abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6136444
Ik heb een raar probleem met mijn LP speler (tis een ouwe Erres - niks bijzonders. ik ben ook geen DJ of zo)

De lp begint pas te draaien als je de arm boven de lp hangt, maar soms bij grote 12" platen kan ik het begin niet draaien, omdat de arm nog niet ver genoeg hangt om de lp te laten draaien...

weet iemand hoe je zo'n draai-mechanisme kunt tweaken dat de LP op het goede moment gaat draaien

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zondag 6 oktober 2002 @ 16:51:02 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6136573
LP-speler! Wij noemden het altijd een pickup.

Helpt het niet als je de arm eerst een stukje naar het midden beweegt en dan terug naar het begin van de plaat zet? Of begrijp ik het verkeerd?

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 oktober 2002 @ 16:51:03 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6136576
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:42 schreef MadScientist het volgende:
De lp begint pas te draaien als je de arm boven de lp hangt, maar soms bij grote 12" platen kan ik het begin niet draaien, omdat de arm nog niet ver genoeg hangt om de lp te laten draaien...

weet iemand hoe je zo'n draai-mechanisme kunt tweaken dat de LP op het goede moment gaat draaien

Zo'n ding heet een platenspeler. LP betekend Long Player. Zegt dus niets over het medium.

Anyway, da's wel een ouwe, zo te zien. Meestal werkt 't wel door 'm zo ver te halen dat hij gaat draaien en dan weer een stukje terughalen naar 't begin.

zondag 6 oktober 2002 @ 16:52:06 #4
37242 3_L
1 + 1 is geen 2. 1 + 1 = 3_L
pi_6136594
Wat ik zou doen is de speler openen, en het mechaniek overrulen zodat het plateau ten alle tijden draait.
File not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail, (M)ake one up
pi_6136601
Postbode elastiekje strakker maken
B Red Ten
pi_6136603
pick-up, platenspeler, lp-speler...

ik probeer het wel met die methode die jullie tippen, maar als ik dan naar het begin van de plaat terug ga stopt ie weer

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  zondag 6 oktober 2002 @ 16:58:59 #7
1986 Jane
pi_6136699
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:52 schreef MadScientist het volgende:
ik probeer het wel met die methode die jullie tippen, maar als ik dan naar het begin van de plaat terug ga stopt ie weer
Hmmm, dat klinkt niet helemaal jofel. Maar - don't shoot me please - doe je het wel voorzichtig/langzaam genoeg? Niet dat ik er hier met mijn eigen platenspeler ooit last van heb. En die werkt via hetzelfde principe.
Tja, enige tip die ik nog kan bedenken, zonder dat je hem open hoeft te maken: probeer het heel langzaam.
pi_6136734
nee zelfs met beleid klikt ie weer uit. ik zal hem toch eens openmaken denk ik....
  zondag 6 oktober 2002 @ 19:19:45 #9
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_6138583
Je hebt zeker ook als hij aan het eind zit dat hij weer terug naar het begin gaat? vroeger had ik ook zown ding.. sommige platen stopte hij te vroeg
  zondag 6 oktober 2002 @ 19:30:00 #10
1986 Jane
pi_6138797
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 19:19 schreef blup het volgende:
sommige platen stopte hij te vroeg
Ja, da's vooral vervelend bij platen waar nog wat in de uitloopgroef staat.
pi_6139353
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 19:19 schreef blup het volgende:
Je hebt zeker ook als hij aan het eind zit dat hij weer terug naar het begin gaat? vroeger had ik ook zown ding.. sommige platen stopte hij te vroeg
officieel wel, maar bij de meeste platen blijft ie lekker hangen in de uitloopgroef
pi_6838460
ik heb hem eens opengehaald, en wat gefrommeld met het betreffende mechanisme, om te bestuderen hoe het precies werkte en om een oplossing te verzinnen...

na wat gefriemel bleek ie het alweer goed te doen

zaterdag 16 november 2002 @ 19:12:37 #13
1986 Jane
pi_6838854
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 18:49 schreef MadScientist het volgende:
na wat gefriemel bleek ie het alweer goed te doen
Hartstikke goed! Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')