Whuzzquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:08 schreef Whuzz het volgende:
Januari 2014. Het is al weer een jaar geleden dat ik in dit topic was. Na de laatste pagina's te hebben doorgelezen blijk ik weinig gemist te hebben. Het is nog steeds kommer en kwel.
Ik wacht nog geduldig op de door Xeno (leeft die nog?) voorspelde daling van 50%. Of op het moment dat de bank de onderwaarde ten opzichte van de hypotheek per direct komt opeisen en me mijn huis uit gooit. Of tot we allemaal werkloos zijn en de hypotheek niet meer kunnen betalen. Want door de crisis zouden zowel mijn partner als ik vast onze baan verliezen!
Mijn partner verloor inderdaad haar baan. Erg lullig, net een maand na haar vaste contract werd ze na een reorganisatie via het "afspiegelingsbeginsel + LIFO" principe er uit geknikkerd. Nog voor haar laatste werkdag had ze echter een nieuwe baan, hogere positie, meer salaris, dus onze inkomensstijging voor 2014 is ook al binnen... valt allemaal toch weer mee.
Ondertussen wonen we nog steeds heerlijk in ons huis. Geinvesteerd in wat isolatie, en dit jaar staan de hal, WC, trappen en zolder op de planning. Is het minder waard geworden? Vast wel. Maar de maandlasten zijn nog hetzelfde als toen we het kochten, terwijl mijn vorige huurhuis (heb nog contact met de nieuwe bewoner) de huur flink heeft zien stijgen. Die betaalt inmiddels meer huur dan ik aan netto maandlasten. En dat voor 1/3e van de oppervlakte...
Tja lieve huizenmarktopicers, het is me een drama allemaal! Tot volgend jaar![]()
Blok is een loopjongen van de banksters, die is niet geinteresseerd in betaalbare huisvesting. Hij is enkel geinteresseerd om het falende geldsysteem in stand te houden. Feitelijk zit deze man op het verkeerde ministerie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
die verhuurdersheffing is belachelijk.
En je vergeet de HRA, deze leensubsidie moet per direct afgeschaft worden. Werkt marktverstorend en prijsopdrijvend. Daarnaast is het begrotingstekort meteen vrijwel opgelost als de HRA per direct word afgeschaft.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Huurtoeslag is ook zoiets absurds, dit moet men per direct afschaffen natuurlijk. Dit kan ook als de huren omlaag gaan.
Xeno, je bakt gewoon verdomde weinig van je voorspellingen of analysesquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Whuzz![]()
We zitten gewoon nog dik in de daling, gevolgd door een Japan scenario. Werk is er uiteraard nog wel maar de meeste mensen krijgen amper meer salaris of een beter betaalde baan. Bij deze gefeliciteerd dat het jouw vriendin wel gelukt is![]()
Nou tot volgend jaar maar weer want jouw bijdragen aan dit topic waren over het algemeen niet bijster interessant of zinvol
Tuurlijk, een stevige belastingverhoging. Briljant.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Blok is een loopjongen van de banksters, die is niet geinteresseerd in betaalbare huisvesting. Hij is enkel geinteresseerd om het falende geldsysteem in stand te houden. Feitelijk zit deze man op het verkeerde ministerie.
[..]
En je vergeet de HRA, deze leensubsidie moet per direct afgeschaft worden. Werkt marktverstorend en prijsopdrijvend. Daarnaast is het begrotingstekort meteen vrijwel opgelost als de HRA per direct word afgeschaft.
De overheid is een tumor, echter eentje die zichzelf niet gaat uitsnijden of verdelgen. Daarvoor heb je een bloedige revolutie of een oorlog voor nodig.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
Verhuurder moet om de verhuurheffing te ontlopen meer huurwoningen verkopen
http://www.telegraaf.nl/d(...)oopt_economie__.html
Ooh... is dat een probleem dan? De verhuurdersheffing is een belastingverhoging voor huurders en dat heeft op geen enkel bezwaar gestuit. Daarnaast is de belastingdruk voor huurders evenredig hoger omdat men een belastingvoordeel aan kopers wenst te geven. Lijkt mij allemaal heel anti-liberaal maar als het op overheidsfinanciering aankomt maakt dat de liberalen geen bal meer uit.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk, een stevige belastingverhoging. Briljant.
en de EU is een kankergezwel er boven op ligtquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De overheid is een tumor, echter eentje die zichzelf niet gaat uitsnijden of verdelgen. Daarvoor heb je een bloedige revolutie of een oorlog voor nodig.
Zegt hij vanuit zijn sociale huurwoning terwijl hij met zijn uitkering in de schuldsanering zit. Sterk verhaal weerquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De overheid is een tumor, echter eentje die zichzelf niet gaat uitsnijden of verdelgen. Daarvoor heb je een bloedige revolutie of een oorlog voor nodig.
De EU is toch ook gewoon een overheid? Beiden zitten vol met zelfbenoemde toppers die maar eindelijk denken te graaien in de bijeen geroofde pot met takspoet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de EU is een kankergezwel er boven op ligt
Heb jij de VVD dan al zien werken aan minder overheid en minder regels? Ik niet. Die jongens en meisjes gaan gewoon door met rechts lullen en links en rechts de zakken vullen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zegt hij vanuit zijn sociale huurwoning terwijl hij met zijn uitkering in de schuldsanering zit. Sterk verhaal weer
Hij is vooral een fantasievolle troll.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef arjan1112 het volgende:
Ik denk niet dat CC een uitkering heeft, die is gewoon makelaar
En dan heb je transacties nodig om je geld binnen te harken. Dus zakken met die prijzen mensen, kan ik ook weer eens kaviaar op het menu zettenquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef arjan1112 het volgende:
Ik denk niet dat CC een uitkering heeft, die is gewoon makelaar
Staat waarschijnlijk ook langs de kant.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij is vooral een fantasievolle troll.
Je mag een scenario noemen, dat kan ik die invoeren. Er is ook zeker wel iets te bedenken waarbij huren gunstiger is. Het grootste punt zit 'm nog in de investering (k.k., verbouwkosten, e.d.) die je terug moet verdienen. In mijn voorbeeld duurt dat een jaar of 6. Verder moet heb ik het sheetje voor mezelf gemaakt om te kijken wat er in verschillende gevallen gebeurt. Dat gaat uit dus uit van mijn hoge huur en niet van huur van ¤400/maand in een sociale huurwoning. Dan wordt het natuurlijk al een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hangt maar net van je exacte situatie en toekomstperspectief af. Kopen houdt een zeker risico in.
Er zijn zat scenario's te bedenken waarbij huren gunstiger uit de bus komt. Dat zijn dan vaak wel scenario's die door de meesten als 'minder prettig' worden ervaren. Maar het leven is nu eenmaal niet altijd prettig.
Nee joh mallerdquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:30 schreef arjan1112 het volgende:
Verkoop 2 huizen van een miljoen per jaar, heb je 40 ruggen gelijk klaar.
Natuurlijk want waarom zou je een vinger optillen als je gewoon gratis geld kan krijgen van de overheid?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Staat waarschijnlijk ook langs de kant.
Een kennis betaalde zijn makelaar 7 ruggen voor de verkoop van zijn woning van 450k. Had een vaste prijs afgesproken.quote:
Klopt, maar hoeveel huurders doen dat? Vrijwel niemand.quote:Op woensdag 15 januari 2014 07:12 schreef michaelmoore het volgende:
iedereen kan een ORV afsluiten, ik heb er ook een, 50.000 euro bij de Ohra. kost 17 euro per maand
Onzin. Je bent meestal inderdaad verplicht een ORV af te sluiten, maar waar je dat doet ben je vrij in. Dus jouw ORV kost net zoveel als die van mij.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kan ook een ORV afsluiten als je een huis huurt, zodat je partner bij jouw overlijden nog lang in het huurhuis kan blijven wonen. Wat trouwens erg handig is. Ze kosten ook nog geen drol.
Of een ORV een voordeel is weet ik niet, want die verplichte ORV bij hypotheken zijn vaak asociaal duur, tot wel 5-10x duurder dan een losse ORV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |