Daarom ook mijn opmerking dat het te veranderen dient te worden door een installatiebedrijf.quote:
In Duitsland zijn de stekkerpiloten dan ook gek. Kabels zo in de muur wegsmeren..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:28 schreef tiho1 het volgende:
In duitsland smeren ze die kabels zo in de muur zonder buis zelfs. Kabel en prutsen, een kabel wordt net zogoed gemaakt om stroom te voeren.
Dat heb je goed gezien. Dus ga jij dingen aannemen?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:36 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Er staat dat het huis 12 jaar oud is. Meer niet toch?
Als koper heb je een onderzoeksplicht, je kunt het dus weten als je zo'n woning wilt kopen..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:37 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Ik vind het persoonlijk grenzen aan oplichting om zo'n huis in de maag gesplitst te krijgen. Helemaal als je er te laat achter komt...
Toch is het volgens hun norm toegestaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de stekkerpiloten dan ook gek. Kabels zo in de muur wegsmeren..
Gelukkig hier niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:44 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Toch is het volgens hun norm toegestaan.
Nee, ik neem alleen niet aan dat TS de eerste bewoner is, dat deed jij volgens mij.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:44 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien. Dus ga jij dingen aannemen?
Nee, als er niets over wordt gezegd mag je een werkend en goedgekeurd systeem verwachten. Dat dat perse VD draad in buizen zou moeten zijn is onzin.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:57 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Is het een optie om de boel weer dicht te maken en het huis te verkopen? Of dit misschien opvoeren als verborgen gebrek voor schadevergoeding bij verkoper? Of ontbinden van de koop? Ik denk serieus dat je hard kunt maken dat de elektrische installatie niet voldoet aan wat je mag verwachten. Als er niets over gezegd wordt bij verkoop verwacht je een installatie met VD-draad in buis volgens het centraaldozensysteem. Ben je lid van Vereniging Eigen Huis? Ik ken iemand daar die dit soort zaken voor de leden behartigt...
Ts schrijft, ik heb een huis van 12 jaar oud .....quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:01 schreef De_vorige_spreker het volgende:
[..]
Nee, ik neem alleen niet aan dat TS de eerste bewoner is, dat deed jij volgens mij.
Verder is er ook in NL geen regel die zegt dat je geen soepele leiding mag gebruiken en ook niet dat die per se in een buis moet. Dus volgens mij is zelfs de Duitse manier van 1,5mm2 snoer in de muur wegsmeren toegestaan volgens de NEN1010. Deze manier van 'installeren' zul je in de NPR5310 niet tegenkomen, maar dat wil niet zeggen dat het niet van NEN1010 mag. Helaasch.
Dat ziet er helemaal niet zo uit, en 95% van de mensen die een woning kopen weten niet eens wat een centraaldoos is. Maar dat maakt in principe ook niet uit, als het maar functioneert en betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:54 schreef De_vorige_spreker het volgende:
Natuurlijk, er staat nergens dat het per se VD-draad in buis volgens het centraaldozensysteem moet zijn. Je verwacht het wel, zeker als het er van de buitenkant net zo uit ziet. En als het niet zo blijkt te zijn, voel je je denk ik best wel genaaid.
Nee tuurlijk niet. Maar dat heb ik ook met dat ABB busboard systeem in een groepenkast. Persoonlijk wil ik beiden absoluut niet. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan opgelicht ben als het er toch in blijkt te zitten.quote:Zou jij denken op het moment dat je de plint los trekt: "Yes! Wieland snoertjes!" ?
Ik dacht dat dit veranderd was ?quote:
Ik zou alles eruit halen en met een schone lei beginnen. Het is een hoop werk, maar niet onmogelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:23 schreef peug306 het volgende:
het is een systeemwanden huis. dus wanden van ribben met beide kanten gips, onderin een goot in de muur uitgespaard van 4 cm diep bij 10 cm hoog. hierin liggen alle bekabelingen. en hierover een hoge plint.
het is een moeilijk uitbreidbaar systeem. en ik weet ook niet hoe ik het goed kan veranderen naar een beter systeem. ook de aansluitingen in de meterkast zijn vie stekkers.
alle electra loopt naar de vloer om via de plint naar het volgende punt te gaan.
dus het ligt allemaal los achter de plint.
een waardeloos brandgevaarlijk systeem. ben al 4 stekkers tegen gekomen die niet goed inmekaar geschoven waren in een stuk van 12 meter. bedenk wel. een stopcontact word doorgelust maar een lamp word rechtstreeks op de schakelaar gezet met een snoer met om de 3 meter een stekker verbinding!!
hoe dit te verbeteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |