quote:mij hebben ze altijd verteld dat ongelovigen in de hel zouden komen. Hoe zit dat met deze 'nieuwe' God?
Op zondag 6 oktober 2002 17:13 schreef Hattab het volgende:
Dit is nieuw! Het doel van de mesheid is God leren kennen. Het maakt niet uit wat voor ras je hebt. God is barmhartig voor iedereen.
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 06-10-2002 17:17]
quote:De reden is lang. Maar ik zal een antwoord proberen te geven. Om iets te creeren moet je vooral kennis en wil bezitten. Kijk naar planten en dieren! Ze zijn met perfect gemaakt die zonder kennis en wil niet totstand kunnen komen. De mens is in het algemeen perfect gemaakt wat ook getuigt over kennis en wil. En dit zijn de eigenschappen van God. Dit zijn niet de eigenschappen van de natuur, uitzichzelf ontstaan zijn of oorzaken. Zij kunnen dit niet maken, omdat je hiervoor macht, zienvermogen, kennis, wil, enz, nodig hebt. Alleen God bezit de eigenschappen die ik opnoem.
Op zondag 6 oktober 2002 17:13 schreef BigBear het volgende:
Waarom weet je zo zeker dat God bestaat? Ik geloof zelf niet in God, maar ben wel benieuwd naar de reden waarom jij denkt dat God bestaat.
quote:Mensen zijn verre van perfect.
Op zondag 6 oktober 2002 17:24 schreef Hattab het volgende:[..]
De reden is lang. Maar ik zal een antwoord proberen te geven. Om iets te creeren moet je vooral kennis en wil bezitten. Kijk naar planten en dieren! Ze zijn met perfect gemaakt die zonder kennis en wil niet totstand kunnen komen. De mens is in het algemeen perfect gemaakt wat ook getuigt over kennis en wil. En dit zijn de eigenschappen van God. Dit zijn niet de eigenschappen van de natuur, uitzichzelf ontstaan zijn of oorzaken. Zij kunnen dit niet maken, omdat je hiervoor macht, zienvermogen, kennis, wil, enz, nodig hebt. Alleen God bezit de eigenschappen die ik opnoem.
quote:Mwah, ben het niet helemaal met je eens.... Als de mens perfect zou zijn, hoe kun je dan verklaren dat het een grote teringzooi in de wereld is??? (denk aan oorlogen, natuurrampen, hongersnood etc.)
Op zondag 6 oktober 2002 17:24 schreef Hattab het volgende:[..]
De reden is lang. Maar ik zal een antwoord proberen te geven. Om iets te creeren moet je vooral kennis en wil bezitten. Kijk naar planten en dieren! Ze zijn met perfect gemaakt die zonder kennis en wil niet totstand kunnen komen. De mens is in het algemeen perfect gemaakt wat ook getuigt over kennis en wil. En dit zijn de eigenschappen van God. Dit zijn niet de eigenschappen van de natuur, uitzichzelf ontstaan zijn of oorzaken. Zij kunnen dit niet maken, omdat je hiervoor macht, zienvermogen, kennis, wil, enz, nodig hebt. Alleen God bezit de eigenschappen die ik opnoem.
quote:Je verhaal is wat warrig, maar eerst zeg je dat de natuur perfect is en dan dat de mens perfect is wat niet de eigenschap van de natuur is. Zie je zelf de tegenstelling?
Op zondag 6 oktober 2002 17:24 schreef Hattab het volgende:
quote:evolutietheorie is onzin.
Op zondag 6 oktober 2002 17:26 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
verdiep jij je maar eens in de evolutietheorie
Als God bestaat heeft ie een vaag gevoel voor humor.
quote:En geef nou eens EEN goed argument, wat dit slaat echt helemaal nergens op.
Op zondag 6 oktober 2002 17:29 schreef Hattab het volgende:[..]
evolutietheorie is onzin.
quote:omg Hattab, volgens mij ben jij niet al te slim
Op zondag 6 oktober 2002 17:00 schreef Hattab het volgende:
Ten eerste, <blaaaaaat>. Ten tweede kan je atomen, bacterie en sommige planeten niet met het blote oog zien. Je kan ze wel zien met apparatuur maar niet zonder.
[..]
quote:Ik bedoel de mens en natuur zijn beiden perfect gemaakt wat over Gods kennis, wil, macht enz getuigt. Want dit zijn de eigenschappen van God. De natuur kan ons niet gemaakt hebben, omdat ze niet de eigenschappen bezit wat ik hierboven opnoem.
Op zondag 6 oktober 2002 17:28 schreef speknek het volgende:[..]
Je verhaal is wat warrig, maar eerst zeg je dat de natuur perfect is en dan dat de mens perfect is wat niet de eigenschap van de natuur is. Zie je zelf de tegenstelling?
quote:Lees eens een boek van Darwin.
Op zondag 6 oktober 2002 17:33 schreef Hattab het volgende:[..]
Ik bedoel de mens en natuur zijn beiden perfect gemaakt wat over Gods kennis, wil, macht enz getuigt. Want dit zijn de eigenschappen van God. De natuur kan ons niet gemaakt hebben, omdat ze niet de eigenschappen bezit wat ik hierboven opnoem.
quote:kan die een keer zichzelf aan ons laten zien, of is hij erg verlegen?
Op zondag 6 oktober 2002 17:10 schreef Hattab het volgende:
Oke dan is de aarde jou god, maar mijn God is de God van Hemel en aarde en van het hele bestaan. Bovendien de aarde kan geen god zijn, want om te kunnen scheppen heb je kennis, zienvermogen, macht, enz nodig. Dit bezit de aarde niet. Maar mijn God wel.
[..]
quote:Dat het niet bewezen is wil nog niet zeggen dat het niet kan
Op zondag 6 oktober 2002 17:10 schreef Hattab het volgende:
Oke dan is de aarde jou god, maar mijn God is de God van Hemel en aarde en van het hele bestaan. Bovendien de aarde kan geen god zijn, want om te kunnen scheppen heb je kennis, zienvermogen, macht, enz nodig. Dit bezit de aarde niet. Maar mijn God wel.
[..]
quote:Enne, als we niet gemaakt zijn?
Op zondag 6 oktober 2002 17:33 schreef Hattab het volgende:
Ik bedoel de mens en natuur zijn beiden perfect gemaakt wat over Gods kennis, wil, macht enz getuigt. Want dit zijn de eigenschappen van God. De natuur kan ons niet gemaakt hebben, omdat ze niet de eigenschappen bezit wat ik hierboven opnoem.
quote:Je kan God niet zien met apparatuur. Je kan wel Zijn bestaan waarnemen met je vermogens.
Op zondag 6 oktober 2002 17:32 schreef jochem8 het volgende:[..]
omg Hattab, volgens mij ben jij niet al te slim
Je kunt die idd niet met het blote oog zien, maar wel met apparatuur. Maar ik heb nog nooit iemand zien aantonen dat God bestaat middels apparatuur. Nu jij weer.
quote:Denk je nou echt dat ik in Darwins theorie gaat geloven. Darwin gelooft nog geen eens in zijn eigen theorie.
Op zondag 6 oktober 2002 17:35 schreef Disorder het volgende:[..]
Lees eens een boek van Darwin.
quote:En als je gevoelens geen betrouwbare bron vindt?
Op zondag 6 oktober 2002 17:40 schreef Hattab het volgende:
Je kan wel Zijn bestaan waarnemen met je vermogens.
quote:als je dood bent, kun je niet veel meer meen ik me te herinneren
Op zondag 6 oktober 2002 17:43 schreef Hattab het volgende:[..]
Denk je nou echt dat ik in Darwins theorie gaat geloven. Darwin gelooft nog geen eens in zijn eigen theorie.
Het heeft geen enkele zin om in een god te geloven omdat het geen enkele invloed op wat dan ook heeft.. Alles is gebaseerd op toeval, goed en kwaad included.. Zolang je dat niet inziet ben je onnozel is mijn mening..
Voorbeeld: Jij bidt tot je god dat je over twintig jaar een nieuwe auto kan kopen en de volgende dag wordt je platgereden... Kan gebeuren toch? En dat je dan net door een of andere dronkenlap onderste boven wordt gereden is puur toeval....
Mijn advies: Kijk eens wat meer discovery en geniet van het leven zoals het komt en stuur het bij in de richting die jij het prettigst vindt..
Got has spoken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |