compleet ander schot, in het hoofd ook ipv borstquote:Op maandag 13 januari 2014 10:13 schreef bierjoost het volgende:
Zou het dan toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ander kaliber inderdaad. Maar toch.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
compleet ander schot, in het hoofd ook ipv borst
Nope. Het zou max 6 maanden duren voordat hij zou omkomen. Beetje zwak dat definitieve afscheid van Watson. Want wie verhindert Sherlock om hem te peren en onder te duiken in de rest van de wereld (althans voor een tijdje). Dat heeft hij immers eerder gedaan.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:36 schreef AMDB het volgende:
[..]
Nee, die opdracht in het Oosten zou over 6 maanden iets interessants op kunnen leveren ofzo.. Wellicht Adler?
Ze suggereert zelfs dat ie homo is: "I know what kind of man you are" "but we could be friends"quote:Op zondag 12 januari 2014 23:38 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij geen sex met haar gehad. In het ziekenhuis zei ze toch iets in de trant van 'once would have been nice'.
Ja ik vond het ook raar, door te zeggen dat je geen hardcopies hebt maak je dus jezelf wel heel erg kwetsbaar, op dat moment is het niet meer zo dat als je hem vermoord dat nog alles uit kwam. Raar dat hij dat toegaf, beetje situatie van wat had je dan verwacht?quote:Op maandag 13 januari 2014 09:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vond ik ook vaag. Helemaal nadat duidelijk werd dat alles in zijn hoofd zat, toen was er helemaal geen reden meer om hem in leven te houden. Hoogmoed ofzo?
In het boek vermoord Sherlock hem trouwens niet, maar staat hij wel toe dat iemand anders dat doet en zorgt er vervolgens voor dat deze persoon geen verdachte wordt.
Het laatste wat hij verwachtte is dat Sherlock of Watson hem zouden vermoorden. En zeg nou zelf, wie had dat wel verwacht?quote:Op maandag 13 januari 2014 10:53 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook raar, door te zeggen dat je geen hardcopies hebt maak je dus jezelf wel heel erg kwetsbaar, op dat moment is het niet meer zo dat als je hem vermoord dat nog alles uit kwam. Raar dat hij dat toegaf, beetje situatie van wat had je dan verwacht?
Lol, ik dacht dat dus gelijk: oh, het zit in zijn hoofd. Simpel zat dan toch?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het laatste wat hij verwachtte is dat Sherlock of Watson hem zouden vermoorden. En zeg nou zelf, wie had dat wel verwacht?
En Moriarty die hem terughaalde uit de dood, foreshadowing?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:10 schreef SunChaser het volgende:
Vond de drie seconden deductie tussen schieten en vallen briljant . Oké, niet nieuw, beetje Flatliners en Rocky5 maar erg mooi, kippenvel
Ambulance gebeld meteen nadat ze hem had neergeschoten..quote:Op maandag 13 januari 2014 11:27 schreef Loekie1 het volgende:
Wat ik alleen vergezocht vind is dat Mary Sherlock gered zou hebben, volgens Sherlock, terwijl hij toch bijna dood was. Ik begrijp niet waarom Mary hem gered zou hebben, iemand?
Whut?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef novel het volgende:
Mmm, mmm, mmm..
Hou mijn defintieve opinie nog even voor me. Door ervaring wijs geworden, he....
Wie weet valt het muntje alsnog. (Famous last words ...)
Moet even tijd vinden om hem terug te zien. En na as. zaterdag hoef je hier evt. spoilers niet meer te vermijden, vind ik. Wat ons de kans geeft plot en verhaallijn eens uitgebreid te fileren.
Maar eerste indruk: Serie is ontspoord in iets dat misschien op zichzelf wel een aardig avonturenverhaal kan zijn. Maar dan wel het pad verlaat van de oorspronkelijke Sherlock.
In verhaal, karakters en acteren. En zelfs in de fotografie (het aanzien, vooral ook van de acteurs, lijkt verdomd veel op de afgekeurde pilot)
Naar mijn smaak allemaal teveel richting Dr. Who (die serie die zooo goed is, dat hij hem buiten de UK nauwelijks ergens op tv is) en teveel invloed zichtbaar van de rollen waarmee de acteurs Hollywood bestormen. Met de bijbehorende acteerstijl.
Van Sherlock als alien in onze normale wereld, tot mens in een soort van 007 film.
Niet erg dat het nog twee jaar duurt, denk ik daarom op dit moment. Misschien komt men nog tot bezinning. Maar ik vrees het ergste.
Voor mij ligt de echte finale van de serie bij aflevering 2 van s3 voorlopig....
Ok, zijn we blijkbaar niet bang voor spoilers meer?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het laatste wat hij verwachtte is dat Sherlock of Watson hem zouden vermoorden. En zeg nou zelf, wie had dat wel verwacht?
UK topic, dus als aflevering is geweest mag je er gewoon over praten.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:42 schreef novel het volgende:
[..]
Ok, zijn we blijkbaar niet bang voor spoilers meer?
Wat is de oorspronkelijke Sherlock? Nog nooit was een aflevering zo'n directe verfilming van een Sherlock short story als deze, gebaseerd op The Adventure of Charles Augustus Milverton. Allerlei elementen uit dat verhaal zijn in deze ep opgenomen, inclusief diverse stukken dialoog, de bad guy, de valse verloving van Sherlock en de dood van CAM.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef novel het volgende:
Mmm, mmm, mmm..
Hou mijn defintieve opinie nog even voor me. Door ervaring wijs geworden, he....
Wie weet valt het muntje alsnog. (Famous last words ...)
Moet even tijd vinden om hem terug te zien. En na as. zaterdag hoef je hier evt. spoilers niet meer te vermijden, vind ik. Wat ons de kans geeft plot en verhaallijn eens uitgebreid te fileren.
Maar eerste indruk: Serie is ontspoord in iets dat misschien op zichzelf wel een aardig avonturenverhaal kan zijn. Maar dan wel het pad verlaat van de oorspronkelijke Sherlock.
In verhaal, karakters en acteren. En zelfs in de fotografie (het aanzien, vooral ook van de acteurs, lijkt verdomd veel op de afgekeurde pilot)
Naar mijn smaak allemaal teveel richting Dr. Who (die serie die zooo goed is, dat hij hem buiten de UK nauwelijks ergens op tv is) en teveel invloed zichtbaar van de rollen waarmee de acteurs Hollywood bestormen. Met de bijbehorende acteerstijl.
Van Sherlock als alien in onze normale wereld, tot mens in een soort van 007 film.
Niet erg dat het nog twee jaar duurt, denk ik daarom op dit moment. Misschien komt men nog tot bezinning. Maar ik vrees het ergste.
Voor mij ligt de echte finale van de serie bij aflevering 2 van s3 voorlopig....
Ik bedoel de hele stijl en insteek van deze ('Sherlock') serie.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat is de oorspronkelijke Sherlock? Nog nooit was een aflevering zo'n directe verfilming van een Sherlock short story als deze, gebaseerd op The Adventure of Charles Augustus Milverton. Allerlei elementen uit dat verhaal zijn in deze ep opgenomen, inclusief diverse stukken dialoog, de bad guy, de valse verloving van Sherlock en de dood van CAM.
Ja, dat 'gedoe' was daarvoor nodig ja. Voor hetzelfde geld worden er hard copies van alle belangrijke geheimen naar de pers gestuurd op het moment dat CAM opgepakt of vermoord zou worden. Dat wilde Mycroft natuurlijk voorkomen.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:42 schreef novel het volgende:
[..]
Ok, zijn we blijkbaar niet bang voor spoilers meer?
In dat geval: Hoop gedoe om uiteindelijk iemand gewoon voor zijn raap te schieten. Dat hattie dan wel meteen kunnen doen, lijkt me (en kleine moeite voor Sherlock om daarmee weg te komen). Want hij wist meteen al wie hij voor zich had.
Was al dat gedoe dan alleen nodig om te concluderen dat er geen archief was? Had hij toch wel even kunnen deduceren ipv. aan de dope te gaan, zou je zeggen. Bovendien zou Mycroft cs. dan wel voor discrete opruiming van het archief gezorgd.
Zo kan Sherlock alles wel oplossen als hit-men. Maar dat is dan geen 'Sherlock' meer.
En bij het 'ontsporen van de sociopaat' verwacht je toch iets beters en duisterders dan een simpele 'tyrannenmoord'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |