abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 17:17:41 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_135443114
N.a.v. dit topic: WGR / Maandbedrag Nuon voor alleenstaande.

Ben ik eens gaan snuffelen op de Nuon site. Daar kwam ik het volgende tegen:

quote:
Ik wil thuis advies over energie besparen
EnergieAdvies aan Huis met Energielabel
Hoeveel energie kunt u besparen? En hoe kunt u dit het beste doen? Met EnergieAdvies aan Huis krijgt u antwoord op deze vragen. Een adviseur bekijkt uw woonsituatie. Hij geeft u advies wat u kunt doen om energie te besparen. En bij EnergieAdvies aan Huis krijgt u ook een Energielabel voor uw woning.

EnergieAdvies aan Huis aanvragen
Bespaar gemiddeld ¤ 585,- per jaar met energie advies
Door slim om te gaan met energie kunt u wel ¤ 585,- per jaar besparen. Vraag EnergieAdvies aan Huis mét Energielabel aan. Ontdek hoeveel u kunt besparen.

Wat kunt u verwachten van EnergieAdvies aan Huis?
U krijgt:

Inzicht in hoeveel u kunt besparen op uw energieverbruik
Een analyse van uw energieverbruik & de energiezuinigheid van uw woning
Een uitgebreid energierapport (Maatwerkadvies)
Energielabel (hiermee kunt u de energiezuinigheid van uw woning vergelijken met andere woningen)
Kosten van EnergieAdvies aan Huis
EnergieAdvies aan Huis kost ¤ 200,-. U ontvangt hiervoor een factuur nadat u het advies en het rapport heeft gekregen.
Iemand ervaring mee, of is dat meer 'Wij van WC Eend'?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_135443398
Nee, want je betaalt ervoor, net zoals het uitvoeren van de werkzaamheden.
Ik zou alleen geen pur onder je huis laten spuiten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135443456
Dat zijn toch zaken die jezelf olv het grote internet zelf kan doen? Alleen de energielabel heb je dan niet.
Hier staat niets.
pi_135443630
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:27 schreef Prospos het volgende:
Dat zijn toch zaken die jezelf olv het grote internet zelf kan doen? Alleen de energielabel heb je dan niet.
Is ook zo, maar veel mensen hebben daar geen zin in.
Die rapporten zijn trouwens wel echt nauwkeurig, tenminste in mijn geval. Ik heb een energielabel moeten doen ivm subsidie van een paar jaar terug en de berekening klopt op zich met mijn verbruik en kosten, net zoals de besparingen die ze adviseerde en ik zelf uitvoerde.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135444616
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is ook zo, maar veel mensen hebben daar geen zin in.
Die rapporten zijn trouwens wel echt nauwkeurig, tenminste in mijn geval. Ik heb een energielabel moeten doen ivm subsidie van een paar jaar terug en de berekening klopt op zich met mijn verbruik en kosten, net zoals de besparingen die ze adviseerde en ik zelf uitvoerde.
Idd. Ik ben iemand die dat juist leuk vind om dan exact te berekenen hoeveel het kost en hoe snel het weer terugverdient is.
Hier staat niets.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:08:24 #6
64949 Gappie
the one and only
pi_135444924
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

Ik zou alleen geen pur onder je huis laten spuiten.
Why not? Lijkt mij dat dit geen kwaad kan. Je gevel (spouw) vol laten spuiten, dat zou ik ten zeerste afraden. Hele spouw vol, geen ventilatie meer en van je kruipruimte ook niet. Veel woningen gezien die nu vocht- en schimmelproblemen hebben, met rotte vloeren tot gevolg, omdat er niks geen ventilatie meer is.
d(-_-)b
pi_135447008
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:08 schreef Gappie het volgende:

[..]

Why not? Lijkt mij dat dit geen kwaad kan. Je gevel (spouw) vol laten spuiten, dat zou ik ten zeerste afraden. Hele spouw vol, geen ventilatie meer en van je kruipruimte ook niet. Veel woningen gezien die nu vocht- en schimmelproblemen hebben, met rotte vloeren tot gevolg, omdat er niks geen ventilatie meer is.
http://www.meldpuntpursla(...)chtoffers%20isolatie

Ik heb wel spouwmuurisolatie en voldoet prima.
Je zegt inderdaad omdat er geen ventilatie meer is, maar die 2 staan los van elkaar.

Toen ik het huis kocht zag ik allemaal bruine plekken van onderuit naar boven komen op sommige muren. Ik heb de muren geschilderd en spouwmuurisolatie toegepast samen met vloerisolatie en ik zie geen bruine plekken meer.
Voor ventilatie heb ik 2 50mm gaten in de voor en achtergevel geboord en afgedekt met een rooster die 24/7 open staat.
  maandag 20 januari 2014 @ 15:59:47 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_135721776
Ze zijn bezig. Ben benieuwd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:14:31 #9
64949 Gappie
the one and only
pi_135770596
En? Hoe is het afgelopen of wanneer krijg je je rapport?
d(-_-)b
pi_135772792
Bij sommige gemeenten kun je hiervoor ook subsidie krijgen en kost het je niks, of maar een paar tientjes.
pi_135776050
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

Toen ik het huis kocht zag ik allemaal bruine plekken van onderuit naar boven komen op sommige muren. Ik heb de muren geschilderd en spouwmuurisolatie toegepast samen met vloerisolatie en ik zie geen bruine plekken meer.
Juist door isolatie stijgt de oppervlaktetemperatuur van muren en (in dit geval) vloeren. Daardoor onstaat er minder of helemaal geen condens; afhankelijk van de dauwpunttempertuur.

Isoleren heeft dus ook voordelen om condens, natte plekken en schimmels tegen te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 21-01-2014 21:19:45 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_135809466
Zo moeilijk is het niet om te besparen.

1) niet langer dan 7 minuten douchen.
2) verlichting uit op de plaatsen waar je op dat moment niet bent.
3) energiezuinige lampen gebruiken.
4) waterbespaarders toepassen in je je douchekraan.
5) met hand afwassen gelijk beginnen met vullen van de gootsteen en niet wachten tot het water warm is om er vervolgens weer koud water aan toe te voegen.
6) iedere dag even luchten, ongeveer 10 minuten.
7) deurbel zonder lampje gebruiken.
8) waterbesparende waterreservoir voor het toilet gebruiken.
9) verwarming een graadje lager.
10) gordijnen eerder dicht doen of indien je dit niet deed wel gaan doen.
11) verwarming een uurtje vroeger naar nachtverlaging.
12) standby killers gebruiken.
13) ouderwetse wekker gebruiken.

A) dubbel glas indien dit nog niet aanwezig is, of triple indien je al dubbel glas hebt.
B) hr- ketel aanschaffen indien je deze nog niet hebt.
C) isoleren van de delen die nog niet geïsoleerd zijn (vloer, muren en/of dak)
D) zonnepanelen en/of zonneboiler aanschaffen.
E) ipv hr ketel een warmtepomp.

Aan de andere kant als je het prima kan betalen waar dan al die moeite voor doen.
In het algemeen geld dat hoe makkelijker iets gemaakt wordt des te gemakkelijker iemand ermee omgaat, vaak is een besparing van korte duur en wordt het verbruik daarna eerder hoger dan lager.
pi_135822239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:33 schreef klipper het volgende:

5) met hand afwassen gelijk beginnen met vullen van de gootsteen en niet wachten tot het water warm is om er vervolgens weer koud water aan toe te voegen.

A) dubbel glas indien dit nog niet aanwezig is, of triple indien je al dubbel glas hebt.

Aan de andere kant als je het prima kan betalen waar dan al die moeite voor doen.
In het algemeen geld dat hoe makkelijker iets gemaakt wordt des te gemakkelijker iemand ermee omgaat, vaak is een besparing van korte duur en wordt het verbruik daarna eerder hoger dan lager.
Een vaatwasser verbruikt nog altijd minder water dan een handwasje.
  donderdag 23 januari 2014 @ 01:24:49 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135835667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:33 schreef klipper het volgende:

Punt 4. Lachen als je een ketel met een tapdrempel hebt. Laatst nog een storing bij een klant, thermostatische douchekraan van Grohe, met waterbesparende stand. Ketel was een vcw 182E. Die dingen hebben een tapdrempel van 2 l/pm. Bewoner wist niet dat als je het knopje op de draaiknop indrukt, dat de kraan verder op gaat. Dit, icm een waterbespaarzeefje in de douchekop (kutdingen) kwam de ketel nét onder z'n tapdrempel..
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 23 januari 2014 @ 02:00:57 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135835997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:27 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Een vaatwasser verbruikt nog altijd minder water dan een handwasje.
Dat hangt er maar net vanaf, als je als alleenstaande zo eens in de twee dagen wat bordjes en pannetjes afwast in een teiltje, dan ben je toch echt nog steeds een stuk goedkoper uit dan dat je continu alles in de vaatwasser laat draaien.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  PR/Manusje van alles donderdag 23 januari 2014 @ 07:23:57 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135836710
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 01:24 schreef cvboer het volgende:

[..]

Punt 4. Lachen als je een ketel met een tapdrempel hebt. Laatst nog een storing bij een klant, thermostatische douchekraan van Grohe, met waterbesparende stand. Ketel was een vcw 182E. Die dingen hebben een tapdrempel van 2 l/pm. Bewoner wist niet dat als je het knopje op de draaiknop indrukt, dat de kraan verder op gaat. Dit, icm een waterbespaarzeefje in de douchekop (kutdingen) kwam de ketel nét onder z'n tapdrempel..
als ik mensen spreek met klachten over een pisstraaltje water, stuur ik ze met een schroevendraaier de badkamer in. Zie je dat groene zeefje? Mooi, ram daar je schroevendraaier maar door! Opgelost.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_135840937
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 02:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net vanaf, als je als alleenstaande zo eens in de twee dagen wat bordjes en pannetjes afwast in een teiltje, dan ben je toch echt nog steeds een stuk goedkoper uit dan dat je continu alles in de vaatwasser laat draaien.
Niet als je draait met een volle vaatwasser.
pi_135852106
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 01:24 schreef cvboer het volgende:

[..]

Met punt 4 bedoel ik natuurlijk wel de moderne ketels mee, en niet die zooi uit de jaren 80 toen er bezuinigd moest worden op comfort.
Dus wat dat betreft was punt B hier ook zeker van toepassing.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:39:32 #19
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135858292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet als je draait met een volle vaatwasser.
Als je de aanschaf meerekent kan het niet uit.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135861024
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:39 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als je de aanschaf meerekent kan het niet uit.
Dat klopt, als je de gehele levensduur van een vaatwasser alleen blijft dan heb je gelijk.
pi_135874043
Al met al moeten we blij zijn dat er milieu fanaten zijn, laat hun zo zuinig mogelijk leven, dan compenseren ze wat ik en velen anderen weer verbrassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')