Ontlucht? wil ook nog wel eens het geval zijn dat er lucht in is gekomen. Vullen met vulslang of direct met kraan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:47 schreef freak1 het volgende:
ik zag echter de druk van de verwarming op 1 bar staan, dus heb die naar 2 bar gebracht, en ik denk, stekker eruit en erin.
Soms lijkt het wel een periode voor iets, momenteel lijken de branderautomaten van verschillende ketels niet aan te slepen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:59 schreef freak1 het volgende:
en omdat ik altijd een grafhekel heb aan het feit dat een TS wel een vraag stelt maar nooit meer reageerd;
ik heb t zelf maar opgegeven. pompen nagegeken (draaien), water nagekeken (genoeg druk) , ontluchting nagekeken (volledig ontlucht) warmtewisselaar nagekeken (niet vervrongen, ook was de gemeten weerstand 0,5 ohm zoals aangegeven door Remeha).
monteur langsgeweest, snapte t ook niet, en Remeha gebeld. t lijkt erop dat de elektronica stuk is.
nieuwe elektronica is besteld en wordt morgen geplaatst..
keeping you informed..
Op basis van wat vermoed je dat?quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:12 schreef Glad_Janus het volgende:
Kan de print zijn, maar ik vermoed eigenlijk de smeltbeveiliging.
Hou ons op de hoogte.
Als het de smeltbeveiliging zou zijn, zou het een definitieve E13 zijn. Een echte E13 is onomkeerbaar, TS heeft een vage E13, dus het is ofwel de bedrading naar de smeltbeveiliging of het zit in de branderautomaat. Een slecht werkende smeltbeveiliging heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:54 schreef Glad_Janus het volgende:
Nee, in mijn ervaring is het vaker de smeltbeveiliging. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon toeval geweest zijn.
En branderautomaten met vreemd gedrag helaas wel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:48 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als het de smeltbeveiliging zou zijn, zou het een definitieve E13 zijn. Een echte E13 is onomkeerbaar, TS heeft een vage E13, dus het is ofwel de bedrading naar de smeltbeveiliging of het zit in de branderautomaat. Een slecht werkende smeltbeveiliging heb ik nog nooit meegemaakt.
Dat klopt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:55 schreef klipper het volgende:
[..]
En branderautomaten met vreemd gedrag helaas wel.
Er is echter wel een kleine serie smeltveiligheden geweest welke onterecht aanspraken, deze werden door remeha gewoon vervangen, dus het kan wel maar dan wel bij toestellen van bepaalde series.quote:
Dat zal dan de eerste generatie Avanta's zijn geweest. (voor 2006)quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:11 schreef klipper het volgende:
[..]
Er is echter wel een kleine serie smeltveiligheden geweest welke onterecht aanspraken, deze werden door remeha gewoon vervangen, dus het kan wel maar dan wel bij toestellen van bepaalde series.
En minimaal 4 jaar oud als het niet ouder is, is ook alweer zo'n tijd geleden.
Ik weet niet meer welke serie, maar ik hoorde het van een remeha servicemonteur.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat zal dan de eerste generatie Avanta's zijn geweest. (voor 2006)
naja, ben ik even wat minder enthousiast over.. gezien het feit dat ik dan moet betalen voor de onderdelen.. in financieer liever niet iemand anders zijn of haar experimenteerdrift..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:21 schreef klipper het volgende:
Het voordeel van een Remeha monteur is dat de meesten gewoon beginnen met vervangen totdat ze het probleem gevonden hebben.
Dus met een beetje mazzel is deze weer als nieuw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |