Sublime text heeft ook de functie om elementen(en andere dingen in andere talen) in te klappenquote:
Vim.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:08 schreef Catch22- het volgende:
Ik gebruik netbeans. Html genereren vind ik niet zo belangrijk.
Omdat ik dat ken. En ik heb inmiddels redelijk wat less applicaties gebouwd en heb weinig zin om over te stappen naar sass. Zie er ook weinig nut in voor mijn werkzaamheden.quote:
Emmet is toch wat eerst zencoding was or no? Ik gebruik emmet ook in komodo edit en je tikt mad snel je codequote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:19 schreef Catch22- het volgende:
Flexbox
Ik word soms zo gelukkig van de juiste tooling. Ben een prototype voor een CMS aan het maken met Emmet, Bootstrap & LESS. Wat heerlijk is dat allemaal zeg
Lijkt we wel op ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:43 schreef Flammie het volgende:
[..]
Emmet is toch wat eerst zencoding was or no? Ik gebruik emmet ook in komodo edit en je tikt mad snel je code
hij bedoelt tov sass denk ik.quote:
Je moet Javascript leren en het gebruiken zoals het bedoeld is. Je kunt niet verwachten dat je je Java/C#-structuren gewoon klakkeloos in Javascript neerkwakt, want dat werkt niet. Maar Javascriptcode kan wel degelijk ontzettend elegant zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:50 schreef robin007bond het volgende:
Javascript vind ik echt een vreselijke taal.
Je hebt wel OOP, maar geen goede encapsulatie en dergelijke (kan wel met een design pattern, maar dat is onnodig veel werk). Daarnaast mis ik gewoon klassen. Natuurlijk kun je de functies als een soort klassen gebruiken, maar het werkt gewoon niet lekker.
In Javascript is mijn code heel dirty, terwijl ik in Java en C# heel mooi kan programmeren. Moet ik wennen? Ik heb al een heleboel implementaties van design patterns gelezen, maar ook de Command Pattern uitwerken. Wat een gedoe.
Er moet echt een nieuwe client side webtaal komen. Je hebt wel Typescript, maar dat compileert gewoon naar Javascript.
Hmm dat geloof ik wel, maar ik heb er wel moeite mee.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet Javascript leren en het gebruiken zoals het bedoeld is. Je kunt niet verwachten dat je je Java/C#-structuren gewoon klakkeloos in Javascript neerkwakt, want dat werkt niet. Maar Javascriptcode kan wel degelijk ontzettend elegant zijn.
De video's van Douglas Crockford al bekeken?quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm dat geloof ik wel, maar ik heb er wel moeite mee.
Als je met Bootstrap werkt, kan je imo beter met Sass werken. Vanwege de loop functies die Sass wel heeft en Less (nog?) niet. Die zijn best handig als je css wilt creëren voor het 12 kolommen systeem.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:19 schreef Catch22- het volgende:
Flexbox
Ik word soms zo gelukkig van de juiste tooling. Ben een prototype voor een CMS aan het maken met Emmet, Bootstrap & LESS. Wat heerlijk is dat allemaal zeg
Wat voor loopfuncties bedoel je?quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:50 schreef Maringo het volgende:
[..]
Als je met Bootstrap werkt, kan je imo beter met Sass werken. Vanwege de loop functies die Sass wel heeft en Less (nog?) niet. Die zijn best handig als je css wilt creëren voor het 12 kolommen systeem.
Volgens mij ben je dan echt veel te veel functionaliteit in je stylesheet aan het stoppen. Kun je beter je CSS door smarty halen, kun je ze tenminste écht dynamisch opbouwen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:14 schreef Maringo het volgende:
[..]
for, foreach en while:
http://thesassway.com/intermediate/if-for-each-while
Het wordt tijd dat CSS iets van dynamiek krijgt. Dat is waar de community al jaren tegenaan loopt te schoppen. Nu zal je dat voor een simpele html pagina niet echt nodig hebben. Maar als je bijvoorbeeld Bootstrap Themes wilt maken is het erg handig. Voorbeeldje:quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Volgens mij ben je dan echt veel te veel functionaliteit in je stylesheet aan het stoppen. Kun je beter je CSS door smarty halen, kun je ze tenminste écht dynamisch opbouwen.
1 2 3 4 5 | @for $i from 1 to 6 { .col-md-#{$i} { border: #{$i}px solid #aaa; } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | .col-md-1{ border: 1px solid #aaa; } .col-md-2{ border: 2px solid #aaa; } .col-md-3{ border: 3px solid #aaa; } .col-md-4{ border: 4px solid #aaa; } .col-md-5{ border: 5px solid #aaa; } .col-md-6{ border: 6px solid #aaa; } |
1 2 3 4 5 | [[foreach $users as $user]] .author-bio .photo-[[$user.name]] { background: url('[[$user.avatar]]') no-repeat; } [[/foreach]] |
Ooit met een Bootstrap theme gewerkt?quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:36 schreef KomtTijd... het volgende:
[ code verwijderd ]
Daar heb je tenminste écht iets aan, ipv dat je alsnog handmatig een array met users in je CSS/Sass moet gaan zetten.
Oh en voor iedere mogelijke style een class maken en vervolgens elementen als <a class="block roundtop col-md-2 margin-3 txt-blue bg-red"> is wat mij betreft nog ranziger dan inline-styles gebruiken, dus wat je precies met die for-loops moet is me ook niet duidelijk.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | @mobile: ~"only screen and (max-width: @{screen-xs-max})"; @tablet: ~"only screen and (min-width: @{screen-sm-min}) and (max-width: @{screen-sm-max})"; @tablet-and-down: ~"only screen and (max-width: @{screen-sm-max})"; @desktop-and-up : ~"only screen and (min-width: @{screen-md-min})"; @desktop: ~"only screen and (min-width: @{screen-md-min}) and (max-width: @{screen-md-max})"; @desktop-xl: ~"only screen and (min-width: @{screen-lg-min})"; table.table-overview { .table; .table-striped; .table-bordered; @media @tablet-and-down { .table-condensed; } } |
Enige plus die Sass heeft zijn de loopfuncties. Verder kan je met Sass ook nog zonder brackets werken zoals in Python. Maar verder is het praktisch hetzelfde als Less.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:16 schreef Catch22- het volgende:
[ code verwijderd ]
Hier word ik dus blij vanKan volgens mij met LESS en SASS beiden wel.
Jup. Vreselijk.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:13 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ooit met een Bootstrap theme gewerkt?
Kortom, het nut is dus beperktquote:De col-md-* is alleen maar om aan te geven hoeveel kolommen breed het huidige element moet zijn. Daarmee komt dus ook de margin, padding en dergelijke mee. Er komt in een goede theme dus nergens een margin-3 of txt-blue aan te pas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |