Ik zou er de volgende randvoorwaarden aan willen toevoegen om het constructief en uitdagend te maken:
- geen diefstal, oplichting, fraude of misdaad
- geen erfenissen of verstandshuwelijken
- geen kansspelen of loterijen
- geen wapenhandel of geweldszaken
- geen milieuvervuilende aktiviteiten
- niet over de lijken van anderen: medicijnen, chirurgie
Hier alvast mijn eigen suggesties:
- een eigen bedrijf
- een uitvindig met licenties
- gewoon leven en weinig onnodige kosten maken
- vragen aan een miljonair:
zou u mij 1 miljoen willen schenken ?
quote:juist ja.. dat bedoel ik
Op zondag 6 oktober 2002 14:13 schreef erikh het volgende:
De beurs op gaan en het goede bedrijf uitkiezen waar je al je geld in stopt en dan geluk hebben dat die een megaorder binnenkrijgen waardoor hun aandeel fors stijgt
anders was iedereen rijk natuurlijk...
quote:over de lijken van anderen gaan mocht niet
Op zondag 6 oktober 2002 14:13 schreef Sinaasappel het volgende:
Ik ga later gewoon een rijke vent trouwen
stap1: Ga in de VS wonen
stap2: Ga je eigen helemaal de pleuris roken
stap3: Zeg dat je niet wist dat roken schadelijk was, en klaag de fabrikant aan
stap4: Ontvang 28 miljard dollar
quote:ROFL
Op zondag 6 oktober 2002 14:28 schreef RaTz het volgende:
Hoe wordt ik rijk in 4 stappen:stap1: Ga in de VS wonen
stap2: Ga je eigen helemaal de pleuris roken
stap3: Zeg dat je niet wist dat roken schadelijk was, en klaag de fabrikant aan
stap4: Ontvang 28 miljard dollar
quote:Je moet altijd het geluk wel een handje helpen
Op zondag 6 oktober 2002 14:34 schreef Whitewolf het volgende:
met heel veel mazzel
quote:Goed plan!
Op zondag 6 oktober 2002 14:38 schreef Miwe het volgende:
Begin een TV-zender met de hele dag Tell-Sell met een SMS-berichtenbalk onderin en af en toe een hele makkelijke prijsvraag waar mensen minstens een half uur voor naar een 0900-nummer moeten bellen om zo'n veel te duur TellSell-apparaat met 10% korting te kunnen krijgen.
Serieus: maak een website met een service die zichzelf, geheel geautomatiseerd, kan onderhouden en ga zitten wachten tot het geld binnenkomt.
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:13 schreef Sinaasappel het volgende:
Ik ga later gewoon een rijke vent trouwen
Meisje+vriend hadden een kamer in A'dam en wilden gaan reizen rond de wereld. Liefst met een flinke zak geld natuurlijk (wie wil dat niet ) Dus lieten ze hun kamersleutel 30 x namaken en allerlei geinteresseerden naar haar kamer komen kijken. Heel veel wilden die graag hebben en betaalden hun borg en een maand huur vooruit. Ze kregen direct de sleutel mee dus waren niet echt wantrouwend. Dit 30 x gedaan, en hup, vogeltjes gevlogen.
Leverde ze in 2 dagen heel, heel veel geld op!
Ohja, dit komt natuurlijk niet overeen met
quote:maar kvond'm zo cool dat ik het graag met mijn mede-fok!kers wilde delen :p
- geen diefstal, oplichting, fraude of misdaad
stap2: beloof ze gouden bergen in ruil voor een klein bedrag die ze nodig hebben om geld naar hun rekening te kunnen overschrijven
stap3: Lach die mensen na afloop uit om hun goedgelovigheid.
stap4: herhaal stap 1 t/m 3 naar believen
Investeer in bedrijven die op het punt staan iets uit te brengen, zie je investering in waarde stijgen, verkopen, wash rince repeat.
Dit werkt overigens alleen met bedragen vanaf ....veel.
Als alternatief, maak per maand een bedrag vrij om aan alle (serieuze)loterijen van nederland mee te doen. De aanhouder wint, je zal er maar bij zitten.
Of, ga met vrienden rond de tafel zitten en bedenk een briljante oplossing voor een bekend probleem. Werk het uit, maak een prototype en verkoop de hele zooi aan een grote speler....
Importeer uit china of waar dan ook een container van het een of ander trendgevoelig snuisterijtje. Rotan stoelen waren mateloos populair, eens.
Ga eens kijken in het buitenland en probeer een franchise van het een of het ander te bemachtigen. Voor starbucks ben je te laat maar er zijn er nog duizenden.
Koop een oud huis, knap het helemaal op en dan echt heel goed. Verkoop het voor meer. Wash rince repeat.
Verzin een creatieve uitspatting zoals een boek of een marketingcampagne en verkoop de rechten aan de hoogste bieder.
Legio mogelijkheden, allen vergen enorme inspanning of veel geld om te beginnen. Als het zo makkelijk was, zouden meer mensen het doen.
quote:Juist niet, zie jij rijke stratenmakers of bouwvakkers?
Op zondag 6 oktober 2002 14:24 schreef Hrun het volgende:
rijk wordt je door hard te werken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |