abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135371812
Het is dus zo ver, de haarvreetbeestjes beginnen langzaam de strijd te winnen. Waar ze eerst via 2 fronten rustig optrokken (landingsbanen, widow peak) hebben ze nu de paratroopers ingezet en beginnen ze op meerdere plekken mijn laatste troepen in te dunnen.

Nu ben ik al terug gegaan van een kort kapsel naar nog korter kapsel (vingerdikte). Maar vrees dat het moment gaat komen dat zoiets er ook treurig uit zal gaan zien.

Kortom de aanleiding van dit topic.

Wie millimetert zijn haar?
Wat zijn jullie ervaringen?
Wat gebruiken jullie om het kort te houden? Tondeuse om de week/2 weken naar de kapper?
pi_135372079
Haarvreetbeestjes :?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 21:19:31 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_135372240
Als je millimetert is een week te lang om niets te doen, dan heb je alweer teveel haar en ziet het er slordig uit. Ik gebruik ongeveer tweemaal per week de tondeuze, kost veel minder tijd, en minder geld, dan de kapper.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_135372271
Check.
Gewoon tondeuse zonder opzetstuk, of op de kortste stand met opzetstuk. Ik zou niet anders meer willen.
Extremistisch gematigd.
pi_135372331
Al vanaf mijn 17e millimeteren 1 keer per week ff met de tondeuse er overheen rauzen, bevalt me prima en dat ik kaler ben geworden valt totaal niet op. Als het echt crisis gaat worden gaat alles eraf.
pi_135372556
Ook mensen die de stap in een keer hebben genomen? Zo van ik ben er klaar mee?

Hoe reageerden mensen erop, in mijn dagelijkse werk is mijn uiterlijke verschijning namelijk heel belangrijk.
pi_135372821
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:24 schreef Kandijfijn het volgende:
Ook mensen die de stap in een keer hebben genomen? Zo van ik ben er klaar mee?
Ja
quote:
Hoe reageerden mensen erop, in mijn dagelijkse werk is mijn uiterlijke verschijning namelijk heel belangrijk.
Mijn ouders vonden het destijds maar matig en dachten dat het een fase was :') En de een geeft je een compliment, de ander kraakt het af. Het is een kwestie van gewenning voor anderen, maar uiteindelijk misstaat niemand een gemillimeterd kapsel.
Extremistisch gematigd.
pi_135372986
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:29 schreef P8 het volgende:

[..]

Ja

[..]

Mijn ouders vonden het destijds maar matig en dachten dat het een fase was :') En de een geeft je een compliment, de ander kraakt het af. Het is een kwestie van gewenning voor anderen, maar uiteindelijk misstaat niemand een gemillimeterd kapsel.
Ik begin gewoon eerst met links :'(, kan ik het vergelijken en kunnen mensen zeggen wat ze het beste vinden :@
pi_135373088
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:32 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik begin gewoon eerst met links :'(, kan ik het vergelijken en kunnen mensen zeggen wat ze het beste vinden :@

Zoiets?
Extremistisch gematigd.
pi_135373169
Ik weet niet wat ik erger vind: Kalende mannen met zo'n randje, of kalende mannen die zich kaalscheren maar waar je dan toch nog ziet dat ze kalend zijn doordat de stoppels zichtbaar zijn. En nee millimeteren is ook niks.
Ik denk dat ik van bovenstaande opties het randje nog het beste vind, tenzij je misschien nog heel jong bent, dan zou ik inderdaad de optie milliemeteren kiezen.

Ik ben gewoon blij dat ik een vent heb met een ernorme dikke bos haar (die er op zijn 35e nog steeds mee weg komt om onwijs lang haar te hebben) en die uit een familie komt waar geen mannelijke kaalheid in voor komt :)
pi_135373435
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:36 schreef zillah666 het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind: Kalende mannen met zo'n randje, of kalende mannen die zich kaalscheren maar waar je dan toch nog ziet dat ze kalend zijn doordat de stoppels zichtbaar zijn. En nee millimeteren is ook niks.
Ik denk dat ik van bovenstaande opties het randje nog het beste vind, tenzij je misschien nog heel jong bent, dan zou ik inderdaad de optie milliemeteren kiezen.

Ik ben gewoon blij dat ik een vent heb met een ernorme dikke bos haar (die er op zijn 35e nog steeds mee weg komt om onwijs lang haar te hebben) en die uit een familie komt waar geen mannelijke kaalheid in voor komt :)
Dit is een advies waar TS wat aan heeft!
Extremistisch gematigd.
pi_135373537
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:41 schreef P8 het volgende:

[..]

Dit is een advies waar TS wat aan heeft!
Ik bespeur enig sarcasme... :)
Maar goed, het is TS zijn hoofd, mijn mening doet er verder niet zoveel toe, ik milimeter mijn haar dan ook niet :)
pi_135373564
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:36 schreef zillah666 het volgende:

Eigenlijk geef je dus aan dat je beide opties niks vind ;), alleen het randje vind je misschien het minst erg :P.

Maar tis niet echt dat ik nog een keuze heb ofzo? Voor de rest ben ik 27 en vind dat nog redelijk jong ;). Het is ook niet dat ik bijna geen haar meer heb inhammen worden me alleen te gortig :s).

Zodra dat ook niet meer echt lijkt kan ik altijd nog voor het scheermes gaan.
pi_135373680
Kan je je wenkbrouwen niet naar achteren kammen? :P

Ik ga met de tondeuse over m'n hoofd om de drie weken of zo, maar wel iets langer dan gemillimeterd.
pi_135373748
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:44 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Eigenlijk geef je dus aan dat je beide opties niks vind ;), alleen het randje vind je misschien het minst erg :P.

Maar tis niet echt dat ik nog een keuze heb ofzo? Voor de rest ben ik 27 en vind dat nog redelijk jong ;). Het is ook niet dat ik bijna geen haar meer heb inhammen worden me alleen te gortig :s).

Zodra dat ook niet meer echt lijkt kan ik altijd nog voor het scheermes gaan.
Het lijkt me zo kut als je je haar kwijtraakt. Ben blij dat wij vrouwen daar weinig last van hebben.

Ik zou als ik jou was inderdaad milimeteren, maar ga alsjeblieft niet kaal, dat is echt zo stom! (komt op mij altijd een beetje over als kunstmatig jong willen blijven).
Maar vooral, accepteer dat je er anders uit gaat zien als je ouder wordt, sommige mannen (en vrouwen ook) kunnen daar echt compleet ongelukkig en geobeseerd door worden, dat is het echt niet waard.
pi_135374231
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:49 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Het lijkt me zo kut als je je haar kwijtraakt. Ben blij dat wij vrouwen daar weinig last van hebben.

Ik zou als ik jou was inderdaad milimeteren, maar ga alsjeblieft niet kaal, dat is echt zo stom! (komt op mij altijd een beetje over als kunstmatig jong willen blijven).
Maar vooral, accepteer dat je er anders uit gaat zien als je ouder wordt, sommige mannen (en vrouwen ook) kunnen daar echt compleet ongelukkig en geobeseerd door worden, dat is het echt niet waard.
Mijn uiterlijk speelt een grote rol voor mijn werk Zilla. Werk in de horeca en geef trainingen op dit gebied. Je uiterlijk en je verschijning zijn gewoon heel erg belangrijk. Het is niet een obsessie en accepteer het redelijk makkelijk hoor. Maar ben toch ff nieuwsgierig naar de meningen en vooral wat de reacties van de omgeving waren.

Ik denk dat je het kan vergelijken met voor het eerst een bril moeten dragen. Totaal geaccepteerd maar toch een grote impact op je verschijning. Waar je toch de mening van sommige mensen graag over wilt hebben.
pi_135374232
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:49 schreef zillah666 het volgende:
Ben blij dat wij vrouwen daar weinig last van hebben.

quote:
Hair loss, female or male, can be devastating to the individual. Sometimes the hair loss is treatable, but in other cases it is unpreventable. In either case, there are several causes of the loss. With men, 40% of age 35 or older have patterns of hair loss, and in women, it's approximately 60% around the age of 60. Also, low thyroid is a major cause for premature hair loss.
Bron

:s)
Extremistisch gematigd.
pi_135374317
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:00 schreef P8 het volgende:

[..]

[..]

Bron

:s)
Klopt, maar vrouwen worden meestal niet compleet/glimmend kaal net als mannen. (Dit was dus ook de reden dat ik het woordje 'weinig' gebruikte)
pi_135374362
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:00 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mijn uiterlijk speelt een grote rol voor mijn werk Zilla. Werk in de horeca en geef trainingen op dit gebied. Je uiterlijk en je verschijning zijn gewoon heel erg belangrijk. Het is niet een obsessie en accepteer het redelijk makkelijk hoor. Maar ben toch ff nieuwsgierig naar de meningen en vooral wat de reacties van de omgeving waren.

Ik denk dat je het kan vergelijken met voor het eerst een bril moeten dragen. Totaal geaccepteerd maar toch een grote impact op je verschijning. Waar je toch de mening van sommige mensen graag over wilt hebben.
Begrijpelijk. Ik denk trouwens dat het op zich weinig uimaakt, of het nou lang, kort of kaal is, als je maar verzorgd bent en je er prettig bij voelt :)
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:10:12 #20
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135374549
ik zit niet in het leger
pi_135389478
Ik millimeter mijn haar nu zo'n twee jaar ongeveer. Eerst liet ik het mijn vader doen, maar die vond het al te veel om het elke drie weken te doen. Later heb ik het maar elke twee weken door de kapper laten doen. Je zou misschien zeggen dat het wel heel duur is om het door de kapper te laten doen, maar ik vind dat hij het veel beter kan dan een niet-kapper. Vooral bij de oren en de contouren kan aardig wat kwaliteitsverschil zitten. Mijn kapper werkt de contouren echt super mooi bij met zo'n open scheermesje. Ligt er wel aan naar welke kapper je gaat, brainwash is best wel duur, moet je lang wachten en het resultaat is slecht. Zelf laat ik het altijd door een buitenlandse kapper doen, die echt heel goedkoop is.
pi_135389578
Door de kapper? :D Je kunt toch gewoon wel een tondeuse op je hoofd zetten?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 12 januari 2014 @ 11:51:18 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135389607
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:00 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Gemillimeterd komt wel een beetje intimiderend over. Het is het equivalent van een zeer kort koppie bij vrouwen. Sommigen zijn nog steeds heel mooi, andere komen ineens over als een enorme biatch. En zo zijn er ook mannen die van leuke normale vent ineens naar 'aso-achtig' gaan. Dit effect kun je tegengaan door nek tattoos te verbergen en je Australian pak in de kast te laten, maar gemillimeterd is in mijn optiek niet voor iedereen weggelegd. :P
Resistance is futile.
pi_135389935
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gemillimeterd komt wel een beetje intimiderend over. Het is het equivalent van een zeer kort koppie bij vrouwen. Sommigen zijn nog steeds heel mooi, andere komen ineens over als een enorme biatch. En zo zijn er ook mannen die van leuke normale vent ineens naar 'aso-achtig' gaan. Dit effect kun je tegengaan door nek tattoos te verbergen en je Australian pak in de kast te laten, maar gemillimeterd is in mijn optiek niet voor iedereen weggelegd. :P
Voor korte kapsel bij vrouwen bestaat geen excuus ;(,..

In ieder geval voor dat stukje ben ik inderdaad dus bang, maar heb het ooit een paar jaar terug zeer zeer kort gehad (i.v.m. sportvakantie) en kreeg verder geen verkeerde reacties. Dus gewoon ff uitproberen anders is het zo weer terug gegroeid.
pi_135390742
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Door de kapper? :D Je kunt toch gewoon wel een tondeuse op je hoofd zetten?
Je eigen hoofd millimeteren zal mss nog wel gaan. Maar dan ben je nog niet klaar, de contouren moeten dan ook nog gedaan worden. Vooral op je achterhoofd lijkt me verdomde lastig. Mss dat het gaat als je een speciale opstelling hebt met spiegels dat je kan zien wat je op je achterhoofd doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')