De lp begint pas te draaien als je de arm boven de lp hangt, maar soms bij grote 12" platen kan ik het begin niet draaien, omdat de arm nog niet ver genoeg hangt om de lp te laten draaien...
weet iemand hoe je zo'n draai-mechanisme kunt tweaken dat de LP op het goede moment gaat draaien
Helpt het niet als je de arm eerst een stukje naar het midden beweegt en dan terug naar het begin van de plaat zet? Of begrijp ik het verkeerd?
quote:Zo'n ding heet een platenspeler. LP betekend Long Player. Zegt dus niets over het medium.
Op zondag 6 oktober 2002 16:42 schreef MadScientist het volgende:
De lp begint pas te draaien als je de arm boven de lp hangt, maar soms bij grote 12" platen kan ik het begin niet draaien, omdat de arm nog niet ver genoeg hangt om de lp te laten draaien...weet iemand hoe je zo'n draai-mechanisme kunt tweaken dat de LP op het goede moment gaat draaien
Anyway, da's wel een ouwe, zo te zien. Meestal werkt 't wel door 'm zo ver te halen dat hij gaat draaien en dan weer een stukje terughalen naar 't begin.
ik probeer het wel met die methode die jullie tippen, maar als ik dan naar het begin van de plaat terug ga stopt ie weer
quote:Hmmm, dat klinkt niet helemaal jofel. Maar - don't shoot me please - doe je het wel voorzichtig/langzaam genoeg? Niet dat ik er hier met mijn eigen platenspeler ooit last van heb. En die werkt via hetzelfde principe.
Op zondag 6 oktober 2002 16:52 schreef MadScientist het volgende:
ik probeer het wel met die methode die jullie tippen, maar als ik dan naar het begin van de plaat terug ga stopt ie weer
quote:Ja, da's vooral vervelend bij platen waar nog wat in de uitloopgroef staat.
Op zondag 6 oktober 2002 19:19 schreef blup het volgende:
sommige platen stopte hij te vroeg
quote:officieel wel, maar bij de meeste platen blijft ie lekker hangen in de uitloopgroef
Op zondag 6 oktober 2002 19:19 schreef blup het volgende:
Je hebt zeker ook als hij aan het eind zit dat hij weer terug naar het begin gaat? vroeger had ik ook zown ding.. sommige platen stopte hij te vroeg
na wat gefriemel bleek ie het alweer goed te doen
quote:Hartstikke goed! Gefeliciteerd!
Op zaterdag 16 november 2002 18:49 schreef MadScientist het volgende:
na wat gefriemel bleek ie het alweer goed te doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |