abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135295316
Zijn hier mensen met ADD? Ik wil er graag wat meer over te weten komen, dus niet alleen info, maar ook persoonlijke verhalen! Wanneer/hoe merkte je dat je ADD had?
pi_135295899
Ik heb het, alleen ik zou er een specifiek forum over zoeken
Of verhalen googlen. Veel efficiënter
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:52:38 #3
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_135297013
Ik heb ass en adhd. Dat is geen add maar het lijkt er veel wel op.

Als adhd'er heb ik veel last van impulsiviteit. Add'ers hebben eigenlijk adhd zonder de 'h' van hyperactiviteit. Add'ers hebben net zoals Veel adhd'ers concentratieproblemen, en hierdoor kan studie of werk bemoeilijkt worden.

Ik heb van psychologen Veel geleerd over ASS en adhd. Op dit moment kan ik even niet meer 'symptomen' over add vertellen.

Ik was vanaf jongs af aan heel druk,ongeremd en niet te corrigeren. In groep 4 (7 jaar) naar schoolarts gestuurd en die heeft mij doorgestuurd naar kinderpsychiater. Op mijn zevende ass (pdd) vastgesteld en op mijn 12e adhd. Beiden erkent en geaccepteerd.

Ik hoop dat je Ik je beetje geholpen hebt. Voor meer vragen dm/pm staat open
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:00:47 #4
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_135297446
Ik heb ADD. Ik kwam er in principe achter door ff op internet te kijken, en ik kon me wel vinden in de 'symptomen'. Vooral de slechte concentratie en dat ik veel dingen uitstel en vaak de kat uit de boom kijk als ik in een groep ben met mensen die ik niet zo goed ken.
Ook mis ik vaak details. Als ik bijvoorbeeld boodschappen doe, duurt het bij wijze van spreken uren voor ik zie wat ik moet hebben uit een schap met allemaal soortgelijke producten.
Maar eigenlijk valt het (voor mij althans) best wel mee. Als ik concerta/ritalin slik, merk ik er nauwelijks wat van, en functioneer ik soms zelfs beter dan mensen die het niet hebben.
Gr gr. de KLB Keizer
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:36:41 #5
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135299403
mensen toch, zoek het probleem eens buiten jezelf. Al deze ziektes worden alleen maar gediagnosticeerd nav. psychologisch onderzoek. Psychologen moeten ook resultaten behalen en door jou te diagnosticeren blijkt dit resultaat. Ga er maar van uit dat als je een stempel hebt dat je ouders of leraren moeite met je opvoeding hadden en daarom hulp gezocht hebben. Niks mis mee natuurlijk. Waarschijnlijk dacht jij gewoon anders dan de meeste mensen en schikte jij je minder. Zulke mensen moeten ook bestaan natuurlijk. Het zou wat zijn als iedereen gewoon zou doen wat hem/haar verteld wordt. Psychologie is niet falsifieerbare pseudo wetenschap. Ik waardeer het dat mensen het studeren om anderen te helpen, maar veel theorieën staan super wankel. Het menselijk brein is tot nu toe nog een black box.
pi_135299833
R&P / ADD&ADHD #59

We hebben zelfs een centraal topic (moeilijk he, even naar beneden scrollen voordat je een topic open).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:01:33 #7
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135300446
Ik denk dat ik dit heb, maar weet het niet zeker. Heb bepaalde symptomen, maar ook weer niet. Concentratie is sterk verbeterd na mijn kinderjaren. Haalde op de basisschool nooit voldoendes door concentratiegebrek maar zit nu op het hbo waar je toch goed moet zijn in begrijpend lezen/aandacht erbij houden. Waarom ik het nooit heb laten testen? Nah geen idee, ik moet met deze dingen leren leven, met of zonder diagnose :)
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_135310343
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:36 schreef lamber het volgende:
mensen toch, zoek het probleem eens buiten jezelf. Al deze ziektes worden alleen maar gediagnosticeerd nav. psychologisch onderzoek. Psychologen moeten ook resultaten behalen en door jou te diagnosticeren blijkt dit resultaat. Ga er maar van uit dat als je een stempel hebt dat je ouders of leraren moeite met je opvoeding hadden en daarom hulp gezocht hebben. Niks mis mee natuurlijk. Waarschijnlijk dacht jij gewoon anders dan de meeste mensen en schikte jij je minder. Zulke mensen moeten ook bestaan natuurlijk. Het zou wat zijn als iedereen gewoon zou doen wat hem/haar verteld wordt. Psychologie is niet falsifieerbare pseudo wetenschap. Ik waardeer het dat mensen het studeren om anderen te helpen, maar veel theorieën staan super wankel. Het menselijk brein is tot nu toe nog een black box.
Hoe verklaar je iets als een 'onwerkelijk gevoel' dan? Ik heb daar bijv echt last van gehad en nog steeds heb ik wel eens zo'n moment. Het is een gevoel alsof je uit je leven bent gehaald, weer bent teruggezet en alles anders lijkt, maar in de omgeving zelf is niks veranderd. Hoe kun je dan het probleem buiten jezelf zoeken?
pi_135311541
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:36 schreef lamber het volgende:
Probleem buiten jezelf leggen gaat niet zo makkelijk in deze maatschappij waarin van iedereen verwacht wordt normaal te functioneren. Je zult dan toch met de consequenties moeten leven he. Psychologen stellen nauwelijks diagnoses trouwens (tenzij je belg bent daar is psycholoog beschermd beroep) maar helpen alleen bij problemen / het zoeken naar oplossing. Het zou voor een psycholoog niet uit moeten maken of jij ADD / ADHD een depressie of een winterdipje hebt. In Nederland is dat het werk van de psychiater.

Maar we hebben een centraal ADD / ADHD topic dus je kan beter daar wat vragen stellen dan hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fes1-2 op 10-01-2014 12:33:57 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 16:22:16 #10
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_135440620
ADD is toch geen aandoening joh, aanstelleritus van heb ik me jou daar.

kwestie van etikettering, alles wat als abnormaal wordt gezien in de huidige maatschappij krijgt een label.

Allemaal dikke bullshit.
pi_135442245
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:22 schreef scoober het volgende:
ADD is toch geen aandoening joh, aanstelleritus van heb ik me jou daar.

kwestie van etikettering, alles wat als abnormaal wordt gezien in de huidige maatschappij krijgt een label.

Allemaal dikke bullshit.
Het valt je nogal zwaar? Ik moet zeggen dat inderdaad zo'n 90% van de bevolking met ADD gediagnosticeerd zou kunnen worden als je naar de huidige symptomenlijst kijkt. Toch ervaart de een veel meer last dan de ander en ja dan zullen er vast een paar aanstellers tussen zitten. Of dat in iedereen zijn geval zo is?
Ik ben in ieder geval blij met de diagnose of beter gezegd blij met de hulp die ik krijg dankzij die diagnose. Sindsdien presteer ik namelijk vele malen beter, lukt het me orde op zaken te houden en ben ik niet bang om zomaar in een depressie terecht te komen. Dat het echt aanstelleritus zou zijn vind ik in mijn geval dus dikke onzin maar misschien heb je in sommige gevallen gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')