Het is ubertroll BG, wat denk je zelf?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:58 schreef Mirjam het volgende:
als je geen mongool bent die overal op klikt en maar wat doet op het net is internetbankieren bijzonder veilig.
Kay,quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:03 schreef Joe-Momma het volgende:
Jip zei tegen Janneke. Ik ga internetbankieren bij de Rabobank.
Toen zei Janneke. Hoe dan?
Jip pakte zijn randomreader en zijn bankpas. Surfte met zijn laptop telefoon of tablet naar www.rabobank.nl en drukte op inloggen. Stak zijn bankpas in de randomreader en toetste zijn pincode in. In het scherm van de randomreader stond een code. Die vulde hij in op de aangegeven plaats op het scherm en toen was hij ineens op zijn persoonlijke rabobankpagina.
Zo dat was hoofdstuk 1 van Jip en Janneke gaan internetbankieren.
Toen kwam er een olifant met een grote snuit en die blies zo het verhaaltje uit.
Morgen hoofdstuk 2. Hoe moet Jip via internetbankieren een rekening betalen.
Surf anders ff naar de link. Randomreader op te halen bij de Rabobank. Vraag meteen omquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kay,
1: wat is een randomreader?
2: ik heb geen laptop of tablet en geen mobiel sorry.
3: persoonlijke rabopagina? ehh?
Zo'n soort apparaatje:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kay,
1: wat is een randomreader?
Elke computer is geschikt, als je maar een internetaansluiting hebt.quote:2: ik heb geen laptop of tablet en geen mobiel sorry.
Dat is de pagina waar je op terecht komt als je bent ingelogd.quote:3: persoonlijke rabopagina? ehh?
Aangezien TS, wel... TS is, denk ik dat hij een computer heeft.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:08 schreef Joe-Momma het volgende:
Zonder computer of iets waarmee op internet kan gaat het trouwens moeilijk worden voor je qua internetbankieren.
volgens mij heb ik die ergens liggen, had ik meegekregen en wist al niet wtf dat was dus maar ergens in een kast gedaanquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo'n soort apparaatje:
[ afbeelding ]
Verkrijgbaar bij elk bankfiliaal.
[..]
ja die heb ikquote:Elke computer is geschikt, als je maar een internetaansluiting hebt.
ow..quote:[..]
Dat is de pagina waar je op terecht komt als je bent ingelogd.
Je klikt op "betalen met iDeal" in de webwinkel, dan kies je de Rabobank, vervolgens log je in met je Random Reader, klik je op "betalen" en daarna ben je weer terug bij de webwinkel en heb je betaald.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
maar hoe kun je dan hypotetisch gezien bijv betalen als ik geen giro zou schrijven om iets te kopen op een online gamewinkel bijv?
Meestal krijg je die als je een rekening opent, inderdaad. Zoek 'm maar op.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
volgens mij heb ik die ergens liggen, had ik meegekregen en wist al niet wtf dat was dus maar ergens in een kast gedaan
Voorlopig ben je enkel aan het inloggen bij Rabobank, daarmee kun je overboekingen versturen met je pinpas en dat apparaatje. Als je dat onder de knie hebt kun je op een vergelijkbare manier via een systeem dat iDeal heet op andere sites ook betalen met je pas en dat apparaatje.quote:ja die heb ik
[..]
ow..
maar hoe kun je dan hypotetisch gezien bijv betalen als ik geen giro zou schrijven om iets te kopen op een online gamewinkel bijv?
Is het een troll? Oh. Ik hap veel te snel.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
waarom hapt men nog op deze troll eigenlijk
Dus ideal selecteren en dan is dat apparaatje zeg maar alsof je daar een pinautomaat gebruikt in een winkel dusquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meestal krijg je die als je een rekening opent, inderdaad. Zoek 'm maar op.
[..]
Voorlopig ben je enkel aan het inloggen bij Rabobank, daarmee kun je overboekingen versturen met je pinpas en dat apparaatje. Als je dat onder de knie hebt kun je op een vergelijkbare manier via een systeem dat iDeal heet op andere sites ook betalen met je pas en dat apparaatje.
Nou dat deed ik tot nu toe wel dus waarom niet?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:17 schreef Tijn het volgende:
Sowieso schrijf je natuurlijk geen "giro" uit met je Rabobankrekening.
nee..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is het een troll? Oh. Ik hap veel te snel.
Nee dat deed je niet, het was een acceptgiro.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou dat deed ik tot nu toe wel dus waarom niet?
Je gebruikt de Random Reader om te bewijzen dat jij de rechtmatige eigenaar van je rekening bent. Het is puur voor het inloggen, via iDeal of via de internetbankierenwebsite. De opdracht voor de transactie doe je daarna gewoon vanuit je browser op je computer.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dus ideal selecteren en dan is dat apparaatje zeg maar alsof je daar een pinautomaat gebruikt in een winkel dus
Dat het veilig is, ok. Maar bijzonder veilig?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:58 schreef Mirjam het volgende:
als je geen mongool bent die overal op klikt en maar wat doet op het net is internetbankieren bijzonder veilig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |