Is dit normaal? Want dat zou betekenen dat deze jaarafrekening over 1,5 jaar word berekend, omdat de vorige afrekening in januari was.quote:Via deze e-mail kunnen wij u bevestigen dat u in juli 2014 de volgende jaarafrekening van ons kunt verwachten. Er heeft zich een wetswijziging voorgedaan waardoor onze afrekenmaanden zijn gewijzigd. Alle particuliere klanten worden sinds 1 augustus 2013 in de maand juli afgerekend. Dit betekent voor u dat wij de actuele meterstanden in de maand juni bij u zullen opvragen.
Daar ging ik ook vanuit. Vreemde is dat dit bij niemand anders gebeurd.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat gaat hierover, denk ik dan (dat zal de wetswijziging zijn waar men op doelt): http://www.consuwijzer.nl(...)anaf-1-augustus-2013 (wetswijziging volgt hieruit: http://www.antwoordvoorbe(...)el-elektriciteit-gas )
Wat is het probleem? Ik neem aan dat je de termijnbedragen gewoon voldaan hebt?quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:26 schreef chansadres het volgende:
Beste mensen,
Omdat ik nog geen meterstandenkaart had ontvangen voor de elektra en gas, heb ik eens een email gestuurd naar mijn leverancier. Vandaag kreeg ik de volgende info terug:
[..]
Is dit normaal? Want dat zou betekenen dat deze jaarafrekening over 1,5 jaar word berekend, omdat de vorige afrekening in januari was.
Ik krijg altijd een mail om het digitaal te doen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:12 schreef Greyson het volgende:
Mijn afrekening vind straks eind januari plaats. Ik heb ook nog geen meterstanden kaart gekregen.
Van Eneco.
Dit is alleen zo als je jarenlang bij dezelfde leverancier blijft, want ik moet gewoon elk jaar mijn meterstanden doorgeven en moest dit in november doen omdat ik toen weer overstapte.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:18 schreef CoolGuy het volgende:
@ TS, ja dat kan gewoon.
Algemeen genomen is het zo dat t moment van afrekening ontvangen (en dus ook wanneer je je standen moet doorgeven) afhankelijk is van je adres, en dan is 't weer afhankelijk welke portie en meteropnameeenheied bij dat adres hoort.
Maar als dat door de wetswijziging is verandert naar dat dit vanaf nu in juli is, dan is dat volledig legaal en is er niks aan de hand. Dat jij dat halve jaar niet kunt opvangen omdat je afrekening dan 'schrikbarend hoog' is niet het probleem van je energieleverancier.
Is toch raar? Ik heb wel deze een een e-mail ontvangen met 'Wanneer komt uw jaarnota' maar ook hier geen meterstandkaart of iets dergelijks.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik krijg altijd een mail om het digitaal te doen.
Alleen de controle van de netwerkbeheerder gaat via een kaart en sporadisch komt er iemand langs (1x gehad in 4 jaar).
Ik zie het probleem ook niet. Of gewoon wat meer sparen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom ga je dan niet nu al meer betalen? Dan zorg je ervoor dat die eindafrekening een stuk lager is. betalen moet je natuurlijk tóch.
Er is opzich geen probleem. Ik had echter nog nooit gehoord dat dit eerder is gebeurd. Op websites staat dat als iets gebeurd omtrent de jaarafrekening dat je op tijd aan de bel moet trekken. Omdat ik dit vreemd vond, wilde ik informatie vergaren maar op internet staat hier niks over. Dit omdat het komt door die wetswijziging. Ik heb gewoon een hekel aan verrassingenquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:09 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Ik neem aan dat je de termijnbedragen gewoon voldaan hebt?
Ik kan een half jaar wel opvangen. Het ging me in eerste instantie voornamelijk om als het mocht. Daarnaast weet ik niet wat de actuele kosten zijn van dit huis doordat ik hier pas een jaar in woon. Het kan tientjes werk zijn of enkele honderden euro's. Het gaat er niet om als ik het kan opvangen maar meer als ik voor een verrassing wil staan als de jaarafrekening wel komt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:18 schreef CoolGuy het volgende:
@ TS, ja dat kan gewoon.
Algemeen genomen is het zo dat t moment van afrekening ontvangen (en dus ook wanneer je je standen moet doorgeven) afhankelijk is van je adres, en dan is 't weer afhankelijk welke portie en meteropnameeenheied bij dat adres hoort.
Maar als dat door de wetswijziging is verandert naar dat dit vanaf nu in juli is, dan is dat volledig legaal en is er niks aan de hand. Dat jij dat halve jaar niet kunt opvangen omdat je afrekening dan 'schrikbarend hoog' is niet het probleem van je energieleverancier.
Correct. Ik wil niet elk jaar moeten gaan kijken welke leverancier nu weer een paar tientjes goedkoper is. Lekker belangrijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is alleen zo als je jarenlang bij dezelfde leverancier blijft, want ik moet gewoon elk jaar mijn meterstanden doorgeven en moest dit in november doen omdat ik toen weer overstapte.
Op dit moment is "gewoon meer sparen" geen optie. Mijn vrouw en ik zijn onlangs beide onze banen kwijt geraakt. En zoals in mijn vorige bericht vermeld, is het bedrag op zich geen probleem. Maar doordat we in een nieuw huis wonen, weten we niet als de voorschotbedragen kostendekkend waren. Iets wat je na je eerste afrekening weet. Maar omdat deze afrekening een half jaar later is, wil ik zelf ook liever niet zolang wachten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet. Of gewoon wat meer sparen.
even verbeterdquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Correct. Ik wil niet elk jaar moeten gaan kijken welke leverancier nu weer een paar tientjes honderd euro goedkoper is. Lekker belangrijk.
er staat paar honderd euro.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wow, 8,33 per maand goedkoper. Nou nou, score!
Ja, die moeite is 't mij niet waard.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er staat paar honderd euro.
ongeveer 250 euro per jaar gratis krijgen sla ik nooit af. De beste tijden dat het 300 tot 350 euro was is helaas afgelopen.
Nou ja, gratis is het niet, je moet er een paar klikjes op je muis voor uitvoeren en je adres doorgeven. Alleen profvoetballers krijgen meer per uur.
Je kunt toch ook gewoon prima zelf maandelijks je meterstanden noteren?quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:42 schreef chansadres het volgende:
[..]
Maar doordat we in een nieuw huis wonen, weten we niet als de voorschotbedragen kostendekkend waren. Iets wat je na je eerste afrekening weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |