quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:31 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou zeggen, als de sodemieter terug naar de huisarts en vragen om een nieuwe doorverwijzing. Terug naar de psycholoog die oorspronkelijk en succesvol de therapie gaf.
Ik had van iemand die Richard Dawkins als username gebruikt wel een ander advies verwacht eigenlijk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:10 schreef RichardDawkins het volgende:
Ga filosoferen over jezelf/het leven en ga anders eerst jezelf aanleren hoe.
Plak daar een zoektocht naar je eigen verleden en ontwikkeling bij en je zult steeds meer de middelen hebben om je eigen angsten te beheersen.
Ren aub zo hard mogelijk weg bij de bullshit die je zo te horen hebt geprobeerd. Ga weg bij psychologen/psychotherapeuten want als je een beetje intelligentie in je hebt zal dit op den duur voor jou niet werken (waarom wel bij dommere mensen is een langer verhaal waar uitleg over de werking bij komt kijken).
Er is maar 1 iemand die je kan helpen en dat ben jezelf. Je weet alleen niet hoe en daarom ren je van bullshit naar bullshit net zoals velen.
Tis moeilijk zoiets zomaar aan te nemen van een dude op fucking Fok! maar ik hoop voor je dat je het toch doet. Succes.
Dit.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:31 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou zeggen, als de sodemieter terug naar de huisarts en vragen om een nieuwe doorverwijzing. Terug naar de psycholoog die oorspronkelijk en succesvol de therapie gaf.
Hoezo dat? Als ik mezelf hier snoekbaars had genoemd had ik dan alleen maar mogen reageren met blub blub?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:45 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ik had van iemand die Richard Dawkins als username gebruikt wel een ander advies verwacht eigenlijk.
Wacht, jij bent Richard Dawkins niet?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:48 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Hoezo dat? Als ik mezelf hier snoekbaars had genoemd had ik dan alleen maar mogen reageren met blub blub?
Een naam op internet zegt helemaal niets over de persoon erachter. In dit geval, zonder uitleg van mijn kant, weet je precies 1 ding aan de hand van mijn username en dat is dat ik die naam ken. Meer niet.
Ik ben niet Richard Dawkins (duh) dus waarom zou je aan de hand van die username verwachtingen gaan scheppen m.b.t. wat ik post? Vreemd hoor.
Aannames maken is nooit verstandig. Te hoog risico gehalte dat je fout zit.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:52 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Wacht, jij bent Richard Dawkins niet?![]()
Ik nam aan dat jij Richard Dawkins op de een of andere manier bewondert/een rolmodel vindt.
Goed dat je direct actie onderneemtquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:44 schreef iamcornelius het volgende:
Net gebeld met de dokter (...) Dinsdag start ik.
Wazig dat je ongemerkt zo af kunt glijden he. Ik bedoel, een jaar geleden zou je denken dat ik genezen was.
Ik heb het zelf ook te lang aangekeken hoor. Had last van angstaanvallen, maar die zijn al een hele tijd weg. Dat constante gespannen gevoel kwam echter steeds vaker terug.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:19 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Goed dat je direct actie onderneemt
Met dit soort dingen lijkt het alsof je "went" aan het slechte gevoel. Soms, als je een partner hebt, dan merkt die het. Maar ook niet altijd, omdat het zo geleidelijk gaat. Een mens merkt relatieve verschillen, en van dag tot dag is er weinig verschil![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:45 schreef RichardDawkins het volgende:
Als je dan toch onverbeterlijk terugloopt naar zo'n "behandelaar" dan gebruik aub ook je tijd om te onderzoeken hoe die therapie werkt en waarom het zo werkt. Bestudeer waar je jezelf mee inlaat. Logischerwijs weet je anders ook niet of je belazerd wordt.
Ben het eens met deze man, ik heb mijn eigen stoornis beter aangepakt dan welke hulpverlener dan ook. Puur door een filosofie te vinden die werkt en alles los te laten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:10 schreef RichardDawkins het volgende:
Ga filosoferen over jezelf/het leven en ga anders eerst jezelf aanleren hoe.
Plak daar een zoektocht naar je eigen verleden en ontwikkeling bij en je zult steeds meer de middelen hebben om je eigen angsten te beheersen.
Ren aub zo hard mogelijk weg bij de bullshit die je zo te horen hebt geprobeerd. Ga weg bij psychologen/psychotherapeuten want als je een beetje intelligentie in je hebt zal dit op den duur voor jou niet werken (waarom wel bij dommere mensen is een langer verhaal waar uitleg over de werking bij komt kijken).
Er is maar 1 iemand die je kan helpen en dat ben jezelf. Je weet alleen niet hoe en daarom ren je van bullshit naar bullshit net zoals velen.
Tis moeilijk zoiets zomaar aan te nemen van een dude op fucking Fok! maar ik hoop voor je dat je het toch doet. Succes.
Dit lijkt op Mindfullness = leven in het nu. Kan een goede methode zijn om even de focus te verleggen. Maar als je continu in spanning zit dan is dat lastig, dat krijg je er niet zomaar uit.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 02:34 schreef Leonoire het volgende:
Belangrijk op momenten van angst/derealistie is je extra bewust te maken van 'de werkelijkheid'/'de routine'. Op momenten dat je 'er uit drijgt te raken" focuss op datgene wat je morgenochtend doet... wakker worden, kleding aantrekken, ontbijten, tanden poetsen etc... Vaak als je jezelf dwingt te concentreren op die shit verminderd de angst en kan je weer doorgaan... ook denken aan afspraken (ik ga morgen met die en die naar daar en daar en daar eten we dat en dat en doen we dit en zus..._...
Het hoeft niet waar te zijn, maar het maken van een rijtje plannen, hoe vals ook, kan helpen in tijden van hoge nood!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |