abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135260521
Vandaag een mannetje over de vloer gehad die mij een aanbieding heeft gedaan voor een airco die ook als warmtepomp gebruikt kan worden tot -10C buitentemperatuur
Het is een Samsung Maldives
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Een split unit dus die behalve kan koelen met 4000 watt ook kan verwarmen met 4000 watt
en dat bij een gebruik van 1000 watt

Zo kan ik dus de stroom van mijn zonnepanelen gebruiken om te verwarmen om mijn gasverbruik te verlagen
Iemand al ervaring met dit soort omkeerbare airconditionings als verwarmingselement :?
pi_135261281
De onze kan ook verwarmen (maar dan gewoon met stroom uit het stopcontact). Wij zetten 'm heel incidenteel even aan: het maakt herrie en geeft een erg droge lucht.

Ik vind het niet echt prettig (maar als het onaangenaam koud is - bijvoorbeeld als we de hele avond zijn weggeweest en nog even een bakkie koffie willen doen in de kamer - dan is het beter dan het koud hebben)
pi_135265209
Kijk goed naar de COP van de Airco en het geluidsniveau. Er zijn units verkrijgbaar met een COP van 5. (5kw verwarmen kost dan 1kwh). De droge lucht die hierboven beschreven wordt is geen problemen als de airco een ionen filter heeft.

Hier gaan we op termijn hetzelfde doen gezien ik ook een groot overschot heb aan zonnestroom :) Ik heb een hekel aan de fossiele CV installatie :P

Ik wel nieuwsgierig naar de installatie kosten. Ga je één binnenunit monteren of meerdere. Zelf wil ik eigenlijk een binnen unit in de woonkamer en in de slaapkamer.

[ Bericht 11% gewijzigd door Revolution-NL op 09-01-2014 10:29:49 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:52:35 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135267797
Bedenk wel dat de COP in elkaar dondert onder de 5 graden, dus dan kun je beter met de CV stoken. Maar voor dagen als dit is het ideaal.
pi_135273096
Je bent niet de enige met dit idee, kijk eens op Tweakers: Tweakers: Lucht/water warmtepomp om stroomoverschot af te fikken
pi_135273585
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:23 schreef Think_Pad het volgende:
Je bent niet de enige met dit idee, kijk eens op Tweakers: Tweakers: Lucht/water warmtepomp om stroomoverschot af te fikken
Dat is lucht/water dit is lucht/lucht.
pi_135279164
Deze is alleen rendabel te gebruiken in het voorjaar en najaar, op moment dat je eigenlijk al weinig gas verbruikt. Hierdoor zal je tussen de 100-150 euro per jaar besparen.
De pomp laten draaien op eigen elektra via PV is alleen rendabel als je meer elektra produceert dan eigen gebruik, aangezien je als je minder opwekt je het ook gewoon kan verkopen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kosten incl montage.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:55:48 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135279367
In nieuw zeeland heb ik ze veel gezien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136126040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:50 schreef sjorsie1982 het volgende:...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kosten incl montage.
Wordt nu gemonteerd :D vanmiddag klaar en de rekening :7
Dan ook update :P
pi_136129292
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:19 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Je weet toch wel de prijs voordat je het koopt? :X
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136129776
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:19 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ben heel erg nieuwsgierig naar je ervaringen en verbruik gezien dit bij ons ook op het programma staat.
pi_136130705
Bij kwakkelwinters zoals nu, is het ideaal natuurlijk. ~:)
pi_136132003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je weet toch wel de prijs voordat je het koopt? :X
:Y vijf verschillende offertes aangevraagd via internet ;)
De goedkoopste genomen
Vaste prijs inkl montage en condenswater afvoer naar boven met pompje :P

De monteur vertelde dat hij er ook twee thuis had en zijn hele huis er mee verwarmde naar volle tevredenheid
Je kan hem zelfs instellen op een vaste temperatuur van bijv 21C en dan gaat ie vanzelf koelen of verwarmen :7
Later meer nu ff c_/ voor de monteurs regelen
pi_136132433
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij kwakkelwinters zoals nu, is het ideaal natuurlijk. ~:)
Dan is een HR ketel inderdaad een energieverslindend monster bij met deze winters.
pi_136132619
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Ben heel erg nieuwsgierig naar je ervaringen en verbruik gezien dit bij ons ook op het programma staat.
Volgens onderzoek bespaar ik daarmee als bijverwarming in voor en najaar zo een 150¤ aan gas bij een jaarverbruik van nu 600¤ aan gas is ong 1000 kuub
Dus een mooie 10% per jaar rendement op investering :7
En de stroomkaarten van dat ding .....
De zonnepanelen die mijn jaarverbuik gaan leveren zijn onderweg en worden over twee weken geïnstalleerd dus ruim voor de zomer
En van de zomer als gratis extraatje nog koel in huis ook _O_
Klinkt dat goed of nie :P
pi_136132622
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:Y vijf verschillende offertes aangevraagd via internet ;)
De goedkoopste genomen
Vaste prijs inkl montage en condenswater afvoer naar boven met pompje :P

De monteur vertelde dat hij er ook twee thuis had en zijn hele huis er mee verwarmde naar volle tevredenheid
Je kan hem zelfs instellen op een vaste temperatuur van bijv 21C en dan gaat ie vanzelf koelen of verwarmen :7
Later meer nu ff c_/ voor de monteurs regelen
Nou ik ben benieuwd naar de prijs
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Volgens onderzoek bespaar ik daarmee als bijverwarming in voor en najaar zo een 150¤ aan gas bij een jaarverbruik van nu 600¤ aan gas is ong 1000 kuub
Dus een mooie 10% per jaar rendement op investering :7
En de stroomkaarten van dat ding .....
De zonnepanelen die mijn jaarverbuik gaan leveren zijn onderweg en worden over twee weken geïnstalleerd dus ruim voor de zomer
En van de zomer als gratis extraatje nog koel in huis ook _O_
Klinkt dat goed of nie :P
Het is geen gratis extraatje, omdat dat ding vceel stroom kost. Tenzij je meer elektriciteit maakt met je zonnepanelen dan dat je verbruikt is het niet gratis.
pi_136132678
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nou ik ben benieuwd naar de prijs
Bij een rendement van 10% en een besparing van 150¤ per jaar is dat dus 1500¤
Inclusief montage en waterpompje
pi_136133128
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Bij een rendement van 10% en een besparing van 150¤ per jaar is dat dus 1500¤
Inclusief montage en waterpompje
Is die 150 euro de besparing gaszijdig of totaal, dus inclusief de gestegen elektrakosten?
pi_136133603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is die 150 euro de besparing gaszijdig of totaal, dus inclusief de gestegen elektrakosten?
Gaszijdig ;)
Elektra is gratis want zonnepanelen dekken jaarverbruik :P
pi_136133822
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:56 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gaszijdig ;)
je zou overschot toch ook tot een zekere hoogte tegen 20 ct/kwh terug kunnen leveren? Dus zo heel gratis is het dan niet.

Overigens wordt deze dingen helemaal interessant als de salderingsregeling voor zonnepanelen er ooit aan gaat. Dan kun je in de zomer bijna gratis je huis koelen met de opbrengst van de panelen.
pi_136133965
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:56 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gaszijdig ;)
Daar geloof ik helemaal niks van. Niet als je zulke zware elektrische apparaten draait. Laat maar zien over een jaar.
pi_136134038
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:03 schreef CafeRoker het volgende:
je zou overschot toch ook tot een zekere hoogte tegen 20 ct/kwh terug kunnen leveren? Dus zo heel gratis is het dan niet.

Overigens wordt deze dingen helemaal interessant als de salderingsregeling voor zonnepanelen er ooit aan gaat. Dan kun je in de zomer bijna gratis je huis koelen met de opbrengst van de panelen.
Rendement op zonnepanelen is ruim 15% per jaar ;)
En idd ik ben op de toekomst voorbereid wat er ook gebeurd :7
Nu vooral lage energierekening :7
Was 110 straks 40 *O*
pi_136134072
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:08 schreef klaarover het volgende:
Daar geloof ik helemaal niks van. Niet als je zulke zware elektrische apparaten draait. Laat maar zien over een jaar.
Airco gebruikt 1000 watt en levert 4000 watt aan warmte dankzij warmtepomp
Dus kan best :7
pi_136134657
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:11 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Airco gebruikt 1000 watt en levert 4000 watt aan warmte dankzij warmtepomp
Dus kan best :7
hoeveel kwh heb je dan over?
pi_136135379
Werkt gewoon goed. Hier in Zweden hebben ze ze overal. Al te koop vanaf 500 euro. De duurdere verwarmen tot -25 buitentemperatuur.
Heb er zelf ook eentje.

(Electriciteit in zweden is wel een STUK goedkoper dan in NL)
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')