abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135640691
Vandaag kwam ik erachter dat een stuk van mijn houten vloer is losgelaten. Het losgelaten deel is zwartig en poreus. Ook klinkt het hol op een klein deel van het hout maar het is niet vochtig (zover ik kan voelen/zien).

De vloer ligt er nu 3 jaar in en het is een nieuwbouwhuis. Dacht eerst aan een lekkende verwarmingsbuis maar die druk neemt niet noemenswaardig af (staat al een tijd op 1.2/1.3 en is nooit bijgevuld).

Wie weet wat dit kan zijn?

pi_135640752
Zeker omdat je ook zegt dat een gedeelte hol klinkt denk ik aan houtrot.
pi_135640890
Maar daarvoor moet het toch aardig vochtig zijn?
pi_135641063
Denk het wel.......als aanvulling dan: beestjes misschien?
Vooral dat je typt dat het hout hol klinkt vind ik een nogal slecht teken.

Maar ik ben geen expert, is slechts een gedachte die ik er bij heb.
Komen vast nog wel andere, meer volledige antwoorden. ;)
pi_135641778
Nieuwbouwhuis bevat veel vocht. Daar kun je beter niet direct een houten vloer plaatsen omdat de vloerdelen vaak kromtrekken. Is de ondervloer waterdicht?
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_135641805
Ja, vind ik ook het meest zorgwekkende...
pi_135641820
De ondervloer is volgens mij (heb hem laten leggen) ook van hout...
pi_135642885
1 ga eens stofzuigen.
2 dat ziet eruit als een slecht gevulde knoest en schade plek in de plank.

Hol, ligt eraan waar het hol klinkt. Kan net zo goed een beetje los liggen van je ondervloer.

Als het droog is, shit eruit krabben, goed vullen en klaar.
Laat die handjes wapperen!
pi_135643354
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:36 schreef wvdbrand het volgende:
De vloer ligt er nu 3 jaar in en het is een nieuwbouwhuis.
Als dit de enige plek is, zou ik 'm zoals gezegd, opvullen en daarna 'n tijd aanzien hoe de rest blijft.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_135668318
Als het een duoplank is dan kan het zijn dat hij daar delamineert. Dan komt de toplaag los van de multiplex. Oorzaak is dan bijvoorbeeld slechte verlijming in combinatie met werken van de vloer. Dit verklaart ook het holle geluid.

Houtlijm of polymeren kit eronder en een zak zand erop.

c_/
met een koekje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')