abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135533798
Ik kan in mijn recent gekochte woning de vulkraan van de C.V.-ketel niet vinden. Ik heb alle verwarmingen gecontroleerd en daar zit sowieso geen vulkraan, ook niet in de badkamer of de keuken (waar de ketel zit).

Het is een Junkers Eurostar ketel, en er zit onderaan een mooie wirwar van buizen, maar ook daar zie ik niet direct een plek waar gevuld kan worden. Het enige wat ik kan bedenken is op het expansievat, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Foto van de onderkant van de ketel:

Ik vraag me sowieso ook af wat dat rare plastic dingetje in het midden doet met die twee openingen die nergens op zijn aangesloten. Het is op de foto niet duidelijk te zien, maar daarachter, aan de rechterkant zit ook nog een draaiknop. Die buis lijkt ook niet gevuld te zijn.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_135534403
Niet bij het aansluitpunt voor de wasmachine? Dat het daar rechtstreeks de cv ingaat.
Hier staat niets.
pi_135534466
Daar heb ik ook gekeken. De wasmachine staat in de badkamer en er zit wel een radiator vlak naast de wasmachinekraan, maar op de radiator kan geen slang worden aangesloten.
a decent omelette.
pi_135534753
Hier hangt een ketel die rechtstreeks op de waterleiding zit aangesloten. Het bijvullen gaat dan d.m.v. het iets naar links draaien van 2 nippels op de ketel zelf.

Misschien is dat bij jouw ketel ook het geval?
pi_135534920
De ketel heeft er voor zover ik kan zien geen aansluiting voor. Wel heel gek, ik nu een slang gevonden onder de keukenkasten (toen ik even het voorblad eraf haalde) met aan een kant een wasmachineaansluiting en aan de andere kant een tuinslangaansluiting. Ik heb dus al zitten zoeken of er iets is bij de ketel waar een tuinslang op kan, maar ook dat kan ik niet vinden.
a decent omelette.
pi_135535406
Witte ding, inlaatcombinatie:

Pijpje eronder is een afvoer, welke bij jou in een 5/8" PVC elektrabuis gesmolten is :')

Die draaiknop, is geen draaiknop maar een ventiel. Afblijven ;)

Vulkraan moet ergens in huis zitten. Op expansievat kan het best gemonteerd zijn hoor. Dan een foto delen.
Laat die handjes wapperen!
pi_135535935
Expansievat ziet er zo uit:

Bovenaan zie je een knopje zitten om te openen en te sluiten. Ik zie echt nergens een andere optie.
a decent omelette.
pi_135535944
TS woont in België? Junkers Eurostar is geen ketel die hier veel verkocht wordt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135535990
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:36 schreef nightsleeper het volgende:
Expansievat ziet er zo uit:

[ afbeelding ]

Bovenaan zie je een knopje zitten om te openen en te sluiten. Ik zie echt nergens een andere optie.
Dat is je vulpunt. Het dopje past op de bovenkant.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135535997
Zo te zien 4 zilverkleurige buizen verwarming aan en afvoer
1 koudwater aanvoer met kraantje
1 warmwater afvoer die naar 2 gesplitst word.
De 2e leiding van links waar is die voor?
pi_135536036
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ah kijk aan.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:38:51 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135536042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:37 schreef hoas het volgende:
Zo te zien 4 zilverkleurige buizen verwarming aan en afvoer
1 koudwater aanvoer met kraantje
1 warmwater afvoer die naar 2 gesplitst word.
De 2e leiding van links waar is die voor?
Warm water
pi_135536084
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:38 schreef cvboer het volgende:

[..]

Warm water
Oke.
pi_135537151
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

:Y
pi_135539292
Dan ga ik morgen daar de C.V. maar eens bijvullen. Moet ik wel eerst die rare tuinslangaansluiting erafhalen en er een goede opzetten want zo werkt het natuurlijk niet. :')

i.i.g. bedankt iedereen!
a decent omelette.
pi_135540110
Tuinslang koppeling aan wasmachine kraan, andere eind aan de vulkraan van je CV... klaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')