Ik zou er de volgende randvoorwaarden aan willen toevoegen om het constructief en uitdagend te maken:
- geen diefstal, oplichting, fraude of misdaad
- geen erfenissen of verstandshuwelijken
- geen kansspelen of loterijen
- geen wapenhandel of geweldszaken
- geen milieuvervuilende aktiviteiten
- niet over de lijken van anderen: medicijnen, chirurgie
Hier alvast mijn eigen suggesties:
- een eigen bedrijf
- een uitvindig met licenties
- gewoon leven en weinig onnodige kosten maken
- vragen aan een miljonair:
zou u mij 1 miljoen willen schenken ?
quote:juist ja.. dat bedoel ik
Op zondag 6 oktober 2002 14:13 schreef erikh het volgende:
De beurs op gaan en het goede bedrijf uitkiezen waar je al je geld in stopt en dan geluk hebben dat die een megaorder binnenkrijgen waardoor hun aandeel fors stijgt
anders was iedereen rijk natuurlijk...
quote:over de lijken van anderen gaan mocht niet
Op zondag 6 oktober 2002 14:13 schreef Sinaasappel het volgende:
Ik ga later gewoon een rijke vent trouwen
stap1: Ga in de VS wonen
stap2: Ga je eigen helemaal de pleuris roken
stap3: Zeg dat je niet wist dat roken schadelijk was, en klaag de fabrikant aan
stap4: Ontvang 28 miljard dollar
quote:ROFL
Op zondag 6 oktober 2002 14:28 schreef RaTz het volgende:
Hoe wordt ik rijk in 4 stappen:stap1: Ga in de VS wonen
stap2: Ga je eigen helemaal de pleuris roken
stap3: Zeg dat je niet wist dat roken schadelijk was, en klaag de fabrikant aan
stap4: Ontvang 28 miljard dollar
quote:Je moet altijd het geluk wel een handje helpen
Op zondag 6 oktober 2002 14:34 schreef Whitewolf het volgende:
met heel veel mazzel
quote:Goed plan!
Op zondag 6 oktober 2002 14:38 schreef Miwe het volgende:
Begin een TV-zender met de hele dag Tell-Sell met een SMS-berichtenbalk onderin en af en toe een hele makkelijke prijsvraag waar mensen minstens een half uur voor naar een 0900-nummer moeten bellen om zo'n veel te duur TellSell-apparaat met 10% korting te kunnen krijgen.
Serieus: maak een website met een service die zichzelf, geheel geautomatiseerd, kan onderhouden en ga zitten wachten tot het geld binnenkomt.
quote:
Meisje+vriend hadden een kamer in A'dam en wilden gaan reizen rond de wereld. Liefst met een flinke zak geld natuurlijk (wie wil dat niet ) Dus lieten ze hun kamersleutel 30 x namaken en allerlei geinteresseerden naar haar kamer komen kijken. Heel veel wilden die graag hebben en betaalden hun borg en een maand huur vooruit. Ze kregen direct de sleutel mee dus waren niet echt wantrouwend. Dit 30 x gedaan, en hup, vogeltjes gevlogen.
Leverde ze in 2 dagen heel, heel veel geld op!
Ohja, dit komt natuurlijk niet overeen met
quote:maar kvond'm zo cool dat ik het graag met mijn mede-fok!kers wilde delen :p
- geen diefstal, oplichting, fraude of misdaad
stap2: beloof ze gouden bergen in ruil voor een klein bedrag die ze nodig hebben om geld naar hun rekening te kunnen overschrijven
stap3: Lach die mensen na afloop uit om hun goedgelovigheid.
stap4: herhaal stap 1 t/m 3 naar believen
Investeer in bedrijven die op het punt staan iets uit te brengen, zie je investering in waarde stijgen, verkopen, wash rince repeat.
Dit werkt overigens alleen met bedragen vanaf ....veel.
Als alternatief, maak per maand een bedrag vrij om aan alle (serieuze)loterijen van nederland mee te doen. De aanhouder wint, je zal er maar bij zitten.
Of, ga met vrienden rond de tafel zitten en bedenk een briljante oplossing voor een bekend probleem. Werk het uit, maak een prototype en verkoop de hele zooi aan een grote speler....
Importeer uit china of waar dan ook een container van het een of ander trendgevoelig snuisterijtje. Rotan stoelen waren mateloos populair, eens.
Ga eens kijken in het buitenland en probeer een franchise van het een of het ander te bemachtigen. Voor starbucks ben je te laat maar er zijn er nog duizenden.
Koop een oud huis, knap het helemaal op en dan echt heel goed. Verkoop het voor meer. Wash rince repeat.
Verzin een creatieve uitspatting zoals een boek of een marketingcampagne en verkoop de rechten aan de hoogste bieder.
Legio mogelijkheden, allen vergen enorme inspanning of veel geld om te beginnen. Als het zo makkelijk was, zouden meer mensen het doen.
quote:Juist niet, zie jij rijke stratenmakers of bouwvakkers?
Op zondag 6 oktober 2002 14:24 schreef Hrun het volgende:
rijk wordt je door hard te werken
quote:Droom vooral verder.
Op zondag 6 oktober 2002 14:54 schreef lucrator het volgende:[..]
Goed plan!
Serieus: maak een website met een service die zichzelf, geheel geautomatiseerd, kan onderhouden en ga zitten wachten tot het geld binnenkomt.
quote:mja, dat was "vroeger"
Op maandag 7 oktober 2002 18:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Droom vooral verder.
quote:Nou, laat die smiley maar weg. Wat volgens mij meen je het nog echt ook.
quote:Combinatie van beiden brengt nog het meeste op.
Op dinsdag 8 oktober 2002 10:16 schreef dolle_hond het volgende:
Je ziet dat maar twee dingen veel geld opbrengen: Sex en Communicatie.
quote:Gewoon slim zijn dus. Heeft niks met hard werken te maken. Hebben al die zakenmannetjes ook een kapotte rug als ze 45 zijn, of een plak eelt van een centimeter op hun handen?
Op maandag 7 oktober 2002 19:57 schreef mabit het volgende:
connecties hebben, een vlotte babbel hebben en er vrij fatsoenlijk uitzien....
quote:Heeft weinig met slim zijn te maken. Vlotte babbel is veel belangrijker dan heel slim zijn. Onderschat ook het puntje connecties niet. In de top is het een en al vriendjespolitiek namelijk.
Op dinsdag 8 oktober 2002 15:36 schreef GEsTOoRD het volgende:[..]
Gewoon slim zijn dus. Heeft niks met hard werken te maken. Hebben al die zakenmannetjes ook een kapotte rug als ze 45 zijn, of een plak eelt van een centimeter op hun handen?
quote:wat een
Op dinsdag 8 oktober 2002 15:36 schreef GEsTOoRD het volgende:[..]
Gewoon slim zijn dus. Heeft niks met hard werken te maken. Hebben al die zakenmannetjes ook een kapotte rug als ze 45 zijn, of een plak eelt van een centimeter op hun handen?
hoeveel uur per week denk je dat een minister werkt bijvoorbeeld..?!! ook richting 80 urige werkweek, hoe hoger je komt hoe langer je gaat werken, heeft met je verantwoordelijkheden te maken...
je bent het bedrijf en de hele dag bezig dingen te organiseren, mensen bellen en email of te wel managen, en dat doe je niet alleen tussen 9 en 5..........
-Schrijf een baanbrekend boek en ga bedrijven langs om het nieuwe denken te prediken. (uiteraard voor een flinke beloning).
-Of schrijf een roman en verkoop de rechten om te verfilmen. (maar dan moet je wel een bestseller schrijven)
quote:Wat een
Op woensdag 9 oktober 2002 15:27 schreef mabit het volgende:[..]
wat een
ben jij..?!!
hoeveel uur per week denk je dat een minister werkt bijvoorbeeld..?!! ook richting 80 urige werkweek, hoe hoger je komt hoe langer je gaat werken, heeft met je verantwoordelijkheden te maken...
je bent het bedrijf en de hele dag bezig dingen te organiseren, mensen bellen en email of te wel managen, en dat doe je niet alleen tussen 9 en 5..........
Wat denk je nou dat zwaarder is? De hele dag zwaar lichamelijk werk verrichten of constant achter je bureautjes zitten of vergaderingen houden?
Als een bouwvakker 80 uur zou gaan draaien zou hij kapot neer vallen! Gek he dat dat dus niet gebeurd.
Maargoed, als jij hier middels een bron kan bewijzen dat ik ongelijk heb zie ik dat graag.
Om effe op het topic terug te komen, wat ik met "van werken word je niet rijk" bedoelde ik dus het werken in loondienst. Als ondernemer is dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Talenten hebben als b.v. een vlotte babbel of een glad uiterlijk vind ik toch echt onder "slim zijn" vallen. Je gebruikt je talenten immers slim .
quote:Leuk dat je dat wilde delen, maar ik heb zoiets een keer voorkomen!
Op zondag 6 oktober 2002 19:07 schreef Henk-Wim het volgende:
Heb eergisteren Oesters van Nam Kee gezien en daar haalden ze echt een fenomenale trick uit. Voor degene die deze film (nog) niet gezien hebben.Meisje+vriend hadden een kamer in A'dam en wilden gaan reizen rond de wereld. Liefst met een flinke zak geld natuurlijk (wie wil dat niet
) Dus lieten ze hun kamersleutel 30 x namaken en allerlei geinteresseerden naar haar kamer komen kijken. Heel veel wilden die graag hebben en betaalden hun borg en een maand huur vooruit. Ze kregen direct de sleutel mee dus waren niet echt wantrouwend. Dit 30 x gedaan, en hup, vogeltjes gevlogen.
Leverde ze in 2 dagen heel, heel veel geld op!
Ohja, dit komt natuurlijk niet overeen met
[..]maar kvond'm zo cool dat ik het graag met mijn mede-fok!kers wilde delen :p
Ik had niet gedacht dat prostitutie zo vaak als antwoord kwam.
Ik had meer op bedrijfsplannen enzo gehoopt.
Geeft niet, ik wil de discussie w.b.t. rijk worden verder sturen naar:
Welke barrieres naar rijk worden ervaar je als klemmend ?
[img][/img]
quote:Het bedenken van een goed idee, je moet een "gat" in de markt zien. Verder moet je ook weten wat je aan het doen bent, welke instanties je kan raadplegen, wat je rechten en plichten zijn.
Op woensdag 9 oktober 2002 16:38 schreef M.ALTA het volgende:
Ik wil iedereen bedanken voor hun bijdrage,Ik had niet gedacht dat prostitutie zo vaak als antwoord kwam.
Is dat niet de wijze les van alle "self made milionaires" "Alleen als je het ECHT wil lukt het"
quote:Wil je op een 100% legale wijze snel rijk worden, dan zul je toch echt een gat in de markt moeten vinden. Dat valt niet mee.
Op woensdag 9 oktober 2002 16:38 schreef M.ALTA het volgende:
Ik wil iedereen bedanken voor hun bijdrage,Ik had niet gedacht dat prostitutie zo vaak als antwoord kwam.
Prostitutie is een branche waarin je snel rijk kunt worden als je het slim aanpakt. Nadeeltje is dat andere lieden in die branche nieuwelingen het liefst zo snel mogelijk intimideren.
quote:De zwaarte van het beroep bouwvakker wordt zwaar overschat vaak. "Een peuterleidster tilt meer dan een bouwvakker" stond laats nog in de krant. En voor het echte sjouwwerk huren ze vaak uitzendkrachten in. Niet dat tiepmiep zijn nu zwaar is ofzo.
Op woensdag 9 oktober 2002 15:41 schreef GEsTOoRD het volgende:[..]
Wat een
ben JIJ!
Wat denk je nou dat zwaarder is? De hele dag zwaar lichamelijk werk verrichten of constant achter je bureautjes zitten of vergaderingen houden?
Als een bouwvakker 80 uur zou gaan draaien zou hij kapot neer vallen! Gek he dat dat dus niet gebeurd.
Maargoed, als jij hier middels een bron kan bewijzen dat ik ongelijk heb zie ik dat graag.
quote:Idd, Als je rijk wilt worden moet je andere mensen hard voor je laten werken, een echt hele goede opleiding volgen, of een briljant idee hebben. Van normaal in loondienst werken wordt je echt geen miljonair.
Om effe op het topic terug te komen, wat ik met "van werken word je niet rijk" bedoelde ik dus het werken in loondienst. Als ondernemer is dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Talenten hebben als b.v. een vlotte babbel of een glad uiterlijk vind ik toch echt onder "slim zijn" vallen. Je gebruikt je talenten immers slim .
quote:hier zie ik serieus wel wat in.
Op zondag 6 oktober 2002 22:15 schreef MetalMaupio het volgende:
koop een stuk maangrond, kost maar een paar honderd euro, hier in nederland is de enige verkoper ter wereld.Benoem jezelf tot Koning of wat voor adel dan ook van dat stukje maangrond(is harstikke legaal)en ga adeltitels verkopen/verhuren aan anderen, er zijn altijd wel gekken die dat wel willen.
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 07:33 schreef ditiseenalias het volgende:[..]
hier zie ik serieus wel wat in.
Wilt u ook rijk worden en nog steeds op zoek naar de gouden tip?
Deze tip kunt u krijgen door ¤ 2,- over te maken op bankrekening no blablabla.
Wie zal dat doen? Ik weet het niet maar je stuurt vervolgens de mensen die betaald hebben weer een brief met daarin het volgende:
Hartelijk dank voor uw geld en de tip luidt als volgt; Schrijf ook zo'n brief en u zult zien dat het geld binnenstroomt. ^
Is toch geen oplichterij dacht ik zo. Alleen hele domme mensen zullen er intrappen. Mensen met een beetje verstand doen het natuurlijk niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |