abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135255669
Omdat ik graag in de horeca wil werken, en ze daar vaak om een sociaal hygiene diploma vragen, wil ik dit diploma gaan halen.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan doen.
LOI en dergelijke bieden cursussen aan (wat op zo'n 250 euro komt), maar via SVH kan ik het boek los bestellen (30 euro) en daar een examen reserveren (127 euro). Via SVH is dus zo'n 100 euro goedkoper.
Nu vraag ik mij af waar en hoe ik het beste en goedkoopste dit diploma kan halen
Heeft iemand hier tips of ervaring?
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:53:32 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135255765
Goedkoopste noem je al. Als je discipline hebt is dat ook de beste manier gok ik.

Zo heel ingewikkeld is t allemaal vast niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135255888
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:53 schreef Catch22- het volgende:
Goedkoopste noem je al. Als je discipline hebt is dat ook de beste manier gok ik.

Zo heel ingewikkeld is t allemaal vast niet.
Ik weet niet of het de aller goedkoopste is. Heb nog niet verder gezocht naar een goedkopere.
Hoop dat hier iemand me kan vertellen waar en hoe het nog goedkoper kan :)

Discipline heb ik wel, dus gewoon zelf uit een boek leren is geen probleem. Heb geen les of cursus oid nodig, maar het mag wel.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:26:52 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135257679
Kijken of zelf je examen reserveren goedkoper is en een boek op marktplaats kopen. Zoals Catch zegt. Veel gemakkelijker kan het niet zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:45:22 #5
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_135258698
Volgens mij zit het zo. SVH is de organisatie die je het examen af komt nemen. Als jij bij de HSN bijvoorbeeld een dagcursus volgt komen er aan het eind van de dag mensen van SVH die er bij zijn wanneer jij je examen maakt en die kijken het na en leveren de diploma's uit. En logisch gezien dus is SVH ook de enige die de examens zonder dagcursus/zelfstudie/huiswerk aan kan bieden. De andere aanbieders verdienen vrijwel enkel aan de dingen er omheen.

Wat voorbeelden:
quote:
Inclusief SVH examen

Wanneer je kiest voor een mondelinge dag- of avondcursus Sociale Hygiëne, doe je aansluitend examen op dezelfde locatie en met je eigen cursusgroep. Het examen is schriftelijk en bestaat uit 40 meerkeuzevragen. HSN meldt je automatisch aan bij SVH-examens. Het SVH examengeld is bij de cursuskosten inbegrepen!
quote:
et examen is schriftelijk en bestaat uit 40 meerkeuzevragen. Het SVH examengeld bedraagt ¤ 135,-. Sociale-Hygiene.nl meldt u automatisch aan bij SVH examens, de inschrijfkosten zijn bij het cursusgeld inbegrepen.
TLDR: De enige examenaanbieder is SVH volgens mijn logica dus zoek vooral niet verder naar een goedkopere. :P
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_135259003
Ik heb mijn SVH via mijn werkgever gehaald. Echt geloof me, een cursus is nergens voor nodig, wat een eitje dat was. Ik heb het boek twee keer open gehad et voila.
pi_135260056
Thanks voor jullie reacties.
Dat wordt een losse examen en studieboek regelen :)
Iemand toevallig nog het boek liggen waarvan ik t kan overnemen?
pi_135262999
Wat leer je daar? Handjes wassen na het plassen?
pi_135289535
Boek is besteld! Bij SVH zelf... Volgende week beginnen met leren :D
pi_135512935
Shit, heb me per ongeluk ingeschreven voor een cursus, nu moet ik maar hopen dat ik vrijgesteld wordt en niet die +200 euro hoef te betalen aan een dag lessen en vreten. De website biedt niet duidelijk aan dat ook alleen het boek besteld kan worden met een cursus en blijkbaar heb ik me toen verkeerd ingeschreven. Het pakket lag bij de buren, want verkeerd bezorgd, dus ben ook laat met het verzoek om wijziging. :|W

Had vanaf het begin al een slecht gevoel over deze geldklopperij...
pi_135513198
quote:
15s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:19 schreef Gray het volgende:
Shit, heb me per ongeluk ingeschreven voor een cursus, nu moet ik maar hopen dat ik vrijgesteld wordt en niet die +200 euro hoef te betalen aan een dag lessen en vreten. De website biedt niet duidelijk aan dat ook alleen het boek besteld kan worden met een cursus en blijkbaar heb ik me toen verkeerd ingeschreven. Het pakket lag bij de buren, want verkeerd bezorgd, dus ben ook laat met het verzoek om wijziging. :|W

Had vanaf het begin al een slecht gevoel over deze geldklopperij...
Ojee.. via welke site had je dat gedaan dan?
pi_135513347
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:26 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ojee.. via welke site had je dat gedaan dan?
SH.nl.

Het uiterlijk had me al meteen moeten doen waken voor problemen. En ik had gewoon moeten bellen, maar ik had geen tijd meer voor de kerst...
pi_135513527
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:31 schreef Gray het volgende:

[..]

SH.nl.

Het uiterlijk had me al meteen moeten doen waken voor problemen. En ik had gewoon moeten bellen, maar ik had geen tijd meer voor de kerst...
Hoezo? Site ziet er toch goed uit?
Zit het examen in de prijs inbegrepen?
Bij SVH kost een boek 30 euro en een examen 170 euro ofzo. Dus kom je ook op 200 euro uit.
pi_135513998
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:36 schreef xuryah het volgende:

[..]

Hoezo? Site ziet er toch goed uit?
Zit het examen in de prijs inbegrepen?
Bij SVH kost een boek 30 euro en een examen 170 euro ofzo. Dus kom je ook op 200 euro uit.
Ja, maar blijkbaar heb ik per ongeluk ook een dagcursus besteld. Dan komt er nog 209 euro bij. De website liet het niet afzonderlijk toe om te bestellen, en heb per ongeluk op inschrijving afronden geklikt. Ik ging er vanuit dat je later nog moest bevestigen, omdat nu iedereen voor de lol iedereen kan inschrijven. Dat blijkt echter niet zo te zijn, dus afronden is bevestigen.

Ik werd gebeld voor het verzetten van de afspraak, maar pas na het gesprek drong door dat de man sprak over een dagcursus. Een bevestigingsemail was niet doorgekomen, evenals de post niet. Bovendien wordt niet aangegeven wat de kosten zijn van het examen, behalve in de uiteindelijke factuur. Dus ik werd plots verrast met een rekening die meer dan tweemaal zo hoog was.

Nu hoop ik dat ze zo vriendelijk willen zijn me deze fout te vergeven en me kosteloos de inschrijving aan te passen. Anders moet ik lessen gaan volgen, met een broodje kaas en koffie voor 30 euro extra. En ik ben niet goed in lessen volgen, want ik neem lastig informatie op wanneer toegesproken. Ik heb m'n universitaire graad ook gehaald zonder colleges, puur door de boeken te lezen.

Het is allemaal niet het einde van de wereld, maar een onnodige, dure vergissing.
pi_135515102
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, maar blijkbaar heb ik per ongeluk ook een dagcursus besteld. Dan komt er nog 209 euro bij. De website liet het niet afzonderlijk toe om te bestellen, en heb per ongeluk op inschrijving afronden geklikt. Ik ging er vanuit dat je later nog moest bevestigen, omdat nu iedereen voor de lol iedereen kan inschrijven. Dat blijkt echter niet zo te zijn, dus afronden is bevestigen.

Ik werd gebeld voor het verzetten van de afspraak, maar pas na het gesprek drong door dat de man sprak over een dagcursus. Een bevestigingsemail was niet doorgekomen, evenals de post niet. Bovendien wordt niet aangegeven wat de kosten zijn van het examen, behalve in de uiteindelijke factuur. Dus ik werd plots verrast met een rekening die meer dan tweemaal zo hoog was.

Nu hoop ik dat ze zo vriendelijk willen zijn me deze fout te vergeven en me kosteloos de inschrijving aan te passen. Anders moet ik lessen gaan volgen, met een broodje kaas en koffie voor 30 euro extra. En ik ben niet goed in lessen volgen, want ik neem lastig informatie op wanneer toegesproken. Ik heb m'n universitaire graad ook gehaald zonder colleges, puur door de boeken te lezen.

Het is allemaal niet het einde van de wereld, maar een onnodige, dure vergissing.
Ja erg vervelend. Snel regelen dus. Je kunt ze vast wel opbellen en het uitleggen.
pi_135515318
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:25 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ja erg vervelend. Snel regelen dus. Je kunt ze vast wel opbellen en het uitleggen.
Toen ik erachter kwam meteen gebeld, maar helaas moet ik het schriftelijk regelen. Hopelijk zijn ze er snel mee, en niet na uiterlijk 2 weken, want dan moet ik het examen al afleggen. :')
pi_135517016
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Toen ik erachter kwam meteen gebeld, maar helaas moet ik het schriftelijk regelen. Hopelijk zijn ze er snel mee, en niet na uiterlijk 2 weken, want dan moet ik het examen al afleggen. :')
Wat een onzin is dat toch, dat niks meer telefonisch kan.
Nou ik hoop dat het lukt!
Succes er mee :)
pi_135518074
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:20 schreef xuryah het volgende:

[..]

Wat een onzin is dat toch, dat niks meer telefonisch kan.
Nou ik hoop dat het lukt!
Succes er mee :)
Erger vind ik dat ze via internet niet alle opties aanbieden, met name de goedkoopste. En dat bij een door de overheid gesteunde instantie. :N

Ik zal laten weten hoe het afloopt. :)
pi_135518247
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Erger vind ik dat ze via internet niet alle opties aanbieden, met name de goedkoopste. En dat bij een door de overheid gesteunde instantie. :N

Ik zal laten weten hoe het afloopt. :)
Je moet ook gewoon bij SVH zelf alles doen joh. Boek kopen en examen aanvragen.
Alleen SVH mag het examen afnemen.
Waarom wil jij eigenlijk je Sociaal Hygiene?
pi_135519018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:52 schreef xuryah het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon bij SVH zelf alles doen joh. Boek kopen en examen aanvragen.
Alleen SVH mag het examen afnemen.
Waarom wil jij eigenlijk je Sociaal Hygiene?
Verplicht voor m'n baan.

Maar vind het echt overdreven geldklopperij.
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:14:11 #21
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_135519050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:51 schreef Kaplong het volgende:
Ik heb mijn SVH via mijn werkgever gehaald. Echt geloof me, een cursus is nergens voor nodig, wat een eitje dat was. Ik heb het boek twee keer open gehad et voila.
Dit.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_135519054
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Verplicht voor m'n baan.

Maar vind het echt overdreven geldklopperij.
Waarom betaald je baan het dan niet?
pi_135519700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:14 schreef xuryah het volgende:

[..]

Waarom betaald je baan het dan niet?
Als ik dat zou weten... ;)
pi_135520056
Schijnt extreem simpel te zijn. Al doen sommigen er echt vijf keer over :') Meesten die ik ken hebben 'm dronken of met kater gehaald
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_135520765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:43 schreef Push. het volgende:
Schijnt extreem simpel te zijn. Al doen sommigen er echt vijf keer over :') Meesten die ik ken hebben 'm dronken of met kater gehaald
Ja ik heb t boek even doorgebladerd en volgens mij is t idd erg simpel. Dus wordt lekker makkelijk :)
Je hebt er echt geen cursus voor nodig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')