ik geloof niet dat seks met anderen ja of nee iets te maken heeft met onderdanigheid, ik denk dat n man ook prima uit liefde die keus kan maken, of uit een gebrek aan behoefte.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:34 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Argumenteren is een schone zaakWaarom geloof je dat niet?
Dan bekijk je seks enkel en alleen als voorplantingsmiddel en zelfs dan vergeet je een paar hele belangrijke zaken(vooral bij de vrouw).quote:Op maandag 20 januari 2014 16:20 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik denk dat polygamie bij vrouwen een spandrel is (dat is een kenmerk dat ze gekregen hebben van het andere geslacht maar niet bij het originele geslacht hoorde en geen functie diende zoals tepels bij een man).
Mijn evolutionaire visie op de kijk:
mannen willen zoveel mogelijk zaad verspreiden en vrouwen willen het beste zaad dat zich aandient. Als ze dan eenmaal het beste zaad hebben willen ze de goede zaadgever behouden maar de zaadgever wil zijn zaad blijven verspreiden.
Maar de zaadgever wordt gehinderd door de zaadontvanger en alleen de dominantste zaadgevers blijven hun zaad verspreiden.
Bijvoorbeeld, al mijn vrienden hebben een vriendin maar zeggen constant over mooie vrouwen: "die zou ik wel willen neuken!"
Maar ze doen het niet omdat ze het niet mogen van hun vriendin.
Maar types zoals John F. Kennedy en Silvio Berlusconi bleven iedereen neuken die ze lekker vonden. Zeg maar.
Kleine correctie, dat doen ze niet omdat ze niet mogen, maar omdat ze ervoor kiezen om die andere vrouwen niet te neukenquote:Op maandag 20 januari 2014 16:20 schreef Libertarisch het volgende:
Bijvoorbeeld, al mijn vrienden hebben een vriendin maar zeggen constant over mooie vrouwen: "die zou ik wel willen neuken!"
Maar ze doen het niet omdat ze het niet mogen van hun vriendin.
quote:Op maandag 20 januari 2014 18:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben er niet zeker van dat er mensen hebben gepost met n polygame relatie
Ik heb geen vriendin maar ben wel polygaam ingesteld.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De mannen mogen ook antwoorden hoor...
Als je vrouw/vriendin bij een ander is ben je dan nooit bang dat zij voor hem kiest en jou
uiteindelijk verlaat? Ben je nooit jaloers?
ja, dát weet ik wel, mannen zijn niet zo moeilijk, als ze sex kunnen hebben maakt het niet zoveel uitquote:Op maandag 20 januari 2014 19:04 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik heb geen vriendin maar ben wel polygaam ingesteld.
Als ik seks heb met een vrouw heeft het niks met liefde te maken, liefde en seks zijn 2 verschillende werelden die niet verbonden hoeven te zijn maar wel verbonden kunnen zijn.
Als je een vriend/vriendin hebt en je hebt een open relatie bestaat er altijd de kans dat iemand heel erg verliefd wordt en dat is bedreigend want dan kan je partner je verlaten. Daarom werken die relaties vaak niet waarschijnlijk.
Waarschijnlijk werken open relaties alleen bij mensen die polygaam ingesteld zijn en niet vatbaar zijn voor verliefdheid....
Sommige vrouwen zijn ook niet zo moeilijk, en als je dan zo'n man en zo'n vrouw koppelt zou een open relatie kunnen lukken. Maar ik heb geen ervaring met open relaties dus wacht maar op een user die dat wel heeftquote:Op maandag 20 januari 2014 19:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja, dát weet ik wel, mannen zijn niet zo moeilijk, als ze sex kunnen hebben maakt het niet zoveel uit
met wie. (voor de meeste mannen gaat dit wel op, niet voor alle...)
Ik kijk later nog wel of er iemand antwoorden heeft, ik ga eerst eten, moet ook gebeurenquote:Op maandag 20 januari 2014 19:10 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Maar ik heb geen ervaring met open relaties dus wacht maar op een user die dat wel heeft
Ik denk dat ik voor ons beiden spreek als ik zeg dat als je vaste sekspartners hebt dat je niet kan zeggen dat je daar verder niets voor voelt, dat wordt wel degelijk ook een band die je hebt samen. Dat is geen verliefdheid echt, maar zonder gevoel is teveel gezegdquote:Op maandag 20 januari 2014 18:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ah... come on, ik weet zeker dat er hier mensen hebben gepost die een ''open relatie'' hebben,
misschien hebben die antwoorden op mijn vragen?
Stel ik de vraag opnieuw..
Nu heb ik een vraagje voor de vrouwen hier die een open relatie hebben.
Als je man/partner weer eens een tijdje een ''relatie'' heeft met een andere vrouw,
doen ze dat alleen voor de sex of is dat omdat ze verliefd zijn op die andere vrouw?
En eigenlijk kan ik de vraag ook meteen andersom stellen.
Als jullie sex hebben met een andere man dan je eigen partner, is dat puur voor
de sex of zijn jullie dan toch een beetje verliefd op die ander?
En nog een vraagje.
Als je man/partner tijdelijk bij een andere vrouw is en je weet dat hij verliefde gevoelens
voor haar heeft, zijn jullie dan nooit jaloers?
En geldt dit andersom ook voor je man/partner?
Is hij nooit jaloers?
En dan nog één vraagjewant ik ben nu wel nieuwsgierig.
Is er nooit een moment geweest dat de ''andere'' vrouw waar je man/vriend/partner sex mee
had, meer verwachtte? Dus ik bedoel dat die vrouw geprobeerd heeft om jouw man/partner
voor zich te winnen zodat hij voor haar kiest? Of zijn het allemaal vrouwen die het ook puur
om de sex doen?
Ik kan me best voorstellen dat je als vrouw niet zoveel moeite hoeft te doen om een keer sex
te hebben met een andere man dan je eigen man/partner, maar staan er nou écht veel vrouwen
te dringen om even sex te hebben met een man waarvan ze weten dan hij al ''gebonden'' is?
De mannen mogen ook antwoorden hoor...
Als je vrouw/vriendin bij een ander is ben je dan nooit bang dat zij voor hem kiest en jou
uiteindelijk verlaat? Ben je nooit jaloers?
Klopt.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan bekijk je seks enkel en alleen als voorplantingsmiddel en zelfs dan vergeet je een paar hele belangrijke zaken(vooral bij de vrouw).
Maar feit is dat seks naast een voortplanting ook een sociaal doel heeft, dat geeft heeeeeeeeeel erg veel nuance en een andere kijk op wat jij hier zegt.
Wat een crapquote:Op maandag 20 januari 2014 20:22 schreef jaha het volgende:
Ik denk dat mensen elkaar in deze discussie ook verkeerd begrijpen omdat ze begrippen met elkaar verwarren. Zo is verliefdheid niet slechts een uiting van liefde, maar vooral een uiting van lust. Het is een sterke prikkel in je hersenen die zegt: "ga kinderen met haar of hem maken" - want zo zijn wij mensen door de natuur geprogrammeerd. We hebben vooral plezier in seks omdat dat nodig is ter vermenigvuldiging van onze diersoort. Een verliefd gevoel hebben jegens iemand zonder dat je met hem of haar naar bed wil kan niet. Mensen die dat beweren zijn of niet verliefd of ze liegen. Het is wel zo dat de meeste mensen een verliefd gevoel van binnen exclusiveren. Mijn stelling is dat mensen die verliefd zijn van nature monogaam zijn - en als mensen net kinderen op de wereld hebben gezet ook wel. Baby's zijn hulpeloze wezentjes, die de volledige toewijding van beide ouders nodig hebben. Ook daarin voorziet de natuur. Juist mensen die niét verliefd zijn en (nog) geen kinderen (willen) hebben maar toch seks (willen) hebben zijn niet monogaam.
Punt is dat sinds condooms en de pil op grote schaal beschikbaar is geworden is dat laatste dus veel meer toegenomen en dan vooral in de leeftijdscategorie 16-30. De meeste mensen vinden zich dan - al dan niet terecht - te jong om zelf een gezin te beginnen maar zijn al wel toe aan seks, waarmee je dit soort problemen feitelijk op de hals haalt. Vooral bij het slikken van de pil is dat merkbaar - onlangs is er onderzoek geweest dat als vrouwen stoppen met het slikken van de pil (juist als ze denken dat ze met hun huidige partner wel kinderen willen hebben) juist dan vatbaar zijn voor nieuwe verliefdheden omdat ze hun eigen man niet meer aantrekkelijk vinden. Dat is puur iets hormonaals omdat de pil daar nou eenmaal behoorlijk in doorwerkt. Het beste is dat vrouwen hun partnerkeuze maken voordat ze de pil slikken (en dan gewoon condooms gebruiken) zodat de feromonen wel hun werk kunnen doen. Dat vergroot de kans behoorlijk dat wanneer ze stoppen met de pil niet op iemand anders - maar weer terug op hun eigen man verliefd worden.
http://www.kennislink.nl/(...)nvloedt-partnerkeuze
Na 10 jaar ben je écht niet meer zo verliefd als in het begin, en na 20 jaar ook niet en na 30 jaarquote:Juist mensen die niét verliefd zijn en (nog) geen kinderen (willen) hebben maar toch seks (willen) hebben zijn niet monogaam.
Bovendien, genoeg stellen die uit elkaar gaan juist als er net een kindje is geboren,quote:Ik ben wel echt verliefd geweest op een sekspartner trouwens. Dat vond mijn partner uiteindelijk wel moeilijk, maar daar zat meer aan dan alleen de verliefdheid(ga ik verder niet over uitwijden). Dat hebben we dus gestopt, wij gaan voor, ons gezin gaat voor, we zijn niet poly.
quote:Mijn stelling is dat mensen die verliefd zijn van nature monogaam zijn - en als mensen net kinderen op de wereld hebben gezet ook wel.
Dank voor je eerlijke reactie erodome, dus als ik het goed begrijp is dat je partner niet eh.. hoe noemquote:Op maandag 20 januari 2014 19:21 schreef erodome het volgende:
Voor ons beiden geld dat we ook weleens jaloers zijn geweest, we zijn beiden mensen en emotie's kunnen soms opspelen. De kunst is goed communiceren, optijd dingen aan kunnen geven en aan kunnen nemen van elkaar. Soms ben je nu eenmaal wat labieler, daar hoef verder niet eens echt een reden achter te zitten, maar als partner moet je er dan gewoon voor je partner zijn. Dan blijft je relatie goed.
Hoezo? Lijkt mij een non-lineair vergelijking met x onbekenden.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:22 schreef jaha het volgende:
Juist mensen die niét verliefd zijn en (nog) geen kinderen (willen) hebben maar toch seks (willen) hebben zijn niet monogaam.
Misschien wordt er in dat stukje bedoeld, mensen die nog geen vast verkering hebben, dusquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:49 schreef complicate het volgende:
[..]
Hoezo? Lijkt mij een non-lineair vergelijking met x onbekenden.
Oei, als Jaha dat zo bedoelt, dan ben ik dan wel een uitzondering op dat vlakquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Misschien wordt er in dat stukje bedoeld, mensen die nog geen vast verkering hebben, dus
vooral de jonkies, die nog helemaal niet aan kinderen moeten dénken, dat die nog nite
monogaam zijn. Dan zou het wel kunnen kloppen, de meeste jonge mensen sletten eerst
een tijdje rondIs ook niks mis mee, die hormoonbommetjes hebben meestal sex met
alles wat maar een hartslag heeftvoordat ze een een vaste relatie beginnen.
Uittonderingen zijn er altijdquote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:13 schreef complicate het volgende:
[..]
Oei, als Jaha dat zo bedoelt, dan ben ik dan wel een uitzondering op dat vlak
Tja, daarin verschillen mensen, voor mij is een leuke klik en een stevige scheut lust genoeg om met iemand naar bed te willen. Snap niet zo goed wat het vrouw zijn ermee te maken heeft, seks is gewoon erg lekker en soms is het een logisch gevolg op een leuke tijd. Het idee dat vrouwen alleen seks willen met liefde is toch al wel achterhaald lijkt me. Dat gaat meer over personen die zo denken, zowel man als vrouw, net zoals er personen zijn die niet zo denken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als je geen monogame relatie hebt zou je dus wél kunnen toegeven aan verliefdheid maar als
ik de post van erdome lees wordt dat juist weer een probleem en mag je eigenlijk alleen
bij een ander zijn als je juist niet verliefd bent, wat daar dan het voordeel van is, zeker
als vrouw ontgaat mij volledig trouwenswaarom zou je met iemand naar bed willen
waar je helemaal niet verliefd op bent, maar gewoon ''graag mag'' ik mag wel meer mensen
ook mannen, maar ik hoef er niet mee naar bed.
Nee, dat levert geen problemen op, het is ook niet iets dat vaak gebeurd. Gaat het om een vaste sekspartner dan komt er wel weer een ander moment(moet wel zeggen dat vaste sekspartners iets is wat we eigenlijk altijd samen doen), gaat het om een los contact dan maakt het niets uit, het is geen moetje om met anderen naar bed te gaan, gewoon een leuke avond zonder seks is ook fijn.quote:Dank voor je eerlijke reactie erodome, dus als ik het goed begrijp is dat je partner niet eh.. hoe noem
je dat? er geen liefje op na houdt als jij niet lekker in je vel zit.
Levert juist dát nooit problemen op? Deus ik bedoel, hij ziet een andere vrouw even hélemaal zitten
en wil daar graag af en toe naar toe, maar nét op dat moment heb jij dat dus even liever niet.
Stopt hij dan ook meteen?
Voor mezelf geld dat ik daar altijd wel open over ben, alhoewel ik het als ik alleen ben niet echt speciaal meld ga ik er ook niet omheen draaien of over liegen. Als het gesprek zo gaat dat je bij wat je verteld anders wat moet gaan verzinnen, je partner als iemand anders moet voordoen dan gebeurd dat niet.quote:En nog een vraagje, die had ik al gesteld, maar nog niemand heeft daar antwoord opgegeven dus
stel ik hem maar rechtstreeks aan jou.
Zijn er nou écht veel vrouwen die staan te dringen om met jou man sex te hebben terwijl ze weten
dat hij, zoals jij het noemt ''gelukkig getrouwd'' is en kinderen heeft? Of weten ze dat niet van te
voren?
hmmm, oké dus je moet iemand wel écht erg leuk en lief vinden? Dus niet verliefd maar er eenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:48 schreef erodome het volgende:
[quote]Tja, daarin verschillen mensen, voor mij is een leuke klik en een stevige scheut lust genoeg om met iemand naar bed te willen. Snap niet zo goed wat het vrouw zijn ermee te maken heeft, seks is gewoon erg lekker en soms is het een logisch gevolg op een leuke tijd. Het idee dat vrouwen alleen seks willen met liefde is toch al wel achterhaald lijkt me. Dat gaat meer over personen die zo denken, zowel man als vrouw, net zoals er personen zijn die niet zo denken.
Ah.. oké, dus jij gaat wel altijd vóór als ik het goed begrijp...quote:Nee, dat levert geen problemen op, het is ook niet iets dat vaak gebeurd. Gaat het om een vaste sekspartner dan komt er wel weer een ander moment(moet wel zeggen dat vaste sekspartners iets is wat we eigenlijk altijd samen doen), gaat het om een los contact dan maakt het niets uit, het is geen moetje om met anderen naar bed te gaan, gewoon een leuke avond zonder seks is ook fijn.
Ja mannen maakt het volgens mij sowieso geen ruk uit of je getrouwd bent of kinderen hebtquote:Voor mezelf geld dat ik daar altijd wel open over ben, alhoewel ik het als ik alleen ben niet echt speciaal meld ga ik er ook niet omheen draaien of over liegen. Als het gesprek zo gaat dat je bij wat je verteld anders wat moet gaan verzinnen, je partner als iemand anders moet voordoen dan gebeurd dat niet.
Volgens mij geld voor hem hetzelfde.
Als ze het van te voren weten dus... zoals je kan opmaken uit mijn bovenstaand verhaalquote:En ook bij vrouwen geld dat ze daar meestal niet zo mee zitten, een bezette man is voor de meeste geen probleem.
oké duidelijkquote:Nu wil ik niet spreken over vrouwen die staan te dringen, het is niet iets wat vaak gebeurd, dan hebben we het over als hij op zakenreis is, of uitging en toch al een nacht weg was(en dan ook gebeurd het niet elke keer, het loopt zoals het loopt, er wordt niet zo heel bewust gejaagd).
Het gaat wel echt om een klik ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hmmm, oké dus je moet iemand wel écht erg leuk en lief vinden? Dus niet verliefd maar er een
beetje tegenaan zeg maar , gewoon ''aardig'' vond ik wat magertjes... dit kan ik nog wel
snappen.
Ja, net zoals hij voorgaat voor mij.quote:Ah.. oké, dus jij gaat wel altijd vóór als ik het goed begrijp...
Zover ik hem ken zal hij er geen doekjes omheen draaien, daar is hij niet echt van.quote:Ja mannen maakt het volgens mij sowieso geen ruk uit of je getrouwd bent of kinderen hebt![]()
maar van hem weet je het niet zeker dus? Zou je dat niet willen weten? Straks heb je een psycho
voor je deur staan die verhaal komt halen![]()
Wat een drama, maar dat hangt vast aan een affaire achter iemands rug om beginnen. Gelieg en bedrieg kunnen een stevige backfire opleveren.quote:Serieus, pas geleden nog meegemaakt, een vrouw die bij mij aanbelde omdat ze mijn buurman
zocht, ze was nogal overstuur en is begreep nog niet waar het om ging dus ik had haar binnen
gelaten en toen snapte ik pas dat ze al 2 jaar een verhouding had met mijn buurman, (die weer
samenwoont en/of getrouwd is met een andere vrouw) was een drama aan de telefoon, ze heeft
met haar eigen 06 nummer staan telefoneren met hem, ze was hem gevolgd en had nu eindelijk
uitgevogeld waar hij woonde, ze had zelf foto's gemaakt van zijn nummerbordwas best
een eng typje eigenlijk. Wat er daarna allemaal is gebeurd weet ik niet, maar een paar weken
geleden waren zijn ramen íngegooid, midden in de nacht, hij kwam vragen of wij iets hadden
gehoord, maar dat hadden we dus niet
[..]
Als ze het van te voren weten dus... zoals je kan opmaken uit mijn bovenstaand verhaal
[..]
oké duidelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |