abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135582735
Ik ben komende week veel aan het werk op een korsakov kliniek ivm de bouw van units.
Ik krijg hulp van wat bewoners.
Super toffe mensen maar vergeetachtig, jeetje.
Andere zaten zielig in de woonkamer voor zich uit te staren.

Zijn dit nu allemaal mensen die teveel hebben gedronken of kun je ook korsakov (verschijnselen) krijgen zonder dat je teveel hebt gedronken?
pi_135583035
Krijgen we weer zo'n Victor Renier topic? :D
pi_135583045
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:16 schreef Solo14 het volgende:
Meeste wel. Je kan het ook op andere manier krijgen maar ben vergeten hoe.
Eentje had het daar over door een vitamine of mineralen tekort. Ik moet bekennen dat die gozer er ook het beste van allemaal aan was. Daar viel mee te praten en hij kon best goed mee werken
pi_135583058
Of door anorexia, aids of een chronische harddrugs verslaving. Verreweg meeste door alcohol.
pi_135583172
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:20 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Eentje had het daar over door een vitamine of mineralen tekort. Ik moet bekennen dat die gozer er ook het beste van allemaal aan was. Daar viel mee te praten en hij kon best goed mee werken
Je moet er toch wel bij zuipen hoor. :P

https://www.hersenstichti(...)andoeningen/korsakov
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135583243
Korsakov wordt veroorzaakt door ernstig Vitamine B1-tekort, met name door zwaar alcoholgebruik in combinatie met slechte voeding.

In tegenstelling tot dementie, wordt het IQ van korsakovpatiënten niet echt aangetast, ze zijn alleen gedesoriënteerd en vergeetachtig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_135583447
Wat op de site staat zei hij geloof ik.
Dat lever niet meer vitamine op nam.
Veel mensen denken dat ik veek dronk en slecht at, maar dat is niet zo zei hij.

Toen zijn vriendin op bezoek kwam vertelde zij dat ook. Ook nog een jonge kerel, 21 jaar dacht ik.
Hij liet me zelfs vol trots een mri zien. Zijn vriendin legde uit dat korsakov aan de vorm van de hersenen te zien is. Bij hem was dat oke.
Dus lijkt toch kern vab waarheid in te zitten

[ Bericht 27% gewijzigd door Plumooh op 16-01-2014 22:43:23 ]
pi_135585127
Korsakov wordt inderdaad vaak veroorzaakt door chronisch alcoholisme. Echter, dit is niet de 'echte' oorzaak. Het ontstaat door een tekort aan vitamine B1 in het lichaam. Mensen die chronisch alcoholist zijn, nemen niet genoeg (gezond) voedsel tot zich, omdat alcohol op den duur ook verzadigd, je hebt geen honger meer. Hier door krijg je niet genoeg vitamine B1 op en daardoor ontstaan de symptomen van de ziekte van Korsakov.

Om het concreet te maken: vitamine B1 tekort kan ook ontstaan bij verminderde inname (dus met voedsel), aanhoudend braken, eetstoornissen (zoals anorexia nervosa), of bijwerkingen van chemotherapie.
pi_135610392
Ik slik sinds 2 jaar vitamine B op aanraden van de dokter. Werkt supergoed.
pi_135610450
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:24 schreef Jordy-B het volgende:
Korsakov wordt veroorzaakt door ernstig Vitamine B1-tekort, met name door zwaar alcoholgebruik in combinatie met slechte voeding.

In tegenstelling tot dementie, wordt het IQ van korsakovpatiënten niet echt aangetast, ze zijn alleen gedesoriënteerd en vergeetachtig.
Daarom slik ik levertraan en vitaminepillen tussen de kratjes door!
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')