Aike en Hakim zitten de kas te tellen en het boekje bij te werken.
Die tellen we niet mee, want dat is een kunstwerk geworden. Denk doelend op het plankje met de 20 euro erin.
Maar ze zeggen inkomsten gisteren 1240.....
Ze bespreken met Vanessa hoe ze dat gaan doen met de boodschappen, want zo komen ze niet zo goed uit. Vanessa zegt we kunnen van ma-ma berekenen.
Hakim zegt: Iets van een boer waar we aardappelen enzo vandaan kunnen halen.
Iemand zegt iets dat ze de supermarkt ook mogen aanspreken en zeggen nee joh dat is veel te duur.
Aike: En de Douche ... wat is daarvoor begroot.
Paul: maakt zo een nieuwe begroting.
Aike: vind haar schriftje erg overzichtelijk.
Aike: 500 a 600 euro wat er voor boodschappen eraf moet, koeltank 260 eraf, kas 450 eraf. Ik vind eigenlijk dat dit en dit eraf mogen. Dan heb je nog ongeveer... 57.. enneu dan heb je nog ongeveer... Heuh dat kan niet!
3400 bouwmarkt met de tuin erbij. Alles bij elkaar heb je nog 1500 ongeveer over.
Paul: Ik geef nu 200 uit. wasbak schroeven, schanier voor deur Andrea, stroom naar achter voor de koelmachine.
Hakim: Kijk eens wat een bankschroef kost
Aike: Dan hebben we zo meteen dus nog ongeveer een ruggetje.
Paul: Ik moet alleen nog het stopcontact erbij
Hakim: De douche was niet zo duur toch?
Paul: Tel dit even op. en dan komt er een ketel bij
dolletje van Paul en Aike:
Paul: Mag ik even een potloodje, want als het dan fout is gum ik het snel even uit.. dan heb ik het nooit gedaan

Slim he.
Aike: Een rat!
Paul: Een rat he!
Aike 2500 euro per maand verdienen .. dan kunnen we lekker leven.
Paul: een eenvoudig iets. De 11de zaten we nog met plannen. We hoeven maar 1000 euro binnenhalen en dan zitten we weer op het budget. En dan kunnen we projecten gaan doen. Dan houden we geld over.
Aike: Er zullen ook echt nog wel investeringen gedaan moeten worden in energie enzo hoor.
Hakim: Met die hoofdje rekenen.... moet dit er nou bij?
Paul: Nee dat zijn totalen. (Gaat over de begroting douche)
Hakim: is dit 30 of 50?
Paul: 30
Stream gaat op Paul die gaat bellen terwijl Aike en Hakim verder gaan. Paul krijgt een voicemail.
investering 451,65 komt Hakim op uit voor een koude douche. rond de 500 euro dus voor een koude douche. Ze halen een ketel van het internet af.
Kaasproductie 1600 per maand, zegt Aike.
Ze vinden dat met die honden niet zo steady. De bio-markt moeten ze goed gaan uitwerken. Paul zegt: Je moet kramen maken.. maar Hakim en Aike zeggen.. nee die gaan we huren.
Hakim: Je kunt wel je eigen kraam gaan maken straks. Bijvoorbeeld voor je kaas.
Aike: Idd een kraam voor de Utopia-kaas en een voor de pannenkoekjes en een voor de massage.
Paul: Dan moet je sloopmateriaal voor gebruiken en opzoeken.
Lin werd gevraagd op hoeveel de melkproductie werd geschat voor d ekaas en wat ze over zouden houden. 40 liter per maand over houden en de rest naar de kaas en dat zou nu 700 a 800 verdienen. Hakim zegt de melk van nu is het niet veel en hij komt dat straks halen. Dus is het nog niet veel.
Aike: Volgende maand kunnen ze dus bekijken hoeveel ze kunnen verdienen enz.
Hakim: over jonge kaas kan je niet veel vragen.
Lin wilt het toegankelijk houden voor mensen. En dus minder geld voor een kaas vragen dan de boer.
Emil is het er niet zo mee eens, maar laat het niet echt tot uiting.
Hakim: Wilt graag iets goedkoper en dat je het kwijtraakt ipv dat je duur maakt en er mee blijft zitten
Ze zeggen iets van 20. De volgende keer kan je iets naar hoger.. Als het blijft liggen wordt het toch vanzelf oude kaas.
Over de yogadame. Ze willen de ruimte gewoon gaan verhuren. Emil zegt dat ze de sporters ook warm kunnen maken voor massages enz.
Aike: focussen op bio-markt maar er komt weer een telefoongesprek tussendoor, die geen gehoor geeft.
Komt helemaal goed met hun kasboek
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+