abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:51:09 #1
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_135255605
Ik ben erg benieuwd wat mensen hun mening hier gemiddeld over is? Wat mij betreft volledig los van de religie van deze mensen, welke kledingstijl is publiekelijk aanvaardbaar binnen onze samenleving?

De cijfers zijn gebaseerd op onderzoek van de University of Michigan’s Institute for Social Research.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:52:13 #2
395200 deadprez
One more rail
pi_135255675
Allemaal, vind ik. Die eerste misschien niet, omdat je de ogen niet kan zien.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:53:02 #3
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_135255729
1, 2 en 3 niet.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_135255827
Dit is helaas niet 'los van religie'
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:55:59 #5
381953 NaturalScience
pi_135255910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:52 schreef deadprez het volgende:
Allemaal, vind ik. Die eerste misschien niet, omdat je de ogen niet kan zien.
Ik zou het een slecht signaal vanuit onze samenleving vinden als we het zomaar zouden toestaan dat vrouwen anoniem door het leven gaan. En misschien is dat voor sommige een vreemde gedachtekronkel, maar puur ter bescherming tegen zichzelf.

Zouden we als samenleving maar moeten accepteren dat er vrouwen zijn die zich semi-vrijwillig niet aan de buitenwereld laten zien en daarmee een belangrijk grondrecht voor vrouwen ondermijnt (misschien ook wel semi-vrijwillig).
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:56:59 #6
381953 NaturalScience
pi_135255967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:54 schreef lurf_doctor het volgende:
Dit is helaas niet 'los van religie'
Dit is prima los van religie te zien. Misschien is dat in de praktijk niet zo. Maar het soort religie is wat mij betreft niet relevant. Puur de stijl die wij als samenleving accepteren doet er hier toe.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:59:09 #7
395200 deadprez
One more rail
pi_135256069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:55 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik zou het een slecht signaal vanuit onze samenleving vinden als we het zomaar zouden toestaan dat vrouwen anoniem door het leven gaan. En misschien is dat voor sommige een vreemde gedachtekronkel, maar puur ter bescherming tegen zichzelf.

Zouden we als samenleving maar moeten accepteren dat er vrouwen zijn die zich semi-vrijwillig niet aan de buitenwereld laten zien en daarmee een belangrijk grondrecht voor vrouwen ondermijnt (misschien ook wel semi-vrijwillig).
Ja, moeten ze zelf weten. Ik vraag me sowieso af hoeveel moslima's er zijn, die tegen hun zin zo'n ding dragen.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_135256373
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:55 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Hoe onaangenaam het plaatje van een burka ook is voor de meesten, wie zijn wij om de burka-dragende vrouwen hun recht op welk uiterlijk dan ook te ontnemen? Ter bescherming tegen henzelf? Hoor je hoe dat klinkt? Hoogmoed/zij zijn dom..

semi-vrijwillig? Vraag die vrouwen of ze zelf voor het allesbedekkende kledingstuk hebben gekozen en geheid dat het antwoord ja is..zij ervaren het als vrijwillig ookal zien 'wij' dat opgelegd vanuit de cultuur/religie.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:05:33 #9
395200 deadprez
One more rail
pi_135256445
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:04 schreef Clashy het volgende:

[..]

Hoe onaangenaam het plaatje van een burka ook is voor de meesten, wie zijn wij om de burka-dragende vrouwen hun recht op welk uiterlijk dan ook te ontnemen? Ter bescherming tegen henzelf? Hoor je hoe dat klinkt? Hoogmoed/zij zijn dom..

semi-vrijwillig? Vraag die vrouwen of ze zelf voor het allesbedekkende kledingstuk hebben gekozen en geheid dat het antwoord ja is..zij ervaren het als vrijwillig ookal zien 'wij' dat opgelegd vanuit de cultuur/religie.
Dit dus.
Stop the violence
Down with the hate
pi_135256767
quote:

[..]

Tja de bivakmuts is ook verboden op straat.
Waarom dat dan wel verbieden en geen burka?
Ik vind niet dat je met twee maatstaven moet meten puur omdat er religie bij zit.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:15:31 #11
381953 NaturalScience
pi_135257022
quote:

[..]

Ik snap je punt heel goed. Ik bedoelde het stukje over beschermen tegen zichzelf ook iets anders.

Een overheid heeft de verantwoordelijkheid om bepaalde signalen af te geven. Daar kunnen eeuwige discussies over gevoerd worden, maar dat is nu eenmaal één van de grondtaken van een overheid. Zo is het illegaal om zelfmoord te plegen, ondanks dat iedereen weet dat je er niets aan kunt doen achteraf gaat het om het wettelijke signaal dat je er mee afgeeft. Daarom zijn softdrugs nog altijd (onder een gedoogbeleid) verboden en is de discussie zo ongelofelijk lastig, omdat je als overheid niet het signaal zou moeten willen afgeven dat bepaalde dingen goed zijn.

Even los van of je het met die twee voorbeelden (er zijn zoveel meer) eens bent of niet is misschien wel ons belangrijkste grondrecht het recht op een identiteit. Wij leven als samenleving vanuit de veronderstelling dat dat één van de weinige dingen is die we niet zomaar van iemand af kunnen en mogen nemen. Ons hele gerechtelijk systeem is gebouwd op het fundament dat een ieder individu baat heeft bij een gezicht, een identiteit. Los van het eigen keuze verhaal (want ook drugs en zelfmoord zijn eigen keuzes die ik prima kan respecteren) ben ik van mening dat de overheid een scheef signaal zou afgeven door een dergelijke kledingdracht als nummer 1 te accepteren.

Daarnaast speelt natuurlijk nog de hele discussie in hoeverre een ander persoon recht heeft op het zien van iemand zijn gezicht op openbare plekken. En natuurlijk de veiligheidsdiscussie.
pi_135258992
Ik vind nummer één wel ver gaan, omdat je helemaal niets meer ziet van de persoon in kwestie. Verder heb ik geen problemen met de andere outfits. Nummer 2 heb ik voor de grap eens gepast toen ik toch in het Midden-Oosten was en het is wel erg onpraktisch, moet ik zeggen. Je ziet je voeten namelijk niet goed, dus ik stootte tegen elk drempeltje op.
pi_135268374
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:56 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Dit is prima los van religie te zien. Misschien is dat in de praktijk niet zo. Maar het soort religie is wat mij betreft niet relevant. Puur de stijl die wij als samenleving accepteren doet er hier toe.
OK. Dan 4,5,6 *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
  PR en moderator donderdag 9 januari 2014 @ 12:18:02 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135268528
3 t/m 6.
En in geval van 3 t/m 5 alleen als de vrouw in kwestie het draagt omdat ze het zélf wil, niet omdat ze ertoe verplicht wordt door haar cultuur/geloof omdat 'de vrouw ondergeschikt is aan de man'.
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')