Nam de druk toe van 1,2 bar naar 1,8 bar vanzelf (door bijvoorbeeld hogere watertemperatuur) of heb je het systeem bijgevuld tot 1,8 bar?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:51 schreef Nico987 het volgende:
1 is niet zo
2 gecontroleerd was 1, 2 nu weer 1, 8
3 hoop ik te kunnen voorkomen met een briljante ingeving van een forum lid.. maar heb al geappt naar een collega wiens vriend monteur is..
dit volgens mijquote:
Waarom?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:36 schreef Nico987 het volgende:
IK heb hem vanmorgen nog even een uur flink laten stoken, ik heb het geluid niet meer gehoord, hij verwarmd wel..
Het blijft vreemd, dus ik zal maandag een monteur bellen, die mij kan helpen.
quote:Op zondag 12 januari 2014 16:22 schreef Nico987 het volgende:
Nee dat is waar, maar het apparaa is 7 jaar oud, na 3 jaar os het huis verkocht en zijn er mensen ingekomen die het na een jaar weer te koop zetten dus ik vermoed dat er nu 4 jaar geen service beurt is gedaan.
Nee, Remeha paste bij de eerste generatie Avanta 2006-2009 een pakking toe dat gemaakt is van koord, dat gaf ionisatieproblemen, daarom is daar een grafietpakking voor in de plaats gekomen. Avanta's stel je af op co² zonder meetapparatuur gaat je dat niet lukken. Aan het vlambeeld kun je dat niet zien.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:18 schreef Nico987 het volgende:
het is een Remeha Avanta, is geen ding uit het stenen tijdperk, zou dat niet oorspronkelijk a goed zijn geweest CVboer??
Mijn vader heeft er wel naar gekeken, maar die doet al zeker 15 jaar geen onderhoud meer aan cv installaties, en hij gaf ook al aan dat deze techniek niet meer is wat hij vroeger zag. hij weet wat wat is, en of die goed brand etc, maar daar houdt het nu wel.. Hij zei (en dat is een unicum) dat ik beter iemand die gercetificeerd Remeha monteur is er naar kan laten kijken.
Zul je nog een touwtje kunnen kopen dan?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:06 schreef cvboer het volgende:
[..]Dan toch maar laten komen. Let er dan goed op dat hij de branderpakking vervangt voor eentje van grafiet. In het verleden waren deze van een ander materiaal waardoor er ionisatieproblemen zouden kunnen ontstaan.
Nee, tegenwoordig wordt daar een grafietpakking voor uitgeleverd.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:30 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Zul je nog een touwtje kunnen kopen dan?
Zat installateurs die het niet weten en hun oude voorraad koortjes opmaken...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |