abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:59:53 #251
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157052495
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 16:19 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]

Ik zal hier ook maar eens een Wenen-update plaatsen! Ik woon nu sinds iets langer dan 3 weken in de hoofdstad en het bevalt redelijk! :Y Ik ken natuurlijk nog amper mensen hier, en ik was alweer vergeten hoe het voelt om helemaal nieuw en alleen ergens te beginnen - om eerlijk te zijn: ik ben nog nooit ergens echt helemaal alleen opnieuw begonnen, dus dit is de eerste keer! Maar behalve dat: ik woon echt in een super bezirk (7.) ben ik achter gekomen! Ik kende Wenen helemaal niet voordat ik hier naartoe vertrok en ik kan niet anders zeggen dat ik werkelijk geluk heb gehad met de WG die ik gevonden heb!
Oh ja! :D *O* Nice! Goed voor elkaar. :7 Mis je het buurten bij je zus al?
quote:
Ik ben trouwens wel in een hipster-huis terecht gekomen, ik ben zelf geloof ik niet echt hipster genoeg voor deze wijk en woning, maar goed! 8)7

[..]
Haha, 7e en hipster. Dat zeg ik, Gamma!
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:00 schreef shiznuts het volgende:
Ja, zit je zo bij Museumsquartier. Wat ik dan altijd 'hipster central' noem. :P
Misschien heb je nog wat aan die tips in/rond Wenen zoals reeds voorbijgekomen:
quote:
Ook niet ver van Karlsplatz en de Naschmarkt. Mariahilferstrasse is niet al te ver voor een rondje shoppen. Zeker nu met die FuZo (Fußgängerzone). Ga je juist de andere kant, het noorden op, heb je de Stiegl-Ambulanz, ies wel leuck.
Rond kerst daar in de buurt ook veel te doen. Rathaus natuurlijk. Spittelberg is dan ook wel leuk.

Loop je wat richting Stephansplatz heb je veel geinig barretjes, café's en restaurants. Mocht je filmpje willen kijken, Artis International, Haydn Kino en Cineplexx Millenium City spelen ook OV (Original Version, remember: Duitstaligers kijken eigenlijk alles nagesynchroniseerd :r ). Iets verder richting Schwedenplatz heb je een Hard Rock Café. Is misschien net iets langer dan een half jaar open. Zitten veel geinige bars/clubs in de buurt ook. Vapiano is een populaire pasta/pizza-toko. Geloof dat er nergens zoveel zitten als in Wenen. TGI Friday's is altijd goed. Australisch: Crossfields (met Trivia Night). Pub o.a. Flanagan's. Daar zit ook de 1516 Brewing Company, ook wel leuke tent voor eten/drinken. Elke eerste weet ik het van de maand Hollandse Avond in Pointers (zelf eigenlijk nooit geweest). Anyways. You get the picture. Alles te voet goed te doen, dus lekker gaan verkennen. Je kunt ook een Citybike account aanmaken en telkens 1hr gratis een fiets huren. Staan stations om ze te parkeren door de stad heen. Openbaar vervoer is natuurlijk een ding. Jaarkaart komt neer op 1 eur/dag.

[..]
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:46 schreef shiznuts het volgende:
Nice. Hoop dat je een leuk half jaartje hier beleeft dan. :D

Mja, gewoon een plattegrondje halen, staan de highlights wel op, verder de officiële touristieke site van de overheid:
http://www.wien.info/en ( http://www.wien.gv.at/tourismus/ )
Plattegrond: http://www.wien.gv.at/stadtplan/
De Tourist Info Office zit bij Albertinaplatz: http://www.wien.info/de/reiseinfos/tourist-info/oeffnungszeiten .

Wat er zoal te zien valt:
http://www.wien.info/de/sightseeing/sehenswuerdigkeiten
http://www.wien-konkret.at/sehenswuerdigkeiten/
http://www.wien-vienna.at/blickpunkte.php

Gewoon zelf een beetje de stad verkennen zou ik zeggen. Eigenlijk ben je vanuit Stephansplatz zo'n beetje overal in de buurt, dus dat is allicht een aardig startpunt. Van daaruit te voet misschien Heldenplatz/Volksgarten, Rathaus, Parliament, Museums Quartier, Oper, (lunchbreak bij Subway, or ergens bij Naschmarkt :Y) ) , Karlsplatz, Belvedere/Botanische tuin, Stadtpark (diner bij Vapiano :Y) ). Dan heb je een groot deel van het centrum in een dag gedaan. Dan nog eens een dagje uittrekken voor Schönbrunn: paleis en dierentuin. Andere dag eens naar het Praterpark, Praterstern en Donauinsel. Kun je ook weleens een tripje nemen richting Kahlenberg, heb je een mooi uitzicht (heb je ook wel vanaf de Bahnorama Turm). Of richting Lainzer Tiergarten. Is goed wandelen daar.

Shopping highlights zijn denk ik zo'n beetje Mariahilferstrasse, Kärtnerstrasse, Wien Mitte, Donauzentrum en U2 Stadion. Eventueel met een bus richting SCS: Shopping City Süd (IKEA-bus), of vanaf Floridsdorf met de gratis shuttle of met de trein naar Gerasdorf, daar heb je het shopping resort G3. Wil je outlet merkspul kopen kun je richting Parndorf. Als je graag zelf vervoer hebt, dan kun je je aanmelden bij Car2Go, maar het openbaar vervoer in Wenen is eigenlijk prima geregeld (zet de Qando-app op je smartphone).

Heb je dat allemaal gezien, heb je zo'n beetje de basic highlights afgevinkt en de rest ontdek je dan maar langzaam op je gemak. Mocht het in augustus nog lekker weer zijn, ga eens hangen op de Hermann strandbar of neem een duik in een van de vele openluchtbaden.

Verder: wees je bewust van de Oostenrijkse 'gezetsliche' feestdagen, waarbij zo'n beetje alles dicht is: http://www.feiertage-oesterreich.at/2013/ . Op die dagen kun je Oostenrijk best eens ontvluchten en richting, Bratislava, Budapest of Praag gaan. Dat kan via het water: Twin City Liner, de snelweg: Eurolines of over het spoor met de ÖBB. Met die laatste of de Westbahn vallen ook de andere steden binnen Oostenrijk goed te bezoeken.
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef shiznuts het volgende:
Ziet er goed uit! Het weer is inderdaad nog wel goed te doen, gelukkig. :Y

Was iets van twee weekjes geleden trouwens gaan jetskiën, was ook wel leuk om te doen bij warm weer.
Dus als je in Wenen zit en met wat vrienden eens iets wilt beleven:
http://www.speedworld.at | http://jetski-lake.jimdo.com/home/jetski-verleih/

Over een paar dagen eens rondcrossen met een quad daar. :P

Die fris geopende 'Wildwasseranlage' op de Donauinsel lijkt me ook wel tof:
http://www.vienna-wildwasser.at
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2010 06:00 schreef shiznuts het volgende:
Voor mezelf als 24-jarige is het prima uit te houden. Belvedère heb ik dichtbij. Ook de botanische tuinen (van de Universiteit, gratis toegankelijk) die naast het Belvedère gesitueerd zijn wel aardig. In lente en zomer ga ik er graag op uit. Lekker op een bankje zitten, of foto's maken. Enkele tientallen meters van mij vandaan is dan het Arenbergpark met de twee Flakturms (zoeentje als waar Haus des Meeres (Neubaugasse) in gehuisd is). Daar is ook een ligweide en een speelveld, ben dus met lekker weer vaak aan het basketballen.

Ook weleens een paar keer wezen zwemmen in de nabijheid van het Ernst Happel stadion en daar dan vanaf thuis heengelopen. Natuurlijk is er in de zomer het gratis Donau Insel Fest, met over 3 dagen 2 miljoen bezoekers en toch best vrij grote namen (zo waren er de afgelopen twee jaren de Artic Monkey's en Weezer onder de vele artiesten met een arsenaal aan diversiteit). Verder kun je sowieso lekker lopen (maar ook fietsen of skaten) daar, ook zonder feest. Zelfde natuurlijk voor Schönbrunn, zowel het paleis (Sisi) en de tuinen (met eekhoorntjes) als natuurlijk de dierentuin (oudste ter wereld).

Qua uitgaan heb je natuurlijk diverse clubs, zoals Kju, die toch wel een van de populairdere is en je er best de kans hebt een Nederlander tegen te komen. Ik ben meer een bartype en ga graag poolen in een van de Köö's die in de stad zitten. Daar kun je tevens goed bier drinken. :9 Aan te bevelen is ook Crossfields. Daar hebben ze elke dinsdag Trivia Quiznight, met drankprijzen die je kunt winnen (geen inleg of zo). Kun je ook goed eten. Van nachos en een cheesburger tot een adventure platter met sprinkhanen, een kangarooburger en krokodil. Flanigan's, nabij Karlsplatz, is ook altijd wel een leuke stek. Wat dat betreft is er voor elk wat wils.

Voor de race in Brno is er MotoGp meets Vienna (in de buurt van Burgtheater/Rathaus), waar de coureurs een rondje rijden en burnouts doen etc. Eens per jaar verandert het Rathaus ook in Game-City, waar je gratis de nieuwste spellen kunt spelen of mensen zich d.m.v. guitarhero of singstar onsterfelijk laten maken. In oktober heb je Nationalfeiertag. Is er van alles te doen rond het Rathaus en Heldenplatz en hebben ook aardig wat overheidsinstanties open dag (Parlement, National Bibliothek, etc) wat wel interessant is. Nu is er natuurlijk de wintermarkt bij het Rathaus. Mensen komen daar vaak samen en drinken punsch, eten bratkartoffeln of wafels e.d. en struinen rond de vele stands af naar leuke koopjes. Even later wordt dat natuurlijk de Wiener Eistraum, al kun je natuurlijk ook op de Alte Donau schaatsen indien de ijs- en weercondities dat toelaten. ;)

Dan is er natuurlijk het eeuwige vermaak van het Praterstern, maar dat zal je vast niet ontgaan zijn. Nu mét de hoogste zweefmolen (117m) ter wereld. Wil je uitzicht, dan is het Bahnorama van de ÖBB een best idee (zeker met gasten op bezoek in Wenen, al was ik daar telkens gratis, ik zie dat je sinds halverwege vorige maand moet betalen). Het is tevens de hoogst begaanbare houten uitzichttoren in Europa. Tegen schemering of met nieuwjaar vanaf de Kahlenberg over Wenen uitkijken is ook wel mooi.

Tja. :P Wenen is constant in beweging en er is altijd wel iets anders te doen. Je kunt ook concerten bezoeken, zelf ben ik daar niet van, maar U2 en Lady Gaga zijn hier niet al te lang geleden geweest bijvoorbeeld. Philharmonische concerten en opera's bijwonen kan natuurlijk ook (Oper kon ik viavia een rondleiding krijgen + kort backstage kijken). Wil je een film kijken zou ik je of de IMAX (nabij Haus des Meeres) of Apollo aanraden. Bij het Haus des Meeres kun je trouwens ook rotswandklimmen, daar zit een vereniging voor. Je hebt natuurlijk overal wel sportscholen of sportparken/-centra om je uit te leven met squash, tennis etc.

Maar het liefste ga ik er gewoon op uit met een lekker zonnetje. Vaak ook gewoon lekker shoppen en eindeloos gadget- en aanbiedingenhunten. Mariahilferstraße. Maar ook kun je bij het Oper de IKEA-bus nemen richting Shopping Center Süd (SCS, heen is gratis, kaartje daarna kopen in de IKEA voor terug) met electronicastores als Mediamarkt en HAAS. Conrad zit er ook (mocht je net als mij van r/c modelbauw o.i.d. houden). Die zit trouwens ook in Stadlau, nog zo'n plek waar ik graag eens in de zoveel tijd kom. Megagrote stores en doet een eerder aan als een industrieterrein dan een winkelcentrum. Donauzentrum heeft net uitbreiding gekregen en is in een nieuw jasje gestoken. :Y U2 Stadion is ook wel leuk. Leuk idee die te combineren met een expo in Messe Prater (de beurshallen). Zo af en toe hebben ze daar iets leuks, zo was ik op de Vienna autoshow waar ik o.a. de Citroën GT en de Mercedes SLS zag.

Mja, zo kan ik nog wel pagina's aan elkaar ouwehoeren met wat je zoal in je vrije tijd kunt doen. :Y) In de late herfst en winter ben ik meer een huismusje, daar ik toch eigenlijk meer van het zonnige, opvrolijkende weer ben. Maar goed, op dagen als deze lekker binnen blijven is ook geen straf. Op het internet is ook al zoveel te doen en heb je ook nog eens FOK! en zo. :9
Maar na 3 weken hier zul je je wel auskennen, zeker? :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157057748
Thanks Shiznuts! Ik woon nu dik anderhalf jaar 'aan' de Neusiedler See maar werk in Wenen- kom er dus dagelijks en heb ook al vaak vrienden & familie uit Nederland mee op sleeptouw genomen, maar hier staan toch weer een aantal leuke tips bij. Grappig want ik heb ondertussen vaak al meer van Wenen gezien dan mijn Weense collega's en vrienden.

Verheug me nu vooral heel erg op het kerstseizoen- al die Weihnachtsmärkte en lekker op straat Glühwein drinken!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:44:07 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157066397
Nice! :D

Ik was dit jaar dan pas voor het eerst :@ aan de Neusiedler See. :P M'n ouders kwamen op bezoek en die hebben Wenen ook al tig keer gezien. Kwamen dit keer met de auto heen via Salzkammergut en terug over Duitsland/Nürnberg. Was het zo'n 35°C graden dag toen ze in Wenen waren. Zijn we i.p.v. zomerrodelen en wandelen in het Zuidoosten naar Neusiedl am See gegaan. Daar op de kaart gekeken en besloten naar Podersdorf door te rijden. :Y Daar was het dan goed vertoeven! Mja, geen auto verder. Zit wel bij Car2Go, DriveNow en WienerLinien/OEBB, maar ver buiten de kernzone kom ik eigenlijk niet. :+

Ja! Marktjes zijn altijd wel gezellig inderdaad. En voedsel! :9
Bij het marktje op de Mariahilferstraße daar tegenover Gerngross heb je dan appelbeignets!
En later als het Wiener Eistraum-schaatsparcour weer begint voor het Rathaus staat daar een tent met gigantische aardappels met chili con carne. Mmmm. Zijn van die dingen die echt Voll Lecka zijn! :Y)

En, oh ja:
quote:
In oktober heb je Nationalfeiertag. Is er van alles te doen rond het Rathaus en Heldenplatz en hebben ook aardig wat overheidsinstanties open dag (Parlement, National Bibliothek, etc) wat wel interessant is.
~ http://www.feiertage-oesterreich.at/2015/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157090210
Ook van mijn kant dankjewel voor de tips! :D Ik ben hier dan wel al een paar weken, maar ken nu voornamelijk mijn en de daaromheen liggende bezirk(en), de weg naar mijn werk en de weg naar Ikea Nord! Heb ook nog niet een heleboel culturele dingen gedaan, voornamelijk omdat ik mijn geld aan praktische dingen heb moeten uitgeven sinds ik hier gekomen ben! Ben vandaag voor het eerst met mijn camera op pad geweest - achteraf was de kwaliteit van veel foto's heel slecht (weet nog niet helemaal hoe ik mijn 'nieuwe' lens moet gebruiken - maaaaaar wat is mijn Bezirk toch mooooooi! :D







...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_157109831
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Ook van mijn kant dankjewel voor de tips! :D Ik ben hier dan wel al een paar weken, maar ken nu voornamelijk mijn en de daaromheen liggende bezirk(en), de weg naar mijn werk en de weg naar Ikea Nord! Heb ook nog niet een heleboel culturele dingen gedaan, voornamelijk omdat ik mijn geld aan praktische dingen heb moeten uitgeven sinds ik hier gekomen ben! Ben vandaag voor het eerst met mijn camera op pad geweest - achteraf was de kwaliteit van veel foto's heel slecht (weet nog niet helemaal hoe ik mijn 'nieuwe' lens moet gebruiken - maaaaaar wat is mijn Bezirk toch mooooooi! :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Neubau! Wat gaaf dat je daar woont :)

ik kan binnenkort voor een maand of zes naar Wenen als ik dat wil, dus ik doe even een ordinaire tvp om dit topic in de gaten te houden
pi_157133153
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:02 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Neubau! Wat gaaf dat je daar woont :)

ik kan binnenkort voor een maand of zes naar Wenen als ik dat wil, dus ik doe even een ordinaire tvp om dit topic in de gaten te houden
Zou gaaf zijn, toch?! Houdt iets je tegen om te gaan? :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_157134689
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:17 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Zou gaaf zijn, toch?! Houdt iets je tegen om te gaan? :D
Ja, ach, relatie, huis, dat soort dingen. En ik spreek heel slecht Duits, al versta ik het wel. Al zou ik de taal niet nodig hebben daar, ik vind het toch leuk om te kunnen communiceren met de mensen daar.
  woensdag 4 november 2015 @ 22:00:27 #258
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157324413
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Ook van mijn kant dankjewel voor de tips! :D Ik ben hier dan wel al een paar weken, maar ken nu voornamelijk mijn en de daaromheen liggende bezirk(en), de weg naar mijn werk en de weg naar Ikea Nord! Heb ook nog niet een heleboel culturele dingen gedaan, voornamelijk omdat ik mijn geld aan praktische dingen heb moeten uitgeven sinds ik hier gekomen ben! Ben vandaag voor het eerst met mijn camera op pad geweest - achteraf was de kwaliteit van veel foto's heel slecht (weet nog niet helemaal hoe ik mijn 'nieuwe' lens moet gebruiken - maaaaaar wat is mijn Bezirk toch mooooooi! :D

[..]
:D Ben ook wel van de cameras/het fotograferen. Ben ik toch als tech geek een beetje nieuwsgierig welke lens je jezelf gegund hebt? :P

Las alweer dat de kerstboom onderweg is naar het Rathaus! Gaan binnenkort de wintermarktjes weer van start, dan wordt het helemaal een gezellige boel daar in die buurt bij je. Lekker koukleumen met een beker punsch in je handen. c_/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 4 november 2015 @ 22:00:43 #259
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157324420
Ff wat anders. Nog Star Wars fans, hier?
Het grootste bioscoopscherm in Oostenrijk bevindt zich in de UCI Kino Millenium City (Wenen, U6/S-Bahn Handelskai). Die hebben een speciale iSens concept zaal... groot scherm 4K NEC digital projection, 23.1 Dolby Atmos surround sound & alle plekken met speciaal ontworpen VIP comfortstoelen!




Normaalgesproken draaien daar de grote films alleen nagesynchroniseerd (/sadface). Per hoge uitzondering is het 22 december de kans om van iSens te genieten in Original Version (Engels dus :+ , geen subs ook).


Dacht, ik mention het ff voor de fans: http://www.uci-kinowelt.at/kinoprogramm/wien-millennium-city/61 . ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157327631
quote:
11s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:00 schreef shiznuts het volgende:
Ff wat anders. Nog Star Wars fans, hier?
Het grootste bioscoopscherm in Oostenrijk bevindt zich in de UCI Kino Millenium City (Wenen, U6/S-Bahn Handelskai). Die hebben een speciale iSens concept zaal... groot scherm 4K NEC digital projection, 23.1 Dolby Atmos surround sound & alle plekken met speciaal ontworpen VIP comfortstoelen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Normaalgesproken draaien daar de grote films alleen nagesynchroniseerd (/sadface). Per hoge uitzondering is het 22 december de kans om van iSens te genieten in Original Version (Engels dus :+ , geen subs ook).
[ afbeelding ]

Dacht, ik mention het ff voor de fans: http://www.uci-kinowelt.at/kinoprogramm/wien-millennium-city/61 . ;)
:o
pi_157516394
Een paar foto's die ik net gemaakt heb omdat het hier zo rustig is ;)





Lange benen koud hoofd.
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:14:54 #262
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157516636
Erg nice! :Y ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 5 januari 2016 @ 20:34:37 #263
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158856877
Ohh the weather outside is frightful... ;(

Hebben jullie nog een beetje een goeie glijpartij het nieuwe jaar in gehad? :P

margaretha_01, komt Wenen je neus uit en mis je Innsbruck al? :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158857161
Ik was dit topic weer uit het oog verloren! Mooie foto's Margeretha en Volvoman!

Hier goed het nieuwe jaar ingegleden (ik vind dat zo'n grappige uitdrukking- er is eigenlijk ook geen Engelse of Nederlandse vertaling/equivalent (??) van toch?). Jullie ook?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 20:58:48 #265
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158857662
Ja, met een stel vrienden wilde we bij de Kahlenberg over de stad uitkijken tijdens Silvester. :') Maar, we waren een beetje te laat daar. Stomtoevallig voor onze gehuurde ZipCar nog een 'goede' parkeerplek gevonden (achteraf niet echt, omdat we later omsingeld waren door verlaten auto's van anderen), maar er was al zo'n drukte dat er al een aardige menigte voor de uitkijkplekken stonden (dus van de stad niet veel gezien). Maar goed, ze hadden ook vuurwerk voor het kerkje daar en we hadden zelf shampoo mee. En als je te drinken hebt is het in ieder geval altijd gezellig! :9B

Guten Rutsch, mja, https://de.wikipedia.org/wiki/Guten_Rutsch ',,rutschen" als ,,reisen" und der Substantive ,,die Rutsche" und ,,der Rutsch" für ,,das Reisen" oder ,,eine Fahrt"'. 'Goede overgang het nieuwe jaar in' eigenlijk. Dus. Close zou denk ik zijn wat wij zouden noemen: 'goede jaarwisseling'.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159514316
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:34 schreef shiznuts het volgende:
Ohh the weather outside is frightful... ;(

Hebben jullie nog een beetje een goeie glijpartij het nieuwe jaar in gehad? :P

margaretha_01, komt Wenen je neus uit en mis je Innsbruck al? :+
Hier is het best warm in Steiermark. :o
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:51:00 #267
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159515147
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Hier is het best warm in Steiermark. :o
Ja, hier lagen de ene dag nog sneeuwresten, daarna opeens 16 graden en jasloos buiten lopen! :D
En nu... :{ nu is het alweer grijs, nevelig en koud. :N

En congrats met je kleurtje! MED / Laforest is de nieuwe moderator op F&L / W&T *O* ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159515426
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:51 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, hier lagen de ene dag nog sneeuwresten, daarna opeens 16 graden en jasloos buiten lopen! :D
En nu... :{ nu is het alweer grijs, nevelig en koud. :N

En congrats met je kleurtje! MED / Laforest is de nieuwe moderator op F&L / W&T *O* ^O^
Hier ook, maar gisteren was het WARM.

Thanks :@
pi_160273845
Leuk topic. Als Skifanaat klinkt wonen in Oostenrijk prachtig. Alleen onbetaalbaar om bij de grote skigebieden te wonen.

Lijkt mij als je een beetje centraal woont je toch redelijk vlot in de gebieden kan komen en in de winter dus heel vaak kunt gaan skiien?
pi_165003763
Ik woon sinds maart in Eisenstadt, maar verveel me regelmatig in het weekend.

Heeft iemand tips voor de weekenden?
pi_165007583
Ik weet ook niet wat er in 't weekend te doen valt in Eisenstadt...
Maar uh... ga bij een sportvereniging?
Verken telkens meer van het Leithagebirge?
Leer zeilen am Neusiedler See?
Ga naar Wenen?
Grensje over?
Als dat allemaal gedoe is... filmpje pakken?
Of gewoon thuis een Netflix-serie bingewatchen?
Er is een ding in 't leven waar je niet genoeg van hebt... tijd. En op=op.
Ik verveel me helaas nooit. Kom eerder tijd tekort. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_165053732
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:24 schreef shiznuts het volgende:
Ik weet ook niet wat er in 't weekend te doen valt in Eisenstadt...
Maar uh... ga bij een sportvereniging?
Verken telkens meer van het Leithagebirge?
Leer zeilen am Neusiedler See?
Ga naar Wenen?
Grensje over?
Als dat allemaal gedoe is... filmpje pakken?
Of gewoon thuis een Netflix-serie bingewatchen?
Er is een ding in 't leven waar je niet genoeg van hebt... tijd. En op=op.
Ik verveel me helaas nooit. Kom eerder tijd tekort. ;(
Vlieg nog eens richting de UK? Moet je zeker een keer op bezoek komen. :)
pi_165413375
Ook lang geleden dat ik hier geweest ben.
Gelijk weer een vraag. Ik heb me na ruim1,5 nog altijd niet gemeld. De anmeldebescheinigung dus.

Nu kreeg ik vandaag te horen van iemand dat de regels zijn verandert en dat een hoge boete zeer waarschijnlijk is. En mogelijka dat je het land uit moet. Is dit bij iemans bekend?

Ik kon zelf zo snel niks vinden behalve dat het normaal binnen 3 maanden moet.
Lange benen koud hoofd.
  zondag 18 september 2016 @ 23:03:36 #274
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_165418853
Ik meldde me vorig jaar ofzo, omdat ik het nodig had voor m'n rijbewijsverlenging... :P
Ja, wat later kwam idd een boete binnen. 30 euro? 80 euro? Geen idee. Zoiets.
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 11:04 schreef laforest het volgende:

[..]

Vlieg nog eens richting de UK? Moet je zeker een keer op bezoek komen. :)
Ja! Dat lijkt me echt sweet! Ik ben nu na maanden weer eens in NL. Vrij planbare dagen aaneengekoppeld. Betekent wel dat de rest van de maand telkens zes dagen aaneengesloten gewerkt moet worden. ;( Misschien eind volgende maand, heb ik twee weken vakantie, maar New York gaat mogelijk niet door! Keep you advised! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_165421936
Ik kan er pas over 1,5 week naartoe. Hopelijk weet ik het dan snel.
Lange benen koud hoofd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')