abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135321388
Toevallig net en ziggo topic eronder, maar die vraag is toch anders.

Zal eens de situatie uitleggen.
Ik heb hier dus geen draadloos internet (helaas, maar kan ik niks aan doen)
Dus die ziggo hotspots was/is een top oplosing voor mij.
Met een extern antennetje ontvang ik het namelijk helemaal vol, geen idee van wie, maar dat doet er niet toe..

Wat nou de problemen zijn.
Ik configurieer het met die app van ziggo, werkt keurig klik en verbinding en het werkt ook.
Maar na een bepaalde tijd floep verbinding pleite terwijl het ontvangst goed is.
Als ik nl dan die app opnieuw run, dan doet ie het gelijk weer,

Het lijkt wel of er een soort tijdslimiet opzit en volgens mij heeft het met een certificaat te maken.
Want instellen via de standaard windows optie lukt namelijk niet, blijft ie vragen om de gebruikeresnaam en wachtwoord, nou geen probleem die heb, van twee verschillende personen zelfs.
Het is alleen verdomd irritant om dat elke keer te moeten doen.
Er lijkt ook geen vaste tijd of zeg maar gebruik aan vast te zitten want het varieert.
Dat is 1.

Nu probleem twee, verbinding blijft het wel gewoon doen met vol ontvangst, maar ik moet tich keer soms een pagina herladen voordat ie het pakt (DNS probleem??)
Dat is 2
Nu kan ik dus niet bij modem settings omdat ik niet eens weet van wie ik die ziggo hotspot gebruik. dus daar kan ik niks wijzigen.
Nu weet ik bij je netwerk kaart instellingen zit ook iets van DNS server invullen, zou het misschien kunnen om daar bv opendns in te zetten?

Dus twee vraagjes,
* valt het soms weg door verloop van een ziggo certificaat en is daar wat in te wijzigen bij de settings lokaal dus er staan nl nog al wat opties bij beveiliging waar ik de ballen verstand van heb.

* kan ik hier de DNS lokaal veranderen?

Hoop dat iemand kan helpen, mocht je info missen vraag maar.

Thx alvast voor de moeite

nog een kleine edit ik laat hem via de command promt nu continu pingen met ping google.com -t
Lijkt nog te werken, maar ok hij heeft het vaker langer gedaan dus vestig daar nog niet al m'n hoop op
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:03:39 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_135324707
Als jij zelf geen internet hebt van Ziggo, dan kan je inderdaad geen gebruik maken van Ziggo hotspots.
So we just called him Fred
pi_135325728
Dat snap ik, maar dat is het probleem niet.
Mn ma en broertje hebben namelijk wel ziggo en ik heb van hun de inlogcodes gehad.

Het werkt ook gewoon, allee dat wegvallen van de verbinding is lastig.
Dat is het probleem
pi_135325970
Dns kun je veranderen.
Waarschijnlijk heeft ziggo gewoon een timeout erop staan om misbruik tegen te gaan.
:]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:50:14 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_135326249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:42 schreef wootahH het volgende:
Dns kun je veranderen.
Waarschijnlijk heeft ziggo gewoon een timeout erop staan om misbruik tegen te gaan.
Zeg maar, precies voor dit soort mensen:
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:34 schreef kree het volgende:
Dat snap ik, maar dat is het probleem niet.
Mn ma en broertje hebben namelijk wel ziggo en ik heb van hun de inlogcodes gehad.
pi_135326300
Weet je dat er maar maximaal 2 apparaten per adres gebruik kunnen maken van Ziggo Wifispots?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_135332714
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:51 schreef Kloonhommel het volgende:
Weet je dat er maar maximaal 2 apparaten per adres gebruik kunnen maken van Ziggo Wifispots?
Wist ik, ook het probleem niet.

Volgens mij heb ik trouwens een oplossing gevonden, want nu werkt t wel.
Geen idee wat het allemaal inhoude.

En bovendien doe ik niks illegaals er wordt gewoon voor betaald, alleen als hun het toch niet gebruiken voor hun zelf, waarom ik dan niet.

Nouja effe voor de info mocht iemand hetzelfde gebruiken.
Naar de adapter settings
rechts erop properties
dan configure (waar je netwerk kaart naam staat dus)
Advanced
IBSS mode op Enable.

Ik heb geen idee wat het allemaal inhoud maar daarna werkte wel inclusief inloggen zonder die ziggo app
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:54:42 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_135333278
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:46 schreef kree het volgende:
En bovendien doe ik niks illegaals er wordt gewoon voor betaald, alleen als hun het toch niet gebruiken voor hun zelf, waarom ik dan niet.
Je mag wifispots van Ziggo alleen gebruiken als je op je eigen adres óók Ziggo diensten afneemt en op je eigen adres wifispots aan hebt staan.
pi_135335658
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je mag wifispots van Ziggo alleen gebruiken als je op je eigen adres óók Ziggo diensten afneemt en op je eigen adres wifispots aan hebt staan.
Lekker boeiend tis van mn ma, mn tweede adres :P
pi_135926056
OK om nog 1 keer hierop terugkomend omdat het wellicht ooit nog iemand kan helpen.
Probleem na heel, heel, heel veel zoeken gevonden.

Het blijkt dus niks met ziggo of windows te maken te hebben.
Probleem werd veroorzaakt door een service van Apple (Itunes)

Bonjour-service
Die uitgeschakeld (rechts op Computer > Manage > Service and applications > services > Bonjour-service) die uitschakelen.

(probleem, Itunes kan dan geen apple devices meer vinden via wifi, het schijnt dat het te maken heeft met dat die service eerder start als de draadloze verbinding, maar niet getest) een delayed start zou kunnen helpen las ik ergens)

Alle problemen opgelost :) ^O^
Apple :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')