Ok, ik heb dus deze (tot nu toe) oerdegelijke Bosch 25 VRC hangen.
Doet zijn ding, geen hyper-ingewikkelde onderdelen die het allemaal maar onderhouds-gevoelig maken volgens mij. Best ding dus, maar nu begint het oude beestje (of de installatie) toch kuren te vertonen.
![2dvoihj.jpg]()
Het 'probleem' begon toen in 2 maanden de druk daalde van 1.5 bar naar 1 bar, dus gebeld, onderhoudsafspraak laten inplannen en 2 dagen later stond er een monteur voor de deur.
Die heeft de CV opgetrokken, beetje met zijn stofzuiger erdoorheen gegaan en nog een thermometer ergens tussen gestoken. Hij kon verder niets vreemds vinden dus de ketel bijgevuld en full force laten stoken, alle radiatoren bekeken, nergens een lek.
Maar inmiddels is de druk dus alweer terug gelopen en wil ik ze volgende week maar weer terug laten komen, iemand een idee waar nog meer op te letten behalve lekkage bij de radiatoren? Of zou de manometer het misschien gewoon aan het begeven zijn?
Na het onderhoud kwamen er wat druppels water onder de CV vandaan, uit een zwarte dop.
Dit was volgens de monteur volstrekt normaal want dit was de druppelaar...Iemand die dit kan bevestigen? Kan met mijn google-fu niets vinden over een druppelaar bij CV's namelijk.
De bewuste zwarte dop: