Tegenover verslaving staat ook nog zoiets als vrije keuze en wilskracht. Misschien vinden ze de uitdaging om echt te kunnen stoppen toch niet interessant genoeg ? Of krijg je van roken echt geestelijke afwijkingen zoals ontoerekeningsvatbaarheid etc. ?quote:Op zondag 12 januari 2014 13:24 schreef hoas het volgende:
Omdat heel veel rokers het niet lukt, iets met verslaving
Dat ja. 95% van de rokers die dit zeggen, willen helemaal niet ECHT stoppen.quote:
Kijk precies wat ik dacht.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:28 schreef Broadway het volgende:
[..]
Tegenover verslaving staat ook nog zoiets als vrije keuze en wilskracht. Misschien vinden ze de uitdaging om echt te kunnen stoppen toch niet interessant genoeg ? Of krijg je van roken echt geestelijke afwijkingen zoals ontoerekeningsvatbaarheid etc. ?
Helemaal waar. Ik weet het helaas al te goed. Ik rook zelf.quote:Omdat het zoveel makkelijker is om te zeggen dat je gaat stoppen dan ook echt te stoppen.
Het hele idee van een verslaving is natuurlijk dat het je vrije keuze en wilskracht aantast. Anders was het geen verslaving hè. Mijn ex heeft een tijdje zuurstoftankjes gebracht bij mensen met ernstige COPD, vaak veroorzaakt door roken. Een deel van hen bleef doorroken, zo'n beetje letterlijk tot ze erin stikken. In theorie is dat vrije keuze, maar ik kijk daar toch anders tegenaan.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:28 schreef Broadway het volgende:
[..]
Tegenover verslaving staat ook nog zoiets als vrije keuze en wilskracht. Misschien vinden ze de uitdaging om echt te kunnen stoppen toch niet interessant genoeg ? Of krijg je van roken echt geestelijke afwijkingen zoals ontoerekeningsvatbaarheid etc. ?
Nou ja laten we het maar gewoon op zwakheid houden, dat kan iedereen met iets anders hebben. Maar laten ze dan in godsnaam ophouden met mekkeren dat ze willen stoppen met roken, of teveel eten of wtf wat zit ik m'n tijd hier weer te verdoen.quote:
Lol zet dat met de datum erbij in je signature dat helpt en je hebt getuigenquote:Op zondag 12 januari 2014 13:36 schreef OllieWilliams het volgende:
Week geleden voor het laatst gerookt
quote:
Ik ben niet roker maar vind het rookverbod in cafe's totaal belachelijk en over de top. Maakt me echt niet uit als verderop of tegenover me iemand lekker aan zijn peuk zit te lurken.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:56 schreef ToT het volgende:
[..]Moet minstens zo'n glazen hok zijn op een plek waar iedere niet-roker kan zien dat je weer bezig bent aan je verslaving toe te geven natuurlijk!
Ik vind die dingen altijd zo gênant om te zien! Ik snap dat er een ontmoedigingsbeleid is, maar gewoon een rookkamer in gebouwen zelf moet gewoon kunnen, vind ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |