abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135294336
Sinds een tijdje heb ik vaak, niet altijd, een raar soort ´effect´ als ik onder bepaalde licht-omstandigheden ben.
Bijvoorbeeld in de supermarkt bij de koelingen / vrieskasten, of als ik aan het sporten ben in de zaal. Ik kan het niet precies omschrijven, maar merk dan dat ik wat 'vreemder' zie. Het is dan wat lastiger om me te focussen op bv. producten of andere dingen. Het lijkt wel alsof het door de 'refresh rate' komt van het licht. Ook voelen mijn ogen dan wat vermoeider aan, maar heb verder nergens last van.
Had daar vroeger nooit last van, maar ben er nu ineens heel gevoelig voor.

Een soortgelijk gevoel / effect heb ik ook als ik bijvoorbeeld aan het tennissen ben en het begin langzaam maar zeker donker te worden. Ik word me dan ook erg bewust van mijn zicht omdat het niet meer helemaal normaal is.

Ik zie goed verder en kan zowel dingen dichtbij als ver weg goed zien en lezen. Ook sla ik de tennisbal niet mis omdat ik me niet kan focussen ofzo, maar het lijkt toch wel alsof er een korte vertraging zit op wat ik zie en wanneer ik het waarneem. Idem voor in de supermarkt.

Nou zit ik de laatste tijd wel enorm veel achter de computer en heb een grote 27 inch monitor. Zou dit er wellicht mee te maken kunnen hebben? Dat mijn ogen bepaalde dingen niet meer 'aankunnen' omdat ze gewend zijn aan veel staren naar een fel scherm voor mijn neus?

Andere mogelijke oorzaken? Komt iemand dit bekend voor?
pi_135295063
Een fel computerscherm is sowieso niet goed, gewoon een beetje dimmen dat ding. Als dit een LCD is, heb je verder niet veel last van knipperen.

Verder is TL licht goedkope rotzooi, het flikkert als de neten. In kippenhokken mogen ze om die reden ook geen TL licht hebben, de beesten worden er gek van omdat zij er nog gevoeliger voor zijn.
pi_135312713
Ik weet niet zeker of het alleen TL licht is, maar in ieder geval licht wat niet helemaal 'constant' is ofzo. Heb het dus ook rond 16:00 -17:00 als ik buiten ben en het begint donker te worden...

Zal mijn monitor nog eens donkerder zetten sowieso.
pi_135313909
Heb je een bril TS?
pi_135314460
Heb je ook last van oogruis 's avonds?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135315924
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:44 schreef Kriebelhoest het volgende:
Heb je ook last van oogruis 's avonds?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen 'last van'. Maar het is me wel een keer opgevallen dat ik ook ruis zie, net als een camera in het donker, als het donker is en ik concentreer me er op.

Waar is dat een symptoom van dan?
pi_135315973
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:29 schreef Molleman het volgende:
Heb je een bril TS?
Nee. Heb een paar jaar terug mijn ogen laten testen en zet een kant -0.5 en andere kant -0.75. Zie daardoor volgens de opticien perfect, maar zou in de toekomst wellicht een leesbril nodig hebben.
Ben pas 28.
pi_135680661
Ik moet hier toch maar even op reageren, want ik kwam dit topic tegen tijdens het googlen op deze klachten.
Tijdens het tennissen heb ik namelijk precies hetzelfde! Vooral als ik in de hal moet tennissen, buiten heb ik er amper tot geen last van, alleen als het schemerig wordt.
Het is erg rot en ik kamp er al een aantal jaren mee. Wanneer ik goed heb gegeten, gedronken en me helemaal fit voel heb ik er trouwens veel minder last van dan wanneer ik niet helemaal fit ben.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik -5 heb bij beide ogen en lenzen draag, maar volgens mij heeft dit geen invloed.
Ik zal dit topic even volgen, want ben er na een aantal jaren behoorlijk flauw van...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')