quote:
Op maandag 13 januari 2014 11:49 schreef DeLuna het volgende:[..]
Nee ik snap jouw gedeelte met het ontsporen en Hollywood echt totaal niet. Klinkt wat negatief allemaal? Of bedoel je dat ook zo?
En dat laatste over die finale is helemaal apart, waarom ligt die bij aflevering 2? Wat heeft dat met finale te maken?
Nogmaals, zou het nog een keer moeten zien om te zien hoe het in elkaar steekt. Maar negatief, ja. Op dit moment.
Aflevering 2 als finale:
Omdat ik daar nog wel de boel 'in character' vind. Op het randje, maar uit de situatie te verantwoorden dat Sherlock 'sociaal' gaat doen. Dat randje maakt het geniaal.
Maar in deze aflevering gaat het echt los.En daar zie ik op dit moment (nog) geen reden toe.
Ik had liever gezien dat ze doorgeborduurd hadden op de ontnuchtering aan het eind en de gevolgen daarvan voor het karakter Sherlock.
Lijkt af en toe wel een soap. Met al die heftige incidenten en mensen die elkaar tot aan het gaatje hun gevoelens uitleggen. Ook teveel actiefilm.
Cinematografie, met name hoe de gezichten in beeld gebracht zijn, lijkt meer op die van de pilot (minder excentriek). En de grotere beelden hebben daar ook meer van weg - (ook weer erg dr. Who) dit keer afgewisseld met de dr. No achtige setting van 007
Het ingehouden acteren van die Britse acteurs lijkt altijd te verdwijnen als ze naar Hollywood gaan. En juist die enorme intensiteit die daar het gevolg van is, maakte dat je helemaal aan het scherm gezogen zat om zelfs de kleinste mimiek te pakken.
Wat ik zag, was de hobbit (gewoontjes en actie), Khan (actie) en te overdreven mimiek bij Cumberbatch (dat hij een 'elastisch' gezicht heeft ok - maar deze Sherlock gaat 'all over de place')
Ik verwacht dat dit een show gaat worden van de geliefde acteurs, die ons ongetwijfeld van meer avonturen gaan voorzien.
Maar de andere insteek, die ze na de pilot hebben gekozen (en die de serie uittilde boven 'ok, maar niet zo heel bijzonder') is nou wel zoek.
De enge kilheid van zo'n sinistere Zweed loste ook al snel op in een miezerig glibbertje. En daarin was Moriarty toch veel leuker.
Nou ja dus.
Maar misschien ga ik weer geheel om. Daar begin ik langzaamaan wel lol in te krijgen.
[ Bericht 2% gewijzigd door novel op 13-01-2014 12:49:57 ]