abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 januari 2014 @ 11:23:12 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135711839
rjduin twitterde op maandag 20-01-2014 om 11:20:28 (oud)-Kamerleden op PVV-lijst Den Haag: Leon de Jong (1), Karen Gerbrands (4), Andre Elissen (6), Dille (7) Van Dijck (14) en De Graaf (15) reageer retweet
Complete lijst volgt ergens deze week zie ook
http://www.dagelijksestan(...)-pvv-den-haag-gelekt
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 20 januari 2014 @ 13:24:46 #102
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135715566
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:23 schreef borisz het volgende:
rjduin twitterde op maandag 20-01-2014 om 11:20:28 (oud)-Kamerleden op PVV-lijst Den Haag: Leon de Jong (1), Karen Gerbrands (4), Andre Elissen (6), Dille (7) Van Dijck (14) en De Graaf (15) reageer retweet
Complete lijst volgt ergens deze week zie ook
http://www.dagelijksestan(...)-pvv-den-haag-gelekt
'Ergens deze week' blijkt een paar uur later te zijn:

quote:
Geen dubbelmandaten meer bij PVV

De PVV wil geen zittende Tweede Kamerleden meer in de gemeenteraden van Den Haag en Almere. In die twee gemeenten doet de partij mee aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Dat blijkt uit de kieslijsten die vandaag bekend zijn gemaakt. Alleen in Den Haag staan nog zittende Kamerleden op de lijst (Van Dijck en De Graaf), maar dan onderaan, als lijstduwers.

Landelijke kopstukken

Vier jaar geleden bestonden de lokale lijsten nog voor een groot deel uit landelijke kopstukken. In Den Haag was het Kamerlid Fritsma lijsttrekker en stond partijleider Wilders ook op de lijst. Beiden vertrokken al snel na hun verkiezing weer uit de raad.

Ook in Almere trok een Kamerlid, De Roon, de lijst. Ook hij gaf zijn zetel tussentijds op om zich op zijn werk in de Kamer te richten.

Peilingen

Bij de aanstaande verkiezingen op 19 maart is Léon de Jong lijsttrekker in Den Haag. Hij is oud-Kamerlid voor de PVV en werkte daarvoor in de muziekbranche. Op de lijst staan nog drie oud-Kamerleden (Gerbrands, Elissen en Dille). In de peilingen is de partij de grootste.

In Almere is Toon van Dijk de nummer 1 op de lijst. Hij is nu al fractievoorzitter. Ook de nummer 2 en 3 zijn zittende raadsleden.
http://nos.nl/artikel/599(...)en-meer-bij-pvv.html
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2014 @ 13:36:26 #103
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135716048
Wanneer gaan de stemwijzers de lucht in?
Carpe Libertatem
  maandag 20 januari 2014 @ 13:39:24 #104
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135716187
quote:
5s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Wanneer gaan de stemwijzers de licht in?
Het zal pas na 3 februari zijn, omdat dan de kandidatenlijsten ingeleverd moeten worden.
pi_135716189
quote:
5s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Wanneer gaan de stemwijzers de licht in?
Lokaal staat de eerste al online. Voor de meer landelijk georganiseerde stemwijzers hebben de lokale partijen hier de informatie aangeleverd begreep ik en daar moeten de organisatoren nog wat mee doen en rekenen. Zal wel ergens februari worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 13:39:49 ]
  maandag 20 januari 2014 @ 13:41:13 #106
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135716950
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 08:51 schreef freako het volgende:

[..]

Een confettikanon zal voor het gemiddelde campagnebudget ook een flinke uitgave zijn.
Hartstikke leuk dat ze dat in de USA doen waar het bijna niets kost per burger en waar de bedrijven die sponsoren het overwegend betalen, laten wij maar geen publiek geld hieraan besteden zolang er zogenaamd geen geld is voor zoveel en zo veel belangrijkere zaken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 20 januari 2014 @ 16:23:13 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135722876
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hartstikke leuk dat ze dat in de USA doen waar het bijna niets kost per burger en waar de bedrijven die sponsoren het overwegend betalen, laten wij maar geen publiek geld hieraan besteden zolang er zogenaamd geen geld is voor zoveel en zo veel belangrijkere zaken.
Ehm, iedere partij heeft een budget voor campagneactiviteiten? Waarom zou de VVD dat niet naar eigen inzicht mogen besteden?
  maandag 20 januari 2014 @ 16:27:49 #109
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135723095
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:55 schreef freako het volgende:
Wat nog wel wat hoofdbrekens gekost heeft, was een ouder echtpaar dat elkaar gemachtigd bleek te hebben. We hebben toen overlegd met de gemeente of dat weer ingetrokken kon worden. Dat bleek mogelijk te zijn.
Lekker nuttig.
pi_135723162
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hartstikke leuk dat ze dat in de USA doen waar het bijna niets kost per burger en waar de bedrijven die sponsoren het overwegend betalen, laten wij maar geen publiek geld hieraan besteden zolang er zogenaamd geen geld is voor zoveel en zo veel belangrijkere zaken.
Politieke partijen draaien grotendeels op giften, behalve de SP, die ontvreemdt het van kamerleden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:35:04 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_135723467
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef waht het volgende:

[..]

Politieke partijen draaien grotendeels op giften, behalve de SP, die ontvreemdt het van kamerleden.
Partijen krijgen doorgaans ook wel subsidie maar dat is doorgaans meer om personeel van te kunnen betalen en de contributies op betaalbaar niveau te kunnen houden. En een deel van de subsidie is voor een wetenschappelijk bureau.

Campagneuitgaven zijn meestal wel meer afhankelijk van wat er binnenkomt aan giften of afdrachten, al dan niet in natura.

Overigens hebben bijna alle partijen wel min of meer een afdrachtsregeling. Alleen is die bij de eeste partijen een paar procent en is het primaire doel om een afdeling mee in leven te houden. Bij de SP is het om de kas vol te stoppen en het idee dat politici niet financieel wijzer van hun werk mogen worden.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:51:42 #112
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135724217
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:27 schreef Reya het volgende:

[..]

Lekker nuttig.
Ja, ik vond het ook een non-issue, maar we wilden ook niet zomaar gaan zitten strepen op stempassen als dat niet mocht. Het kan ook gedoe opleveren als er herteld moet worden, of als er een andere kiezer in de rij naar de krant stapt dat er in een stembureau gefraudeerd is met volmachten.

Wat leuk is aan de gemeenteraadsverkiezingen (en de Europese verkiezingen) is dat ook niet-Nederlanders mogen stemmen. Je mag je dan dus ook met verblijfsvergunningen en EU-paspoorten en -ID-kaarten identificeren. Dus dan krijgen we ook een boekje met daarin plaatjes van alle toegestane documenten. Zit je ineens een Slowaaks paspoort te vergelijken met het voorbeeld. :').
  maandag 20 januari 2014 @ 16:58:35 #113
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135724509
De meeste commotie die ik me kan herinneren was een vent die met een stempas voor de gemeenteraadsverkiezingen aan kwam zetten, terwijl er toen (3 maanden later) Kamerverkiezingen waren. Ik kwam er pas achter toen hij al met een stembiljet naar het hokje liep. :@. We konden 'm nog net op tijd terugroepen, dus gevolgen had het uiteindelijk niet, maar het was wel even zweten.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:00:28 #114
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135751591
quote:
Gijsbert Ruiter kandidaat voor gemeenteraad Leudal

Gijsbert Ruiter staat op de lijst van OPA in Leudal voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart.

Volgens de partij is hij een bevlogen, politiek onderlegde kandidaat die goed zijn zegje kan doen.

Het kandidaat-raadslid in Leudal wil zelf niet reageren. Ruiter heeft er nog problemen mee om in de openbaarheid te komen, zegt Rob Hompe van de Limburgse afdeling van Ouderen Politiek Actief

Ruiter is bekend geworden doordat hij doordraaide toen de politie in 2012 een hek bij zijn huis in Haelen wilde weghalen. Hij bedreigde agenten met pijl en boog en gooide met brandende benzine. Daarvoor werd hij veroordeeld tot negen maanden gevangenisstraf. Ruiter ligt al jaren in de clinch met de gemeente Leudal. Dat ziet u ook terug in het dossier dat L1 over de zaak heeft bijgehouden.

'Een fijn mens'
Desondanks is Ruiter van harte welkom bij OPA, zegt Hompe. Hij noemt de Haelenaar een "fijn mens" en iemand die "zijn huis en haard heeft verdedigd". Volgens Hompe heeft Ruiter zijn straf uitgezeten voor "die grappenmakerij".

Strafblad
Een strafblad is geen beletsel om volksvertegenwoordiger te worden, meldt de kiesraad.
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-gemeenteraad-leudal
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:54:29 #115
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_135782485
quote:
Hij was vanmiddag op te horen op radio 1, in het programma De Nieuws BV. Zou terug te luisteren moeten zijn.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_135786366
Een samenvatting voor wie de zaak niet goed had gevolgd, deze man werd jarenlang lastig gevallen door tokkies van een woonwagenkamp, hij plaatste daarom een hek om hen buiten te houden en zijn gezin veilig te houden, de gemeente verwijderde het hek (want tegen de regels en politiek correct handelen etc.) als gevolg waarvan de man doordraaide en met molotovcoctails begon te gooien naar de politie, naar mijn inzicht (je kan een filmpje bekijken) zonder de intentie om iemand te beschadigen maar gewoon om een statement te maken. Erg primair en radicaal en wellicht is hij daarom ongeschikt voor zo'n functie maar ik kan me wat voorstellen bij de woede die hij voelde. Ook de overheid had - zoals wel vaker in Nederland - geen schone handen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:56:59 #117
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135791701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een samenvatting voor wie de zaak niet goed had gevolgd, deze man werd jarenlang lastig gevallen door tokkies van een woonwagenkamp, hij plaatste daarom een hek om hen buiten te houden en zijn gezin veilig te houden, de gemeente verwijderde het hek (want tegen de regels en politiek correct handelen etc.) als gevolg waarvan de man doordraaide en met molotovcoctails begon te gooien naar de politie, naar mijn inzicht (je kan een filmpje bekijken) zonder de intentie om iemand te beschadigen maar gewoon om een statement te maken. Erg primair en radicaal en wellicht is hij daarom ongeschikt voor zo'n functie maar ik kan me wat voorstellen bij de woede die hij voelde. Ook de overheid had - zoals wel vaker in Nederland - geen schone handen.
De gemeente Leudal heeft inderdaad flink wat steken laten vallen. Er zijn ook al meerdere topics over deze affaire geopend op het forum. Onder andere deze 2:

NWS / OM: 8 jaar cel voor 'molotov-gooier' uit Haelen
NWS / GeenStijl zamelt 19.000 euro in voor molotovcocktailgooier

Leudal kan ik dus toevoegen aan mijn persoonlijke watchlist van interessante kleinere gemeentes om de uitslagen van te volgen. Het zijn eigenlijk alleen maar gemeenten waar ze de afgelopen jaren flinke bestuurlijke heisa hebben gehad.

Voorlopig staan daar in ieder geval op:

• Roermond (uiteraard)
• Meerssen
• Leudal
• Lingewaard
• Maasdriel
• Wassenaar
• Landsmeer
• Haren
• Tynaarlo
• Assen
• Vlissingen (m.n. de SGP)

[ Bericht 1% gewijzigd door freako op 23-01-2014 09:38:33 ]
pi_135793236
In het noorden zijn Tynaarlo, Haren en Assen wellicht interessant voor je. Ook allen voorzien van leuke bestuurlijke crises de afgelopen periode.
pi_135795432
Bezig met een onderzoek naar de gemeenteraadsverkiezingen.

Graag ff de enquete invullen, duurt maar 2 minuten!

http://www.thesistools.com/web/?id=388812

Dank
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:52:27 #120
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135797643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:52 schreef DjenDjen het volgende:
Bezig met een onderzoek naar de gemeenteraadsverkiezingen.

Graag ff de enquete invullen, duurt maar 2 minuten!

http://www.thesistools.com/web/?id=388812

Dank
Misschien wel handig om erbij te vertellen dat de enquete bedoeld is voor jongeren (18-24) uit Rotterdam. :).
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:30:15 #121
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135799182
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:47 schreef 99.999 het volgende:
In het noorden zijn Tynaarlo, Haren en Assen wellicht interessant voor je. Ook allen voorzien van leuke bestuurlijke crises de afgelopen periode.
Thnx, die was ik inderdaad vergeten. In Haren (en Tynaarlo) speelt daarnaast ook nog een mogelijke herindeling.

Het gaat er mij overigens niet zozeer om gemeentes met bestuurlijke crises te verzamelen. De uitslagen van de grote steden volgt iedereen wel, naast de uitslagen uit de eigen gemeente/regio. De meeste van de ~390 deelnemende gemeenten volgen 'gewoon' de nationale trends in de uitslagen, ik ben op zoek naar de potentiële uitzonderingen daarop. :). Bestuurlijke crises zijn helaas een aardige indicator.
pi_135800701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:52 schreef DjenDjen het volgende:
Bezig met een onderzoek naar de gemeenteraadsverkiezingen.

Graag ff de enquete invullen, duurt maar 2 minuten!

http://www.thesistools.com/web/?id=388812

Dank
Bij de vraag 'welke media gebruik jij om het nieuws te volgen' zou je eigenlijk meerdere hokjes moeten aankruisen. Ook kan ik me niet voorstellen dat je veel respons krijgt op vragen of men al veel heeft meegekregen van de campagne van de PvdA Rotterdam voor de gemeenteraadsverkiezingen terwijl die amper begonnen is. Sowieso niet erg handig om een enquête voor specifiek 18-24-jarigen uit Rotterdam hier op een willekeurig forum te plaatsen. Heb hem niet afgemaakt, verdient die enquête niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 januari 2014 @ 16:40:24 #123
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135807307
Opvallend. Harry Keereweer is lijstduwer van de PVDA in Wijchen. Keereweer is ook waarnemend burgemeester van Millingen a/d Rijn en Groesbeek.
Beide gemeenten fuseren per 1/1/15 met Ubbergen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_135807557
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:30 schreef freako het volgende:

[..]

Thnx, die was ik inderdaad vergeten. In Haren (en Tynaarlo) speelt daarnaast ook nog een mogelijke herindeling.

Het gaat er mij overigens niet zozeer om gemeentes met bestuurlijke crises te verzamelen. De uitslagen van de grote steden volgt iedereen wel, naast de uitslagen uit de eigen gemeente/regio. De meeste van de ~390 deelnemende gemeenten volgen 'gewoon' de nationale trends in de uitslagen, ik ben op zoek naar de potentiële uitzonderingen daarop. :). Bestuurlijke crises zijn helaas een aardige indicator.
Daarom gaf ik deze ook even aan. Kan wel wat bijzondere uitslagen opleveren.
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:00:01 #125
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135808188
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom gaf ik deze ook even aan. Kan wel wat bijzondere uitslagen opleveren.
OK, was even bang dat ik het beroerd geformuleerd had. :).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')