Thermostaatkabeltjes worden meestal met blauw/rood aangesloten, maar goed, wat niet kanquote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:44 schreef Snowballed het volgende:
Ja dat kan voor telefonie zijn... maar ook voor bijv. een thermostaat van een cv installatie....
Dat ligt er maar net aan wat voor aansluiting er is... soms zijn 2 aders niet voldoende..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:48 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Thermostaatkabeltjes worden meestal met blauw/rood aangesloten, maar goed, wat niet kan
ook weer zo. Bij sommige 'installateurs' is het ook maar net wat ze binnen handbereik hebben.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:51 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat voor aansluiting er is... soms zijn 2 aders niet voldoende..
Maar ik heb ook wel gezien dat de deurbel met een soortgelijke kabel was aangesloten....
Het bouwjaar is 1960. In de meterkast kon ik geen kabel vinden die mogelijk met telefonie te maken zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:57 schreef Erasmo het volgende:
Uit welk jaar komt je huis, zit er eenzelfde kabel in de meterkast?
Natte vinger ertussen werkt ook vaakquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:00 schreef Gijsch het volgende:
Als het een functionerende telefoonverbinding is (voor bijv. internet) kom je er snel genoeg achter; je hoeft alleen rood en groen aan een telefoonstekkerdoos te monteren. Of check hier:
http://www.zelfaansluiten(...)ml#kleur-combinaties
Die site had ik inderdaad gevonden, maar ik liep vast op het feit dat er niet exact dezelfde kleurencombinatie bij staat, alleen zwart en in plaats van wit:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:00 schreef Gijsch het volgende:
Als het een functionerende telefoonverbinding is (voor bijv. internet) kom je er snel genoeg achter; je hoeft alleen rood en groen aan een telefoonstekkerdoos te monteren. Of check hier:
http://www.zelfaansluiten(...)ml#kleur-combinaties
Dat klinkt hoopvol, dan ga ik dat morgen ook zo proberen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:04 schreef Gijsch het volgende:
Ik woon in een heel oud huis en heb ook 4 van deze kabeltjes. Heb alleen groen en rood aangesloten en werkt uitstekend.
Die andere 2 zijn voor een 2e lijn... (fax oid)quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:16 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Dat klinkt hoopvol, dan ga ik dat morgen ook zo proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |