Kan wel hoor! Zou prachtig zijn, als alle pas gediagnosticeerde mensen met diabetes type II ineens netjes minder suiker en vet gaan eten en meer bewegen. Ik ben voorquote:Op dinsdag 14 januari 2014 03:38 schreef Elan het volgende:
Door af te vallen gaat de diabetes niet opeens spontaan weg of zo.
Kaneel. Zo simpel.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:11 schreef Killaht het volgende:
Voeding en voedingssupplementen: www.diabecinn.nl
Zou er maar niet op vertrouwen als je echt diabetes hebt.quote:
quote:
Nou niet zo simpel. De hoeveelheid is het probleem, die krijg je namelijk nooit naar binnen gewerkt. Daarnaast bevat kaneel weer coumarines van nature, wat in grotere hoeveelheden kankerverwekkend is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 01:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou er maar niet op vertrouwen als je echt diabetes hebt.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Diabetes type I is aangeboren en zal altijd gepaard gaan met medicatie. Bij diabetes type II valt er inderdaad een hoop te winnen door een aangepaste levensstijl (afvallen!), maar of je echt helemaal zonder medicatie zult kunnen hangt natuurlijk sterk af van de mate waarin je het hebt...
Voedingssupplementen zijn onzin en geldklopperij, maar zoals met alles waar je in 'gelooft'....
En ga natuurlijk nooit experimenteren zonder eerst advies te vragen bij de HA.
Leg eens uit waarom een voedingssupplement onzin is en op het moment dat er een stickertje medicijn op zit, het ineens wel zou werken? Verdiep je eens in orthomoleculaire geneeskunde voordat je heel hard begint te roeptoeteren.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Diabetes type I is aangeboren en zal altijd gepaard gaan met medicatie. Bij diabetes type II valt er inderdaad een hoop te winnen door een aangepaste levensstijl (afvallen!), maar of je echt helemaal zonder medicatie zult kunnen hangt natuurlijk sterk af van de mate waarin je het hebt...
Voedingssupplementen zijn onzin en geldklopperij, maar zoals met alles waar je in 'gelooft'....
En ga natuurlijk nooit experimenteren zonder eerst advies te vragen bij de HA.
En toch zou ik eerst maar gewoon medicijnen nemen om de boel te stabileren, zit soort dingen moet je met dit soort ziektes niet op eigen houtje innemen en dan maar hopen dat het bij jou voldoende werkt want daar is de ziekte te ernstig en de gevolgen als het mis gaat te heftig.quote:Op woensdag 15 januari 2014 08:55 schreef Killaht het volgende:
[..]
[..]
Nou niet zo simpel. De hoeveelheid is het probleem, die krijg je namelijk nooit naar binnen gewerkt. Daarnaast bevat kaneel weer coumarines van nature, wat in grotere hoeveelheden kankerverwekkend is.
Dit voedingssupplement is het kaneel een watergebaseerd extract, waardoor je dus een hoge hoeveelheid kaneel kunt innemen zonder de bovenstaande negatieve effecten. Kaneel heeft een bewezen werking de bloedsuikerspiegel te stabiliseren en de insuline gevoeligheid te verbeteren. Over dit voedingssupplement heb ik veel goede berichten over gehoord bij mensen met diabetes type 2.
Maar uiteraard is het aanpassen van je voedingspatroon en levensstijl de eerste en belangrijkste stap. Extra hulpmiddelen zoals voedingssupllementen kunnen hierin bijdragen.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Diabetes type I is aangeboren en zal altijd gepaard gaan met medicatie.
Leuk voorbeeld van iemand met diabetes I die het zonder medicatie toch prima doet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:32 schreef loveli het volgende:
Google op Richard Bernstein 'the diabetes solution'.
http://www.diabetes-book.com/
Vind dat wel heel eng hoor. Zou ie toch niet stiekem type 2 geweest zijn? Onderscheid is soms lastig.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:33 schreef loveli het volgende:
[..]
[..]
Leuk voorbeeld van iemand met diabetes I die het zonder medicatie toch prima doet.
Linkje naar z'n verhaal:quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Vind dat wel heel eng hoor. Zou ie toch niet stiekem type 2 geweest zijn? Onderscheid is soms lastig.
Dit is een juiste idee. Boel eerst stabiliseren, erna werken aan andere routes om het op te lossen (afvallen, dieet, enz)quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:45 schreef trovey het volgende:
[..]
En toch zou ik eerst maar gewoon medicijnen nemen om de boel te stabileren, zit soort dingen moet je met dit soort ziektes niet op eigen houtje innemen en dan maar hopen dat het bij jou voldoende werkt want daar is de ziekte te ernstig en de gevolgen als het mis gaat te heftig.
Van diabetes 2 geloof ik het eerder dan diabetes 1. Bij de laatste bevind je je echt op rand van afrond lijkt me (medicatie fungeert dan als hulplijn).quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:33 schreef loveli het volgende:
[..]
[..]
Leuk voorbeeld van iemand met diabetes I die het zonder medicatie toch prima doet.
Als er meer mensen dat bereiken, dan zou ik pas van een succes spreken. 1 persoon is wel wat wankel om te bewijzen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Linkje naar z'n verhaal:
http://www.diabetes-book.com/book/mylife.shtml
Ik wil niet promoten dat iedere diabeet meteen stopt met alle medicatie en Bernstein volgt, ik wil bewustwording promoten. Deze man was een techneut, heeft door zijn eigen bloedsuiker te bepalen na voedsel-intake voor zichzelf bepaald wat ok was om te eten en wat niet. Heeft uiteindelijk geneeskunde gestudeerd om ervoor te zorgen dat zijn onderzoeken gepubliceerd konden worden.
Bij hem heeft het ervoor gezorgd dat hij een gezonde bejaarde is geworden zonder de complicaties die 'normaal' bij diabetes horen. Ik hoop dat dat andere diabetici ook gegeven is.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:32 schreef loveli het volgende:
Google op Richard Bernstein 'the diabetes solution'.
http://www.diabetes-book.com/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |