quote:
Ik weet het. Ik kan hier alleen enorm slecht tegen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:17 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Minder opwinden. Ze weten niet beter en je moet maar hopen dat ze zo weinig mogelijk ouders deze verkeerde informatie geven.
Die kans is aanwezig inderdaad. Vooral in het geval dat ze met niet-bestaande termen en ziektes (Autistic enterocolitis) gaan gooien.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:23 schreef Plantagehouder het volgende:
Die gast doet dit trucje al 20 jaar, waarschijnlijk ben jij diegene die en publique afgaat en versterk je enkel het beeld bij de kneusjes die dit geloven.
Ik heb die neiging (momenteel) ook sterk. Ze ontkennen overigens ook niet dat autisme een neurologische stoornis is. Ze zeggen alleen dat het door stress (o.a. door vaccinaties) komt die natuurlijk ongedaan gemaakt kan worden door peperdure homeopathische supplementen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:28 schreef Raggingbull het volgende:
Ik zou er zeker heengaan al is het alleen al om het feit dat die persoon die dat zegt mensen gewoon voorliegt. Aangezien autisme een "issue" in de hersenen is. Als je wil zou ik het zelfs nog zien zitten om met je mee te gaan. Omdat dit gewoon op geen enkele mogelijke manier door de beugel kan.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Meestal weten deze mensen ook heel goed in te spelen de intuïtie van (naïeve) mensen. Ik denk ook dat ik het afleg als het zijn woord tegen het mijne is. 'Het publiek' geeft waarschijnlijk al een voorkeur aan zijn uitleg (confirmation bias) en daarnaast is hij een 'autoriteit' op zijn gebied. Ik ben daarnaast maar gewoon een knul die opeens moeilijk loopt te doen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:34 schreef LostFormat het volgende:
Die gozer heeft waarschijnlijk al heel veel ervaring met kritische vragen. Ondanks het feit dat je het gelijk aan jouw kant hebt, lijkt me de kans groot dat je er niets mee opschiet. Gelijk krijgen en gelijk hebben zijn twee verschillende dingen.
Misschien dat je een goede flyer kan maken met tegenargumenten en die dan uitdelen aan de bezoekers?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:45 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Meestal weten deze mensen ook heel goed in te spelen de intuïtie van (naïeve) mensen. Ik denk ook dat ik het afleg als het zijn woord tegen het mijne is. 'Het publiek' geeft waarschijnlijk al een voorkeur aan zijn uitleg (confirmation bias) en daarnaast is hij een 'autoriteit' op zijn gebied. Ik ben daarnaast maar gewoon een knul die opeens moeilijk loopt te doen.
Ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik tolerantie en leven en laten leven ook heel belangrijk. Ik vergelijk mezelf met zo'n flyer meteen met iemand die voor de abortuskliniek plastic foetussen uitdeelt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:47 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Misschien dat je een goede flyer kan maken met tegenargumenten en die dan uitdelen aan de bezoekers?
Edit: het lijkt me dat je dit wil doen voor de bezoekers nl. Die gasten zelf overtuig je toch niet.
Gelukkig doe je het voor hen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ik vind. vind ik . Ik vergelijk .vind ik zo'n
En die mensen spreken ook alleen namens henzelf. Zie je het probleem?quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]![]()
Ik kan toch alleen voor mezelf spreken?
Iedereen mag natuurlijk voor zichzelf denken maar ze verkondigen wetenschappelijk bewezen onzin. Daar mag naar mijn mening tegen gewaarschuwd worden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:01 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
En die mensen spreken ook alleen namens henzelf. Zie je het probleem?
Liever niet zeg! Zo kun je de mentaal minderbedeelden beter onderscheiden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Iedereen mag natuurlijk voor zichzelf denken maar ze verkondigen wetenschappelijk bewezen onzin. Daar mag imo tegen gewaarschuwd worden.
Jep, en daar hebben ze ook alle recht op. Bovendien zijn mensen ook zelf verantwoordelijk voor de zorg die ze kiezen en hoe ze de informatie tijdens zo'n lezing interpreteren.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:01 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
En die mensen spreken ook alleen namens henzelf. Zie je het probleem?
Ik zou graag willen dat je gelijk hebt (wijzen en lachen) maar de kans bestaat dit die mensen die dit geloven er in mee gaan en dus hun autistische nageslacht onvoldoende zorg bieden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Liever niet zeg! Zo kun je de mentaal minderbedeelden beter onderscheiden.
Deze mensen die daarin geloven noem ik "rode vlaggetjes". Oftewel vermijden en als het niet anders kan ze belachelijk maken en in hun gezicht uitlachen.
Deze mensen dienen als doel andere mensen te vermaken met hun tweedehandse, voorgekauwde mentale kauwgomresten.
Dat is toch alleen maar beter. Een losgeslagen tweede generatie mentaal afgebrokkelden. Nog makkelijker uit te buiten en nog beter te manipuleren. Er moeten meer van dat soort mensen komen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:07 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik zou graag willen dat je gelijk hebt maar de kans bestaat dit die mensen die dit geloven er in mee gaan en dus hun autistische nageslacht onvoldoende zorg bieden.
Darwin over de rug van mentaal gehandicapten. Ik snap je punt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:08 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dat is toch alleen maar beter. Een losgeslagen tweede generatie mentaal afgebrokkelden. Nog makkelijker uit te buiten en nog beter te manipuleren. Er moeten meer van dat soort mensen komen.
Ik moet het loslaten.quote:De inspectie kan alleen dan optreden tegen onverantwoorde behandelwijze, als er sprake is van een aantoonbare relatie tussen de schade en de (alternatieve) behandeling. Het veroorzaken van (een aanmerkelijke kans op) schade aan iemands gezondheid door ondeskundig te handelen is een strafbaar feit.
In zo'n geval kan de inspectie onderzoek doen en zonodig aangifte doen bij de officier van justitie. Deze bepaalt of de zaak aan de strafrechter wordt voorgelegd. De inspectie heeft zelf geen instrumenten om de praktijken van alternatieve behandelaars die niet BIG-geregistreerd zijn te stoppen. De inspectie is daarbij afhankelijk van het Openbaar Ministerie.
http://www.igz.nl/onderwe(...)ehandelaars/wet_big/
Hier en daar zit het probleem bij mij. Ik heb zelf ervaren hoe het is als je ouders je niet goed begrijpen en je niet tot onvoldoende kunnen helpen. Al die kinderen verdienen een eerlijke kans op een goeie toekomst. En dat ga ik absoluut niet laten verpesten door 1 of andere kwakzalver met mooie vrome praatjes. En zo steek ik een beetje in elkaar. Ik vind het echt schandalig dat iemand over de rug van kinderen(want die zijn uiteindelijk de dupe) geld wil verdienen. Wat eventueel ten koste kan gaan van het kind. Dat gaat voor mij gewoon te ver!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik tolerantie en leven en laten leven ook heel belangrijk. Ik vergelijk mezelf met zo'n flyer meteen met iemand die voor de abortuskliniek plastic foetussen uitdeelt.![]()
Aan de andere kant vind ik zo'n CEASE-therapie ook heel schadelijk. Ik weet alleen niet of ik tolerantie en leven en laten leven belangrijker vind dan het mogelijk verpesten (en misleiden) van kinderen en ouders.
Helaas is dit soort onzin niet verboden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik heb nog even opgezocht of ik iets kan met de De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ), maar die doet niets als behandelaars die niet in het BIG-register staan (op een aantal uitzonderingen na).
[..]
Ik moet het loslaten.
Bedankt voor jullie reacties!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |