Toevallig net en ziggo topic eronder, maar die vraag is toch anders.
Zal eens de situatie uitleggen.
Ik heb hier dus geen draadloos internet (helaas, maar kan ik niks aan doen)
Dus die ziggo hotspots was/is een top oplosing voor mij.
Met een extern antennetje ontvang ik het namelijk helemaal vol, geen idee van wie, maar dat doet er niet toe..
Wat nou de problemen zijn.
Ik configurieer het met die app van ziggo, werkt keurig klik en verbinding en het werkt ook.
Maar na een bepaalde tijd floep verbinding pleite terwijl het ontvangst goed is.
Als ik nl dan die app opnieuw run, dan doet ie het gelijk weer,
Het lijkt wel of er een soort tijdslimiet opzit en volgens mij heeft het met een certificaat te maken.
Want instellen via de standaard windows optie lukt namelijk niet, blijft ie vragen om de gebruikeresnaam en wachtwoord, nou geen probleem die heb, van twee verschillende personen zelfs.
Het is alleen verdomd irritant om dat elke keer te moeten doen.
Er lijkt ook geen vaste tijd of zeg maar gebruik aan vast te zitten want het varieert.
Dat is 1.
Nu probleem twee, verbinding blijft het wel gewoon doen met vol ontvangst, maar ik moet tich keer soms een pagina herladen voordat ie het pakt (DNS probleem??)
Dat is 2
Nu kan ik dus niet bij modem settings omdat ik niet eens weet van wie ik die ziggo hotspot gebruik. dus daar kan ik niks wijzigen.
Nu weet ik bij je netwerk kaart instellingen zit ook iets van DNS server invullen, zou het misschien kunnen om daar bv opendns in te zetten?
Dus twee vraagjes,
* valt het soms weg door verloop van een ziggo certificaat en is daar wat in te wijzigen bij de settings lokaal dus er staan nl nog al wat opties bij beveiliging waar ik de ballen verstand van heb.
* kan ik hier de DNS lokaal veranderen?
Hoop dat iemand kan helpen, mocht je info missen vraag maar.
Thx alvast voor de moeite
nog een kleine edit ik laat hem via de command promt nu continu pingen met ping google.com -t
Lijkt nog te werken, maar ok hij heeft het vaker langer gedaan dus vestig daar nog niet al m'n hoop op
Do what you love, love what you do!