abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:41:51 #251
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136374053
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136374260
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:40 schreef Kraan-Water het volgende:
Ik denk het eerste. Tweede is niet aan de orde. Maar ik denk met de juiste mindset, motivatie en begrip dat het wel moet lukken.
Wat je daar beschrijft (linkjes maken, pagina's maken en `bgcolor`) komt nog niet eens in de buurt van een procent van wat een webdevver doet.

Je onderschat de boel enorm. Als je al weet hoe je linkjes maakt (wat niet meer dan een <a href=""> hoeft te zijn), ga daar dan eens mee verder. Ga een linkje maken met een godsgruwelijk lelijk vak eromheen. Dan bouw je daarna in dat als je muis erboven hangt hij felgeel wordt. Daarna ga je kijken of je er pimpelpaarse rondjes als hoeken inkrijgt. Dan een trollface als icon erin. En zo verder.

Gewoon klein beginnen, maakt niet uit hoe het eruit ziet. Het gaat om het opdoen van ervaring (en geloof me, je hebt veel nodig). En dan stukje bij beetje opbouwen.

Als ik portet schilder wil worden begin ik ook met een zonnetje, daarna teken ik een huisje, dan wat fruit en na maanden/jaren (en de goede aanleg) ga ik richting (misvormde :') ) gezichten. Dat kost gewoon erg veel tijd en ervaring. Met dit is het echt niet anders. Het is niet alsof je even een schoolboek opentrekt en een avondje blokt waarna je `programmeur` bent.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 19:48:47 ]
pi_136374852
quote:
99s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:45 schreef CrashO het volgende:

[..]

Wat je daar beschrijft (linkjes maken, pagina's maken en `bgcolor`) komt nog niet eens in de buurt van een procent van wat een webdevver doet.

Je onderschat de boel enorm. Als je al weet hoe je linkjes maakt (wat niet meer dan een <a href=""> hoeft te zijn), ga daar dan eens mee verder. Ga een linkje maken met een godsgruwelijk lelijk vak eromheen. Dan bouw je daarna in dat als je muis erboven hangt hij felgeel wordt. Daarna ga je kijken of je er pimpelpaarse rondjes als hoeken inkrijgt. Dan een trollface als icon erin. En zo verder.

Gewoon klein beginnen, maakt niet uit hoe het eruit ziet. Het gaat om het opdoen van ervaring (en geloof me, je hebt veel nodig). En dan stukje bij beetje opbouwen.

Als ik portet schilder wil worden begin ik ook met een zonnetje, daarna teken ik een huisje, dan wat fruit en na maanden/jaren (en de goede aanleg) ga ik richting (misvormde :') ) gezichten. Dat kost gewoon erg veel tijd en ervaring. Met dit is het echt niet anders. Het is niet alsof je even een schoolboek opentrekt en een avondje blokt waarna je `programmeur` bent.
Ik zeg niet dat een gemiddelde webdev'er linkjes maakt.., maar ik refereerde dat ik de basistechnieken van html onder de knie heb.

Over dat vetgedrukte; is dat niet javascript dat daarbij komt bijkijken?
pi_136375033
Nope, kan gewoon met css. En de afgeronde hoekjes kan je met css3 zelfs zonder plaatjes ook met alleen pure css. Maar ik vermoed dat jouw definitie van basistechnieken anders is dan die van ons.

En nogmaals, dat je weet hoe je een streep trekt met een potlood, maakt niet dat je de basistechnieken van tekenen beheerst.

Maar ik stap uit deze discussie :') Dit dringt niet door.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 20:05:14 ]
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:23:11 #255
214255 Convergence
Procrastinator
pi_136376316
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:04 schreef Catch22- het volgende:
BEGIN NOU GEWOON EEN KEER
Can't teach a pig to fly :P
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_136377093
Hahaha weet je wat. Ik ga gewoon even goed nadenken wat ik wil en inspiratie opdoen bij andere websites en ik ga dan gewoon stap voor stap maken wat ik voor ogen heb dmv opzoekwerk op internet. Dus wil ik een form maken bijv" how to make a form html'

Wil ik effecten toevoegen dmv een klik dat de pagina niet laad maar direct wordt weergegeven net als als je klikt op een tile in de metro van W8 --> googlen.

Ik denk dat dat het beste is ipv theorie stampe. :')

Althans dat haal ik uit de voorgaande 100+ posts.

Gewoon html, js, css, jquery, php, mysql allemaal door elkaar.
pi_136377396
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:56 schreef Kraan-Water het volgende:

[..]
maar ik refereerde dat ik de basistechnieken van html onder de knie heb.

Tot ik een simpele website van je zie geloof ik dit niet.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  woensdag 5 februari 2014 @ 22:07:07 #258
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136382404
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:23 schreef Convergence het volgende:

[..]

Can't teach a pig to fly :P
als ik moet kiezen...

Waar is dat varken?

:T
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136393986
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:37 schreef Kraan-Water het volgende:
Hahaha weet je wat. Ik ga gewoon even goed nadenken wat ik wil en inspiratie opdoen bij andere websites en ik ga dan gewoon stap voor stap maken wat ik voor ogen heb dmv opzoekwerk op internet. Dus wil ik een form maken bijv" how to make a form html'

Wil ik effecten toevoegen dmv een klik dat de pagina niet laad maar direct wordt weergegeven net als als je klikt op een tile in de metro van W8 --> googlen.

Ik denk dat dat het beste is ipv theorie stampe. :')

Althans dat haal ik uit de voorgaande 100+ posts.

Gewoon html, js, css, jquery, php, mysql allemaal door elkaar.
Niks allemaal door elkaar, daar weet je veel te weinig voor. Begin nou gewoon met iets fucking kleins, en ga van daaruit verder. Voorlopig is HTML en CSS genoeg voor je, en dat zal het het komende jaar nog wel blijven ook. DOE IETS. Gebruik een template. Da fuq maakt jou nou uit of je resultaat origineel is? Je wilt toch iets leren? Je moet niet gelijk verwachten dat je iets kan maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')