abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 11:57:41 #51
264694 blanket
its human nature
pi_135430510
Rienck voert de kippen.

Harold wil de kettingzaag gaan slijpen.

Vanessa wil haren wassen en vanavond de rest met washandje.

Harold wil de positieve flow vast houden.

Het vuur was uit van de openhaard/kachel. Hakim weer aangemaakt.

Charlotte en Billy hebben last van bultjes in het gezicht. Niet krabben! aldus Billy.

Rienck wast de voeten. De kettingzaag is geslepen door Harold.

Hakim zegt dat de voeten van Rienck er koud uitzien. Rienck zegt dat hij geen koude voeten heeft. Charlotte vind het nog steeds raar en zij vind dat hij dikke voeten heeft en dat hij naar een dokter moet gaan. Volgens Rienck heeft hij dat altijd al gehad. Rienck heeft sterke voeten…het is zijn basis.

Aike haalt geld uit de kluis. Billy wil even vasthouden. Geld stinkt aldus Aike. Kommetje voor het kleine geld.
Aike en Hakim gaan geld tellen.
* voor complete geld verhaal even naar Utopia uitgaven en inkomen. Ik kon dat niet helemaal volgen.

Alle stapeltjes geld lagen door de war. Harold zegt dat iedereen erin zit te graaien. Aike zegt gekscherend dat ze de code van de kluis moeten veranderen.
Harold vind Billy een soort kut en zijn handtas.

Er vind overleg met Paul plaats mbt tot investeringen. Ze komen tot de conclusie dat ze 2500 euro per maand zouden moeten binnen halen om te kunnen leven, vaste lasten te kunnen betalen en te kunnen investeren.

500 euro voor douche en dan komt er nog een ketel bij. Ketel hangt af van internet.

Kaasproductie 1600 euro per maand (?) Biomarkt wordt besproken. Paul wil geen kramen maken. Vind hij zonde van materiaal. Kramen moeten maar gehuurd worden. Kraam voor kaas, kraam voor pannenkoeken, kraam voor massage. Die kramen, voor eigen gebruik, willen ze wel maken. Paul wil contact met de sloper ivm afval materiaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door blanket op 13-01-2014 12:23:53 ]
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_135431606
Aike en Hakim zitten de kas te tellen en het boekje bij te werken.

Die tellen we niet mee, want dat is een kunstwerk geworden. Denk doelend op het plankje met de 20 euro erin.

Maar ze zeggen inkomsten gisteren 1240.....

Ze bespreken met Vanessa hoe ze dat gaan doen met de boodschappen, want zo komen ze niet zo goed uit. Vanessa zegt we kunnen van ma-ma berekenen.
Hakim zegt: Iets van een boer waar we aardappelen enzo vandaan kunnen halen.
Iemand zegt iets dat ze de supermarkt ook mogen aanspreken en zeggen nee joh dat is veel te duur.
Aike: En de Douche ... wat is daarvoor begroot.
Paul: maakt zo een nieuwe begroting.
Aike: vind haar schriftje erg overzichtelijk.
Aike: 500 a 600 euro wat er voor boodschappen eraf moet, koeltank 260 eraf, kas 450 eraf. Ik vind eigenlijk dat dit en dit eraf mogen. Dan heb je nog ongeveer... 57.. enneu dan heb je nog ongeveer... Heuh dat kan niet!
3400 bouwmarkt met de tuin erbij. Alles bij elkaar heb je nog 1500 ongeveer over.
Paul: Ik geef nu 200 uit. wasbak schroeven, schanier voor deur Andrea, stroom naar achter voor de koelmachine.
Hakim: Kijk eens wat een bankschroef kost
Aike: Dan hebben we zo meteen dus nog ongeveer een ruggetje.
Paul: Ik moet alleen nog het stopcontact erbij
Hakim: De douche was niet zo duur toch?
Paul: Tel dit even op. en dan komt er een ketel bij :D
dolletje van Paul en Aike:
Paul: Mag ik even een potloodje, want als het dan fout is gum ik het snel even uit.. dan heb ik het nooit gedaan ;) Slim he.
Aike: Een rat!
Paul: Een rat he!

Aike 2500 euro per maand verdienen .. dan kunnen we lekker leven.
Paul: een eenvoudig iets. De 11de zaten we nog met plannen. We hoeven maar 1000 euro binnenhalen en dan zitten we weer op het budget. En dan kunnen we projecten gaan doen. Dan houden we geld over.
Aike: Er zullen ook echt nog wel investeringen gedaan moeten worden in energie enzo hoor.
Hakim: Met die hoofdje rekenen.... moet dit er nou bij?
Paul: Nee dat zijn totalen. (Gaat over de begroting douche)
Hakim: is dit 30 of 50?
Paul: 30

Stream gaat op Paul die gaat bellen terwijl Aike en Hakim verder gaan. Paul krijgt een voicemail.

investering 451,65 komt Hakim op uit voor een koude douche. rond de 500 euro dus voor een koude douche. Ze halen een ketel van het internet af.

Kaasproductie 1600 per maand, zegt Aike.
Ze vinden dat met die honden niet zo steady. De bio-markt moeten ze goed gaan uitwerken. Paul zegt: Je moet kramen maken.. maar Hakim en Aike zeggen.. nee die gaan we huren.
Hakim: Je kunt wel je eigen kraam gaan maken straks. Bijvoorbeeld voor je kaas.
Aike: Idd een kraam voor de Utopia-kaas en een voor de pannenkoekjes en een voor de massage.
Paul: Dan moet je sloopmateriaal voor gebruiken en opzoeken.

Lin werd gevraagd op hoeveel de melkproductie werd geschat voor d ekaas en wat ze over zouden houden. 40 liter per maand over houden en de rest naar de kaas en dat zou nu 700 a 800 verdienen. Hakim zegt de melk van nu is het niet veel en hij komt dat straks halen. Dus is het nog niet veel.
Aike: Volgende maand kunnen ze dus bekijken hoeveel ze kunnen verdienen enz.
Hakim: over jonge kaas kan je niet veel vragen.
Lin wilt het toegankelijk houden voor mensen. En dus minder geld voor een kaas vragen dan de boer.
Emil is het er niet zo mee eens, maar laat het niet echt tot uiting.
Hakim: Wilt graag iets goedkoper en dat je het kwijtraakt ipv dat je duur maakt en er mee blijft zitten
Ze zeggen iets van 20. De volgende keer kan je iets naar hoger.. Als het blijft liggen wordt het toch vanzelf oude kaas.

Over de yogadame. Ze willen de ruimte gewoon gaan verhuren. Emil zegt dat ze de sporters ook warm kunnen maken voor massages enz.

Aike: focussen op bio-markt maar er komt weer een telefoongesprek tussendoor, die geen gehoor geeft.

Komt helemaal goed met hun kasboek ^O^
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135432579
Massages van dre, stonden op 50 euro voor een kwartier een beetje veel.
Hakim: Dan zou het dus een zijn met happy ending.
Maar er stonden mensen die een kruisje erbij hadden gezet. Andrea had er geen prijs bij gezet, dus daar zouden ze even naar moeten kijken... Ze vinden dat wel heel veel. Emil zegt we moeten wel even kijken of ze wel zoveel mensen achter elkaar kan en wil.

Ze nemen allerlei "paketprijzen" door.
Massages
Bootkamp
Vrijgezellenfeesten met of zonder Ruud
Feestje in de schuur (verjaardagen enz)

Aike zegt dat hoeft toch niet in het weekend. Dat kan toch ook door de weeks.
Hakim zegt we moeten er naar toewerken dat we steeds vol gaan zitten in het weekend.

Manager van Miss Montreal komt om te babbelen.

Ze zitten weer op de kaas.. 20 of 25. Het is bijzondere kaas, ze gaan voor de 20.

Paul belt zijn bestelling door. De man moet zelf de sifon en een korfje zoeken.
PVC dikwandig
Verloop
Schanieren 10x
50 meter rol
slagvaste buis
Buisklem 2 zak
dubbel stopcontact 2x
Of die band van die kruiwagen gaat lukken vandaag, maar het is een tubeless binnenband dus moet er een stop in. Paul vraagt of ze een binnenband met tube en de band terug kunnen geven en eventueel een pomp hebben. Of een reserveband. De meneer aan de telefoon zegt dat het lawaaibomenrubber geen plug kan hebben en gaat kijken voor een bandje erbij doen.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135432616
Er is iemand binnengekomen.
Hallo ik ben billy, van de duurzaamheid. Wil je wat drinken? Koffie of thee? Dan ga ik dat voor je maken.

Paul: zegt ik bel die man van het sloopbedrijf wel even ergens anders ;)

Zodra ze beginnen springt de stream over naar Paul en de sloper.

Paul: ik ben een aannemer en ik gebruik zelf gerycled bouwmateriaal en vraagt naar de mogelijkheden om te hergebruiken van materialen van dat bedrijf van die meneer en sorteren. Dus die man vraagt hoe zag je dat dan? Een bak neerkiepen en dat jullie dat bekijken?
Paul: Dat u spulletjes neerzet en wij kijken van hout enzo wat wij daarvan kunnen gebruiken om spulletjes van te verkopen.
De sloper: Ik moet er even over denken.
Ze maken een afspraak om terug te bellen woensdag tussen 8-9
pi_135433045
Stream 3:
Manager Ronald: Ik vraag gewoon een ondergrens als borg van 1000 euro. Dus of je nou 10 man of 100 man binnen hebt.. dan heb je nog steeds die rekening.
Sanne heeft een sterke achterban en ik kan wel promotie doen.. maar daar betalen ze wel voor. laten we 750 euro voor sanne vragen en dan hebben jullie nog 2500 over voor ene leuke avond.

Billy: Is er een datum of richting?
Peter: wel in de toekomst, want we moeten er naar toewerken
Manager: Sanne's schema is hardstikke druk ivm vrienden van Amstel. Minstens 1,5 maand vooruit. Ik moet mijn mensen aan het werk zetten om de tickets enzo te verwerken.
Hakim: 14 feb?
Manager: Dat is een hele dure dag en hebben wij al plannen voor.
Hij denkt dat het handig is om begin maart te zoeken. Eind feb. zijn ze ook al druk. Hetis echt wel iets unieks voor echte fans van Sanne. Dus we moeten de tijd ervoor nemen. Maart is ook al beter met het weer. Hij heeft wel nodig voor de toetsenist en de bassist een klein beetje versterking hebben en daar hebben ze stroom voor nodig. Sanne neemt haar gitaar mee
Billy: Wat ontzettend leuk om ons zo tegemoet te komen.
Peter: Ik heb naar de afdelingen gebeld..
Manager: Normaal krijg je een boeker en zegt dit zijn de prijzen. Dus nu gaat het even heel anders.Sanne had al gezegd niet te hard voor ze zijn, want ze volgt Utopia.

applaus volgt

Manager: Dus we gaan een datum prikken en dan houden wij jullie op de hoogte over wat wij gaan doen. Twitter facebook, radio (ruud de wild) om kaartjes te verkopen. Marktplaats e-bay met de hoogste bieders. Daar moeten de bewoners ook over na gaan denken. Over een veiling of iets.
Bewoners: het is voor 40 man dat is zo uniek.
Manager: Ja hoor de fans kunnen dan denk ik wel op de foto. Omdat het een klein groepje is.
Bewoners: Ze kijken naar een uitgangsbedrag voor de kaarten. Een eerst kaart verkopen en dan de prijs of omhoog of zo laten.
Manager: Gaat op kantoor kijken hoe of wat.

Ze zijn het er over eens dat als ze boven de 4K uitkomen dat ze de winst gaan delen. Sanne mag natuurlijk langer blijven.
Ruud bied aan dat ze wel bij hem mag blijven slapen.
De manager zegt dat ze niet kan blijven slapen omdat er geen verwarming enz is, dat is niet goed voor Sanne. Hij heeft zelf wel zo nu en dan een 15 min gekeken en zijn kids ook. Sanne heeft de titelsong gedaan en merkt dat er herkenbaarheid is in de titelsong. Dus dat is ook positief voor haar. Ze vinden het beide leuk om te doen. In Engeland heeft ze dat liedje geschreven en toen is de bal gaan rollen. Ze komen er zo prima uit.
Billy: Ja tof dat hadden we zelf niet zo kunnen bedenken (constructie)
Ze willen het binnen gaan houden bij de haard enzo.
Manager: Iets van een verhoging ofzo maken

Iedereen is hun nopjes :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Dottey op 13-01-2014 13:27:46 ]
pi_135433540
Emil, Ruud en Harold praten buiten nog even na over de dames die glijden in hun broek nu na Ronald te hebben gezien. "We gaan het meemaken, we vinden het zo tof en bijzonder.."

Emil zegt: Je hoeft toch niet spontaan klaar te komen omdat we een huiskamerconcert krijgen.
Ruud: Maar het is ook echt miss montreal
Emil: Ik ken heel dat meisje niet
Ruud: Jawel dat is dat meisje die kan zingen, die stotteraar
Bij Emil begint net iets te dagen en de stream floept over naar Vanessa.
pi_135433578
Lindy zegt dat ze goed heeft gepraat en een goed gesprek heeft gehad.
"Het is niet opgeven!"

[ Bericht 16% gewijzigd door Dottey op 13-01-2014 13:43:31 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 15:59:58 #58
264694 blanket
its human nature
pi_135439560
Billy, Charlotte, Ruud en Giorgio hebben brieven van thuis gehad en tranen vloeien rijkelijk.

Er staat inmiddels een camera paal in de kas.

Charlotte heeft op het terrein tegels/steentjes gevonden waar ze mee wil/kan mozaïeken. Haar bouwsels wil ze verkopen.

Peter aan de telefoon met stivoro. Ze zijn iets aan het bedenken wat ze kunnen doen ter promotie. Stivoro wil geen antwoord verder geven maar ze zijn ergens mee bezig en dat is een verrassing. Ze kunnen iets verwachten iig. Ze willen eventueel ook beltegoed vergoeden.

Bouwmaterialen worden afgeleverd. 232,95 euro

Aike voert een telefoongesprek met iemand. Onduidelijk wie het is* edit is de persoon die zijn verjaardag wil vieren in Utopia.. De persoon kan ook proteïne/eiwit regelen voor Emile. Emile spreekt ook kort met hem. Hij wil graag dat de persoon een pot proteïne/eiwit voor hem meeneemt. Aike belt hem woensdag weer terug.
De persoon van de verjaardag zou 6 personen mee willen nemen en de opbrengsten zouden 600 euro dan zijn.

Tractor heeft draaiende motor. Ze zijn erg enthousiast.

Aike belt met een marktkraam verhuurder. Als de marktkraam verhuurder zijn spandoek met naam mag ophangen wil hij wel wat aan de prijs doen. Hij is een hele bekende in Amsterdam. 17.50 per dag per kraam, per dag extra 5 euro.125 euro voor brengen en opbouwen.

Aike belt weer mbt biomarkt. Heel gesprek maar er komt iemand van Lindenhoff vrijdagochtend 10:00 uur langs om de mogelijkheden te bespreken.

[ Bericht 38% gewijzigd door blanket op 13-01-2014 17:23:01 ]
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_135446317
Lot en Billy lijken effe uitgemozaiekt, het materiaal is bijna op.
Peter is druk met zagen en gutsen, en het is verbazend dat hij al z'n vingers nog heeft maar hij lijkt er erg druk mee.
Hakim en Paul zijn ook druk met hout aan het freubelen in Sociale werkplaats de pikkepijpert. :')
Rienk en Lin zijn de koeien aan het melken, Lin vond een stoffelelijk overschot van een knaagdier, ofzo tussen het hooi. :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen bakt Moeder Vanessa aan de lopende band pannenkoeken. o|O
Isa en Andrea zitten aan tafel, hebben het over vroeg willen slapen en lijken allebei behoorlijk depri.
De rest zitten/lopen wat rond binnen en de meesten lijken uit te kijken naar meer pannenkoeken.
Oh Harold is ook gespot, die ligt op bed en aan de geluiden te horen loopt ie leeg.... :X

Als het goed is gaan ze om 20.00 weer CENTRAAL!! *O*

Edit: Andrea op bed, onder de dekens -O-
Het melken is ondertussen klaar, Rienk en Lin babbelen leuk samen O+

Aantal COSérs lijken er vrij zeker van dat Lin druk doende is het melken over te dragen, laten we hopen dat dit niet inhoud dat ze weggaat. -O-

[ Bericht 7% gewijzigd door Urb op 13-01-2014 19:32:07 ]
  † In Memoriam † maandag 13 januari 2014 @ 20:23:16 #60
137949 Disana
pi_135451947
Om onbekende redenen is er vandaag geen vergadering (centraal) na de maaltijd geweest. Na alweer een pannenkoekenmaaltijd verspreidde de groep zich om elk zijn eigen ding te doen. Harold monteerde de wc-bril en stak daarna zonder eerst zijn handen te wassen nog een pannenkoek in zijn mond. De inwoners zijn allemaal bijzonder uitgelaten.

Wat later. Andrea huilt omdat ze hoofdpijn heeft en geen rust krijgt. Ook zou niemand haar vanmiddag hebben geholpen in de tuin. Billy vraagt of de anderen wat rustiger kunnen doen.

Op de slaapkamer raken Paul en Billy, en later ook Charlotte in gesprek. Paul vertelt dat hij een swinger is en een driehoeksrelatie heeft. Ook zegt hij al sinds zijn 32ste aannemer te zijn; dit is moeilijk te rijmen met zijn andere uitspraak, namelijk dat hij 15 jaar politieagent is geweest. Verder beweert hij eerder dan een meisje zelf te zien dat ze ongesteld moet worden. Momenteel zit hij in zijn gevoel, daarom zijn er ook aanvaringen geweest met Emil.

Rienk praat over liefde. In de COS valt te lezen dat hij homoseksuele liefde de easy way out vindt. Volgens hem kan het geen echte liefde zijn. Eerder vanavond beweerde hij dat ziekte karma is. Homoseksualiteit is puur lust, het is geen liefde. Je kan er geen kind mee krijgen, niets. Emil noemt het 'even' een stoornis; ze kunnen immers geen kinderen krijgen. Bij homo's moet het praktisch altijd om seks draaien, heeft Rienk ervaren. Rienk vindt het een vreemd onderwerp, maar dat vindt hij 'vrouwen' ook. Andrea bekijkt het heel anders sinds ze in Jezus is; vroeger vond ze homoseksualiteit geen punt. Rienk wijst erop dat in de wet van Mozes staat dat je niet met een man moet liggen.

Men is nog steeds vrij uitbundig. Er wordt in twee grote groepen gekletst.

Rienk weet dat Billy in haar eigen omgeving heel goed met mensen is, maar in Utopia minder goed. Hijzelf heeft in het kapotgaan geoefend. Ze praten wat over de eerste dagen. Om 22.00 uur maken de meesten aanstalten naar bed te gaan.

Andrea huilt nog even maar wordt getroost door Isabelle. Ze ergert zich aan het gedrag van Rienk en aan het stemgeluid van Billy. (met dank aan Dotteke)

[ Bericht 15% gewijzigd door Disana op 13-01-2014 22:26:42 ]
pi_135465991
Ze slapen inmiddels al even...
Door Andrea naar bed geroepen,is het feest weer voorbij.
pi_135467133
Ze slapen nog steeds, de COS is dood. :Z
pi_135468721
8 uur en iedereen ligt nog te slapen, om +half 5 is Vanessa uit bed gegaan en heeft pap voor zich zelf gemaakt, opgelepeld en is daarna weer naar bed gegaan.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  † In Memoriam † dinsdag 14 januari 2014 @ 10:46:16 #64
137949 Disana
pi_135471421
In de COS is te lezen dat Lindy mogelijk vrijdag Utopia verlaat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:31 schreef Delenlill het volgende:

Volgens Peter en Harold (waren aan het fluisteren zonder zender) gaat ze er vrijdag uit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:40 schreef freaky40 het volgende:

Waarom pas op vrijdag? Is daar een reden voor? Weg is weg toch.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:43 schreef Marrije het volgende:

ze moest haar keuze voelen
laten bezinken
haar keuze is wegwezen
de psycholoog zei dat ze dat moest voelen, omdat ze ook wel twijfelde :')

Dus ze gaat nu door dat gevoel heen en als ze dan vrijdag de balans opmaakt zal ze wel definitief beslissen.
pi_135473151
Andrea, Aike, Ruud & Emil zijn buiten bezig met/bij de kas. (Rienk en Billy zie ik nu ook)
Paul en Lin zijn bezig aan het klussen met pijpen enzo (voor de douche en/of keuken?)
Er zitten verschillende combinaties van bewoners bij de kachel, eerder Rienk, Vanessa, Peter en Lin (leuk gesprek over vrijheid/zwerven/toekomst) en op het moment Lot, Harold, Vanessa en Peter.

[ Bericht 5% gewijzigd door Urb op 14-01-2014 12:19:58 ]
pi_135473161
Emil, Ruud, Andrea en Aike zijn in de kas aan het werk aan de prachtige bakken (Ze hebben problemen met de bakken recht houden, omdat de bakken niet zijn gemetseld. Nu hebben ze aan de voorkant balkjes geplaatst.)

Billy en Rienk komen aangewandeld om de boel te inspecteren.

Ze zijn nog even druk bezig met verzinnen hoe het verder moet. Billy en Rienk komen vertellen dat het zo niet kan en het muurtje wellicht opnieuw moet. Ruud heeft geen zin om weer af te breken en weer op te bouwen. Maar iedereen is het eens dat steen dwars door plastic heen gaat, dus er moet toch iets gebeuren.
Rienk komt met een oplossing. Een balk eroverheen met een soort "haak" om de 20 cm. Billy herhaald het nog even en gaan het opmeten. Andrea gaat overal in mee.
Emil zegt: Laten we die fucking muur afbreken en dan opnieuw opbouwen, want zo is het ook k*t.
Andrea heeft geen idee hoe het moet zegt Rienk. Hakim en Paul hebben ook gekeken en die zeiden alleen iets over houtjes en balkjes en smeren.. en zoek het uit.

Ze gaan nu maar weer beginnen met de enorme bak afbreken en afgraven van de grond.

Billy zegt: Ik ga die latjes wel op maat zagen, dat vind ik wel leuk!
Rienk: Leuk ja, maar ik wil wel graag dat het voor vanmiddag klaar is.

Ze zijn nu begonnen met afgraven van het achterste muurtje en ineens zegt Emil "Kunnen we anders niet..." Dus ze gaan weer eerst denken.... Rienk komt met de volgende oplossing. Twee rijen stenen verwijderen en dan een balkje en dan een haak.
Na over en weer gaan ze drie lagen stenen verwijderen, balkjes maken met spitsen onderkant.
Billy zeurt steeds dat zij wilt gaan zagen en tegen gehouden wordt. (overigens zonder maten of idee wat ze moet zagen..)

Emil: Ik ben van het afbreken, niet het opbouwen. Gisteren was het ook al verwarrend, want Paul die zei opbouwen en dichtsmeren. Nou dan doen we dat en dan horen we .. ja maar zo is het niet goed er moeten latjes tussen dan en cement duurt 2 weken om uit te harden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dottey op 14-01-2014 12:02:16 ]
pi_135473386
Aike vraagt: Stel we beginnen om 9 uur in de ochtend tot 16:00 s'middags, dan doen we eigenlijk toch veel meer?
Emil: Ja, maar om 9 uur dan doe ik nog gewoon....

Ze gaan eerst een bakkie koffie doen en vinden dat ze eigenlijk niets hebben gedaan. Ze vinden dat alles gewoon een beetje langzaam gaat en dat is hun Utopia.

Binnen aangekomen komen ze Billy tegen die koffie staat te maken. Ze is door Rienk weggestuurd. Ze voelt zich ongelukkig, want die vind dat zij niet kan zagen. "Ik heb die f*cking bedden gezaagd!"

Rienk komt even later met dat hij dat echt niet heeft gezegd en dat Billy dat ervan heeft gemaakt.
pi_135476182
Lindy heeft net in de groep gezegd dat zij haar 24 uur heeft gevoeld ipv nagedacht en dat zij naar huis gaat. Ze nemen afscheid van elkaar en verdelen de kleding van Lindy onder de bewoners.\

Vanessa is een beetje van slag ervan en praat met Hakim en Isabella erover.
Erg jammer, want zij was het meest productieve meisje die altijd bezig was. En ook zo goed voor de koeien. Zij had die verantwoordelijkheid genomen en was er goed in. Niet alleen daarin hoor, want ze was overal goed in. Ik ga ze echt missen in die zin. En je weet niet wat je ervoor terug krijgt.
Je moet consequent met die koeien bezig houden.

Lot zegt ik neem de koeien over. Ik ga dat elke dag doen. Ze heeft mij alles uitgelegd en alles. Billy gaat ermee helpen, die ga ik het leren en dan komt het vanzelf. Als ik een dag niet lekker ben of ziek ben dan nemen we dat gewoon over toch?
Lot wist / voelde het aankomen en was er op voorbereid. Gio was echt van slag, die zag het niet aankomen. Paul vraagt laten we even centraal gaan, want straks komt er een nieuwe. Krijgt diegene een ontgroening? Gaat die even op stro liggen ofzo? Laten we dat alvast hebben gehad.
Lot vind dat wat snel en niet lief naar Lin toe.

Paul zegt: goh straks komt er misschien een nieuwe.. wat doen we daarmee? Moet die op stro slapen of mag die gelijk in bed? Laten we dat gelijk beslissen.
Rienk zegt laten we diegene gewoon zelf beslissen dan zet die gelijk de toon. De helft zegt op stro te zijn gaan liggen.
Hakim stelt het kippenhok de vraag.. wie zou diegene dan op het stro laten liggen. Bijna iedereen is het ermee eens.
Rienk protesteert wat. Lot zegt dat Paul even heftig gaat.
Harold zegt er komen er toch nog twee.. die hebben sowieso geen bed.
Maar die een die nu komt die zit er in.
Hakim vraagt het nog eens.. op stro?
Een nacht zeggen sommige en anderen zeggen "Laten kiezen"

[ Bericht 40% gewijzigd door Dottey op 14-01-2014 13:47:17 ]
pi_135476711
Laat Lin het beslissen grappen ze allemaal.
Lin is vrolijk en blij dat ze naar huis gaat. Ze is haar spulletjes gewoon rustig aan het verdelen.

Paul zegt: Laten we er nog even over denken, we komen erop terug.
Emil: Je hebt of een luie donder of een ass-kisser.
De discussie gaat gemengd (kippenhok) over wanneer die nieuwe zou komen (als die komt) en afscheid van Lin.

stream springt over naar Hakim en Paul die gewoon weer gaan bouwen.
pi_135476864
stream drie:
Emil en Rienk die in discussie zijn over keuzes maken.
Emil vraagt zich af of die nieuwe sigaretjes heeft.
Rienk zegt: Laad hem in gods nam geen fles sterke drank bij hebben.
Emil: Wat nou als die nieuwe sigaretten bij heeft?

Rienk heeft het over wat Jezus hierover had gezegd. Andrea zegt dit is de openbaring en begint gelijk te bidden.

Andrea zegt dat ze het moeilijk heeft gehad vannacht en flink heft liggen bidden dat god haar rust gaf en de hoofdpijn wegnam. Ik voel nu dat de rust weer wat wedergekeerd is.
Rienk zegt: Het gaat wel weer heftig worden hoor. Die eruit, nieuwe erin.
Andrea hoopt dat er een nieuwe christen is komt.
Rienk zegt: Ja maar er zijn christenen en christenen. Ik hoop eigenlijk dat er een moslim in komt en dan een goed voorbeeld van de moslims.
Andrea weet het zo net nog niet.
pi_135477064
Stream gaat achter Lot en Lindy aan.
Lindy gaat haar spullen uitzoeken en verdelen en pakken.
Isabelle en Billy zijn ook in de slaapkamer.
Lindy mag haar kist meenemen naar huis. Dat vind Billy super leuk. Lot neemt een foto van Lin voor boven haar bed. Lacherig zegt zij "stelletje kraaien!"
Lot wilt graag een handtekening op haar foto. En roept dat ze Lin een bikkel vind.
Billy: "Ik ga je echt trots maken hoor met de koeien. Ik ga elke dag om 8 uur daar zijn om ze te melken! Dat doe ik echt voor jou hoor Lin, dat beloof ik!"
Het koeienboek blijft achter voor de dames.

Billy is aan het zoeken, want zij wilt graag iets meegeven aan Lin van haar. Zodat Lin aan haar kan denken.
Lin heeft nog 1 sigaret over en weet even niet wat zij daar mee moet doen. Housekeeping?
Billy wil haar strikje meegeven.

[ Bericht 14% gewijzigd door Dottey op 14-01-2014 14:00:59 ]
pi_135478308
De bewoners zwaaien Lin uit bij het hek met een groepsknuffel. Lin zegt de koeien moeten nog twee scheppen voer hebben he!?!

Harold zegt: meis hoofd naar voren niet omkijken en gaan.
Lot zegt: Ik zal je nooit vergeten hoor.
Lin: Bedankt voor alles. Ik heb veel mogen leren van jullie.
En knuffelt iedereen afzonderlijk.

Ze tilt haar eigen kist. "Ik ben toch een sterke meid?!"

Het hek sluit en een hoop gejoel en gebel. Lindy bedankt! zingen ze.. fluiten joelen en gillen luvjoe O+

De groep verdeeld weer over het terrein.

[ Bericht 21% gewijzigd door Dottey op 14-01-2014 14:27:49 ]
pi_135478938
Gio en Harold knuffelen buiten om elkaar te steunen. Het hakt er een beetje in.
Harold: "Ik zou zo met haar hebben gerolen.."
Gio: "Echt?"
Harold: "Ja jo, ondanks alles. Ik bekijk het maar van week tot week."

ze hebben het nu over lijnen en dat ze kleine mannekes zijn met kleine hartjes.

Gio: Waar ligt die belangrijke laatste peuk? We hadden haar ook als boodschappenmeisje kunnen gebruiken.
Harold: Nee joh, dat mag niet.
pi_135479116
Stream gaat weer naar binnen. Venessa staat te koken. Paul en Hakim zijn druk bezig met een onderdeel voor haar nieuwe keuken.
Lot: Dat gaat een mooie keuken worden. Goed voor de hygiëne.
Hakim zegt steeds iets over duurzaam.
Peter: Ik ga echt niet missen dat ze zo stampte in de ochtend.
Lot is benieuwd wie er nu komt.
Billy: We denken maar dat het k*t is, dan valt het alleen maar mee. Iedereen denkt wel dat ze immuun is voor de stemming. Ze gaat weer even scheppen.
pi_135479333
Vanessa heeft een uitkering gehad.
Ik kon niet lezen nie, nie schrijven nie.

ze zit te grappen. Ze kan het wel, ze kan het alleen niet zo goed. Ze was alleen met de kinderen en daarom kon ze niet werken. Haar zoon heeft ook nog eens ADHD en toen was ze ineens zover dat ze iets kon gaan doen en toen kwam Utopia op haar pad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')