Inderdaad. Videocontainers zijn overrated. Gewoon de videocodec afspelen zonder geluid of ondertitels. .h264 bestanden.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:55 schreef cherrycoke het volgende:
wmvavi
mp4
hallo dit is 2014 zet het om naar H.264 of MPEG
De meeste Smart-TV's ondersteunen geen mkv. Als je een NAS aan je netwerk hebt hangen met films erop wil je die wel kunnen zien via de media browser op je TV. Vaak is MKV gewoon te hernoemen naar AVI en dan werkt t vaak gewoon (als de gebruikte codec wel ondersteund word). Als dat niet werkt heb je een converter nodig zoals oa Format Factory.quote:
wow. such noob. so wow.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:55 schreef cherrycoke het volgende:
wmvavi
mp4
Fijn programma inderdaad.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:56 schreef -mosrednA het volgende:
Google op format factory en download dat programma.
Zul je nooit meer problemen met verkeerde bestandsformaten hebben.
Fijn dat het probleem is opgelost.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:09 schreef Broadway het volgende:
BedanktHandbrake herkende de originele niet maar Format Factory doet het perfect.
Beide toptools![]()
Ik ben zo blij
mp4 ís MPEGquote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:55 schreef cherrycoke het volgende:
wmvavi
mp4
VLC.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:50 schreef alwaysonhold het volgende:
Download VLC Player, die speelt alles af....
VLC is top idd ik gebruik heb al jaren, moest alleen een film voor iemand downloaden en die heeft alleen WMP...quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:50 schreef alwaysonhold het volgende:
Download VLC Player, die speelt alles af....
In WMP is echt alles af te spelen (ook 'losse' ondertitels), mits je de juiste codecs op je systeem hebt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:15 schreef Broadway het volgende:
[..]
VLC is top idd ik gebruik heb al jaren, moest alleen een film voor iemand downloaden en die heeft alleen WMP...
Gewoon demuxen en dan remuxen met de streams die je wel wil hebben. Hier zijn genoeg (gratis) tooltjes voor te vinden. Ik ga het niet allemaal voorkauwen, google zelf maar even, is best leerzaam.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:35 schreef Broadway het volgende:
Wat echter niet lukt om de ondertitels weg te laten bij het converteren, tips ? Heb de video een kaar naar .wmv en een keer naar .avi geformatteerd maar de ondertitels krijg ik er niet vanaf. Kan in Format Factory wel kiezen 'extra ondertitels: geen' maar dat helpt niet. Informatie: als ik het origineel .mkv afspeel in VLC kan ik kiezen uit 3 talen Pools Engels en Frans. Poolsblijft er bij formatteren aan vast plakken. Wat kan ik nog proberen?
Hmm... zover ben ik nog nooit gekomen. Op diverse pc's kon ik met WMV altijd vanalles niet afspelen. Zitten die codecs er standaard niet bij, en waar haal je die vandaan etc.?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:35 schreef Riparius het volgende:
[..]
In WMP is echt alles af te spelen (ook 'losse' ondertitels), mits je de juiste codecs op je systeem hebt.
Nice, weer wat geleerdquote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:42 schreef Riparius het volgende:
[..]
Gewoon demuxen en dan remuxen met de streams die je wel wil hebben. Hier zijn genoeg (gratis) tooltjes voor te vinden. Ik ga het niet allemaal voorkauwen, google zelf maar even, is best leerzaam.
Genoeg anderen die beter zijn. Op beide platformen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:12 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Voor een Mac user is dat de enige goede
Uiteraard zitten lang niet alle codecs standaard in Windows, anders dan zou je alles al direct kunnen afspelen in WMP. Er zijn verschillende (freeware) codec packs. Een hele goede, die nog steeds actief wordt ontwikkeld, is het K-Lite Codec Pack. Hiervan bestaan verschillende varianten (Basic, Standard, Full). Zie hier en ook hier voor uitleg in het Nederlands.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:47 schreef Broadway het volgende:
[..]
Hmm... zover ben ik nog nooit gekomen. Op diverse pc's kon ik met WMP altijd vanalles niet afspelen. Zitten die codecs er standaard niet bij, en waar haal je die vandaan etc.?
Stop maar weer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |