abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6136924
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:13 schreef Hattab het volgende:
Dit is nieuw! Het doel van de mesheid is God leren kennen. Het maakt niet uit wat voor ras je hebt. God is barmhartig voor iedereen.
[..]
mij hebben ze altijd verteld dat ongelovigen in de hel zouden komen. Hoe zit dat met deze 'nieuwe' God?

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 06-10-2002 17:17]

pi_6136945
En jij ziet ze vliegen
pi_6137043
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:13 schreef BigBear het volgende:
Waarom weet je zo zeker dat God bestaat? Ik geloof zelf niet in God, maar ben wel benieuwd naar de reden waarom jij denkt dat God bestaat.
De reden is lang. Maar ik zal een antwoord proberen te geven. Om iets te creeren moet je vooral kennis en wil bezitten. Kijk naar planten en dieren! Ze zijn met perfect gemaakt die zonder kennis en wil niet totstand kunnen komen. De mens is in het algemeen perfect gemaakt wat ook getuigt over kennis en wil. En dit zijn de eigenschappen van God. Dit zijn niet de eigenschappen van de natuur, uitzichzelf ontstaan zijn of oorzaken. Zij kunnen dit niet maken, omdat je hiervoor macht, zienvermogen, kennis, wil, enz, nodig hebt. Alleen God bezit de eigenschappen die ik opnoem.
pi_6137067
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:24 schreef Hattab het volgende:

[..]

De reden is lang. Maar ik zal een antwoord proberen te geven. Om iets te creeren moet je vooral kennis en wil bezitten. Kijk naar planten en dieren! Ze zijn met perfect gemaakt die zonder kennis en wil niet totstand kunnen komen. De mens is in het algemeen perfect gemaakt wat ook getuigt over kennis en wil. En dit zijn de eigenschappen van God. Dit zijn niet de eigenschappen van de natuur, uitzichzelf ontstaan zijn of oorzaken. Zij kunnen dit niet maken, omdat je hiervoor macht, zienvermogen, kennis, wil, enz, nodig hebt. Alleen God bezit de eigenschappen die ik opnoem.

Mensen zijn verre van perfect.
Ik las laatst een artikel waarin werd beschreven hoe de mens er uit zou zien als het perfect was. Het kwam erop neer dat we er zo'n beetje uit zouden zien als Hobbits, met spitsere oren, veel dikkere botten, kortere lichaamslengtes en gekromde benen.
pi_6137070
verdiep jij je maar eens in de evolutietheorie
pi_6137078
quote:

[..]

Mwah, ben het niet helemaal met je eens.... Als de mens perfect zou zijn, hoe kun je dan verklaren dat het een grote teringzooi in de wereld is??? (denk aan oorlogen, natuurrampen, hongersnood etc.)
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:28:24 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_6137095
quote:
Je verhaal is wat warrig, maar eerst zeg je dat de natuur perfect is en dan dat de mens perfect is wat niet de eigenschap van de natuur is. Zie je zelf de tegenstelling?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:29:11 #33
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_6137110
Kleine kinderen geloven in sinterklaas, ze kunnen hem zien, zelfs aanraken. Maar toch bestaat ie niet. Dus of je iets of iemand kunt zien zegt niks over of hij/zij/het bestaat.
pi_6137114
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:26 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
verdiep jij je maar eens in de evolutietheorie
evolutietheorie is onzin.
pi_6137130
Als de mens perfect zou zijn zouden ze zich ook niet hoeven aan te passen aan allerlei natuurlijke veranderingen. Niet alleen het klimaat maar ook de invloed van bacteriën en virussen. We zouden nooit ziek worden.
Als we perfect zouden zijn zouden we ook niet zo'n verdomd staartbeen hebben. En mooi voorbeeld dat we ooit eens anders uitgezien hebben en dat we ons dus aangepast hebben aan de omstandigheden.

Als God bestaat heeft ie een vaag gevoel voor humor.

pi_6137150
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:29 schreef Hattab het volgende:

[..]

evolutietheorie is onzin.

En geef nou eens EEN goed argument, wat dit slaat echt helemaal nergens op.
pi_6137156
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:00 schreef Hattab het volgende:
Ten eerste, <blaaaaaat>. Ten tweede kan je atomen, bacterie en sommige planeten niet met het blote oog zien. Je kan ze wel zien met apparatuur maar niet zonder.
[..]
omg Hattab, volgens mij ben jij niet al te slim
Je kunt die idd niet met het blote oog zien, maar wel met apparatuur. Maar ik heb nog nooit iemand zien aantonen dat God bestaat middels apparatuur. Nu jij weer.
pi_6137166
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Je verhaal is wat warrig, maar eerst zeg je dat de natuur perfect is en dan dat de mens perfect is wat niet de eigenschap van de natuur is. Zie je zelf de tegenstelling?

Ik bedoel de mens en natuur zijn beiden perfect gemaakt wat over Gods kennis, wil, macht enz getuigt. Want dit zijn de eigenschappen van God. De natuur kan ons niet gemaakt hebben, omdat ze niet de eigenschappen bezit wat ik hierboven opnoem.
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:34:43 #39
31753 ZixS
oldskool
pi_6137189
ik geloof heus wel dat een hoge(re) kracht is dat wij niet kunnen zien, en misschien is datgene wel wat mensen god noemen, maar ik geloof niet in het opvolgen van de bijbel of welk boek dan ook waarin staat wat wij precies wel en niet mogen omdat God het zo gezegd zou hebben
pi_6137204
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:33 schreef Hattab het volgende:

[..]

Ik bedoel de mens en natuur zijn beiden perfect gemaakt wat over Gods kennis, wil, macht enz getuigt. Want dit zijn de eigenschappen van God. De natuur kan ons niet gemaakt hebben, omdat ze niet de eigenschappen bezit wat ik hierboven opnoem.

Lees eens een boek van Darwin.
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:35:40 #41
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6137207
God bestaat niet, ik heb het bewijs, dat staat nl. geschreven in een boek dat ik hier heb!
From outer space
pi_6137212
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:10 schreef Hattab het volgende:
Oke dan is de aarde jou god, maar mijn God is de God van Hemel en aarde en van het hele bestaan. Bovendien de aarde kan geen god zijn, want om te kunnen scheppen heb je kennis, zienvermogen, macht, enz nodig. Dit bezit de aarde niet. Maar mijn God wel.
[..]
kan die een keer zichzelf aan ons laten zien, of is hij erg verlegen?
pi_6137215
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:10 schreef Hattab het volgende:
Oke dan is de aarde jou god, maar mijn God is de God van Hemel en aarde en van het hele bestaan. Bovendien de aarde kan geen god zijn, want om te kunnen scheppen heb je kennis, zienvermogen, macht, enz nodig. Dit bezit de aarde niet. Maar mijn God wel.
[..]
Dat het niet bewezen is wil nog niet zeggen dat het niet kan
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:39:49 #44
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6137265
Naar mijn mening is god gewoon een verzinsel van mensen (en hoogstwaarschijnlijk is het nog waar ook). Ook de wetenschap zit er wel eens naast, maar daar heb ik toch meer vertrouwen in dan één of ander geloof welke een bepaalde god boven alles stelt. Er is niets wat zoveel ellende teweeg brengt als religie...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:40:04 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_6137270
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:33 schreef Hattab het volgende:
Enne, als we niet gemaakt zijn?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6137275
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:32 schreef jochem8 het volgende:

[..]

omg Hattab, volgens mij ben jij niet al te slim
Je kunt die idd niet met het blote oog zien, maar wel met apparatuur. Maar ik heb nog nooit iemand zien aantonen dat God bestaat middels apparatuur. Nu jij weer.

Je kan God niet zien met apparatuur. Je kan wel Zijn bestaan waarnemen met je vermogens.
pi_6137311
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:35 schreef Disorder het volgende:

[..]

Lees eens een boek van Darwin.

Denk je nou echt dat ik in Darwins theorie gaat geloven. Darwin gelooft nog geen eens in zijn eigen theorie.
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:44:54 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_6137329
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:40 schreef Hattab het volgende:
Je kan wel Zijn bestaan waarnemen met je vermogens.
En als je gevoelens geen betrouwbare bron vindt?
pi_6137330
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:43 schreef Hattab het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik in Darwins theorie gaat geloven. Darwin gelooft nog geen eens in zijn eigen theorie.

als je dood bent, kun je niet veel meer meen ik me te herinneren
pi_6137340
Dude, ik vind jou onnozel..

Het heeft geen enkele zin om in een god te geloven omdat het geen enkele invloed op wat dan ook heeft.. Alles is gebaseerd op toeval, goed en kwaad included.. Zolang je dat niet inziet ben je onnozel is mijn mening..

Voorbeeld: Jij bidt tot je god dat je over twintig jaar een nieuwe auto kan kopen en de volgende dag wordt je platgereden... Kan gebeuren toch? En dat je dan net door een of andere dronkenlap onderste boven wordt gereden is puur toeval....

Mijn advies: Kijk eens wat meer discovery en geniet van het leven zoals het komt en stuur het bij in de richting die jij het prettigst vindt..

Got has spoken

Er zou meer geleefd moeten worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')