Je moet ze op een bepaalde datum (de ex-dividenddatum) in bezit hebben. Een tijdje later krijg je het dividend bijgeschreven. Dus als je het aandeel in bezit had toen die ex-dividend ging dan krijg je het dividend bijgeschreven, anders niet. Simpelquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:00 schreef ed-autopet het volgende:
Goedeavond,
Al een tijdje speculeer ik met aandelen op de nederlandse beurs maar vraag mij af hoe dividenten worden bepaald.
Dat er een bedrag per aandeel wordt bepaald snap ik, maar wanneer krijgt een aandeelhouder deze als het aandeel bv 3x in dat jaar wordt verhandeld?
Ik heb bv het afgelopen jaar gemiddeld 1 a 2 maanden aandelen in fondsen gehad, daarna heb ik ze weer verkocht. Krijg ik dan een percentage van het divident? Of gaat het per peildatum? Of..?
Kijk, daar kan ik iets mee: thanks!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je moet ze op een bepaalde datum (de ex-dividenddatum) in bezit hebben. Een tijdje later krijg je het dividend bijgeschreven. Dus als je het aandeel in bezit had toen die ex-dividend ging dan krijg je het dividend bijgeschreven, anders niet. Simpel
Dividend wordt inderdaad pas vlak voor de betalingen vastgesteld. Je kan nu bijvoorbeeld niet vinden hoeveel en wanneer Shell dividend gaat betalen gedurende 2014. Dat moet nog bepaald worden. Dat is bij ieder bedrijf zo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:16 schreef ed-autopet het volgende:
[..]
Kijk, daar kan ik iets mee: thanks!
Ben al even aan het googlen geweest, maar viel me op dat die data (vaak april/mei) over het jaar 2013 niet staan weergegeven. Ben ik ongeduldig? Of worden die ook pas vrij laat vastgesteld?
Hier halen goede beleggers de winst vandaan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:06 schreef Innisdemon het volgende:
Je speculeert met aandelen, maar je weet feitelijk niet hoe het werkt?
A: er is nog geen jaarrekening en dus onduidelijk wat de beschikbare reserves zijn en B: fiscaal speelt er ook e.e.a. mee.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:16 schreef ed-autopet het volgende:
[..]
Kijk, daar kan ik iets mee: thanks!
Ben al even aan het googlen geweest, maar viel me op dat die data (vaak april/mei) over het jaar 2013 niet staan weergegeven. Ben ik ongeduldig? Of worden die ook pas vrij laat vastgesteld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |