abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:09:53 #1
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135530626
Hallo,

Misschien een beetje een vreemd topic, maar ik zit met een dilemma. Ik heb namelijk de mogelijkheid om binnenkort een lezing bij te wonen over CEASE-therapie bij autisme.

Deze homeopaten beweren dat autisme o.a. veroorzaakt wordt door vaccinaties en ze raden ook aan om antibiotica te vermijden (''Vermijdt antibioticakuren daar ze de darmflora aantasten en daarmee de onderliggende problemen alleen maar erger maken. Kies bij infecties zo mogelijk voor natuurgeneeskundige oplossingen.'')
http://www.cease-therapie.nl/

Ik vind het, naast dat ze ouders op kosten jagen en valse hoop (en informatie) geven, ook nog eens hartstikke gevaarlijk. Ik heb zelf ook een vorm van autisme en daarvoor vroeger (toen ik nog kind was) ook een homeopathische (i.c.m. bioresonantie) behandeling gehad. Waarschijnlijk overbodig om te zeggen dat mijn ervaring daarmee niet erg goed was. ''Gelukkig'' gingen ze de reguliere zorg afkraken waardoor ik ermee gestopt ben. Ik vond mijn psychiater destijds namelijk enorm aardig en goed.

Nu overweeg ik eigenlijk om naar die lezing te gaan om kritische vragen te stellen (ondanks dat ik niet graag in de belangstelling sta) in de hoop dat ouders de lezing met een korrel zout nemen. Het is alleen ook weer zo ongepast. Ik loop immers ook niet de kerk binnen met de Origin of Species in mijn hand.

Wat zullen jullie doen?

[ Bericht 5% gewijzigd door L-ascorbinezuur op 15-01-2014 19:34:22 ]
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_135530734
Laat het gaan.
pi_135531069
Minder opwinden. Ze weten niet beter en je moet maar hopen dat ze zo weinig mogelijk ouders deze verkeerde informatie geven.
pi_135531423
Die gast doet dit trucje al 20 jaar, waarschijnlijk ben jij diegene die en publique afgaat en versterk je enkel het beeld bij de kneusjes die dit geloven.
pi_135531618
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:28:43 #6
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135531812
Ik zou er zeker heengaan al is het alleen al om het feit dat die persoon die dat zegt mensen gewoon voorliegt. Aangezien autisme een "issue" in de hersenen is. Als je wil zou ik het zelfs nog zien zitten om met je mee te gaan. Omdat dit gewoon op geen enkele mogelijke manier door de beugel kan.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:32:04 #7
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135532036
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:11 schreef krullenbolletje het volgende:
Laat het gaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:17 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Minder opwinden. Ze weten niet beter en je moet maar hopen dat ze zo weinig mogelijk ouders deze verkeerde informatie geven.
Ik weet het. Ik kan hier alleen enorm slecht tegen.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:23 schreef Plantagehouder het volgende:
Die gast doet dit trucje al 20 jaar, waarschijnlijk ben jij diegene die en publique afgaat en versterk je enkel het beeld bij de kneusjes die dit geloven.
Die kans is aanwezig inderdaad. Vooral in het geval dat ze met niet-bestaande termen en ziektes (Autistic enterocolitis) gaan gooien. :{
[i]Thanks. [/i]
pi_135532146
Die gozer heeft waarschijnlijk al heel veel ervaring met kritische vragen. Ondanks het feit dat je het gelijk aan jouw kant hebt, lijkt me de kans groot dat je er niets mee opschiet. Gelijk krijgen en gelijk hebben zijn twee verschillende dingen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:41:26 #9
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135532607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:28 schreef Raggingbull het volgende:
Ik zou er zeker heengaan al is het alleen al om het feit dat die persoon die dat zegt mensen gewoon voorliegt. Aangezien autisme een "issue" in de hersenen is. Als je wil zou ik het zelfs nog zien zitten om met je mee te gaan. Omdat dit gewoon op geen enkele mogelijke manier door de beugel kan.
Ik heb die neiging (momenteel) ook sterk. Ze ontkennen overigens ook niet dat autisme een neurologische stoornis is. Ze zeggen alleen dat het door stress (o.a. door vaccinaties) komt die natuurlijk ongedaan gemaakt kan worden door peperdure homeopathische supplementen. ;(
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:45:30 #10
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135532871
quote:
4s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:34 schreef LostFormat het volgende:
Die gozer heeft waarschijnlijk al heel veel ervaring met kritische vragen. Ondanks het feit dat je het gelijk aan jouw kant hebt, lijkt me de kans groot dat je er niets mee opschiet. Gelijk krijgen en gelijk hebben zijn twee verschillende dingen.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Meestal weten deze mensen ook heel goed in te spelen de intuïtie van (naïeve) mensen. Ik denk ook dat ik het afleg als het zijn woord tegen het mijne is. 'Het publiek' geeft waarschijnlijk al een voorkeur aan zijn uitleg (confirmation bias) en daarnaast is hij een 'autoriteit' op zijn gebied. Ik ben daarnaast maar gewoon een knul die opeens moeilijk loopt te doen. :{
[i]Thanks. [/i]
pi_135533011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:45 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Meestal weten deze mensen ook heel goed in te spelen de intuïtie van (naïeve) mensen. Ik denk ook dat ik het afleg als het zijn woord tegen het mijne is. 'Het publiek' geeft waarschijnlijk al een voorkeur aan zijn uitleg (confirmation bias) en daarnaast is hij een 'autoriteit' op zijn gebied. Ik ben daarnaast maar gewoon een knul die opeens moeilijk loopt te doen. :{
Misschien dat je een goede flyer kan maken met tegenargumenten en die dan uitdelen aan de bezoekers?

Edit: het lijkt me dat je dit wil doen voor de bezoekers nl. Die gasten zelf overtuig je toch niet.
pi_135533587
Ik heb geregeld zien gebeuren in kerken, dat iemand opstond en de pastoor confronteerde met de dogma's van diens geloof. Alle mensen veranderden dan opeens van mening.

Die kerken zijn nu vervallen en staan te koop dus ja, jij kunt deze mensen ongetwijfeld overtuigen. Geloof in jezelf. Volg je hart!
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:56:37 #13
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135533632
quote:
5s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:47 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Misschien dat je een goede flyer kan maken met tegenargumenten en die dan uitdelen aan de bezoekers?

Edit: het lijkt me dat je dit wil doen voor de bezoekers nl. Die gasten zelf overtuig je toch niet.
Ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik tolerantie en leven en laten leven ook heel belangrijk. Ik vergelijk mezelf met zo'n flyer meteen met iemand die voor de abortuskliniek plastic foetussen uitdeelt. :{

Aan de andere kant vind ik zo'n CEASE-therapie ook heel schadelijk. Ik weet alleen niet of ik tolerantie en leven en laten leven belangrijker vind dan het mogelijk verpesten (en misleiden) van kinderen en ouders.
[i]Thanks. [/i]
pi_135533741
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik vind. vind ik . Ik vergelijk .vind ik zo'n
Gelukkig doe je het voor hen.
pi_135533775
Ik loop regelmatig de kerk binnen met "The God Delusion" in m'n handen en Marilyn Manson op m'n oren.

Ik zou de lezing verbeteren.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:00:49 #16
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135533884
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:58 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Gelukkig doe je het voor hen.
:D

Ik kan toch alleen voor mezelf spreken? :P
[i]Thanks. [/i]
pi_135533932
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

:D

Ik kan toch alleen voor mezelf spreken? :P
En die mensen spreken ook alleen namens henzelf. Zie je het probleem?
pi_135534054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:01 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Iedereen mag natuurlijk voor zichzelf denken maar ze verkondigen wetenschappelijk bewezen onzin. Daar mag naar mijn mening tegen gewaarschuwd worden.
pi_135534172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Iedereen mag natuurlijk voor zichzelf denken maar ze verkondigen wetenschappelijk bewezen onzin. Daar mag imo tegen gewaarschuwd worden.
Liever niet zeg! Zo kun je de mentaal minderbedeelden beter onderscheiden.
Deze mensen die daarin geloven noem ik "rode vlaggetjes". Oftewel vermijden en als het niet anders kan ze belachelijk maken en in hun gezicht uitlachen.

Deze mensen dienen als doel andere mensen te vermaken met hun tweedehandse, voorgekauwde mentale kauwgomresten.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:07:11 #20
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135534283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:01 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Jep, en daar hebben ze ook alle recht op. Bovendien zijn mensen ook zelf verantwoordelijk voor de zorg die ze kiezen en hoe ze de informatie tijdens zo'n lezing interpreteren.

Mijn probleem is alleen dat ik zo'n grote afkeer van hun visie/mening heb dat ik het gevoel heb dat ik er iets van moet zeggen.
[i]Thanks. [/i]
pi_135534313
quote:
4s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:05 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Liever niet zeg! Zo kun je de mentaal minderbedeelden beter onderscheiden.
Deze mensen die daarin geloven noem ik "rode vlaggetjes". Oftewel vermijden en als het niet anders kan ze belachelijk maken en in hun gezicht uitlachen.

Deze mensen dienen als doel andere mensen te vermaken met hun tweedehandse, voorgekauwde mentale kauwgomresten.
Ik zou graag willen dat je gelijk hebt (wijzen en lachen) maar de kans bestaat dit die mensen die dit geloven er in mee gaan en dus hun autistische nageslacht onvoldoende zorg bieden.
pi_135534372
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:07 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ik zou graag willen dat je gelijk hebt maar de kans bestaat dit die mensen die dit geloven er in mee gaan en dus hun autistische nageslacht onvoldoende zorg bieden.
Dat is toch alleen maar beter. Een losgeslagen tweede generatie mentaal afgebrokkelden. Nog makkelijker uit te buiten en nog beter te manipuleren. Er moeten meer van dat soort mensen komen.
pi_135534425
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:08 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat is toch alleen maar beter. Een losgeslagen tweede generatie mentaal afgebrokkelden. Nog makkelijker uit te buiten en nog beter te manipuleren. Er moeten meer van dat soort mensen komen.
Darwin over de rug van mentaal gehandicapten. Ik snap je punt.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:19:26 #24
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135534907
Ik heb nog even opgezocht of ik iets kan met de De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ), maar die doet niets als behandelaars die niet in het BIG-register staan (op een aantal uitzonderingen na).
quote:
De inspectie kan alleen dan optreden tegen onverantwoorde behandelwijze, als er sprake is van een aantoonbare relatie tussen de schade en de (alternatieve) behandeling. Het veroorzaken van (een aanmerkelijke kans op) schade aan iemands gezondheid door ondeskundig te handelen is een strafbaar feit.

In zo'n geval kan de inspectie onderzoek doen en zonodig aangifte doen bij de officier van justitie. Deze bepaalt of de zaak aan de strafrechter wordt voorgelegd. De inspectie heeft zelf geen instrumenten om de praktijken van alternatieve behandelaars die niet BIG-geregistreerd zijn te stoppen. De inspectie is daarbij afhankelijk van het Openbaar Ministerie.
http://www.igz.nl/onderwe(...)ehandelaars/wet_big/
Ik moet het loslaten. :')
Bedankt voor jullie reacties! :)
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:01:52 #25
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135537389
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik vind het lastig. Aan de ene kant vind ik tolerantie en leven en laten leven ook heel belangrijk. Ik vergelijk mezelf met zo'n flyer meteen met iemand die voor de abortuskliniek plastic foetussen uitdeelt. :{

Aan de andere kant vind ik zo'n CEASE-therapie ook heel schadelijk. Ik weet alleen niet of ik tolerantie en leven en laten leven belangrijker vind dan het mogelijk verpesten (en misleiden) van kinderen en ouders.
Hier en daar zit het probleem bij mij. Ik heb zelf ervaren hoe het is als je ouders je niet goed begrijpen en je niet tot onvoldoende kunnen helpen. Al die kinderen verdienen een eerlijke kans op een goeie toekomst. En dat ga ik absoluut niet laten verpesten door 1 of andere kwakzalver met mooie vrome praatjes. En zo steek ik een beetje in elkaar. Ik vind het echt schandalig dat iemand over de rug van kinderen(want die zijn uiteindelijk de dupe) geld wil verdienen. Wat eventueel ten koste kan gaan van het kind. Dat gaat voor mij gewoon te ver!
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_135537494
quote:
9s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik heb nog even opgezocht of ik iets kan met de De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ), maar die doet niets als behandelaars die niet in het BIG-register staan (op een aantal uitzonderingen na).

[..]

Ik moet het loslaten. :')
Bedankt voor jullie reacties! :)
Helaas is dit soort onzin niet verboden.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:34:39 #27
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_135539428
Denk je nou echt dat je met dat soort lui een rationeel gesprek aan kan gaan? Die gast is waarschijnlijk vele maken charismatischer dan jij. Hij zal je in een kritisch vraaggesprek hoe dan ook domineren waardoor jouw kritiek in het niet valt, hij zal het gaan verdraaien zodanig dat mensen hem alleen nog maar meer gaan geloven. Dat soort mensen zijn groot geworden door rationele argumenten uit de weg te gaan en feiten te verdraaien. Denk maar niet dat je mondig genoeg bent om een beroepskwakzalver publiekelijk de mond te snoeren.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_135541514
In discussie gaan is zoals door andere al gezegd geen goed idee, die gast gaat dat 'winnen' met goedkope truukjes en niet bestaande medische termen + waarschijnlijk meer charisma, maar flyers uitdelen met duidelijke informatie en links naar onafhankelijke bronnen kan wel een zaad van twijfel doen zaaien.

Daar zou ik me niet voor schamen, dat activisten tegen abortus dat ook doen daar moet je je niet door tegen laten houden, het middel is prima, alleen hun doel is fout.
pi_135541653
Die flyers, dat is nog helemaal niet zo'n gek idee.
Daarop kun je sterke argumenten kwijt, met een verwijzing naar meer info op een website o.i.d.
  maandag 20 januari 2014 @ 21:43:38 #30
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_135738782
Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting. Je kan gewoon naar die lezing gaan en ze gewoon voor paal zetten. Komt ze toe ook. De kerk is wat anders, aangezien dat soort mensen hun hele leven gewijd hebben aan het geloof dat God alles heeft geschapen en dat het niet allemaal zomaar is ontstaan. Een onderzoek/overtuiging afkraken is wat anders dan een levensstijl afkraken.
Gr gr. de KLB Keizer
  dinsdag 21 januari 2014 @ 00:09:15 #31
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_135745407
Lees hier veel over meningsuiting enzovoort. Heb zelf inmiddels de hele website van top tot teen doorgespit. En deze man bezeerd zijn uitspraken etc. op feiten die wetenschappelijke LIJKEN te zijn opgebouwd. Helaas voor deze man is er bijzonder weinig van waar en is alleen hetgeen wat hij schrijft over de voeding die gezond voor je is soort van waar. Het is inderdaad gezond voor je maar heeft 0,0 potentie om je van autisme te genezen.

Verder kan ik met echte wetenschappelijke onderzoeken en de feiten die daar uit zijn gekomen sterk beargumenteren en bewijzen dat autisme een aangeboren iets is. Waarvan je niet genezen kan. Je kan er wel deel over heen groeien. In de zin van je word ouder dus je kan je eigen gedrag aanpassen naar meer sociaal gewenst gedrag. Heb zelf een vorm van autisme en omdat ik graag weet hoe ik in mekaar zit heb ik me er ook bijzonder ver in verdiept.

Deze man geeft geen mening maar deze man geeft mensen valse hoop met een op leugens gebaseerd verhaal.

Neem nou een voorbeeld.
Ik heb een huisgenoot die zoch 24/7 geaard heeft. Eet alleen maar biologisch eet veel zaden en noten. At geen gluten geen lactose geen smaakversterkers etc. die kerel is zo autistisch als de pest. En heeft letterlijk alles uitgevoerd wat de beste man schreef op zijn site. Vanaf dat hij 15 jaar oud was tot een jaar geleden. Dat is een kleine 8 jaar geweest. Eet op dit moment geen suikers en geen smaakversterkers. Is niet ingeënt en heeft nog nooit een anti-biotica kuur gehad. Kortom kan iemand mij dan uitleggen waarom hij nog steeds autistisch is? Of helpt zijn methode alleen bij een speciaal soort autistme?

Naar mijn mening lult die vent gewoon uit zijn nek en moet hij gestopt worden punt.
pi_135793800
Waarom wordt je niet lid van de vereniging tegen de Kwakzalverij? Daar kan je dit fenomeen benoemen en eventueel georganiseerd kritische vragen stellen in groepsverband (denk aan folders, websites en manifestaties). Dan kan je wellicht met leden erheen gaan en sta je niet alleen als je de kritische vragen gaat stellen.

Pluspunt is; je hebt nog wat meer sociale kontakten ook!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_135806435
De eerste zin van de website staat me al tegen: kinderen met autisme behandelen." Alsof zij niet goed zijn zoals ze zijn. Ik snap hoe het bedoeld is, maar gewoon gevoelsmatig vind ik het niet fijn om op die manier te denken over kinderen met autisme.
Dat van die toxische stoffen in de hersenen, daar geloof ik persoonlijk wel in. Echter, dan is er geen sprake van autisme. Hooguit van gedrag dat overeenkomt met autisme (autistiform gedrag) . Maar zoals je al zegt: (echt) autisme is een kwestie van hersenfunctie. Die kan niet veranderd worden en dat hoeft ook niet. Natuurlijk kunnen deze kinderen wel leren om zichzelf beter te redden in (sociale) situaties en kan de omgeving zich aanpassen aan het kind.

Misschien kun je die man een mail sturen met daarin je visie. Dan kun je rustig de tijd nemen om je visie te verwoorden. Misschien leest hij het niet, maar dat houdt in dat hij niet open staat voor kritiek en dan was het ook face-to-face niet gelukt om hem te doen inzien dat de situatie waarschijnlijk complexer is dan hij denkt/beweert. Die presentatie zal er wel om door gaan. Maar ik denk dat ouders die naar een dergelijke lezing gaan zich in ieder geval kunnen vinden in de gedachtegang achter deze therapie. Dat ze je dan hooguit als een spelbreker zouden ervaren door bepaalde vragen. In plaats van te kijken naar of je inhoudelijk een punt hebt. Ik snap dat je mensen wilt behoeden voor een teleurstelling maar hoop is nooit verkeerd. Ik denk dat ouders liever 'op hoop van zegen' een therapie proberen die achteraf niet blijkt te werken dan al bij voorbaat geen geloof te hebben. Als het niet werkt zoekt men wel weer verder. En 100% zeker weten doe je het niet natuurlijk. Wie weet hebben sommige kinderen onterecht de diagnose autisme en wordt hun gedrag inderdaad veroorzaakt door gifstoffen. Voor kinderen met 'echt' autisme zal het naar alle waarschijnlijkheid niet werken, dat ben ik met je eens.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')