Ik zou het een slecht signaal vanuit onze samenleving vinden als we het zomaar zouden toestaan dat vrouwen anoniem door het leven gaan. En misschien is dat voor sommige een vreemde gedachtekronkel, maar puur ter bescherming tegen zichzelf.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:52 schreef deadprez het volgende:
Allemaal, vind ik. Die eerste misschien niet, omdat je de ogen niet kan zien.
Dit is prima los van religie te zien. Misschien is dat in de praktijk niet zo. Maar het soort religie is wat mij betreft niet relevant. Puur de stijl die wij als samenleving accepteren doet er hier toe.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:54 schreef lurf_doctor het volgende:
Dit is helaas niet 'los van religie'
Ja, moeten ze zelf weten. Ik vraag me sowieso af hoeveel moslima's er zijn, die tegen hun zin zo'n ding dragen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:55 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik zou het een slecht signaal vanuit onze samenleving vinden als we het zomaar zouden toestaan dat vrouwen anoniem door het leven gaan. En misschien is dat voor sommige een vreemde gedachtekronkel, maar puur ter bescherming tegen zichzelf.
Zouden we als samenleving maar moeten accepteren dat er vrouwen zijn die zich semi-vrijwillig niet aan de buitenwereld laten zien en daarmee een belangrijk grondrecht voor vrouwen ondermijnt (misschien ook wel semi-vrijwillig).
Hoe onaangenaam het plaatje van een burka ook is voor de meesten, wie zijn wij om de burka-dragende vrouwen hun recht op welk uiterlijk dan ook te ontnemen? Ter bescherming tegen henzelf? Hoor je hoe dat klinkt? Hoogmoed/zij zijn dom..quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:55 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik zou het een slecht signaal vanuit onze samenleving vinden als we het zomaar zouden toestaan dat vrouwen anoniem door het leven gaan. En misschien is dat voor sommige een vreemde gedachtekronkel, maar puur ter bescherming tegen zichzelf.
Zouden we als samenleving maar moeten accepteren dat er vrouwen zijn die zich semi-vrijwillig niet aan de buitenwereld laten zien en daarmee een belangrijk grondrecht voor vrouwen ondermijnt (misschien ook wel semi-vrijwillig).
Dit dus.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:04 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hoe onaangenaam het plaatje van een burka ook is voor de meesten, wie zijn wij om de burka-dragende vrouwen hun recht op welk uiterlijk dan ook te ontnemen? Ter bescherming tegen henzelf? Hoor je hoe dat klinkt? Hoogmoed/zij zijn dom..
semi-vrijwillig? Vraag die vrouwen of ze zelf voor het allesbedekkende kledingstuk hebben gekozen en geheid dat het antwoord ja is..zij ervaren het als vrijwillig ookal zien 'wij' dat opgelegd vanuit de cultuur/religie.
Tja de bivakmuts is ook verboden op straat.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:04 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hoe onaangenaam het plaatje van een burka ook is voor de meesten, wie zijn wij om de burka-dragende vrouwen hun recht op welk uiterlijk dan ook te ontnemen? Ter bescherming tegen henzelf? Hoor je hoe dat klinkt? Hoogmoed/zij zijn dom..
semi-vrijwillig? Vraag die vrouwen of ze zelf voor het allesbedekkende kledingstuk hebben gekozen en geheid dat het antwoord ja is..zij ervaren het als vrijwillig ookal zien 'wij' dat opgelegd vanuit de cultuur/religie.
Ik snap je punt heel goed. Ik bedoelde het stukje over beschermen tegen zichzelf ook iets anders.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:04 schreef Clashy het volgende:
[..]
OK. Dan 4,5,6quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:56 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is prima los van religie te zien. Misschien is dat in de praktijk niet zo. Maar het soort religie is wat mij betreft niet relevant. Puur de stijl die wij als samenleving accepteren doet er hier toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |