Ik heb geen idee, ken het alleen onder die specifieke naam. Het is zeg maar zandkleurig en wat grover van korrel.quote:
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ken het alleen onder die specifieke naam. Het is zeg maar zandkleurig en wat grover van korrel.
quote:
lijkt mij gewoon suiker?quote:Click for larger image.
Turbinado Sugar
HAIN Turbinado Sugar is the natural alternative to white sugar. It is harvested from 100% sugar cane. But unlike white sugar, HAIN Turbinado Sugar is what remains after raw sugar is washed. Once the impurities in raw sugar have been washed away, turbinado sugar remains, with a natural coating of sweet golden molasses.
So instead of using white sugar, use HAIN Turbinado Sugar. Sprinkle a spoonful on your cereal, yogurt, or fresh fruit. And use it in all your favorite recipes. HAIN Turbinado Sugar turns everything you eat into a naturally sweet treat.
Certified Kosher
All Natural
Conveniently Resealable, Gusseted Bag
volgens mij hebben alle supers het gewoonquote:Op maandag 13 januari 2014 23:05 schreef euphoria19 het volgende:
Google zegt in de betere natuurwinkels.
Kon je zelf natuurlijk ook ff zoeken
Ja dat had ik al gevonden maar geen idee waar die zich bevinden dus ik dacht misschien kent iemand een supermarkt ofzo waar ze het hebbenquote:Op maandag 13 januari 2014 23:05 schreef euphoria19 het volgende:
Google zegt in de betere natuurwinkels.
Kon je zelf natuurlijk ook ff zoeken
Hmm, zou turbinado gewoon Spaan of Portugees zijn voor dat het in een turbine is geweest?quote:Turbinado and demerara sugars are made by crystallizing raw sugar cane juice, then spinning it in a centrifuge to remove water and some impurities
Geturbineerde suiker?quote:Op maandag 13 januari 2014 23:08 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hmm, zou turbinado gewoon Spaan of Portugees zijn voor dat het in een turbine is geweest?
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja zoiets, maar een centrifuge bedoelde ik natuurlijk
Doe morgen even een update; nou bennik wel nieuwsgierig gewordenquote:Op maandag 13 januari 2014 23:15 schreef kwiwi het volgende:
Nou ik ga maar eens een pak rietsuiker bij de appie halen dan, kijken of het werkt.
Zal ik doenquote:Op maandag 13 januari 2014 23:16 schreef maily het volgende:
[..]
Doe morgen even een update; nou bennik wel nieuwsgierig geworden
Dat neemt niet weg dat rietsuiker/tubinado-suiker wél een specifieke smaak heeft, dus dat gebruiken als een recept erom vraagt is niet zo gek, onzinnige gezondheidsclaims daargelaten.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat in NL als rietsuiker verkocht wordt, suiker met wat melasse resten er in, mensen hebben dan tussen hun oren, Bruin, dus gezond (onzin) net zoals mensen van scharrel/bio eieren verwachten dat deze bruin zijn
Veel te ingewikkeldquote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
True, maar je kan ook een beetje stroop toevoegen
Ik vind het ronduit viesquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:05 schreef maily het volgende:
[..]
Veel te ingewikkeld.
Ik gebruik alleen maar rietsuiker .... In recepten dan, want koffie en thee drink ik zonder.
Palmsuiker en bruine basterdsuiker vind ik heerlijkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:33 schreef minilot het volgende:
Ik vind het lekker hoor!![]()
Niet zo lekker als palmsuiker, dat is helemaal tof!
Lost niet sneller of beter op. Het heeft wel een specifieke smaak. Je zou ook half half ruwe rietsuiker en gewone suiker kunnen nemen. Turbinado is gewassen rietsuiker. RUwe riet bevat dus meer van dat bruine goedje.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:06 schreef kwiwi het volgende:
Maar zou ik dan elke rietsuiker kunnen gebruiken? Ik doe het in smoothies omdat het schijnbaar beter/sneller oplost dan kristalsuiker. En er staat specifiek 'turbinado sugar' in het recept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |