Ik was minder tijd kwijt op Google dan jou reactie/vraag lezen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:45 schreef Beelzebufo het volgende:
Vooruit, laat ik het maar vragen. Wat ís de pearl index?
Daar staat het antwoord toch niet? Het is vernoemt naar een Amerikaan. Dat maakt me niet uit. Ik wil weten of de cijfers zijn gebaseerd op Nederlands of Amerikaans onderzoek. Als het op Amerikaans onderzoek is gebaseerd dan zal het cijfer voor de gebruikerszekerheid lager uitvallen verwacht ik.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:06 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Ik was minder tijd kwijt op Google dan jou reactie/vraag lezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pearl-index
Het drukt de betrouwbaarheid van verschillende anticonceptiemethoden uit in een percentage.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:45 schreef Beelzebufo het volgende:
Vooruit, laat ik het maar vragen. Wat ís de pearl index?
Ik reageerde ook niet op jou, ik reageerde op Beezlebufo. Vandaar dat ik zijn reactie ook quote, en niet die van jou.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:39 schreef baybug het volgende:
[..]
Daar staat het antwoord toch niet? Het is vernoemt naar een Amerikaan. Dat maakt me niet uit. Ik wil weten of de cijfers zijn gebaseerd op Nederlands of Amerikaans onderzoek. Als het op Amerikaans onderzoek is gebaseerd dan zal het cijfer voor de gebruikerszekerheid lager uitvallen verwacht ik.
Pardon!!quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:46 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Ik reageerde ook niet op jou, ik reageerde op Beezlebufo. Vandaar dat ik zijn reactie ook quote, en niet die van jou.
Welke cijfers? Bedoel je die uit de Nederlandse wikipedia pagina?quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:39 schreef baybug het volgende:
Ik wil weten of de cijfers zijn gebaseerd op Nederlands of Amerikaans onderzoek.
De Pearl-index is gebaseerd op een gemiddelde van de bevolking en dus op gemiddelde vruchtbaarheid.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:35 schreef baybug het volgende:
De pearl index komt uit Amerika overgewaaid. Ik vraag mij af of de cijfers vermeld in de index ook Amerikaans zijn of zijn ze gebaseerd op Nederlands onderzoek.
Voorbeeld: Condooms in Nederland moeten aan strengere eisen voldoen als in Amerika.
Voorbeeld: Amerikaanse dames en heren zijn veel minder secuur met alle vormen van anticonceptie. (Dit is mijn eigen aanname)
Iemand een idee? Ik kan niet vinden waar de cijfers vandaan komen.
Wat klopt hier niet aan?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:46 schreef baybug het volgende:
Die op de wiki-pagina kloppen al helemaal niet meer volgens mij
Deze bijvoorbeeld: http://www.anticonceptie-online.nl/methoden_inleiding.htm
I know. Jammer genoeg staat er geen bron bij. Ik zoek verder. Dank je.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:08 schreef Nico987 het volgende:
kwestie van het onderzoek opzoeken en de betrouwbaarheids analyse doornemen en je weet het.. succes..
dat hangt maar net af ik welk land ze gedaan zijn hequote:Op woensdag 15 januari 2014 16:39 schreef baybug het volgende:
[..]
Daar staat het antwoord toch niet? Het is vernoemt naar een Amerikaan. Dat maakt me niet uit. Ik wil weten of de cijfers zijn gebaseerd op Nederlands of Amerikaans onderzoek. Als het op Amerikaans onderzoek is gebaseerd dan zal het cijfer voor de gebruikerszekerheid lager uitvallen verwacht ik.
Neeee echt?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat hangt maar net af ik welk land ze gedaan zijn he
nou dan heb je het antwoordquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:12 schreef baybug het volgende:
[..]
Goh... Laat dat nou net mijn vraag zijn.
Wat is je vraag precies? Wil je weten waar "de cijfers in de index" vandaan komen of dat er verschillen per land in de pearl index voor dezelfde methode van contraceptie kunnen zijn omdat sommige regels/gewoonten verschillen per land ("Amerikaanse dames en heren zijn veel minder secuur met alle vormen van anticonceptie.")?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:12 schreef baybug het volgende:
[..]
Goh... Laat dat nou net mijn vraag zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |