abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135401573
Ik heb een specair(airpress) compact 350/50 compressor.
zo een http://www.airpress.nl/pr(...)ID=94&ProductID=2436

Nu is de aansluiting tussen de compressor en de ketel kapot zie:

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste herstellen, ik kreeg de aansluiting niet direct uit de ketel gedraaid maar had ook geen passende steeksleutel.

Het is een aansluiting waar een bout in gaat om het gat af te sluiten nu is er een stuk(incl schroefdraad) afgebroken.
Mijn idee is dit te lijmen en de bout er in vast te lijmen (dan moet niet meer los, ik kan ook niet bedenken waarom ik dat zou willen).

Welke lijm kan ik hier het beste voor gebruiken ?
  zondag 12 januari 2014 @ 17:36:18 #2
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135401675
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:33 schreef wes. het volgende:
Ik heb een specair(airpress) compact 350/50 compressor.
zo een http://www.airpress.nl/pr(...)ID=94&ProductID=2436

Nu is de aansluiting tussen de compressor en de ketel kapot zie:
[ Flickr Photoset ]

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste herstellen, ik kreeg de aansluiting niet direct uit de ketel gedraaid maar had ook geen passende steeksleutel.

Het is een aansluiting waar een bout in gaat om het gat af te sluiten nu is er een stuk(incl schroefdraad) afgebroken.
Mijn idee is dit te lijmen en de bout er in vast te lijmen (dan moet niet meer los, ik kan ook niet bedenken waarom ik dat zou willen).

Welke lijm kan ik hier het beste voor gebruiken ?
Lijmen? :X Je weet dat daar 8 bar druk op staat? Dat wordt een nieuw onderdeel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135401884
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:36 schreef cvboer het volgende:

[..]

Lijmen? :X Je weet dat daar 8 bar druk op staat? Dat wordt een nieuw onderdeel.
ja dat klopt daar ben ik me vast bewust vandaar mijn vraag of hier lijmen oid voor ontwikkeld zijn.

Een nieuwe onderdeel lijkt toch niet zo eenvoudig
  zondag 12 januari 2014 @ 17:43:36 #4
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135401972
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:41 schreef wes. het volgende:

[..]

ja dat klopt daar ben ik me vast bewust vandaar mijn vraag of hier lijmen oid voor ontwikkeld zijn.

Een nieuwe onderdeel lijkt toch niet zo eenvoudig
Eenvoudiger dan prutsen met lijm. Dat wordt een levensgevaarlijk projectiel als dat ding klapt...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135402076
toch maar ervoor zorgen dat je die aansluiting naar je drukvat los krijgt :)
met lijmen kan je het wel vergeten
pies on joe toe
pi_135402379
Baco gebruiken, krijg je hem zo los, nieuwe aansluiting even inwikkelen met ptfe schroefdraad seal :P
  zondag 12 januari 2014 @ 17:56:05 #7
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135402474
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Baco gebruiken, krijg je hem zo los, nieuwe aansluiting even inwikkelen met ptfe schroefdraad seal :P
dit. Zit er gewoon ingeschroefd
^O^
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135403192
En nu de hamvraag, hoe krijg je zoiets kapot?
  zondag 12 januari 2014 @ 18:16:31 #9
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135403363
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:12 schreef hoas het volgende:
En nu de hamvraag, hoe krijg je zoiets kapot?
Ik gok erop dat het dopje lekte, TS wou graag weten waarom. Na het losdraaien kwam hij tot de conclusie dat de O-ring kapot is. Ergens had hij nog een rolletje teflontape liggen, enkele meters ertussen, helaas was het resultaat dat het onderdeel knapte. Eindconclusie: TS heeft er teveel tape tussen gedaan. Maar dit is een gok van mij.
pi_135403367
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
1- nee
2- nee

Een Bahco, wat eigenlijk een merk is, is een verstelbare moersleutel. Die past dus altijd net niet perfect. Het juiste advies is, een passende steeksleutel gebruiken.

PTFE schroefdraad seal... ook wel gewoon teflontape genoemd, is waarschijnlijk een van de redenen waarom dit kapot is. De dop heeft een O-ring afsluiting. Als je er dus teflontape tussen wikkelt, lekker hard aandraait, krijg je dit.

Dat gietwerk van die koppeling kan niet zo veel hebben hoor.

Ergo:
Nieuwe koppeling zoeken, netjes vervangen met het juiste gereedschap.

Edit: we zitten weer lekker op één lijn cvboer. ^O^
Laat die handjes wapperen!
  zondag 12 januari 2014 @ 18:21:11 #11
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135403553
quote:
18s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:16 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

1- nee
2- nee

Een Bahco, wat eigenlijk een merk is, is een verstelbare moersleutel. Die past dus altijd net niet perfect. Het juiste advies is, een passende steeksleutel gebruiken.

PTFE schroefdraad seal... ook wel gewoon teflontape genoemd, is waarschijnlijk een van de redenen waarom dit kapot is. De dop heeft een O-ring afsluiting. Als je er dus teflontape tussen wikkelt, lekker hard aandraait, krijg je dit.

Ergo:

^O^
pi_135403650
Nou haal je mij, én jezelf naar beneden -O-

;)
  zondag 12 januari 2014 @ 18:25:27 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135403712

[ Bericht 100% gewijzigd door cvboer op 12-01-2014 18:25:41 ]
  zondag 12 januari 2014 @ 18:26:08 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135403744
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:23 schreef Gieliovd het volgende:
Nou haal je mij, én jezelf naar beneden -O-

;)
Fixed.
pi_135404162
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:16 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik gok erop dat het dopje lekte, TS wou graag weten waarom. Na het losdraaien kwam hij tot de conclusie dat de O-ring kapot is. Ergens had hij nog een rolletje teflontape liggen, enkele meters ertussen, helaas was het resultaat dat het onderdeel knapte. Eindconclusie: TS heeft er teveel tape tussen gedaan. Maar dit is een gok van mij.
Nou ik denk dat TS toch niet zo technisch is als jullie denken, ik bedoel ''lijmen''?
pi_135404591
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:26 schreef cvboer het volgende:

[..]

Fixed.
_O-
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:35 schreef hoas het volgende:

[..]

Nou ik denk dat TS toch niet zo technisch is als jullie denken, ik bedoel ''lijmen''?
Je hebt een punt :P
pi_135405198
quote:
18s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:16 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

1- nee
2- nee

Ergo:

Baco kan prima, iedereen weet wat het is :P en het is prima gereedschap mits je het goed gebruikt. teflontape wil ook prima, mits je er een klein beetje van gebruikt :P Gebruik het met enige regelmaat en nog nooit problemen mee gehad :7
pi_135408634
pi_135409476
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:16 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]
^O^
pi_135410686
ik heb de compressor ooit gebruikt gekocht, hij siste vanuit de koppeling en ik dacht deze toen iets aan te draaien, maar een klein beetje kracht was teveel.
nu sist die niet meer ;-)

lijkt op een terugslag klep http://www.airpress.nl/pr(...)tID=17&ProductID=794

vd week even een juiste steeksleutel kopen (grootste die ik had was 19) en hierna er even mee naar een verkooppunt zodat ze de juiste voor me kunnen leveren.

thnx voor input
pi_135435142
dat is het drukventieltje wat ervoor zorgt dat de compressor afschakelt als hij op druk is

je haalt de oude eruit door hem goed warm te stoken, dan kan je hem er zo uitdraaien en een nieuwe halen bij elke compressorboer

lijmen heeft geen zin, niuewe kost niet veel en alleen even op het juiste model letten, ze zijn er in diverse varianten, dus oude meenemen

succes

nb als hij "sist" is het zwarte dropje wat erin zit niet meer goed, , maar als je toch een nieuw ventieltje koopt zit die erbij
  maandag 13 januari 2014 @ 18:33:53 #22
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_135445858
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:10 schreef sijs het volgende:
dat is het drukventieltje wat ervoor zorgt dat de compressor afschakelt als hij op druk is...
Bijna goed. Dit is de ontlastklep welke via de dunne leiding door de drukschakelaar aangestuurd wordt. Deze klep zorgt ervoor dat de leiding tussen tank en compressor drukloos wordt en dus de compressor drukloos aan kan lopen. ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')