Dames en heren,
Ik kom uit een Zuid-Europese cultuur, dus wéllicht ben ik wat gepassioneerder dan de gemiddelde Nederlander. Misschien ook niet. Maar ik dwaal af, hier volgt mijn verhaal:
De vrouw in kwestie ken ik niet persoonlijk. Ik zie haar misschien 2, 3, 4 per jaar. Van een afstandje, op een festival of in het stadscentrum of als ze op m'n werk langskomt. (Feestcafé)
De eerste keer dat ik haar zag was ik een jaar of 17, volgende week word ik 25.. De bliksem sloeg ter plekke in en zou haar vervolgens nooit écht vergeten. Tuurlijk heb ik sindsdien relaties gehad met andere vrouwen, zowel kortstondige als langdurige relaties.
Dat ik de vrouw in kwestie niet persoonlijk ken is hier een beetje de beperkende factor. Één ontmoeting, 7 jaar terug. Vorige zomer heb ik via een grote, bekende social media-site haar geprobeerd mee te vragen, nadat ik een oud-collega bij haar had laten vissen naar informatie; een bakje koffie wilde ik, meer eigenlijk niet!
Na twee keer mijn verzoek geweigerd te hebben, hield ik alsnog vast en ik geef toe dat ik nogal begon te drammen wat leidde naar een blokkering op de desbetreffende social-media site.
Vandaag is het inmiddels weer halverwege januari. Ik zag haar toevallig een maand geleden in een shoarmatent op een zaterdagavond. Ik had een HELE lange werkdag gehad, hongerig, moe. Ik had een bestelling gedaan om mee te nemen naar huis en was onderweg naar de deur toen een donkerharige dame de doorgang blokkeerde naar de deur. Ik vroeg haar of ik er langs mocht en terwijl ik haar passeerde zag ik pas dat zíj het was. Er was een langer dan gemiddeld moment van oogcontact, ze lachte niet, knipperde nauwelijks met haar ogen; ik weet niet eens of ze me herkend had! Zij zag er echter, mooier uit dan ooit tevoren. De bliksem had weer eens ingeslagen. Ik zei geen woord, niet verbaal althans.. in m'n hoofd dacht ik 1000 dingen tegelijkertijd en normaal gesproken ben ik zo ad rem als maar zijn kan; werk als barman notabene!
Feit is.. Ik krijg die groene ogen met het randje bruin niet meer uit mijn hoofd. Evenals die lange zwarte haren.
Ik weet wél dat ze nog geen vriend heeft, maar daar blijft het bij.
Wat zou ik moeten doen? Laten gaan? Opzoeken? Mezelf met een hamer op m'n hoofd slaan? Wat kan er nog door de beugel anno 2014?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2014 12:23:35 ]