abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135539552
Ok, ik heb dus deze (tot nu toe) oerdegelijke Bosch 25 VRC hangen.
Doet zijn ding, geen hyper-ingewikkelde onderdelen die het allemaal maar onderhouds-gevoelig maken volgens mij. Best ding dus, maar nu begint het oude beestje (of de installatie) toch kuren te vertonen.

Het 'probleem' begon toen in 2 maanden de druk daalde van 1.5 bar naar 1 bar, dus gebeld, onderhoudsafspraak laten inplannen en 2 dagen later stond er een monteur voor de deur.
Die heeft de CV opgetrokken, beetje met zijn stofzuiger erdoorheen gegaan en nog een thermometer ergens tussen gestoken. Hij kon verder niets vreemds vinden dus de ketel bijgevuld en full force laten stoken, alle radiatoren bekeken, nergens een lek.
Maar inmiddels is de druk dus alweer terug gelopen en wil ik ze volgende week maar weer terug laten komen, iemand een idee waar nog meer op te letten behalve lekkage bij de radiatoren? Of zou de manometer het misschien gewoon aan het begeven zijn?

Na het onderhoud kwamen er wat druppels water onder de CV vandaan, uit een zwarte dop.
Dit was volgens de monteur volstrekt normaal want dit was de druppelaar...Iemand die dit kan bevestigen? Kan met mijn google-fu niets vinden over een druppelaar bij CV's namelijk.
De bewuste zwarte dop:
pi_135539989
Inderdaad is dat normaal

Dat is de inlaatcombinatie, welke bij het opwarmen van het warme tapwater de druk uit de ketel laat ontsnappen als deze te hoog word. Normaal zit hier ook een afvoerleiding aan die naar het riool gaat
pi_135540114
Het eerste wat in mij opkomt, is het expansievat. Laat die maar vervangen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135540532
Bedankt voor de snelle antwoorden met een professionele blik erop heren!
Dan ga ik van de week maar weer aan de telefoon hangen en kijken of ik een monteur ingepland kan krijgen die iets meer doet dan stofzuigen.
pi_135545058
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:54 schreef Laminar het volgende:
Bedankt voor de snelle antwoorden met een professionele blik erop heren!
Dan ga ik van de week maar weer aan de telefoon hangen en kijken of ik een monteur ingepland kan krijgen die iets meer doet dan stofzuigen.
Voor een onderhoud aan een Bosch staat 40 minuten, is ie binnen een half uur klaar, dan is ie wat vergeten.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135551594
De "druppelaar" op de foto is inderdaad de overstort van de inlaatcombinatie. Hier hoort een afvoer aan te zitten. Als hij lekt buiten het opwarmen van de tapwatervoorziening dan moet deze vervangen worden. Dit onderdeel maakt deel uit van het leidingwater en niet van de cv-leidingen dus expansievat heeft hier niets mee te maken.
pi_135571509
Never mind. Ik lees verkeerd :(

Maar ik zou die inlaatcombinatie wel aansluiten op een afvoer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')