontzettende hypocriet" staat nog steeds, na het lezen van jouw verhaal nog met tien keer meer overtuiging dan toen ik hem gisteravond maakte. Ga vooral door met hele verhalen om je naam te zuiveren, zolang ik voor dat kutgeintje geen excuses krijg (je hebt m'n mailadres) zijn het loze woorden en kan ik er alleen maar om lachen, en de hemel danken dat ik jou niet ben.

pi_14525678
*schokkende realisatie*
Misschien is het wel helemaal geen hypocrisie van je, maar simpelweg ongelooflijke domheid? Misschien ben jij er ECHT van overtuigd dat je destijds niet mijn kloon hebt verraden (terwijl het voor andere mensen overduidelijk was) en denk je dus echt dat ik je volledig vanuit het niets en zonder aanleiding mailde. Ik weet het niet, zeg jij het maar, is het een enorme lading hypocrisie of een evenzogrote lading stupiditeit?

Nouja, je hebt me er niet mee geraakt, nieuwe klonen zijn zo weer aangemaakt, je hebt er yvonne meer mee benadeeld dan mij. Je zult het verder wel niet gaan snappen of blijven doen alsof je het niet snapt, dus ik laat het hierbij en gooi deze kloon nu weg. Als jij nog graag lange postings wilt maken om de wereld duidelijk te maken dat je een topwijf bent, doe dat vooral. Ik heb je gezegd wat mijn mening is over die actie van je, en hoef verder net als jij geen verdere discussie erover, tenzij er excuses komen. Zo niet, dan is mijn mening duidelijk en blijft staan.

[Dit bericht is gewijzigd door sheila_na_gig op 10-11-2003 15:06]

pi_14525969
Zo, dat hebben we ook weer gehad.

Ontopic please!

#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')