SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een split unit dus die behalve kan koelen met 4000 watt ook kan verwarmen met 4000 watt
en dat bij een gebruik van 1000 watt
Zo kan ik dus de stroom van mijn zonnepanelen gebruiken om te verwarmen om mijn gasverbruik te verlagen
Iemand al ervaring met dit soort omkeerbare airconditionings als verwarmingselement![]()
Dat is lucht/water dit is lucht/lucht.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:23 schreef Think_Pad het volgende:
Je bent niet de enige met dit idee, kijk eens op Tweakers: Tweakers: Lucht/water warmtepomp om stroomoverschot af te fikken
Wordt nu gemonteerdquote:Op donderdag 9 januari 2014 16:50 schreef sjorsie1982 het volgende:...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kosten incl montage.
Je weet toch wel de prijs voordat je het koopt?quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wordt nu gemonteerdvanmiddag klaar en de rekening
![]()
Dan ook update
Ben heel erg nieuwsgierig naar je ervaringen en verbruik gezien dit bij ons ook op het programma staat.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wordt nu gemonteerdvanmiddag klaar en de rekening
![]()
Dan ook update
quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je weet toch wel de prijs voordat je het koopt?
Dan is een HR ketel inderdaad een energieverslindend monster bij met deze winters.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij kwakkelwinters zoals nu, is het ideaal natuurlijk.
Volgens onderzoek bespaar ik daarmee als bijverwarming in voor en najaar zo een 150¤ aan gas bij een jaarverbruik van nu 600¤ aan gas is ong 1000 kuubquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Ben heel erg nieuwsgierig naar je ervaringen en verbruik gezien dit bij ons ook op het programma staat.
Nou ik ben benieuwd naar de prijsquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]vijf verschillende offertes aangevraagd via internet
![]()
De goedkoopste genomen
Vaste prijs inkl montage en condenswater afvoer naar boven met pompje![]()
De monteur vertelde dat hij er ook twee thuis had en zijn hele huis er mee verwarmde naar volle tevredenheid
Je kan hem zelfs instellen op een vaste temperatuur van bijv 21C en dan gaat ie vanzelf koelen of verwarmen![]()
Later meer nu ffvoor de monteurs regelen
Het is geen gratis extraatje, omdat dat ding vceel stroom kost. Tenzij je meer elektriciteit maakt met je zonnepanelen dan dat je verbruikt is het niet gratis.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Volgens onderzoek bespaar ik daarmee als bijverwarming in voor en najaar zo een 150¤ aan gas bij een jaarverbruik van nu 600¤ aan gas is ong 1000 kuub
Dus een mooie 10% per jaar rendement op investering![]()
En de stroomkaarten van dat ding .....
De zonnepanelen die mijn jaarverbuik gaan leveren zijn onderweg en worden over twee weken geïnstalleerd dus ruim voor de zomer
En van de zomer als gratis extraatje nog koel in huis ook![]()
Klinkt dat goed of nie
Bij een rendement van 10% en een besparing van 150¤ per jaar is dat dus 1500¤quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nou ik ben benieuwd naar de prijs
Is die 150 euro de besparing gaszijdig of totaal, dus inclusief de gestegen elektrakosten?quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bij een rendement van 10% en een besparing van 150¤ per jaar is dat dus 1500¤
Inclusief montage en waterpompje
Gaszijdigquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is die 150 euro de besparing gaszijdig of totaal, dus inclusief de gestegen elektrakosten?
je zou overschot toch ook tot een zekere hoogte tegen 20 ct/kwh terug kunnen leveren? Dus zo heel gratis is het dan niet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gaszijdig![]()
Elektra is gratis want zonnepanelen dekken jaarverbruik
Daar geloof ik helemaal niks van. Niet als je zulke zware elektrische apparaten draait. Laat maar zien over een jaar.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gaszijdig![]()
Elektra is gratis want zonnepanelen dekken jaarverbruik
Rendement op zonnepanelen is ruim 15% per jaarquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:03 schreef CafeRoker het volgende:
je zou overschot toch ook tot een zekere hoogte tegen 20 ct/kwh terug kunnen leveren? Dus zo heel gratis is het dan niet.
Overigens wordt deze dingen helemaal interessant als de salderingsregeling voor zonnepanelen er ooit aan gaat. Dan kun je in de zomer bijna gratis je huis koelen met de opbrengst van de panelen.
Airco gebruikt 1000 watt en levert 4000 watt aan warmte dankzij warmtepompquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:08 schreef klaarover het volgende:
Daar geloof ik helemaal niks van. Niet als je zulke zware elektrische apparaten draait. Laat maar zien over een jaar.
hoeveel kwh heb je dan over?quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Airco gebruikt 1000 watt en levert 4000 watt aan warmte dankzij warmtepomp
Dus kan best
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |