Aangepast.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:21 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja inderdaad, in de bron stond Thailand.
Excuus.
Ik word altijd een beetje verdrietig van mensen die dit soort zaken willen vergoeilijken door een manke vergelijking te trekken met een overigens ook barbaarse industrie. Of het hypocriet noemen. Of wat dan ook.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:29 schreef Nat-Water het volgende:
Trouwens, no way dat dat varken het niet merkt. Het is alleen hypocriet om hier heel veel opmerkingen over te maken aangezien ik wel braaf altijd mijn karbonaadjes koop in de supermarkt.
Ik vergoeilijk het niet. Absoluut niet. Maar om te gaan lopen klagen dat het zo zielig is voor een varken, nee. Voor hetzelfde geldt wordt dit varken als een vorst behandeld in zijn hele leven, eet het beter dan jij ooit zal doen en dan alleen 'maar' gruwelijk geslacht. Dan heb je Nederland, waar al die beesten op elkaar lopen met minimalistische dingen en dan 'pijnloos' worden geslacht. Je weet het niet. Dus heb je ook geen recht van klagen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje verdrietig van mensen die dit soort zaken willen vergoeilijken door een manke vergelijking te trekken met een overigens ook barbaarse industrie. Of het hypocriet noemen. Of wat dan ook.
Ja, want een varken met zijn poten aan touwen vast spannen en vervolgens bij zijn middel in meerdere slagen doormidden hakken is vergelijkbaar met een varken vakkundig buiten westen brengen met een stroomstoot, waarna het vlot gedood wordt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:29 schreef Nat-Water het volgende:
Trouwens, no way dat dat varken het niet merkt. Het is alleen hypocriet om hier heel veel opmerkingen over te maken aangezien ik wel braaf altijd mijn karbonaadjes koop in de supermarkt.
Niet meer neequote:Op donderdag 16 januari 2014 21:40 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Sate is een Indonesisch gerecht, toch? En daar eten ze meestal geen varkensvlees.
Indonesisch ja. De christelijke minderheid eet het weleens met varkensvlees, al is dat niet zo bijzonder vaak.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:40 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Sate is een Indonesisch gerecht, toch? En daar eten ze meestal geen varkensvlees.
Het is absoluut vergelijkbaar. Je begint met een levend varken, eindigt met dood. In allebei de gevallen. Maar lees mijn bovenstaande post maar, ik heb geen zin om het nog een keer te typen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, want een varken met zijn poten aan touwen vast spannen en vervolgens bij zijn middel in meerdere slagen doormidden hakken is vergelijkbaar met een varken vakkundig buiten westen brengen met een stroomstoot, waarna het vlot gedood wordt.
Het is niet vergelijkbaar. Maar het is hun cultuur, en het is niet aan mij om dat te veroordelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |