abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:07:52 #1
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6134531
Dit lijkt mij een leuke vraagstelling.

Ik zou er de volgende randvoorwaarden aan willen toevoegen om het constructief en uitdagend te maken:

- geen diefstal, oplichting, fraude of misdaad
- geen erfenissen of verstandshuwelijken
- geen kansspelen of loterijen
- geen wapenhandel of geweldszaken
- geen milieuvervuilende aktiviteiten
- niet over de lijken van anderen: medicijnen, chirurgie

Hier alvast mijn eigen suggesties:

- een eigen bedrijf
- een uitvindig met licenties
- gewoon leven en weinig onnodige kosten maken
- vragen aan een miljonair:
zou u mij 1 miljoen willen schenken ?

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:12:48 #2
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_6134580
Mij lijkt het eigenlijk gewoon het beste om een bedrijf te beginnen en ervoor te zorgen dat deze goed draait..
Je kan ook een heleboel aandelen opkopen en maar hopen dat deze heelveel in waarde stijgen
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_6134588
De beurs op gaan en het goede bedrijf uitkiezen waar je al je geld in stopt en dan geluk hebben dat die een megaorder binnenkrijgen waardoor hun aandeel fors stijgt
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:13:37 #4
15067 Sinaasappel
Hennie stoel O+
pi_6134589
Ik ga later gewoon een rijke vent trouwen
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:15:08 #5
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_6134613
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:13 schreef erikh het volgende:
De beurs op gaan en het goede bedrijf uitkiezen waar je al je geld in stopt en dan geluk hebben dat die een megaorder binnenkrijgen waardoor hun aandeel fors stijgt
juist ja.. dat bedoel ik
En tja.. een rijke man trouwen is natuurlijk niet eerlijk eh, je moet t wel zelf doen
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_6134677
hoer worden
pi_6134707
Pooier worden,prostitutie is legaal of huisbaas,op je krent zitten en huur vangen en natuurlijk GEEN onderhoud.
Homo sapiens non urinat in ventum
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:24:36 #8
12750 Hrun
Special Obedience
pi_6134734
rijk wordt je door of hard te werken, of door dingen te doen waar mensen veel geld voor over hebben, en dat zijn meestal geen dingen die het daglicht kunnen verdragen.

anders was iedereen rijk natuurlijk...

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:25:25 #9
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_6134744
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:13 schreef Sinaasappel het volgende:
over de lijken van anderen gaan mocht niet
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_6134779
Hoe wordt ik rijk in 4 stappen:

stap1: Ga in de VS wonen
stap2: Ga je eigen helemaal de pleuris roken
stap3: Zeg dat je niet wist dat roken schadelijk was, en klaag de fabrikant aan
stap4: Ontvang 28 miljard dollar

zondag 6 oktober 2002 @ 14:33:12 #11
15184 rolon
The Regulator
pi_6134826
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:28 schreef RaTz het volgende:
Hoe wordt ik rijk in 4 stappen:

stap1: Ga in de VS wonen
stap2: Ga je eigen helemaal de pleuris roken
stap3: Zeg dat je niet wist dat roken schadelijk was, en klaag de fabrikant aan
stap4: Ontvang 28 miljard dollar

ROFL
dat kan nu dus echt niet meer
al die mensen die schadevergoeding hebbe gekrege ware in de 60 of ouder, dus die begonnen met roken toen nog nie bekend was dat et schadelijk was.
dat het later wel bekend werd hielp toen niet meer omdat ze al verslaafd waren... en NU krijgen ze dan hun schadevergoeding
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:34:11 #12
5699 Whitewolf
has left the building
pi_6134836
met heel veel mazzel
denken is zo buitengewoon vermoeiend, dat velen de voorkeur geven aan oordelen
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:35:56 #13
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6134852
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:34 schreef Whitewolf het volgende:
met heel veel mazzel
Je moet altijd het geluk wel een handje helpen
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:38:37 #14
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_6134882
Begin een TV-zender met de hele dag Tell-Sell met een SMS-berichtenbalk onderin en af en toe een hele makkelijke prijsvraag waar mensen minstens een half uur voor naar een 0900-nummer moeten bellen om zo'n veel te duur TellSell-apparaat met 10% korting te kunnen krijgen.
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:54:30 #15
21520 lucrator
tweevijftig
pi_6135092
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:38 schreef Miwe het volgende:
Begin een TV-zender met de hele dag Tell-Sell met een SMS-berichtenbalk onderin en af en toe een hele makkelijke prijsvraag waar mensen minstens een half uur voor naar een 0900-nummer moeten bellen om zo'n veel te duur TellSell-apparaat met 10% korting te kunnen krijgen.
Goed plan!

Serieus: maak een website met een service die zichzelf, geheel geautomatiseerd, kan onderhouden en ga zitten wachten tot het geld binnenkomt.

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:55:45 #16
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_6135116
Prostitutie!
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  zondag 6 oktober 2002 @ 18:37:40 #17
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_6137926
Zorgen dat je de kansen aanpakt die voorbij komen
Maar ja wanneer en wat de kansen zijn weet ik ook niet
Liefde, leven , geven!!!!
pi_6138217
quote:
pi_6138379
Heb eergisteren Oesters van Nam Kee gezien en daar haalden ze echt een fenomenale trick uit. Voor degene die deze film (nog) niet gezien hebben.

Meisje+vriend hadden een kamer in A'dam en wilden gaan reizen rond de wereld. Liefst met een flinke zak geld natuurlijk (wie wil dat niet ) Dus lieten ze hun kamersleutel 30 x namaken en allerlei geinteresseerden naar haar kamer komen kijken. Heel veel wilden die graag hebben en betaalden hun borg en een maand huur vooruit. Ze kregen direct de sleutel mee dus waren niet echt wantrouwend. Dit 30 x gedaan, en hup, vogeltjes gevlogen.

Leverde ze in 2 dagen heel, heel veel geld op!

Ohja, dit komt natuurlijk niet overeen met

quote:
- geen diefstal, oplichting, fraude of misdaad
maar kvond'm zo cool dat ik het graag met mijn mede-fok!kers wilde delen :p
pi_6139466
Snel en makkelijk rijk worden, dan moet je het al gaan zoeken in zaken die balanceren op het randje van legaliteit en illegaliteit. Houdt er dan wel ff rekening mee, dat de lieden die al in dat wereldje actief zijn niet staan te springen om nieuwkomers.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 6 oktober 2002 @ 21:27:43 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_6140870
stap1: benader particulieren en bedrijven met het verhaal dat je een rijke koning bent uit een een of ander vaag Afrikaans land waar een staatsgreep is gepleegd.

stap2: beloof ze gouden bergen in ruil voor een klein bedrag die ze nodig hebben om geld naar hun rekening te kunnen overschrijven

stap3: Lach die mensen na afloop uit om hun goedgelovigheid.

stap4: herhaal stap 1 t/m 3 naar believen

pi_6142119
koop een stuk maangrond, kost maar een paar honderd euro, hier in nederland is de enige verkoper ter wereld.Benoem jezelf tot Koning of wat voor adel dan ook van dat stukje maangrond(is harstikke legaal)en ga adeltitels verkopen/verhuren aan anderen, er zijn altijd wel gekken die dat wel willen.
A good Excuse for a crappy life is a crappy life
  maandag 7 oktober 2002 @ 13:17:18 #23
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6148898
Vraag patent aan op vuur of op het wiel
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  maandag 7 oktober 2002 @ 13:40:56 #24
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_6149437
Lees je vreselijk in in biotech en gentech en maak een lijstje van bedrijven die op weg zijn naar:
1) vervangingsorganen
2) geneesmiddelen voor griep, aids en/of kanker
3) telomerase derivaten (anti -aging)

Investeer in bedrijven die op het punt staan iets uit te brengen, zie je investering in waarde stijgen, verkopen, wash rince repeat.

Dit werkt overigens alleen met bedragen vanaf ....veel.

Als alternatief, maak per maand een bedrag vrij om aan alle (serieuze)loterijen van nederland mee te doen. De aanhouder wint, je zal er maar bij zitten.

Of, ga met vrienden rond de tafel zitten en bedenk een briljante oplossing voor een bekend probleem. Werk het uit, maak een prototype en verkoop de hele zooi aan een grote speler....

Importeer uit china of waar dan ook een container van het een of ander trendgevoelig snuisterijtje. Rotan stoelen waren mateloos populair, eens.

Ga eens kijken in het buitenland en probeer een franchise van het een of het ander te bemachtigen. Voor starbucks ben je te laat maar er zijn er nog duizenden.

Koop een oud huis, knap het helemaal op en dan echt heel goed. Verkoop het voor meer. Wash rince repeat.

Verzin een creatieve uitspatting zoals een boek of een marketingcampagne en verkoop de rechten aan de hoogste bieder.

Legio mogelijkheden, allen vergen enorme inspanning of veel geld om te beginnen. Als het zo makkelijk was, zouden meer mensen het doen.

pi_6154187
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:24 schreef Hrun het volgende:
rijk wordt je door hard te werken
Juist niet, zie jij rijke stratenmakers of bouwvakkers?
pi_6155388
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:54 schreef lucrator het volgende:

[..]

Goed plan!

Serieus: maak een website met een service die zichzelf, geheel geautomatiseerd, kan onderhouden en ga zitten wachten tot het geld binnenkomt.

Droom vooral verder.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6156487
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 18:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Droom vooral verder.

mja, dat was "vroeger"
.
pi_6156598
rjik wordt je door hard te werken, en bouwvakker / stratenmaker noem ik niet hard werken. das ook maar 36 urige werkweek... wil je echt rijk worden moet je beginnen met minimaal 80 uur per week te gaan werken, connecties hebben, een vlotte babbel hebben en er vrij fatsoenlijk uitzien....
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_6157687
Een stel goedlopende websites brengen ook flink wat geld op.
It's easier to get forgiveness than permission.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 10:16:48 #30
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6165218
Je ziet dat maar twee dingen veel geld opbrengen: Sex en Communicatie.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 10:28:56 #31
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_6165356
quote:
Nou, laat die smiley maar weg. Wat volgens mij meen je het nog echt ook.
pi_6165559
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 10:16 schreef dolle_hond het volgende:
Je ziet dat maar twee dingen veel geld opbrengen: Sex en Communicatie.
Combinatie van beiden brengt nog het meeste op.
Louche zaakjes kun je sowieso snel rijk mee worden, houdt er wel rekening mee dat je concurrenten daar niet om staan te springen en er alles aan doen om je te bang te maken en zo.
Met een vlotte babbel, goede uitstraling en vooral goede connecties kom je al een heel eind in die wereld.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 10:46:59 #33
17075 extreme
-wannahave-
pi_6165568
longkanker krijgen,

dan krijg je achtentwintig-duizend-miljoen-euro
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_6170497
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:57 schreef mabit het volgende:
connecties hebben, een vlotte babbel hebben en er vrij fatsoenlijk uitzien....
Gewoon slim zijn dus. Heeft niks met hard werken te maken. Hebben al die zakenmannetjes ook een kapotte rug als ze 45 zijn, of een plak eelt van een centimeter op hun handen?
pi_6171050
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 15:36 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

Gewoon slim zijn dus. Heeft niks met hard werken te maken. Hebben al die zakenmannetjes ook een kapotte rug als ze 45 zijn, of een plak eelt van een centimeter op hun handen?

Heeft weinig met slim zijn te maken. Vlotte babbel is veel belangrijker dan heel slim zijn. Onderschat ook het puntje connecties niet. In de top is het een en al vriendjespolitiek namelijk.
pi_6189334
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 15:36 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

wat een ben jij..?!!

hoeveel uur per week denk je dat een minister werkt bijvoorbeeld..?!! ook richting 80 urige werkweek, hoe hoger je komt hoe langer je gaat werken, heeft met je verantwoordelijkheden te maken...

je bent het bedrijf en de hele dag bezig dingen te organiseren, mensen bellen en email of te wel managen, en dat doe je niet alleen tussen 9 en 5..........

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_6189620
-Verdiep je in een niet-transparante markt met voldoende vragers en aanbieders. Kijk wat de vrager wil (bijvoorbeeld onroerend goed, luxe goederen als tractors, vliegtuigen etc) en vind die.

-Schrijf een baanbrekend boek en ga bedrijven langs om het nieuwe denken te prediken. (uiteraard voor een flinke beloning).

-Of schrijf een roman en verkoop de rechten om te verfilmen. (maar dan moet je wel een bestseller schrijven)

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_6189684
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 15:27 schreef mabit het volgende:

[..]

wat een ben jij..?!!

hoeveel uur per week denk je dat een minister werkt bijvoorbeeld..?!! ook richting 80 urige werkweek, hoe hoger je komt hoe langer je gaat werken, heeft met je verantwoordelijkheden te maken...

je bent het bedrijf en de hele dag bezig dingen te organiseren, mensen bellen en email of te wel managen, en dat doe je niet alleen tussen 9 en 5..........

Wat een ben JIJ!

Wat denk je nou dat zwaarder is? De hele dag zwaar lichamelijk werk verrichten of constant achter je bureautjes zitten of vergaderingen houden?
Als een bouwvakker 80 uur zou gaan draaien zou hij kapot neer vallen! Gek he dat dat dus niet gebeurd.
Maargoed, als jij hier middels een bron kan bewijzen dat ik ongelijk heb zie ik dat graag.

Om effe op het topic terug te komen, wat ik met "van werken word je niet rijk" bedoelde ik dus het werken in loondienst. Als ondernemer is dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Talenten hebben als b.v. een vlotte babbel of een glad uiterlijk vind ik toch echt onder "slim zijn" vallen. Je gebruikt je talenten immers slim .

woensdag 9 oktober 2002 @ 15:43:23 #39
25873 IJskoud
Waar denk je aan?
pi_6189734
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 19:07 schreef Henk-Wim het volgende:
Heb eergisteren Oesters van Nam Kee gezien en daar haalden ze echt een fenomenale trick uit. Voor degene die deze film (nog) niet gezien hebben.

Meisje+vriend hadden een kamer in A'dam en wilden gaan reizen rond de wereld. Liefst met een flinke zak geld natuurlijk (wie wil dat niet ) Dus lieten ze hun kamersleutel 30 x namaken en allerlei geinteresseerden naar haar kamer komen kijken. Heel veel wilden die graag hebben en betaalden hun borg en een maand huur vooruit. Ze kregen direct de sleutel mee dus waren niet echt wantrouwend. Dit 30 x gedaan, en hup, vogeltjes gevlogen.

Leverde ze in 2 dagen heel, heel veel geld op!

Ohja, dit komt natuurlijk niet overeen met
[..]

maar kvond'm zo cool dat ik het graag met mijn mede-fok!kers wilde delen :p

Leuk dat je dat wilde delen, maar ik heb zoiets een keer voorkomen! Ook een of andere klootzak die schulden had en snel geld wilde hebben. Politie deed niets totdat we die klootzak een paar keer met dreigtelefoontjes hadden gebeld totdat hij jankend zichzelf aangaf!
[i]Nergens aan...[/i]
pi_6190526
even kijken
stap 1) vind iemand met veel geld
stap 2) vind uit wat die persoon heel erg graag wil
stap 3) vind het en verkoop het aan die persoon.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_6190606
Oh, en wat betreft ideeen
zelf een octrooi regelen is misschien niet de slimste manier, zet het op papier, geef het aan een notaris
ga dan langs bij bedrijven die mogelijk wat hebben aan je idee en laat ze eerst een clausule ondertekenen die ze verbied deze informatie te gebruiken / verspreiden.
En ga dan eens onderhandelen met bedrijven en kijken of er wat uitkomt.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  woensdag 9 oktober 2002 @ 16:38:28 #42
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6191303
Ik wil iedereen bedanken voor hun bijdrage,

Ik had niet gedacht dat prostitutie zo vaak als antwoord kwam.

Ik had meer op bedrijfsplannen enzo gehoopt.

Geeft niet, ik wil de discussie w.b.t. rijk worden verder sturen naar:

Welke barrieres naar rijk worden ervaar je als klemmend ?

[img][/img]

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6196730
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 16:38 schreef M.ALTA het volgende:

[afbeelding]

Het bedenken van een goed idee, je moet een "gat" in de markt zien. Verder moet je ook weten wat je aan het doen bent, welke instanties je kan raadplegen, wat je rechten en plichten zijn.
Doorzettingsvermogen lijkt mij het aller belangrijkste.

Is dat niet de wijze les van alle "self made milionaires" "Alleen als je het ECHT wil lukt het"

pi_6205667
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 16:38 schreef M.ALTA het volgende:

[afbeelding]

Wil je op een 100% legale wijze snel rijk worden, dan zul je toch echt een gat in de markt moeten vinden. Dat valt niet mee.

Prostitutie is een branche waarin je snel rijk kunt worden als je het slim aanpakt. Nadeeltje is dat andere lieden in die branche nieuwelingen het liefst zo snel mogelijk intimideren.

vrijdag 11 oktober 2002 @ 00:55:47 #45
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6222940
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 15:41 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

Wat een ben JIJ!

Wat denk je nou dat zwaarder is? De hele dag zwaar lichamelijk werk verrichten of constant achter je bureautjes zitten of vergaderingen houden?
Als een bouwvakker 80 uur zou gaan draaien zou hij kapot neer vallen! Gek he dat dat dus niet gebeurd.
Maargoed, als jij hier middels een bron kan bewijzen dat ik ongelijk heb zie ik dat graag.

De zwaarte van het beroep bouwvakker wordt zwaar overschat vaak. "Een peuterleidster tilt meer dan een bouwvakker" stond laats nog in de krant. En voor het echte sjouwwerk huren ze vaak uitzendkrachten in. Niet dat tiepmiep zijn nu zwaar is ofzo.
En buiten die 36 uur gaan ze nog lekker wat zaterdagen en avonden zwart bijklussen (en zo kom je al snel aan 50-60 uur), maar wel van andermans centen teren als ze klachten krijgen.
quote:
Om effe op het topic terug te komen, wat ik met "van werken word je niet rijk" bedoelde ik dus het werken in loondienst. Als ondernemer is dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Talenten hebben als b.v. een vlotte babbel of een glad uiterlijk vind ik toch echt onder "slim zijn" vallen. Je gebruikt je talenten immers slim .
Idd, Als je rijk wilt worden moet je andere mensen hard voor je laten werken, een echt hele goede opleiding volgen, of een briljant idee hebben. Van normaal in loondienst werken wordt je echt geen miljonair.
Tsja .....
pi_6288735
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 22:15 schreef MetalMaupio het volgende:
koop een stuk maangrond, kost maar een paar honderd euro, hier in nederland is de enige verkoper ter wereld.Benoem jezelf tot Koning of wat voor adel dan ook van dat stukje maangrond(is harstikke legaal)en ga adeltitels verkopen/verhuren aan anderen, er zijn altijd wel gekken die dat wel willen.
hier zie ik serieus wel wat in.
DELETED
pi_6288739
Ik heb wel wat ideeen, maar die ga ik hier niet verkondigen
pi_6289166
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 07:33 schreef ditiseenalias het volgende:

[..]

hier zie ik serieus wel wat in.

pi_6693498
Ik heb het!
Stuur alle mensen in nederland een brief met daarin de volgende text:

Wilt u ook rijk worden en nog steeds op zoek naar de gouden tip?
Deze tip kunt u krijgen door ¤ 2,- over te maken op bankrekening no blablabla.

Wie zal dat doen? Ik weet het niet maar je stuurt vervolgens de mensen die betaald hebben weer een brief met daarin het volgende:

Hartelijk dank voor uw geld en de tip luidt als volgt; Schrijf ook zo'n brief en u zult zien dat het geld binnenstroomt. ^

Is toch geen oplichterij dacht ik zo. Alleen hele domme mensen zullen er intrappen. Mensen met een beetje verstand doen het natuurlijk niet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')