abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135256700
Mijn eerste serieuze relatie heeft 2 jaar geduurd. De jongen in kwestie had een lichte vorm van bindingsangst en daar is de relatie uiteindelijk op stuk gelopen. De jongen in kwestie was (achteraf gezien) ook best geheimzinnig. Zo mocht ik bijvoorbeeld nooit aan zijn telefoon komen of wat dan ook. Over het algemeen waren we erg close (ook voor de relatie al) en hadden we vrijwel elke dag heel veel contact.

Ik ben verder geen jaloers type of wat dan ook en maak absoluut geen probleem van contact met andere meiden of wat dan ook. Ik ben wel iemand die graag tijd samen doorbrengt. Nou kon mijn ex nooit nee zeggen en zette hij al zijn vriendschappen voor mij opzij. Achteraf verweet hij mij dat ik hem 'claimde', terwijl ik het juist belangrijk vind in een relatie dat beide partijen zijn/haar eigen dingen blijft doen.

Inmiddels ben ik al ruim 2 jaar niet meer bij deze jongen en heb ik een nieuwe, serieuze relatie. Deze jongen is wel heel open. Opent gewoon berichten op zijn telefoon waar ik naast zit, enzovoort. We appen er ook behoorlijk wat af.. maar ik wil voorkomen dat ik 'claimend' over kom. Ik wil dus niet continu zijn aandacht opeisen en daardoor weerhoudt ik mezelf ervan om bijvoorbeeld elke ochtend direct als ik wakker wordt hem te appen. Maar ik wil ook weer niet dat hij denkt dat ik afstandelijk doe of wat dan ook.

Ik probeer voor mezelf een goede balans te vinden in het contact zoeken/wachten tot hij contact zoekt. Iemand tips?
If loving you is wrong, I simply don't want to be right.
pi_135256862
Niks mis met elke ochtend appen :P
pi_135257066
Praat er eens met hem erover.

Als hij en jij er allebei geen problemen mee hebt ben je nu alleen maar problemen aan het creëren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 23:17:00 ]
pi_135257276
Neem je ervaringen uit een vorige relatie niet teveel mee. Natuurlijk wil je van je 'fouten' leren, maar relaties zijn complex en het moet vooral bij elkaar werken/matchen. Jouw ex had bindingsissues en paste zich aan zonder te laten weten dat hij het teveel vond. Dat werkte niet goed in combinatie met jij die hem graag vaak zag. Maar iemand zonder die issues zegt gewoon nee als hij geen tijd heeft (en je merkt vanzelf als dat te vaak gebeurt) en/of geeft het aan als hij zich geclaimd voelt. Er is geen juiste manier.

En mocht je er echt mee zitten, dan kun je altijd zeggen dat je ex je claimend vond zonder dat dat ooit je intentie was, omdat je juist wil dat ieder ook zijn eigen leven leidt, en vragen of je zo overkomt? Maar ik zou er vanuit gaan dat hij wel aan de bel trekt als dit het geval is.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:36:26 #5
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_135258208
Ik ben best claimerig (in kleine mate, niet extreem) en mijn vriendin is dit ook. We hebben er beide geen last van.
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_135258338
Ik wil inderdaad geen problemen creëren die er niet zijn, dus misschien is het inderdaad het beste om hem te laten weten dat dat in mijn vorige relatie zo'n issue was en dat ik bang ben dat ik inderdaad claimend overkom. Voor mijn eigen gevoel ben ik namelijk nooit claimend geweest, maar die verwijten achteraf zetten je wel aan het denken.

Maar jullie hebben ook wel gelijk het ligt namelijk ook wel aan de wederhelft van de relatie. Iedereen heeft natuurlijk een andere definitie van claimen
pi_135258611
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:38 schreef gravin36 het volgende:
Ik wil inderdaad geen problemen creëren die er niet zijn, dus misschien is het inderdaad het beste om hem te laten weten dat dat in mijn vorige relatie zo'n issue was en dat ik bang ben dat ik inderdaad claimend overkom. Voor mijn eigen gevoel ben ik namelijk nooit claimend geweest, maar die verwijten achteraf zetten je wel aan het denken.

Maar jullie hebben ook wel gelijk het ligt namelijk ook wel aan de wederhelft van de relatie. Iedereen heeft natuurlijk een andere definitie van claimen
Vraag hem dan ook of hij het wil aankaarten wanneer je in zijn ogen toch claimerig overkomt.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:44:23 #8
381517 Zapata
held op sokken
pi_135258647
de enige tip die ik kan bedenken:
Niet zeiken als hij wat met zijn vrienden wil doen (zonder jou)
pi_135258713
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Vraag hem dan ook of hij het wil aankaarten wanneer je in zijn ogen toch claimerig overkomt.
Ja inderdaad. Denk trouwens sowieso wel dat ie dat zou doen.. maar door mijn ervaring uit het verleden.. je weet maar nooit :)
pi_135258802
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:44 schreef Zapata het volgende:
de enige tip die ik kan bedenken:
Niet zeiken als hij wat met zijn vrienden wil doen (zonder jou)
Nee inderdaad, dat sowieso niet. Ik vind het juist belangrijk dat ie dat soort dingen blijft doen. Net als dat ik gewoon tijd doorbreng met mijn vriendinnen (zonder hem).
  donderdag 9 januari 2014 @ 00:53:10 #11
381517 Zapata
held op sokken
pi_135260772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:47 schreef gravin36 het volgende:

[..]

Nee inderdaad, dat sowieso niet. Ik vind het juist belangrijk dat ie dat soort dingen blijft doen. Net als dat ik gewoon tijd doorbreng met mijn vriendinnen (zonder hem).
nou..dan zie ik niet echt een probleem eigenlijk :P
pi_135280912
Ik vind dat je pas iemand 'claimt', voor zover je dat zo kan noemen, als je zelf gaat zeggen dat hij naar jou moet komen en niet naar z'n vrienden mag gaan e.d.
Als je hem vrij laat in zijn keuze is het ook zijn eigen keuze om steeds voor jou te kiezen, dus claim je niks.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:15:09 #13
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_135288240
Aangezien jullie nog niet samen wonen lijkt het mij ook belangrijk om niet 5 dagen in de week bij elkaar te zijn. Dat maakt het sowieso des te leuker wanneer jullie wel eens bij elkaar zijn.
Overigens hoeft mijn vriendin ook niet op mijn telefoon te komen. Dat vind ik toch net iets te privé.
pi_135309785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:15 schreef Hahug13 het volgende:
Aangezien jullie nog niet samen wonen lijkt het mij ook belangrijk om niet 5 dagen in de week bij elkaar te zijn. Dat maakt het sowieso des te leuker wanneer jullie wel eens bij elkaar zijn.
Overigens hoeft mijn vriendin ook niet op mijn telefoon te komen. Dat vind ik toch net iets te privé.
Nee 24/7 samen hoeft inderdaad ook niet.. Zorgt er inderdaad voor dat je meer uitkijkt naar de keren dat je elkaar wel ziet.

Waarom is je telefoon te privé? Ik spit z'n telefoon niet door ofzo haha, maar als ik zou willen zou ik alles mogen lezen. Andersom is dat overigens precies zo, ik heb geen geheimen voor hem haha. Maargoed we hebben er beiden geen behoefte aan om elkaars berichten te lezen of wat dan ook, maar als we naast elkaar op de bank zitten gaan we niet geheimzinnig doen bij elk binnenkomend appje ofzo, dat wordt gewoon gelezen waar de ander bij zit (of die nou wel of niet mee wil/kan/gaat lezen)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:34 schreef Buffell het volgende:
Ik vind dat je pas iemand 'claimt', voor zover je dat zo kan noemen, als je zelf gaat zeggen dat hij naar jou moet komen en niet naar z'n vrienden mag gaan e.d.
Als je hem vrij laat in zijn keuze is het ook zijn eigen keuze om steeds voor jou te kiezen, dus claim je niks.
Truee :)
pi_135309991
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:38 schreef gravin36 het volgende:
Ik wil inderdaad geen problemen creëren die er niet zijn, dus misschien is het inderdaad het beste om hem te laten weten dat dat in mijn vorige relatie zo'n issue was en dat ik bang ben dat ik inderdaad claimend overkom.
Als je geen problemen wil creëren, maak er dan ook geen probleem van wat er allemaal 'in je vorige relatie' gebeurt is.

Waar je je op moet concentereren is of je bepaalde signalen van hem krijgt dat hij misschien met jouw gedrag problemen zou hebben... maar neem daar vooral _zijn_ houding tegenover jou als maatstaf en niet 'wat er allemaal in je vorige relatie' gebeurt is...

ikzelf zou een hekel aan partners krijgen, die de hele tijd beginnen over 'hun vorige relatie', en laten merken daarmee nog erg te zitten... dat wekt de indruk alsof ze niet 100% voor hun huidige relatie gaan. (of dat ook werkelijk zo is, hoeft niet, maar het gaat erom welke indruk je bij iemand anders kunt wekken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_135310106
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als je geen problemen wil creëren, maak er dan ook geen probleem van wat er allemaal 'in je vorige relatie' gebeurt is.

Waar je je op moet concentereren is of je bepaalde signalen van hem krijgt dat hij misschien met jouw gedrag problemen zou hebben... maar neem daar vooral _zijn_ houding tegenover jou als maatstaf en niet 'wat er allemaal in je vorige relatie' gebeurt is...

ikzelf zou een hekel aan partners krijgen, die de hele tijd beginnen over 'hun vorige relatie', en laten merken daarmee nog erg te zitten... dat wekt de indruk alsof ze niet 100% voor hun huidige relatie gaan. (of dat ook werkelijk zo is, hoeft niet, maar het gaat erom welke indruk je bij iemand anders kunt wekken)
Ik heb het ook eigenlijk nooit met hem over mijn vorige relatie. Nja als ie er iets over wil weten, zal ik niet tegen hem liegen of wat dan ook, maar ik begin er zelf eigenlijk nooit over. En ik ga sowieso 100% voor m'n huidige relatie :)
't is meer dat ik mezelf afvraag of mijn gedrag (in welke vorm dan ook) daadwerkelijk claimend overkomt (ik vind het zelf namelijk nog wel meevallen) of dat dat aan mijn ex lag ;)
pi_135310643
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:37 schreef gravin36 het volgende:

... dat ik mezelf afvraag of mijn gedrag (..) daadwerkelijk claimend overkomt
de belangrijkste norm daarvoor zal je partner zijn, en die zou signalen moeten geven, of kun je er naar vragen...

sommige mensen vinden iets sneller 'claimgedrag' en hebben er misschien meer problemen mee, dan aneren en daarom is het belangrijk dat je ontdekt of je huidige partner van jou zou willen dat je je gedrag aanpast of net...
anders is het sowieso nutteloos.

verder is het onzin je te laten leiden door dingen die misschien gezegd zijn bij het uitgaan van je vorige relatie... de kans is best groot dat er dan gewoon 'lul-excuses' komen van degene door wie de relatie stukloopt die dan de 'schuld' naar de ander probeert te drukken... opeens zou je dan ook zelf dingen 'fout' gedaan hebben, zoals de bewering van het 'teveel claimen'...
uit je eigen uitleg is echter ook al duidelijk dat die jongen zelf niet helemaal 'fris' in die relatie zat en het daarop stukliep.
Het beste wat je dan kunt doen is daaronder een dikke streep zetten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:52:55 #18
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_135312535
Whatsappen is niet claimen. Claimen is janken als hij even 5 minuten niet reageert, claimen is zeuren als hij naar z'n maten wil.

Gewoon flink whatsappen etc kan gewoon, zo lang je maar niet z'n aandacht gaat eisen (dus boos word/zeuren als hij z'n aandacht heel even ergens anders op richt).
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:53:47 #19
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135312559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:47 schreef gravin36 het volgende:

[..]

Ook samen? Dat hij eens mee naar jouw vriendinnen gaat en jij mee naar zijn vrienden.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_135316837
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:52 schreef CruisinDen het volgende:
Whatsappen is niet claimen. Claimen is janken als hij even 5 minuten niet reageert, claimen is zeuren als hij naar z'n maten wil.

Gewoon flink whatsappen etc kan gewoon, zo lang je maar niet z'n aandacht gaat eisen (dus boos word/zeuren als hij z'n aandacht heel even ergens anders op richt).
Daar heb je een punt inderdaad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:53 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ook samen? Dat hij eens mee naar jouw vriendinnen gaat en jij mee naar zijn vrienden.
Ja dat doen we ook wel, maar alsnog vind ik het belangrijk dat ie ook eens iets doet met zijn vrienden zonder mij
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:47:05 #21
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135316937
Dat klinkt alsof hij dat niet of nauwelijks doet?!
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_135317557
Ja doet ie wel :P
Gelukkig maar haha
pi_135317703
Communicatie.. that's the key!
Waarom praat je er niet gewoon over met hem? Dat jij denkt dat je dan 'claimerig' gevonden wordt?
Misschien zegt hij dan wel dat hij het juist fijn vindt als je hem elke ochtend een goodmorning appje stuurt.
pi_135342448
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:10 schreef Lovelyx het volgende:
Communicatie.. that's the key!
Waarom praat je er niet gewoon over met hem? Dat jij denkt dat je dan 'claimerig' gevonden wordt?
Misschien zegt hij dan wel dat hij het juist fijn vindt als je hem elke ochtend een goodmorning appje stuurt.
Dat ga ik inderdaad maar eens doen denk ik.. Lijkt me het beste ㋡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')