abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135611777
Voor mensen die het gemist hebben hier een zeer mooie documentaire over de laatste vrouwen in klederdracht in Nederland.
Erg bijzonder is het dat er nog steeds een klein aantal vrouwen rondlopen in deze drachten, en ook jammer dat zoiets typisch Nederlands uitsterft.

http://www.hollanddoc.nl/(...)de-klederdracht.html
(de video komt pas na een aantal seconden in beeld)
pi_135612944
Wat tof! *slaat op om later eens te kijken*

Mijn opoe heeft tot haar dood (1990 ofzo) in (Scheveningse) klederdracht gelopen. Heeft wel wat, vind ik.
Ja doei.
pi_135613070
12.20 O+

Even vlug er doorheen gescrolled O+ :D
Zitten zelfs twee bekenden van me daar in 't filmpje! Ghe! Tof!
Ja doei.
pi_135613344
Aardige documentaire inderdaad, had hem al gezien. :) Wat ik wel zeer matig vond is dat er toch weer even gevraagd moest worden waarom die mensen uit Staphorst geen TV hebben. Doet volstrekt niet ter zake want het gaat over klederdracht, dus vraag daar dan ook niet naar. Je weet als interviewer donders goed dat die mensen daar anders mee om gaan dan de meeste mensen. :{
pi_135615332
Ik denk niet dat de maker het zo bedoeld heeft.
Wat ik wel bijzonder vond om te horen ook is van de mevrouw aan het einde van de documentaire uit Spakenburg. De vrouw en haar man zijn erg bereisd, maar de mevrouw zegt dat de plek waar zij het meest wordt uitgelachen en nagewezen hier in ons land is, Amsterdam. Ik snap al niet wat er te lachen is aan deze mensen, dus dat is toch wel bijzonder om te horen.
pi_135628660
Lachen, een vrouw in me oma's verpleeghuis heeft het ook (in scheveningen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')