Hoe verklaar je iets als een 'onwerkelijk gevoel' dan? Ik heb daar bijv echt last van gehad en nog steeds heb ik wel eens zo'n moment. Het is een gevoel alsof je uit je leven bent gehaald, weer bent teruggezet en alles anders lijkt, maar in de omgeving zelf is niks veranderd. Hoe kun je dan het probleem buiten jezelf zoeken?quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:36 schreef lamber het volgende:
mensen toch, zoek het probleem eens buiten jezelf. Al deze ziektes worden alleen maar gediagnosticeerd nav. psychologisch onderzoek. Psychologen moeten ook resultaten behalen en door jou te diagnosticeren blijkt dit resultaat. Ga er maar van uit dat als je een stempel hebt dat je ouders of leraren moeite met je opvoeding hadden en daarom hulp gezocht hebben. Niks mis mee natuurlijk. Waarschijnlijk dacht jij gewoon anders dan de meeste mensen en schikte jij je minder. Zulke mensen moeten ook bestaan natuurlijk. Het zou wat zijn als iedereen gewoon zou doen wat hem/haar verteld wordt. Psychologie is niet falsifieerbare pseudo wetenschap. Ik waardeer het dat mensen het studeren om anderen te helpen, maar veel theorieën staan super wankel. Het menselijk brein is tot nu toe nog een black box.
Probleem buiten jezelf leggen gaat niet zo makkelijk in deze maatschappij waarin van iedereen verwacht wordt normaal te functioneren. Je zult dan toch met de consequenties moeten leven he. Psychologen stellen nauwelijks diagnoses trouwens (tenzij je belg bent daar is psycholoog beschermd beroep) maar helpen alleen bij problemen / het zoeken naar oplossing. Het zou voor een psycholoog niet uit moeten maken of jij ADD / ADHD een depressie of een winterdipje hebt. In Nederland is dat het werk van de psychiater.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:36 schreef lamber het volgende:
mensen toch, zoek het probleem eens buiten jezelf. Al deze ziektes worden alleen maar gediagnosticeerd nav. psychologisch onderzoek. Psychologen moeten ook resultaten behalen en door jou te diagnosticeren blijkt dit resultaat. Ga er maar van uit dat als je een stempel hebt dat je ouders of leraren moeite met je opvoeding hadden en daarom hulp gezocht hebben. Niks mis mee natuurlijk. Waarschijnlijk dacht jij gewoon anders dan de meeste mensen en schikte jij je minder. Zulke mensen moeten ook bestaan natuurlijk. Het zou wat zijn als iedereen gewoon zou doen wat hem/haar verteld wordt. Psychologie is niet falsifieerbare pseudo wetenschap. Ik waardeer het dat mensen het studeren om anderen te helpen, maar veel theorieën staan super wankel. Het menselijk brein is tot nu toe nog een black box.
Het valt je nogal zwaar? Ik moet zeggen dat inderdaad zo'n 90% van de bevolking met ADD gediagnosticeerd zou kunnen worden als je naar de huidige symptomenlijst kijkt. Toch ervaart de een veel meer last dan de ander en ja dan zullen er vast een paar aanstellers tussen zitten. Of dat in iedereen zijn geval zo is?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:22 schreef scoober het volgende:
ADD is toch geen aandoening joh, aanstelleritus van heb ik me jou daar.
kwestie van etikettering, alles wat als abnormaal wordt gezien in de huidige maatschappij krijgt een label.
Allemaal dikke bullshit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |