Lijmen?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:33 schreef wes. het volgende:
Ik heb een specair(airpress) compact 350/50 compressor.
zo een http://www.airpress.nl/pr(...)ID=94&ProductID=2436
Nu is de aansluiting tussen de compressor en de ketel kapot zie:
[ Flickr Photoset ]
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste herstellen, ik kreeg de aansluiting niet direct uit de ketel gedraaid maar had ook geen passende steeksleutel.
Het is een aansluiting waar een bout in gaat om het gat af te sluiten nu is er een stuk(incl schroefdraad) afgebroken.
Mijn idee is dit te lijmen en de bout er in vast te lijmen (dan moet niet meer los, ik kan ook niet bedenken waarom ik dat zou willen).
Welke lijm kan ik hier het beste voor gebruiken ?
ja dat klopt daar ben ik me vast bewust vandaar mijn vraag of hier lijmen oid voor ontwikkeld zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
Lijmen?Je weet dat daar 8 bar druk op staat? Dat wordt een nieuw onderdeel.
Eenvoudiger dan prutsen met lijm. Dat wordt een levensgevaarlijk projectiel als dat ding klapt...quote:Op zondag 12 januari 2014 17:41 schreef wes. het volgende:
[..]
ja dat klopt daar ben ik me vast bewust vandaar mijn vraag of hier lijmen oid voor ontwikkeld zijn.
Een nieuwe onderdeel lijkt toch niet zo eenvoudig
dit. Zit er gewoon ingeschroefdquote:Op zondag 12 januari 2014 17:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Baco gebruiken, krijg je hem zo los, nieuwe aansluiting even inwikkelen met ptfe schroefdraad seal
Ik gok erop dat het dopje lekte, TS wou graag weten waarom. Na het losdraaien kwam hij tot de conclusie dat de O-ring kapot is. Ergens had hij nog een rolletje teflontape liggen, enkele meters ertussen, helaas was het resultaat dat het onderdeel knapte. Eindconclusie: TS heeft er teveel tape tussen gedaan. Maar dit is een gok van mij.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:12 schreef hoas het volgende:
En nu de hamvraag, hoe krijg je zoiets kapot?
1- neequote:Op zondag 12 januari 2014 17:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Baco gebruiken, krijg je hem zo los, nieuwe aansluiting even inwikkelen met ptfe schroefdraad seal
quote:Op zondag 12 januari 2014 18:16 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
1- nee
2- nee
Een Bahco, wat eigenlijk een merk is, is een verstelbare moersleutel. Die past dus altijd net niet perfect. Het juiste advies is, een passende steeksleutel gebruiken.
PTFE schroefdraad seal... ook wel gewoon teflontape genoemd, is waarschijnlijk een van de redenen waarom dit kapot is. De dop heeft een O-ring afsluiting. Als je er dus teflontape tussen wikkelt, lekker hard aandraait, krijg je dit.
Dat gietwerk van die koppeling kan niet zo veel hebben hoor.
Ergo:
Nieuwe koppeling zoeken, netjes vervangen met het juiste gereedschap.
Edit: we zitten weer lekker op één lijn cvboer.![]()
Fixed.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:23 schreef Gieliovd het volgende:
Nou haal je mij, én jezelf naar beneden![]()
Nou ik denk dat TS toch niet zo technisch is als jullie denken, ik bedoel ''lijmen''?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik gok erop dat het dopje lekte, TS wou graag weten waarom. Na het losdraaien kwam hij tot de conclusie dat de O-ring kapot is. Ergens had hij nog een rolletje teflontape liggen, enkele meters ertussen, helaas was het resultaat dat het onderdeel knapte. Eindconclusie: TS heeft er teveel tape tussen gedaan. Maar dit is een gok van mij.
quote:
Je hebt een puntquote:Op zondag 12 januari 2014 18:35 schreef hoas het volgende:
[..]
Nou ik denk dat TS toch niet zo technisch is als jullie denken, ik bedoel ''lijmen''?
Baco kan prima, iedereen weet wat het isquote:Op zondag 12 januari 2014 18:16 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
1- nee
2- nee
Een Bahco, wat eigenlijk een merk is, is een verstelbare moersleutel. Die past dus altijd net niet perfect. Het juiste advies is, een passende steeksleutel gebruiken.
PTFE schroefdraad seal... ook wel gewoon teflontape genoemd, is waarschijnlijk een van de redenen waarom dit kapot is. De dop heeft een O-ring afsluiting. Als je er dus teflontape tussen wikkelt, lekker hard aandraait, krijg je dit.
Dat gietwerk van die koppeling kan niet zo veel hebben hoor.
Ergo:
Nieuwe koppeling zoeken, netjes vervangen met het juiste gereedschap.
Edit: we zitten weer lekker op één lijn cvboer.![]()
Bijna goed. Dit is de ontlastklep welke via de dunne leiding door de drukschakelaar aangestuurd wordt. Deze klep zorgt ervoor dat de leiding tussen tank en compressor drukloos wordt en dus de compressor drukloos aan kan lopen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:10 schreef sijs het volgende:
dat is het drukventieltje wat ervoor zorgt dat de compressor afschakelt als hij op druk is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |